[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:03

Hahhah Vientje, gelukkig maar.
Ja ik ben fan van de Horseware dekens. Gebruik ze dan ook met het liner systeem, echt ideaal.
Net dus ff om een nieuwe geweest. Even vergeleken met een maat groter maar dan word die toch echt te lang naar onderen (lees jurk), en was bang dat het bij de hals ook te ruim werd. Verkoper zei al, dan leg je er een tijdelijke zoom in dan heb je niet het risico dat die te kort word bij haar buik. Maar zei ook dat ik tzt een borstverbreder kon gebruiken. Dat was ook een goed idee, dan gaat de deken automatisch ook wat verder naar achteren. Buik maak ik me niet zo druk om, dan moet ze wel mega dik worden van de winter.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:40

Cynthia82 schreef:
Ha meiden,

Ik ben even twee weekjes afwezig geweest, aangezien ik doordeweeks sowieso weinig tijd heb voor Bokt en afgelopen weekend had ik het erg druk.

Ik ga nu weer braaf meelezen :)

Daisy was gisteren 3 maanden drachtig, dus ik zal straks tussen de buien door even de 3-maandenfoto's maken :D

Het opbouwen met rijden heeft niet het gewenste resultaat gebracht, dus in overleg met de dierenarts gaat ze nu weer twee weken op de Metacam met een hogere dosering. Mocht dat ook niet helpen, zal ze toch op de foto moeten :(

Fien is vandaag 3 maanden op weg :D

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:39

Bloos zit vandaag op de 130 dagen alweer (18,5 week)!!

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:46

Hallo dames!

ik wilde hier even binnenvallen met de vraag of jullie misschien fotos hebben van een merrie die rond de 150 dagen drachtig is?? Zien jullie al echt verandering bij 5 maanden?

Ik verzorg hier een paardje die op 4 april is gedekt, maar daarna niet meer is gescand. ik durfde er al niet meer op te hopen omdat ze net 3 weken na de dekking was ontsnapt en naar de buren is gegaan, die een hengst hebben staan, terwijl ze dat normaal nooit doet. en een andere keer dat ik bij die hengst langskwam stond ze met de staart omhoog te sproeien. Maar nu lijkt ze toch wel voller in de buik, en nou vraag ik me af of ze gewoon een beetje vetter is omdat we niet zoveel hebben gereden de laatste tijd, of dat er toch een klein dingetje aan het groeien is daarbinnen....!! Het gaat om een maiden haflinger van 6 jaar

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:47

Wordt ze gereden of doet ze niks?

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:54

fokfanaat schreef:
Wordt ze gereden of doet ze niks?

alleen wat chille buitenritten, van ong 2 uur, maar 1x per week. 1 of 2 keer in de maand gaat ze voor de kar. ze staat 24/7 in een grote paddock en krijgt alleen ruwvoer.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:23

Verschilt per paard denk ik, maar bij mijn paardje zag je al heel duidelijk een babybuik op 5maanden dracht.

Ego post; vandaag is mijn nieuwe merrie bij mij komen wonen :D zij is nu 4 maanden drachtig. Tijd gaat toch best hard... Oke in de winter lijkt het weer een eeuwigheid te duren :')
Is het al april? Is het al april? :):)

En Pico is vandaag naar zijn logeeradres vertrokken voor het afspenen. Toch een beetje sneu ;( ik mis hem stiekem nu al hihi

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:31

Bij luna zag ik het echt enorm snel. Maar die was gigantisch op het einde.

Marley is echt zo lui de laatste dagen. Ze gaat dan echt languit liggen

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:45

Overzichtje! :D

1 maand:
Afbeelding Afbeelding

2 maanden:
Afbeelding Afbeelding

3 maanden:
Afbeelding Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:17

leuk zo die foto's denk dat ik dat bij glowy ook ga doen, ik heb Joanna verkocht, die gaat naar haar nieuwe huisje als haar veulen afgespeend is

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:45

Aestrith schreef:
Hallo dames!

ik wilde hier even binnenvallen met de vraag of jullie misschien fotos hebben van een merrie die rond de 150 dagen drachtig is?? Zien jullie al echt verandering bij 5 maanden?

Ik verzorg hier een paardje die op 4 april is gedekt, maar daarna niet meer is gescand. ik durfde er al niet meer op te hopen omdat ze net 3 weken na de dekking was ontsnapt en naar de buren is gegaan, die een hengst hebben staan, terwijl ze dat normaal nooit doet. en een andere keer dat ik bij die hengst langskwam stond ze met de staart omhoog te sproeien. Maar nu lijkt ze toch wel voller in de buik, en nou vraag ik me af of ze gewoon een beetje vetter is omdat we niet zoveel hebben gereden de laatste tijd, of dat er toch een klein dingetje aan het groeien is daarbinnen....!! Het gaat om een maiden haflinger van 6 jaar

Ik zag met 150dgn al duidelijk het veulen bewegen volgens mij. Is vrij vroeg maar bij die merrie zag je het

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:53

Bo zit nu op 112 dagen (toch handig die app om ff te spieken hihi). Maar je gaat het al zien, stalgenootje had vandaag ook zoiets van "wat gaat dat hard".

