Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:05

PS: 1 april 2005 is vanaf nu officieel niet onze dag. Colin ging zojuist puin storten met de auto en aanhanger toen een vrachtwagen luttele meters boven Colin's hoofd betonblokken op een berg aan het storten was ... Colin kon nog net op tijd zijn auto in de eerste versnelling zetten en uiteindelijk is het betonblok achter op de auto terecht gekomen. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als Colin niet zo'n snelle reactievermogen had gehad ...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:10

OMG... Scheve mond Mac! Daar moet je idd niet aan denken!
En wat stom van die vrachtwagen zeg... die zou toch eigenlijk ook wel wat beter moeten kijken, voordat hij gaat storten.
Wees maar blij idd dat Colin zo'n snel reactievermogen heeft!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:12

*Traanogen zijn verbazingsogen geworden*
Nou dat is echt ongelofelijk! Hoeveel pech kan een mens op een dag krijgen!!! Gelukkig gaat het goed met Lee en is Colin ongedeerd.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:23

Och jee Mac...
Verdrietig wat een verschrikkelijk bericht, en dan
ook nog het voorval van Colin erbij...
Heel veel sterkte gewenst! Ach gut
*knuffel*

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:27

Och jee, wat verschrikkelijk. Wat een pech zeg.
Heel veel sterkte voor jullie en voor Lee. Ach gut

kraamkliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:22

@Mac Heel veel sterkte met jullie verlies. Ik weet uit ervaring dat zo'n soort geboorte vreselijk is. en dan ook nog zo'n incident met Colin is inderdaad of het je achtervolgt.
Een ding moet dan wel gezegd worden: jullie hebben het ongeluk in beide gevallen gedeeltelijk kunnen beperken doordat jullie Alert waren: bij de geboorte aanwezig waren en snel reageerden!!!
Mijn uitgebreide complimenten daarvoor!!!!!

Heel veel sterkte Ach gut

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 16:28

Mac wat verschrikkelijk! Wat jij hier illustreerd is echt een nachtmerrie en dat wens je niemand toe. Geef je een hele dikke knuffel aan Lee voor me! Heel veel sterkte voor jullie met het bijkomen van de schrik. Wat een rotdag zeg Verdrietig

Hoe meer ik van deze verhalen hoor, hoe meer ik ga opkijken tegen Odessa's bevalling. Ik kan alleen maar hopen dat ik erbij ben en net zo goed reageer als jullie hebben gedaan. Daarvoor in ieder geval petje af.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:47

Allereerst Mac, heel veel sterkte met dit verlies!

Bij deze kom ik de laatste dikke buik van de manege showen. Van dit paardje weten we zeker dat ze drachtig is...

Afbeelding
Even een 'gewone' foto..

Afbeelding
De dikke buik

Afbeelding
En van de achterkant

Omdat dit een manegepony is kan en mag ik geen foto's van de uier maken! Zou leuk zijn als het veulen veel weg heeft van zijn mammie!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:03

@ Mac: heel veel sterkte met dit verlies, wat verschrikkelijk zeg. Ik hoop dat Lee goed op knapt. Ach gut

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:17

@Mac, Jeetje zeg wat een verschrikkelijk nieuws! Verdrietig Om kippevel van te krijgen. Echt vreselijk zo'n dood veulen en je merrie die het zo zwaar heeft, ik leef met je mee, echt Ach gut Helaas weet ik uit eigen ervaring wat een drama zoiets is, ik zie mijn eigen merrie nu ook weer helemaal voor me toen het 4 jaar geleden mis ging...

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:19

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:30

Mac: Wat een verhaal, zit echt met een brok in mijn keel. Ik wens je heel veel sterkte toe en niet alleen jij maar ook Lee, Collin.
Pff...schrik er van.

Ik zet nu met tegenstrijdige gevoelens foto's van Lady neer. Ik ben zo gelukkig dat ze het al 9 maandjes volhoudt...maar het kan dus nog tot de laatste minuut fout gaan. Als je het niet aankan om te kijken naar d'r bolle buik, dan haal ik de foto's gewoon weer weg Ach gut

Lady als kinderpony:
Afbeelding

Afbeelding
Lijkt alsof ik trek, maar dat deed ik echt niet. Ze draaide haar hoofd ietsje omdat de fotograaf stond te fluiten naar d'r

Afbeelding

Op het land vandaag:
Afbeelding

Afbeelding
Van het uitzicht genieten
Afbeelding
Ze wordt bruin...valt me ineens op
Afbeelding
Ze heeft echt last van de warmte, komt mede doordat ze zwart is.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:34

Op een of andere manier gaat bokt heel langzaam op dit moment bij mij (zal wel liggen aan mijn computer) en gaat er met plaatsen wat mis. Hoop dus dat dit goed gaat en dat je de foto nu ook meteen ziet. De eerste foto's zijn van ongeveer een week geleden en de laatste van vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De banden worden duidelijk slapper, ze had altijd een gespierde kont!

Afbeelding

en de 'bags' komen er nu goed aan. Alleen zijn de spenen zelf nog niks he? Wiens merrie staat er nu ook zo bij met 324 dagen, geef me hoop Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:46

Vooral blijven genieten hoor, van jullie merries!! Helaas gaat het wel eens gruwelijk mis zoals bij ons het geval was, maar meestal gaat het gewoon goed. Ik heb immers ook de supersoepele bevalling meegemaakt van Pepsi, dus ik weet hoe het ook kan Knipoog .

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:51

Wat knap Mac, dat je toch nog kunt zeggen dat wij moeten blijven genieten van de merries.

