[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:02

Sinds vandaag vindt mijn merrie het niet meer goed dat ik aan het uier zit, ze laat het wel toe maar ze tilt haar been wel op. Eerder deed ze dit niet en vond ze het wel best...betekend dit iets?

Nicole288

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:07

Toke gefeliciteerd! Wat een brave merrie! En ook een donkerbruintje met een echt canturano koppie!

marlinde gefeliciteerd!

rebble: gelukkig!

ik heb vast niet alles onthouden.. iedereen met spannende merries succes

ik ga de cirkel uitzetten waarin het BA bereik heeft, hij kan er maar vast staan nietwaar, als er dan een spannend wordt kan ze er zo in

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:15

Toke gefeliciteerd!

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:18

Ach Toke, wat een lief dingetje.. ziet er heel onschuldig uit.. proficiat en fijn dat ze even op je gewacht heeft.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:28

Marrlinde en Toke, gefeliciteerd!!! Dat waren dus de 2 ooievaars die we gisteren zagen cirkelen... heb hier maar niets verteld, verrassingen als deze zijn leuker, toch? ;)

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:29

KMD, heb je er toevallig vandaag ook al 1 gezien, en kun je die dan misschien even doorsturen?

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:41

Omdat we volgens de DA schatting nu toch zo rond de 335 dagen zoudenmoeten zitten met 1 van mijn merrie's hier even wat foto's van haar, ik wordt er namelijk nog niet wijs uit :P

Gigantische buik:
Afbeelding

ook naar de zijkant al is dit IRL beter te zien dan op de foto :?
Afbeelding

en dan mijn grootste vraagteken, ER KOMT MAAR GEEN UIER.. :+ terwijl ze vorig jaar echt al 2 maanden van tevoren begon te vullen :?
Afbeelding

jullie ideeen waar deze gekke muts mee bezig is? :P haar banden zijn ook ni al te sterk meer .. (kan je ook btje zien op de foto van de achterkant, zie je schuine strepen lopen van de ingevallen banden .. zo loopt ze dus al een week of 3 rond!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:54

ik heb geen idee nkprecious... je zou verwachten dat ze wel een beetje het zelfde als vorige keer zou doen..

nicole, slim, het kan maar vast staan, bij jullie zal het toch ook niet al te lang meer duren?

zo, stal is weer heerlijk fris, klaar om een veulentje in te deponeren :P (daarvoor was die ook al schoon hoor, maar nu helemaal gepoetst en nieuwe laag erin. oeps halve stal ongeveer schoon stro op de mesthoop, niet zo handig, maar nu is hij spik en span)
ik geniet echt van dit weer, heb heerlijk met syl geknuffeld, ze heeft zo veel geduld, ze kan echt een uur met haar hoofd op je schoot liggen, iets wat totaal niet bij haar past, ze houdt wel van knuffelen, maar bewaard dan altijd enige afstand, nu klimt ze bijna op schoot.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:07

draakje: Als pona net zo lang draagt als vorig jaar zou het nog 1 week duren. Ze verandert lekker verder, ziet er allemaal nog niet schokkend uit, maar dat heeft het vorig jaar nooit gedaan :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:08

ben wel benieuwt hoor, vind het echt een leuke merrie, spannend wat ze dit jaar op de wereld gaat zetten :)
wie weet is ze nog wel eerder als sylke :)

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:09

Marrlinde en Toke: Gefelicteerd!! *\o/*

Jenny: Creamer ziet er idd nog behoorlijk slank uit op deze foto's. :j Al helemaal als je je bedenkt dat ze afgelopen jaar ook een veulen heeft gehad!

Nicole: Idd.. De cirkel kan er maar vast staan! Weet je nog hoe groot hij vorig jaar was? Of moet je weer met je BA buiten gaan staan en overal kijken of hij het nog doet?

NKP: Jee, dat is pas echt een dikke buik!

Puzzel had vannacht voor het eerst in 10 dagen geen hars! *\o/* Braaf paard.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:19

draakje: Ja leuk is ze he :j Ook weer echt zo'n knuffel nu, lekker ding is het :+:

Marlijn: Ik heb de draden vorig jaar op klosjes gedraaid en bij mijn BA bewaard, dus als het goed is, is het een kwestie van vastknopen aan twee uiteinden en dan paaltjes erlangs zetten (ik zeg dit met de grootst mogelijke voorzichtigheid, want zoiets is meestal niet zo simpel als het lijkt te gaan zijn :D en ik moet nog wat meer prikpaaltjes scoren, heb ze nu al overal weggehaald waar ze gemist konden worden, maar zullen er nog meer moeten worden)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:24

NkPrecious schreef:
jullie ideeen waar deze gekke muts mee bezig is? :P haar banden zijn ook ni al te sterk meer .. (kan je ook btje zien op de foto van de achterkant, zie je schuine strepen lopen van de ingevallen banden .. zo loopt ze dus al een week of 3 rond!

