[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:49

Ah jakkes jeniej, hopelijk is het inderdaad oppervlakkig en houdt ze er geen littekentjes aan over.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:49

jeniej a meen je niet, gelukkig doet die het verder goed en is ze er niet ziek van geworden.
ben wel benieuwd naar de foto's,hopelijk is het oppervlakkig en geneest het mooi.

wat ziet je veulen er mooi uit groeit goed al

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:57

Gefeliciteerd met alle veulentjes! De Pendellijst begint al hard op te schieten.

Niet te vergeten wat een super schattige kittens! Gefeliciteerd!

Sara veel sterkte deze periode. Hopelijk komt luna er weer helemaal boven op. Ook ik ga me niet mengen in de hele discussie. Maar denk er ook het mijne van.

Jeniej altijd rot als die kleintjes wat hebben. Hopelijk heelt het mooi en zie je er straks niks meer van terug.

Iedereen succes met waken vannacht. Dit weekend maar een baby boom? Ik stem in, hopelijk mijn merries ook.

Emmy7 schreef:
Bij tiniie en loesje20 nog steeds geen veulentje?

Voor alle wakers, veel succes vannacht!

Hier inderdaad nog steeds geen veulen. Maar ik denk/hoop dat ze maandag niet meer haalt met dr dikke buik. Ze heeft het erg zwaar en staat nu al twee avonden te puffen op stal. Ze begint aardig dik te worden dus ik hou mijn hart vast dat alles goed gaat en er een gezond veulen uit komt. Dus we wachten nog maar weer rustig af.

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:07

Afbeelding
Hier een foto van de wond.. Denk wel dat ze er een flink litteken aan over houd. Maar als ze dat doet dan overleeft ze het wel dus dan naar een litteken... Hier zie je nog maar een klein deel van de wond en deze foto is gisteren morgen genomen. Nu lijkt het er al weer beter uit te zien. Dus hopelijk krijgt ze geen terug slag.
Was toen ik de wond zag ook flink misselijk... Maar aan haar zelf merk je gelukkig niet veel.( ze zal zeer zeker wel heel veel pijn hebben!)
Had met de dierenarts overlegd maar toen ik de wond zag was het al te laat om nog iets te kunnen doen.. Dus moest het goed schoon houden en goed naar haar gedrag kijken
Laatst bijgewerkt door jeniej op 01-05-15 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:10

Inowa wat fijn dat de poes de bevalling&sterilisatie heeft doorstaan. Wel erg jammer van de kittens :( Dat is altijd verdrietig.

Diane_basje, top dat Revi een dappere doorzetter is, dat geeft hoop!

Bonjoy gefeliciteerd me je merrieveulen!

Jeniej dat klinkt niet oke, hopelijk blijven de wonden netjes genezen en je veulen blij en gezond!

Leuk om foto's te zien van de opgroeiende veulens :j Echt leuk om te zien dat ze het goed doen en lekker groeien!

En ook weer merries die dichtbij bevallen lijken te zijn, go ladies! En succes baasjes :)

Hier inmiddels weer een beetje aan het camera-kijken; merrie van een goede vriendin is drachtig van Toto jr. en zal eerdaags gaan bevallen. Maiden-merrie dus tja, het veulen komt als het komt... Vooralsnog wel steeds meer uier maar qua gedrag slecht in te schatten. Ben wel heel benieuwd!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:17

Succes voor de wakers komende nacht!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:33

Wow jeniej dat is een misselijke wond zeg! Zou er toch wel op bestaan dat de Da zich dit aankeek.

verder dagelijks wassen met betadine?

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:38

Hen speciale pijnstillende en ontstekings remmende spray. De da kan er niks mee... Dus dat heeft helaas geen zin. Heb met verschillende contact gehad. Het is gelukkig niet diep maar wel heel groot. En ze eet grasjes en drinkt super. En het is nu al bijna een week geleden. Het lijkt goed te genezen. De wond ziet er nu al mooier uit!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:43

Respect voor alle reactie-posts waarin jullie op zoveel mensen reageren. Ik hoop daar ook gauw weer een keer de rust voor te hebben

Wat een mooi arabisch veulen zag ik. En mooie naam ook!

