Fokfanaat, lees dit eens; http://www.esarabians.nl/Nieuws.htm ; even naar beneden scrollen naar het nieuws van 28 maart. Misschien dat ze daar bij De Brem nog merries hebben?
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 10-05-10 14:16
AZ, die bedoelde ik, goed dat je dit bericht plaatst!
ladyangel nogmaals van harte gefeliciteerd met deze mooie dame
Hier een foto van ons heertje net 2 daagjes oud maar al mega brutaal. Moeders maakt het gelukkig steeds beter.
Janine1989
Geplaatst: 10-05-10 15:26
Sjelle en lindalieneke, ook gefeliciteerd met jullie veulentjes
fokfanaat jeetje wat erg, veel sterkte
Roossssa
Geplaatst: 10-05-10 16:14
Meld me ook maar eens! Lees allemaal spannende berichten, zit hier zelf ook in de spanning, mn hafje is vandaag de dag uitgerekend:D Het is een maiden en ook voor mezelf de eerste keer:) Heeft al best mooie gevulde uier, slappe banden, staart telkens omhoog en nog meer van die zenuwslopende voortekenen! Hoop vannacht, iedereen verder succes met wachten of veel plezier met de kleine! Heb al heel veel moois hier gezien!
Ik heb een vreemd voorgevoel dat er bij mij vannacht wel wat te gebeuren staat. Mevrouw hier is super onrustig, wil niet meer geaait worden, loopt bij me weg wat ze normaal nooit doet. Vanochtend kwam ik de wei in en ging ze voor mn neus op de grond liggen en kreunen! Ik natuurlijk vet geschrokken, dus vandaar denk ik dat er wel wat kan gebeuren. Heeft een maiden merrie altijd minder volle uier? Of is dat gewoon per merrie verschillend?
Pretty toonde als maiden zo goed als niks,maar ze had toch wel een volle harde uier. Maar geen kegelen of melk druppen of raar gedrag,ze was zelfs héél rustig. Maar maidens...je kunt ze nooit vertrouwen!
Sunny heeft juist een enorme buik, ook best een redelijke uier maar als ik sommige foto's bekijk van andere (niet) maiden merries denk ik echt jemig, zo groot is dat bij Sunny dus niet. Maar mij is ook gezegd dat het ook tijdens het bevallen helemaal kan volschieten. Ik hoop zo dat het vannacht komt, zelfs van redbull wordt ik nu moe haha, jullie ook vaak aan het waken?
Nog een vraagje, het is voor mij de 1e keer en voor mn merrie ook dus weet het allemaal niet geweldig goed maar eerst kwamen dus de tepels er beetje uitgestoken uit, maar nu wordt de uier best vol en lijkt het of de tepels wat terug trekken. Wie weet hoe of wat?
inge176
Geplaatst: 10-05-10 18:16
Hmm weet ik ook niet Roo, is het niet dat de tepels ook gevuld zijn nu? Dat ie niet voller kan zeg maar?
Rocks heeft een dikke buik, veel uier, veel hars incl. haar benen onder de harsjes, maar geen slappe banden? Heeft (bijna) elke merrie slappe banden? Ze is ook nog niet aan de datum, maar valt me wel op dat bij de meeste merries eerst de banden slap worden en dan het uier. Bij Rocks dus niet.
Even een vraagje mijn merrie drupt nog iets bloed uit de kling! niet veel maar viel me net wel op. haar temperatuur is goed! Ik dacht voor ik de Da bel even snel informeren bij julie!!