Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tinkerbellz schreef:Dankjewel voor jullie reacties!
Ze is een maand voor ze drachtig gescand is ook geïnsemineerd, maar toen had het niet gepakt. Het kan haast niet dat ze dat hebben gemist, dan had de vrucht bij de eerste keer drachtig scannen toch groter moeten zijn?
Ik ben inderdaad zelf ook erg alert, het is haar eerste veulen, dus ik weet helaas niet echt wat ik kan verwachten. Ze staat wel op de camera. Heb nog gedacht aan een birth alarm, maar dan moet ze een singel om en dat vind ze nu echt niet meer tof...
BusyMissy schreef:tinkerbellz schreef:Dankjewel voor jullie reacties!
Ze is een maand voor ze drachtig gescand is ook geïnsemineerd, maar toen had het niet gepakt. Het kan haast niet dat ze dat hebben gemist, dan had de vrucht bij de eerste keer drachtig scannen toch groter moeten zijn?
Ik ben inderdaad zelf ook erg alert, het is haar eerste veulen, dus ik weet helaas niet echt wat ik kan verwachten. Ze staat wel op de camera. Heb nog gedacht aan een birth alarm, maar dan moet ze een singel om en dat vind ze nu echt niet meer tof...
Ja dat zouden ze wel hebben moeten zien met scannen wanneer ze een maand verder was, dat is best een verschil op de echo.
Persoonlijk zou ik morgen even een belletje doen naar je dierenarts. Even informeren kan geen kwaad. Iedere merrie is anders en aangezien dit haar eerste veulen wordt heb je geen vergelijking, maar ik vind het een beetje spannend wat ik zie op je foto's.
juval schreef:welkom terug woogy envervelend dat je een rotperiode had. sterkte!
dekentjes hoef ik niet, veulentje komt pas in juni. en anders zijn er hier kalverdekjes die vast ook wel zullen passen![]()
over voer ben ik ook nog in dubio. Te dikke merrie, krijgt snel last van te veel suiker (harde manenkam, dikke oogleden, stijf lopen etc).. ze krijgt nu 2 handjes pavo natures best een klein schepje pavo vital en mindere kwaliteit hooi. Ze blijft redelijk in beweging. Wat te doen? ik durf niet over te stappen naar merriebrok, maar zou ze aan dit dieet genoeg hebben op het laatst van de dracht?
Woogy schreef:Tenks voor de lieve berichtjes iedereen!!
Tinkerbellz, ik vind de uier juist niet gigantisch groot, spenen zijn nog leeg en ziet er meer uit als rommel op de spenen dan hars. Maar een DA kan daar het meeste advies in geven.
Stal HD: hier hadden de buren ineens een merrie hengstig staansuper leeg dus ergens na de 40ste dag haar kleintje verloren.
Pris heb ik nog eens extra laten scannen een paar jaar terug toen ze de hengsten helemaal overstuur had. Was toen gewoon drachtig. Ik hoop voor jou ook gewoon een merrie die de mannen dol maakt