We zijn vanavond weer even op bezoek geweest in de kliniek. Revi leek weer iets rustig te ademen en hij heeft nog pit voor een bokje. Is verder wel stoned van de medicijnen.
Heel voorzichtig durf ik te denken dat jullie duimen draaien geholpen heeft

Afbeelding

Afbeelding

Verder nog 2 merries die weigeren te bevallen. Ik denk dat ik ook maar ga staken als baassie...

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:45

Ik ben weer het hele weekend aan het werk dus zal hier en daar even reageren tussendoor.

Inowa, wat naar dat de kittens het niet hebben gehaald. Gelukkig is mama poes oke..

Jeetje jeniej dat is best een wond zeg! Gelukkig knapt het al weer wat op..

Diane_basje gelukkig knapt Revi wat op! Ik blijf duimen

Ik had nog zo met mijn merrie afgesproken dat ze gewoon elke dag netjes ietsje zou vorderen en gewoon alle tekenen van een naderende bevalling gaat geven.. Het ging perfect, tot vanavond... Uier ineens toch weer een heel stuk geslonken. :))

Afbeelding

Heb haar maar verteld dat ik het voor vandaag door de vingers zie maar dat het de bedoeling is dat ze nu gewoon verder gaat volgens het boekje. :j :D

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:49

Vita nogsteeds niks! Ik hou dr topic bij voor alle updates.. ik heb gewoon niet de tijd om rustig te gaan zitten reageren op iedereen. Dan vind ik t ook lomp om alleen maar vita updates hier neer te zetten. Ik lees alles mee en reageer waar ik me nuttig kan maken ;)

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 23:09

Jeetje jeniej. Dat is een flinke wond, zit volgens mij ook echt op een rot plek! Succes ermee

Heb niet alles helemaal gevolgd van de week. Hoop gebeurt hier! Sterkte voor de merrie met de keizersnede.
En natuurlijk iedereen gefeliciteerd met de geboren veulens die ik nog niet gefeliciteerd heb!

De 2 veulens die zondag geboren zijn dóen het goed. Die van Peggy is al te brutaal af en toe, gaat nog wat worden straks. Kan ook echt al zo boos kijken }>
En het kleintje is zo stoer, zo snel en zo dapper! Loopt altijd met zijn staart erop. Eigenlijk moeten jullie die irl zien <3 zien

Succes aan alle wakers! Wij hebben denk nog een weekje rust voordat de volgende komt

amorthistT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 23:13

Er zit langzaam wat vooruitgang in bij onze fries!!
ik heb nu ook meer foto's gemaakt.

ze is nu tussen de 326 en 332 dagen drachtig.
Dit waren haar uiers 5 dagen geleden:
Afbeelding

en nu zien er zo uit:
Afbeelding

van de achterkant zien de uiers er zo uit:
Afbeelding
(ik vind alleen haar uiers nog zo klein.... :( )

en haar buik ziet er zo uit:
Afbeelding

als je in haar uiers knijpt komen er doorzichtige druppels uit en soms zelfs hele stralen.
kan het kwaad als dit eruit komt?
haar banden zijn al ruim een week heel slap en ze eet haar hooi al een paar dagen niet helemaal op. (normaal eet ze alles tot het laatste plukje hooi op.
Hoelang denken jullie dat ze nog moet? (het is trouwens haar eerste veulen)

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 23:15

Oja waar kan je leuke veulen halsters bestellen?ik koop altijd die van HH, maar díe van dit jaar vallen zo groot dat ik daar niks aan heb voor die kleintjes

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 23:20

heeft minitopshop geen kleine halstertjes? Ik dacht dat het zo Heette. Ik haal ze vaak op evenementen. Heb ooit een Super exemplaar gehaald in Schotland. Had ik er nog 10 van moeten Halen. Achteraf..

Jeniej wat een plek!!! Wat heeft die Kleine toch uitgespookt. Hoop dat het rustig blijft en mooi geneest. Soms...