Hier nog wat foto's, d'r vulva is nl.slapper geweest an op die vorige foto's. Dit was ook ergens vorige week, dit was de eerste keer dat ik dacht: goh er begint wat verandering in te komen. Is dit inderdaad het slapper worden van de vulva en idd zoals ik denk slapper dan op de andere foto's. Het verschilt dus per dag Gestoord

Afbeelding

En nog wat mooie plaatjes hoe ze er nu bij staat:
Afbeelding
Lekker bij de stal aan het eten, de rechterstal is de kraam stal.

Afbeelding

Afbeelding
Paard met zijspan he Phiabink Haha!

Afbeelding
Echt weer om weg te doezelen Lovers

Afbeelding

Afbeelding
En zo staat ze dus met d'r kont tegen de muur elke dag! (faniek, deze is voor jou!)

Afbeelding
Rollen kan ze nog best!

Afbeelding
Alleen het opstaan....

Zo dit was het weer, sorry voor de hoeveelheid, maar dat leek me ook wel een keer leuk!
Doei, doei

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:54

@ Mac ook ik wil je veel sterkte toe wensen.
Wat vreselijk dat dit heeft moeten gebeuren,dit wens je niemand toe.
Arme Lee.
Sterkte.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:17

Mac: kom net uit mijn werk en lees dit het kippenvel staat me op de rug.
Heel veel sterkte bij dit verlies gelukkig gaat het tot nu goed met Lee die manier waarop je beschrijft hoe ze over je aan het waken was kan je zien hoe een inpact het ook op de merrie heeft gelukkig maar dat jullie erbij waren.
Vind het zo zuur we zitten hier dagelijks over onze merrie's te praten spannende leuke dingen en ineens gebeurt er dan dit .

Hier ben ik nu heel de dracht al zo bang voor iedereen doet heel leuk tegen me goh leuk al 9 maanden zo zie je maar weer totdat het er is zegt het allemaal niks haar 1e veulen inmiddels nu 7 jaar geleden en tevens tot nu haar laatste veulen heeft jasmijn ook voldragen en is ook bij de geboorte gestorven (weet l niet hoe of wat) alleen ben ik doordat ik dit weet echt zo van eerst zien dan geloven!!!

Nu zie ik pas je volgende bericht tjee zeg hoeveel pech kun je op 1 dag hebben gelukkig is het goed afgelopen!!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:40

Hoeveel pech kun je op een dag hebben idd... Ik zit de hele tijd maar aan Lee te denken Mac! Vind het echt zo sneu!

En verder ben ik het eens met de rest: complimenten voor je handelen en dat je nog kunt zeggen dat wij moeten genieten. En jij moet natuurlijk ook genieten van Gracie! Dat Gracie er is neemt helaas het verdriet van het veulen van Lee niet weg, maar misschien kan het voor jou toch een beetje verzachten Ach gut .

Elady, ziet er goed uit! Zou ze ook niet bruin worden omdat ze aan het verharen is? Of is ze al niet meer aan het verharen?

Ik weet even niet meer van wie ik nu eigenlijk foto's heb gezien, sorry Clown . Zal morgen nog eens beter kijken en reageren, moet nu gaan oppassen Lachen.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:48

Mac: heel veel sterkte. Wat een rotdag voor jullie zeg!!!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:52

@mac: heel veel sterkte met het verlies. ik hoop dat Lee er niets aan over heeft gehouden.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:53

Mac: Verdrietig wat er hoe je het ook beschrijft allemaal. verschrikkelijk. heel veel sterkte . penny had het vorig jaar mijlens groot veulen en omgedraaid. maar de eigenaar had ervaring ook met koeien enzo die heeft hem gelijk omgedraaid en is allemaal goed gekomen.
wendy-kila: super mooie foto zeg
quirinake: dat begint ook al op te schieten
tyrza: gefeliciteerd

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:53

Jeetje Mac... Ach gut
Het is al vreselijk als een veulentje dood geboren wordt maar op deze manier is het wel een heel erg drama...
Op zo'n moment lijkt iedere seconde eeuwen te duren. Gelukkig is door snel en goed handelen Lee nog bij jullie.

Heel veel sterkte de komende tijd, voor jullie beiden maar ook voor Lee...

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:05

Heej,

@Tyrza gefeliciteerd Tong uitsteken Koe Haha! Clown Knipoog
@mac: sterkte

en dan nu een update Joy !

Banden: wel iets slaper dan normaal maar of je nou echt slap kunt zeggen???!
uiers: niet veel voller maar wel hangeriger Go jij! Go jij! ( Tong uitsteken )(je ziet het als je achter dr gaat zitten (op je hurken) hangen Haha! en dr zitten weer witte puntjes aan(....... Verward )
vulva: nog steeds het zelfde
staart: lijkt wel minder slap dan die van de shetjes Slapen
energie: opzoluut niet....
buik: begint meer in de breedte te groeien Go jij! Go jij!

En verder is ze de hele tijd afwezig en weet niet wat ze er mee aan moet....dan de hele tijd heen en weer lopen, en dan weer klein beetje kuil eten, dan stil staan en voor zich uitkijken, en dan weer boos naar dr buik kijken of trappen.
Ze zwaait ook heel veel met dr staart(maar kan ook door dr weer aankomende zomer exeem komen, nu het zo warm weer is)
En ze houd hem ook best vaak in de lucht....en laat de hele tijd scheten(dat is wat minder)...

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:17

Mac, wat verschrikkelijk.....
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, echt een schok Huilen

Sterkte Ach gut

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:27

Mac wat verschrikkelijk. Gelukkig maar dat jullie erbij waren... Sterkte!