Morgen ook weer foto's van d'r buik maken.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:54

Vandaag ook weer een kleine mijlpaal hier, Luna is 150 dagen drachtig *\o/*

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:37

Hoi Astrid! :) ik denk dat het ook erg verschild per merrie. Heb je niet de mogelijkheid tot scannen?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:53

Kiki: mijn dame van 1.47 heeft ook dekenmaat 195cm, zit toch wat beter dan de 185cm..

Nee het is een boomloos zadel met speciale pad eronder. We hebben nu ook een veelzijdigheidszadel,deze word nagekeken de volgende keer.

Vientje: bedankt voor je reactie! Doet me ergens "goed" een soortgelijk iets te lezen. De zadelmaker is tevens osteo, zij zal het allemaal nakijken en meenemen in het (aan)passen van het zadel.

Gelijk een les voor de volgende keer als ze dan bevallen is, voor we gaan rijden eerst na laten kijken :)

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:54

kiki welke app gebruik je?

Floor is net de 86 dagen voorbij maar ze is al enorm! nou is het ook een gras pens wat erbij zit maar was een weekie niet geweest. (we hebben 2 paarden op 2 stallen staan, dus ene keer mijn zusje andere keer kom ik) maar schrok wel toen ik haar vandaag zag. Ben alleen vergeten een foto te maken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:05

Elmars_Floor ik gebruik My day, die geeft aan hoeveel dagen het nog is.

BianCatjee hahah jij ook al een kleintje met een grote deken maat. 185 Past hier ook niet, te kort en te strak bij haar schouders.
Boomloos is geen garantie dat het altijd goed ligt/past. Ik vind zelf boomloos heerlijk rijden, maar voor Bo is het gewoon 3x niks. Niet knap passend te krijgen op haar rug. Nu heeft zij ook niet de makkelijkste rug volgens de ostheo en zadelmaker/passer. Was met een boomzadel al een hele toer een goede te vinden. Onder een BBP loopt ze overigens wel super

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 07:33

Even een ego post hoor hihi. Lees wel mee en moet echt weer reageren maar druk druk...

Gisteren op de nationale keuring van het NAS is Emma 1A geplaatst (1ste premie en 1ste plaats in haar groep) *\o/* *\o/* ik moet de foto's nog bestellen maar alvast een voorproefje :)

Afbeelding

Afbeelding

Ben zo trots! Volgend jaar verwacht ik een vol broertje of zusje van Emma en ben nu al benieuwd!

Ik was zelf niet op de keuring ivm kortgeleden bevallen en druk met de kleine maar heb geweldige vrienden die alle voorbereidingen, het vervoeren en het voorbrengen hebben geregeld <3 en hun eigen Pjotr veulen had ook een 1ste premie dus was echt een top dag!

En nog eens een baby update hihi Met Amélie gaat het ook heel goed, ze is nu alweer 2,5 week en alles gaat super en met mij ook :-). De foto is van paar dagen geleden toen het nog warm en mooi weer was hihi, zo leuke kleertjes heb je ook voor meisjes!

Afbeelding

En nog een schattige van toen ze 1,5 week was, super tevreden hihi, ze is ook echt heel makkelijk, snel tevreden en huilt amper :-), zou er zo nog eens aan beginnen later zo leuk is het allemaal :))

Afbeelding

<3

En verder zal ik het topic niet verstoren met mensen baby's hoor hihi, vond het leuk nog eens een updatetje te doen :-)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 07:40

Leuk manda! Emma gaat meer en meer op pjotr lijken vind ik! En wat een mooi meisje!

Hmm normaal merrie scannen donderdag maar vind haar een beetje vies op de rug, alleen hengst nog niet zien dekken (ik hoop maar dat het van het rollen komt). Dan ook gelijk maar veulen chippen. Hebben we dat ook eindelijk gehad.

Vandaag kijkers voor een pony :r zo niet leuk

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 08:02

Gefeliciteerd Manda!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 08:34

Gefeli manda, mooie Emma

En wat een leuke Amélie foto's, knap meisje en ja is tof al die kleedjes heb je meer keuze dan bij jongens wel he

Bodemloos niet zo mee vertrouwd, heb eens op eentje gereden en was echt raar gevoel, moet je toch aan wennen

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:35

Knappe dochter manda!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:14

Kiki: ja klopt, vorig jaar had zij nog wel 185 maar zat eigenlijk echt net aan, de 195 ligt een stuk beter. Heb alleen nog niet echt een merk gevonden wat echt super ligt kwa pasvorm..

Dit boomloze zadel was al eens nagekeken of het goed lag en die ligt wel goed, daarom zijn we daar ook vooral mee aan het rijden :)

Fotsy: bodemloos :')
Net een zware ochtend op mijn werk gehad, jou reactie maakt mijn dag weer goed haha!
Maar ik begrijp je wel, ik moet zeggen dat ik er eigenlijk niet echt aan heb moeten wennen, vond het gelijk heerlijk rijden, en mijn merrie overigens ook :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:25

_O- :') die telefoons leiden soms een eigen leven he, toch iemands dag goedgemaakt :P

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:05

Fotsy schreef:
_O- :') die telefoons leiden soms een eigen leven he, toch iemands dag goedgemaakt :P

Hahaha ja die kunnen behoorlijk hun eigen leven leiden :')