Ben benieuwd of er vannacht nog veulentjes geboren gaan worden. Wat twijfel gevallen maar ik wens de nachtbrakers veel succes! En stiekem ben ik zoo blij dat ik ervan af ben

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 23:22

Hoop vragen Amorthist (?) Het is komt vaak voor dat ze aan het eind van de dracht niet meer allesop eten. Elder is moeilijk inschatten, moet nog wel wat voller en de spenen moeten nog vullen. Maar onze merrie die haar eerste veulen kreeg afgelopen zondag had ook geen super groot elder. Daarbij ben ik geen voorstander van het in spenen knijpen voor de geboorte. dat er wat uitkomt als je dat doet lijkt me niet meer dan normaal zo rond het einde vd dracht

Stal_Wiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 23:23

Er komt weer heel wat voorbij!

Inowa, wat zielig! Hoop dat de poes snel beter is.

Ik hoop dat Luna er weer helemaal bovenop gaat komen. Tot nu toe gaat het goed begrijp ik. Iedere dag is weer meegenomen.

Revi gaat gelukkig ook weer wat beter. Vechtertje hoor!

Jeniej, wat een nare wond! Ziet er inderdaad oppervlakkig uit. Jonge dieren genezen vaak zo snel. Het zou zo maar kunnen dat je er straks niets meer van ziet.

Fotsy, gefeliciteerd met je kittens.

Verder zie ik zulke schattige veulentjes voorbij komen!!!

Ik kijk erg uit naar het veulen van Rox. Voor het eerst krijgt ze haar veulen bij ons thuis. Leuk, maar ook spannend! Ze doet het tot nu toe volgens het boekje. Uiers groeien rustig door. Verder nog normaal gedrag. Vorige keer gaf ze het goed aan. Dat verwacht ik nu ook wel. Ze is een goede moeder.

Succes wakers!!! Hopelijk weer nieuwe gezonde veulentjes!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 00:21

Knappe Revi, fijn dat je voorzichtig positief mag zijn DB. Ik hoop dat het doorzet en ze snel weer naar huis kunnen :)

Dat ziet er naar uit jeniej, wat zul je geschrokken zijn!

rooslover, fijn dat het goed gaat met de veulentjes. De onze kan ook boos worden, ik vind het een komisch gezicht eigenlijk als ze boos kijkt. Staat haar totaal niet :P

Amorthist, hoe lang precies is moeilijk te zeggen. Ik zou denken dat het uier nog wel iets voller kan, maar ik ben ook geen echte kenner. Knijp je in het uier om een drup te vangen voor de PH-test of wat is het doel ervan?

Stal_Wiza het is echt heerlijk dat het veulentje thuis geboren wordt. Hier dit jaar ook voor het eerst en ik vind het echt super. Ik ben zo ongeveer meer achter bij de paarden te vinden dan in huis momenteel :D

Hoe gaat het nu met Luna? Ontwormen zou ik even geduld mee hebben, dat heeft nu niet zoveel haast.

Wij hebben Veronia op 15 dagen ontwormd (en mams ook op die dag). Nu gaat ze nog een keer als ze 6 weekjes oud is en dan als ze 12 weekjes oud is.

amorthistT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 00:35

Murosch schreef:
Amorthist, hoe lang precies is moeilijk te zeggen. Ik zou denken dat het uier nog wel iets voller kan, maar ik ben ook geen echte kenner. Knijp je in het uier om een drup te vangen voor de PH-test of wat is het doel ervan?

ik heb een paar keer in de uier geknepen om te kijken hoe het aanvoelde.
het is natuurlijk niet dat ik dit dagelijks doe. maar het is voor mij ook het eerste veulen dus ik weet nog niet helemaal hoe alles zou moeten zijn.
Maar jullie zeggen dus dat ik het maar beter niet meer kan doen?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 00:40

Nou ja, als je er verder geen doel mee hebt, dan zou ik het niet meer doen. Als het zover is dan zal ze (waarschijnlijk) wel eerst wat harsen of druppelen zonder dat je er iets uit knijpt :). Sommige mensen gebruiken melkstrips op de Ph mee te meten. Als de Ph onder een bepaalde waarde komt, dan zou het veulen binnen 24 uur geboren moeten worden.

Heeft er iemand trouwens advies over hoe en wanneer heel rustig aan de merrie weer onder het zadel te laten lopen? Vanaf wanneer kun je dat het beste weer oppakken? En waar laat je dan het veulen? Ik wil graag wanneer de merrie het weer aan kan weer iets onder het zadel doen, al was het alleen maar wat stapwerk.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 00:44

Robynn hier in het topic verkoopt ze. Ik had zelf ook bij haar gekocht, maar ik heb ze amper gebruikt (mocht van de merrie niet aan haar uier komen toen ze drachtig was), dus ik heb nog iets van 80 stripjes (van de 100 die in een pakketje zaten) over. Als je die wilt overnemen voor een klein prijsje, mag wel, moet je even een PBtje sturen.

