Een heleboel leuke foto's zag ik weer voorbij komen.
Schimmels die geen schimmel zijn, dikke buiken en heule dikke buiken...
Helaas weer een merrie die een tweeling verworpen heeft

En een ruin die zelf nog niet weet dat hij ruin is

Zet hem bij wat drachtige merries in de wei, leert hij dat springen wel af

Ik heb hier een jaarling hengstje nu ook bij wat drachtige mutsen gezet. Hij werd net even wat te brutaal en dat leren ze hem nu af. Ach, volgende maand is het voor hem ook hakkie takkie...
Hier gaat alles prima met de dikke merries.
De jonge merries hebben het prima naar hun zin op stal.
De eerste dagen waren ze af en toe wat onrustig, ze willen nog steeds graag samen in 1 box maar aangezien dat met het veulenen straks niet kan, moeten ze er nu maar aan wennen dat ze naast elkaar staan.
Ze zijn bijna 4 jaar en sinds de geboorte altijd samen geweest dus gescheiden vinden ze niet zo leuk.
Ook zijn ze allebei aan het wisselen. Vrijdag zag ik dat Fleur net een tand kwijt was en 2 minuten later zie ik Kyra heel moeilijk staat te doen met haar lippen. Even gekeken en ja hoor, tand die helemaal scheef stond.
Snel een dikke wortel gegeven en het tandje viel er zo uit

De buiken worden steeds dikker en ik moet echt weer eens wat foto's maken.
Met Macy gaat het ook prima. Andere jaren was ze rond deze tijd van de dracht wat uit haar hum maar nu lijkt het haar makkelijk af te gaan.
Ze gaat nog steeds met veel plezier naar buiten en vanmiddag dacht ik haar even los van de wei naar stal te laten lopen zodat ik vanaf de achterkant een filmpje kon maken van het waggelen.
Madam ging dus in volle galop naar huis

Ik heb nog wel wat foto's van haar buik kunnen maken al werd het al donker/mistig en viel er zelfs wat motsneeuw...

Haar uier staat op dit moment wat stil in de groei maar ze loopt overdag steeds minder uier weg.
vanmorgen:

vanmiddag nadat ze op de wei had gelopen:

Macy is een wannabe schimmel, ze heeft beschimmelde tietjes

Over 3 weken 'mag' het komen. Ben benieuwd hoelang ze het vol gaat houden.
Als ze net zo kort draagt als vorig jaar zou het dus al over 3,5 week komen