wij hebben hem daar vorig jaar gezien, en op de hengstenshow, dit jaar zijn we uitgenodigd om met merrie en veulen op de show te komen.. Wat vind je van de hengst??
Ik ken de hengst eigenlijk helemaal niet verder. Dus niet hoe die beweegt, springt, vererft etc. Hij was mij nog niet opgevallen voor mijn merrie in ieder geval
Wij hebben hem vorig jaar eigenlijk op het oog uitgekozen toen we Whisper daar brachten, was het de bedoeling dat ze door Wallenberg gedekt zou worden.. Toen we King kolibri zagen waren me schoonvader en ik allebei verkocht, filmpje gezien van hem, bloedlijnen van wallenberg en King Kolibri nog een keer bekeken en toen toch voor King Kolibri gekozen.. Hij kwam toevallig terug van een wedstrijd, ze hebben toen alleen even zijn deken eraf gehaald en hem aan de hand getoond.. Z'n vader is beroemd in Oost europa.. Eigenlijk een gok geweest dus.. zal mij benieuwen wat eruit gaat komen..
rowo
Geplaatst: 12-03-10 17:33
Gokken is sowieso fokken in mijn ogen. Je hebt nooit de 100% zekerheid dat uit een goeie lijn van zowel merrie als hengst, ook een goed veulen komt.
Bij de wiemselbach hebben ze Van Gogh en Whitacker ook beide van stal gehaald voor ons en gemonsterd. Toen gekozen voor Van Gogh. Uno vonden we wat te veel van het goeie voor een eerste veulen.
Overigens ben ik nog nooit bij een hengstenshow van Greve geweest
ColdstarZ
Geplaatst: 12-03-10 17:39
Misschien dan dit jaar? is altijd op koninginnedag...
K wil graag ook nog een x Van Gogh of Uno op onze andere merrie kiamo (Animo x Renville) hebben.. mja denk dat daar een onhandelbaar heet beestje komt.. aangezien kiamo alleen maar door een man gereden is vroeger heb ik er maar een paar x opgereden en het erna opgegeven.. een man er een x opgelaten en dat ging wel goed.. mja ze was al bijna 15 toen ze bij ons kwam 3 jaar terug, en al vanaf haar 10e was er alleen nog maar gefokt met haar.. Dit jaar verwachten we een kleine Indorado.. jammer genoeg is of dit het laatste veulen of laten we haar nog 1 x dekken, en willen echt een oude hengst.. zo staat emilion ook nog op 't lijstje...
Whisper is voor de jongere hengsten.. maar blijft dit jaar zeker leeg zodat ik haar een jaartje door kan starten als het veulen gespeend is..
Voor mijn merrie geldt hetzelfde als jou Whisper. Ze is bij de hengst gegaan om haar ff rust en tijd te gunnen en aan te sterken (ze is 1.75), maar gaat nu weer de sport in. Wie weet, als er een prachtbeest uit komt, dat we haar nog weer bij de hengst doen. Als ze nog niet verkocht is iig.
Kiamo is 1.60 jammergenoeg, en whisper is ook maar 1.62.. we moeten wel aan de grotere hengsten.. Kiamo kochten wij 3 jr geleden van Bart Bles, drachtig van de hengst Sunny v. Heartbreaker.. hij had een volle broer lopen van het jaar ervoor.. Ons veulen was 2 druppels water zijn ouder broer, alleen heeft hij in de eerste maand in de opfok droes opgelopen, weer naar stal teruggehaald, 4 maanden verder kon hij terug.. hierdoor jammergenoeg een ontzettende groeiachterstand opgelopen.. Haar veulen van vorig jaar van Chippendale Z v. Cento is nu gelukkig al een heel stuk groter dan haar veulen 3 jr terug... Whisper weten we niet of ze groot gaat geven.. we hopen het natuurlijk wel..
rowo
Geplaatst: 12-03-10 17:50
Ze mogen wel wat grootte van Zetje mee hebben Kun je gratis op komen halen!
Haha, dat zal ik doen!! We hebben ook nog een Silvio 1 x Lucky Boy merrie, die hebben we vorig jaar kort na de dood van mijn oude paardje aangeschaft om een 2e Coldstar te fokken, (moeder van me oude paardje) alleen is ze helaas leeg gebleven.. dit jaar gaan we het nog een x proberen.. zij is gelukkig 1.69
Mijn pony (1.30 m) krijgt nu (302 dagen) 's ochtends 1/2 schep probreed muesli en 's avonds 1/2 schep probreed muesli. En onbeperkt hooi als ze binnen staat.
Ze krijgt niet zoveel muesli omdat ze dan richting het hoefbevangen gaat.
Hier nog steeds geen veulen,en ik wil van dat lijstje af.... Farenca geeft valse alarmen dat het niet mooi meer is. Plat gaan liggen en dan achterbenen uit elkaar eentje in de lucht en eentje op de grond....
Ben doodop ,en kan overdag niet bijrusten daar we in het midden van het kalfseizoen zitten (keizersnedes) en dus een 100 stuks vee moet verzorgen en 14 paarden.(man gaat uit werken) Om 3.15 uur is de school hier uit en ga ik mijn dochtertje halen ,dus rusten overdag zit er niet in