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 01:06

Emmy7 schreef:
Ik ben vanaf dag 325 daar gaan slapen, niet omdat ik dacht dat het veulen al zou komen, maar meer omdat ik binnen gewoon niet kon slapen, want stel je voor dat..... Af en toe werd ik s nachts wakker van haar en dan keek ik even uit mn tentje, zag dat alles rustig was en sliep weer lekker verder. De dag dat ze melk ging druppelen heb ik ieder half uur de wekker gezet, want ik ben niet zo goed in wakker blijven. En toen was ik er dus ook meteen bij want ze lag vijf meter bij mij vandaan. Ons veule kwam trouwens op dag 331 dus dat viel allemaal mee

Ik denk dat ik ook al binnenkort daar ga slapen, gewoon in de weide bij haar. Heb zo'n wegwerp-tent (gaat automatisch al open wanneer je die in de lucht gooit), dus dat is 2 seconden werk haha. Vandaag de fokker weer gesproken, daar is het 4e Shetland veulen geboren, dit keer een hengstje (vosbont), morgen gaan we foto's maken *-:)

Begint nu allemaal wel op te schieten voor mijn gevoel, laatste loodjes wegen echt het zwaarst. Ze is vandaag 329 dagen drachtig, banden zijn nog steeds zeeeer soepel (vanaf dag 303 al), buik begint nu een punt naar onderen te krijgen, uier ietsje voller (meeste maiden-merries hebben geen volle uier) - er drupt zo nu en dan wel melk op haar benen.

Gisteren (dag 328) had ze weer een druppeltje bloed aan haar kling hangen, dus neem aan dat het veulen nog lekker aan het bewegen is daarbinnen.

Ik moet straks werken, maar zodra ik klaar ben sjees ik naar stal. Heb een apart gevoel en moet wel naar mijn gevoel luisteren, tot nu toe is dat altijd goed geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 01:53

Hier was het net een btje spannend. Mijn merrie lag en bleek wat nat tussen haar liezen te zijn. Maar vooralsnog lijkt het vals alarm. Haar tepel heeft wat gelekt door de druk van het liggen. Maar ze kegeld verder niet en de ph is ook niet verder gezakt. vulva is ook nog lichtroze. Vervolgens liep ze naar het hooi om wat te eten en is ze rustig. Ook geen gezweet of iets, dus wij kunnen zo weer gaan slapen.
Vals alarmmmmmm. Hihi

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 03:25

Bonjoy, wat een mooi meisje

Caesar, top dat je blijft, willen we wel foto update van Coosje hoor

Jeniej, wat een mooi hoofdje en ze ziet er wakker uit zeg. Als het oppervlakkig is kan het best nog meevallen, Die veulens zijn ook zo onhandig.

DL, pff die Bo, staat ze je nog aan te kijken ook, voorzichtig met autorijden he.

Dians-basje, ooo wat is hij leuk en we duimen lekker door hoor, ben heel blij dat het de goede kant op gaat. De andere 2 wachten tot Jorja en Revi thuis zijn.

Luna, sterkte en met ontwormen en hoefsmid wachten hoor,

Vita, suc6

Rocky, ook suc6

Euphorie, suc6

Pff heb alles gelezen maar geen puf om alles op te schrijven bij het lezen.
Ontwormen blijven zoveel meningen over maar die van Rocky klopt die van vlak voor het veulenen is naar kort na de geboorte gegaan.

Morgen hele grote bijlees.

Alle wakers suc6

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 07:53

Geen veulentjes vannacht?

Ik las een vraag over het rijden. Ik begin na 2 weken weer. Dan gaan we het veulen in de stal doen met iemand erbij en de merrie gewoon even 10 minuutjes stappen. normaal doe ik van tevoren al even oefenen met uit elkaar halen maar merrie staat bij mijn ouders dus ik ben er niet elke dag meer. Vandaag weer foto's van de kleine witkop in ieder geval!!