[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:10

Wat een lekkere buikjes en mijlpalen weer hier.. Fab nog 64dagen en ben zoooo benieuwd :)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:38

Casu even los in de longeerbak. Na een mini bokje vindt ze altijd wel dat het genoeg is geweest :D
Ze staat dan ook nog altijd zo'n 10 uur per dag buiten, dus te veel energie zal ze niet hebben :)
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:40

Fijn is dat toch, dat ze lekker veel buiten staat!

DL ben ook zoooo benieuwd naar jouw kruising!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:41

geshahquille Marije heeft al 3 veulens vrijdag, zondag en dinsdag 1

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:41

Ik ook naar die van jou Set!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:43

ponyparadijs schreef:
geshahquille Marije heeft al 3 veulens vrijdag, zondag en dinsdag 1

Zo dat gaat echt hard daar ik volg eigenlijk alleen dit topic :o

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:45

Hahaha geeft niet.
Ik zit daar ook in het topic

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:57

Is zeker heel fijn yellofoon zo veel buiten. Onze merries staan nu een uurtje of zeven buiten veel langer vinden ze nu niet meer leuk. Ook de twee kleuters worden niet echt gewaardeerd meer door onze drachtige dames dus heb ik gisteren even gekeken of ze niet samen met onze hengst Shah Quille kunnen staan. Ze kunnen elkaar al wel met een hek er tussen maar samen is toch even anders. Maar ja Sjaak zou sjaak niet zijn hij liep echt naar ze toe alsof het nooit anders was geweest en begon gezellig hooi mee te eten het is en blijft echt zoon bijzonder lief paard <3 .

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:59

wat een lieve hengst heb je Gelske! Hier staat merrie 24/7 buiten maar ze weet ook niet anders.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:55

Zo lief geshahquille! :)
Hier zal ze nog een anderhalve maand met haar "vriendinnetje" (ze hebben een haat-liefdeverhouding) staan, dan zal ze een tijdje alleen staan, maar ze ziet uiteraard wel haar vriendin want zij zal in de weide ernaast staan. Maar ik durf het niet aan om haar er tot op het einde bij te zetten, stel dat ze op de weide bevalt... Haar "vriendin" is heel erg bazig, mag er niet aan denken wat er zou gebeuren!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 02:13

311 dagen hier, ze is vrij slank voor haar doen :+ en chagrijnig :oo maar.... uiertje begint al iets aan te zetten.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 03:01

Begint te korten SA! Spannend!

Heb trouwens nog een informatieve site gevonden voor de leken onder ons. Dingen die kunnen foutgaan tijdens de bevalling en hoe er moet gereageerd worden.
http://www.paardenpensioninfo.nl/Complicaties.htm

Trouwens als er een elleboogslot is, kan je dan best recht naar achter trekken of ook gewoon richting hakken van de merrie?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 03:11

Ha nog iemand wakker :D volgens mij kan je bij een elleboogslot en bij schouderslot beter naar beneden/naar de hakken trekken toch?

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 03:14

Ik kan niet slapen, en wat moet je dan absoluut niet doen? Juist, lezen over alles wat mis kan gaan _-:(

Nog een vraagje. Ligt het veulen eerst met de achterbenen naar de "uitgang" op zijn rug? Of met het hoofd naar de uitgang? Ik meende mij te herinneren dat mijn veearts zei dat ze eerst met de achterbenen aan de uitgang liggen, maar vind er op internet niks van terug...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 08:12

De voorbenen eerst , ene poot voor de andere, dan het hoofd en de rest ploept er vanzelf uit.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 08:33

Elleboog recht naar achter, schouder naar beneden of evt iets optillen en dan naar beneden.

rugligging is altijd voorbenen naar uitgang tenzij het ook een stuit is. het veulen kan alleen nog over de lengte-as draaien, dus van rug naar buik. Als ie in stuit ligt kan ie niet gedraaid worden. Wel liggen de achterbenen over de buik naar voren gevouwen, die strekken pas naar achteren tijdens de uitdrijving. dat gaat soms niet goed vandaar dat wij ALTIJD opvoelen tijdens de bevalling en nog meer als het even niet vlot.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:40

Brrrr al die complicaties, word er helemaal zenuwachtig van.

Toch maar alles uitgeprint en meenemen naar stal, je kan het maar bij de hand hebben als het nodig is.

Hier ook een chagrijnige merrie :Y) Laatste spullen besteld voor de bevalling. Nu alleen nog begin maart de grote stalwissel, camera ophangen en wachten maar...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:48

wat gaaf zeg Gelske! Super voor de kleintjes ook :)

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:42

Polly x flits van de kanaalstreek

We hebben haar drachtig gekocht, en wat de vorige eigenaar mij vertelde,
is dat ze eind april, begin mei uitgerekend is :)

Afbeelding

mams

Afbeelding
paps

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:03

Annikab schreef:
Brrrr al die complicaties, word er helemaal zenuwachtig van.

Toch maar alles uitgeprint en meenemen naar stal, je kan het maar bij de hand hebben als het nodig is.

Hier ook een chagrijnige merrie :Y) Laatste spullen besteld voor de bevalling. Nu alleen nog begin maart de grote stalwissel, camera ophangen en wachten maar...

mijn DA zei ooit: Onthoud als het veulen niet goed ligt, moet hij er zo snel mogelijk uit, geen tijd te verliezen, ook bij red bag, opensnijden en trekken.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:36

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:21

Yellomofoon schreef:
Ik kan niet slapen, en wat moet je dan absoluut niet doen? Juist, lezen over alles wat mis kan gaan _-:(

Nog een vraagje. Ligt het veulen eerst met de achterbenen naar de "uitgang" op zijn rug? Of met het hoofd naar de uitgang? Ik meende mij te herinneren dat mijn veearts zei dat ze eerst met de achterbenen aan de uitgang liggen, maar vind er op internet niks van terug...

Hahaha zo herkenbaar ik lig ook vaak nachten waken over alles wat mis kan gaan maar zo hoort het ook een beetje te zijn het niet ook echt niet zo maar wat. Onze Padock is erg slecht nat en bagger dus we zijn nu druk met hoe we zo goed maar ja ook voordelig mogelijk de bodem kunnen vernieuwen nou ja dat brengt onze gedachten tenminsten wel weer even op wat anders :D.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:25

sinds ik zoveel heb gelezen en gehoord over verwerpen is dat echt iets waar ik heel erg bang voor ben, zeker zo laat in de dracht nog.

Ik heb een vraagje, ik ben op zoek naar een kunstschede voor één van de hengsten. Die zit waarschijnlijk met ene verstopping en moet zo veel mogelijk lozen. Ahum...met de hand lukt het niet :n

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:27

Donna vanmorgen in de paddock even zonder deken.
Afbeelding

Afbeelding

Tegen de tijd dat Donna moet bevallen heb ik toevallig net vakantie dus dat komt mooi uit. Maar ook ik lig dan wel wakker hoor van alle mogelijke complicatie's. Je hoopt er altijd op dat alles goed gaat maar ja het hoeft niet altijd makkelijk te gaan.

Dit is Dora de donker bruin bonte met haar vriend Victor de vosbonte waar zij mogelijk drachtig van zou kunnen zijn.
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:41

super mooie pony's zeg, zeker de vosbonte hengst :)