Hier nog zo'n merrie, Daisy zit al op 352 dagen en amper uier.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:26

Jeanine84 schreef:
Sinds vandaag vindt mijn merrie het niet meer goed dat ik aan het uier zit, ze laat het wel toe maar ze tilt haar been wel op. Eerder deed ze dit niet en vond ze het wel best...betekend dit iets?

Hier ben ik ook benieuwd naar, Yew is er ook steeds minder van gecharmeerd als ik aan haar uier zit, eerst geen probleem maar sinds vorige week tilt ze haar been ook op wanneer ik eraan zit :(.
Vanmiddag heb ik weer even foto's van haar uier en kling gemaakt, zal ze vanavond plaatsen. Maar straks eerst nog even naar stal.

Marlinde en Toke van harte met de veullies geniet ervan met dit mooie weer

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:29

Hier ook nog steeds niks.. Indira staat een beetje stil @ the moment, die andere maakt goed uier aan, maar spenen wijzen bij haar zowiezo al naar buiten, dus dat is gokken.

En ze hebben die arme oma nog steeds niet opgehaald.. Ben nu wel in staat om zelf maar een gat te graven..

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:29

Nicole: Dat zou wel super zijn, als het idd zo makkelijk is! Maar zulke dingen vallen idd vaak tegen. :+

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:53

he bah Joto ,wat een slecht georganiseerd van hen .

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:05

jennyk creamer ziet er goed uit enne krijg ik een linkje van je als je camera er weer is hahaha kan ik weer meegluren..

Gefeliciteerd met de veulens

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:19

Nou hoorde net weer (Van de echt eigenaar), ze waren weer geweest, maar konden er niet bij komen?
Uit respect voor t dier doen we het niet, maar ben haast in staat om dat dier op en bloot OP de weg te leggen..
Morgen is laatste kans, anders ga ik spitten morgen en blijft ze bij ons simpel zat.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:29

:o :o :o Kan het niet laten hoor, moet ff 2 foto,s van Enjoy plaatsen... :o :o :o

Enjoy zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzlaapt
Afbeelding

Mijn knappe meisjes! :o
Afbeelding

Sinds de geboorte van Enjoy ben ik echt helemaal in m,n nopjes, mijn geluk kan niet meer op :D

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:33

TOke: GEFELICITEERD met dit mooie veulen!

Jeetje Joto: ik vind dat je nog aardig netjes blijft.........ik was volgens mij uit mijn dak gegaan. Dat kan toch niet!

Zo, de hele dag bezig geweest met de peerdjes. We hebben de kudde weer bij elkaar gezet (in de winter splitsen we vanwege dat ze het land stuk trappen met zoveel) en Porva in haar "kraam-land" gezet met maatje. Sleepstal ernaar toe verhuist (wat is dat ding een uitkomst zeg en die hebben we goed in elkaar gezet al zeg ik het zelf ;-).........vond Levende Have ook, die hebben hem op de site gezet) en Porva en Palou erin. Alles goed en nu staat ze weer op stal wat echt super gaat. Ze is helemaal rustig. Uiers zijn bij haar 's ochtends weg en 's avonds weer terug (klein beetje uier nog maar)?! Buik blijft groeien. Ze is wel heeeel veel aan het slapen en erg aanhankelijk.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:43

marlijn: ik zal het je nog sterker vertellen, dit is al het 5de veulen op rij voor creamer! Dan is ze eigenlijk nog best slank hè :j. En dat terwijl er ook vrijwel niets mee gedaan word!
Puzzel moet nog wel even wachten hoor!

kitzbi: manlief was vanavond al met de cam bezig. Cam doet het, link ook. Nu moet de cam alleen nog vanaf zijn werkplaats naar de stal van cream verplaatst worden :P Ik verwacht dat het gaat werken in de mei vakantie, uiteraard krijg jij de link dan ook weer!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:47

Toke, proficiat met je prachtbeestje!

quintus, kga snel ff bij Levende Have jullie "sleepstal" bewonderen. Wie weet word ik op ideetjes gebracht -:)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:49

Ja ik loop hier ook alleen maar te vloeken en te schelden hoor.. Dat arme dier..en wonen ook nog mensen tegen over waar de jonge beesten (en oma ) stond.. Dus voor hun is het ook niet fijn zo'n uitzicht.
Ze hebben tot morgenavond 8 uur anders begin ik..En ja zo gek ben ik ook nog wel.
Maar we hebben een topweek! NOT..
Kreeg net een sms van me vriend, en ik gok zo dat hij vanaf heel snel zonder baan zit.. Zucht..
Ik wil baby's! :(

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:51

Heb vanmiddag foto's gemaakt met stal erop, plaats ik wel even.....