[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:00

ja gewoon goed in de gaten houden dan maar! Sjanty toont het echt niet als er geen man (of nepman) in de buurt is. Dus heb ik maar gewoon getelt na de geboorte van sun en laten scannen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:22

Ha ha, ze wordt door alle stalgenoten in de gaten gehouden hoor, die is
echt niet hengstig zonder dat wij het doorhebben Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:29

PJ: Heel flauw, dat ze niet hengstig wil worden! Zo hebben wij hier ook eentje.

Missy lijkt ook het hele jaar hengstig te zijn. Clown Ze plast naar ieder paard die naar haar hinnikt.

Gisteren had ik weer wat vreemds: Spirit stond melk te druppen! Verward Maar er stond me vaag iets van bij dat ze dat ook bij de dracht van Niamh deed toen ze net drachtig was. Dus het zal wel niks bijzonders zijn. Even in de gaten houden.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:37

Ha ha Marlijn dat had ik dus met PJ ook tot een week of 2 geleden, toen leek ze
juist de hele tijd hengstig en nu moet ze hengstig zijn en dan is ze het niet Hamer

Rare gevallen hoor merrie's. Poosje terug stond ik Jus te poetsen (vorig jaar geveulend) en toen
hingen er ook doorzichtige druppels aan het uier, maar ze is helemaal niet drachtig.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:39

ja niemand die merrie's nog begrijpt......

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:42

Ha ha ha, dat doen ze expres Jenny Lachen

Hé wat zie ik in jouw onderschrift, ga je een opfokje beginnen?
Wat leuk Lachen

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:47

ja leuk he, je moet je tijd toch vullen hè als huisvrouw Knipoog En eerst nog maar eens zien of er vraag naar is, zo 24 uur op het land wil natuurlijk ook niet iedereen.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:50

Vienna toont haar hengstigheid maar al te goed, was ook zo drachtig, alleen iets te drachtig Haha! . Ik hoop toch zo dat ze morgen op de scan toch gewoon een eenling heeft zitten. En inderdaad Saffier, de tijd lijkt steeds langzamer te gaan voor zo'n scan. Bij mij wordt dit de derde scan in een week, niet goed voor je zenuwen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:53

jennyk schreef:
ja leuk he, je moet je tijd toch vullen hè als huisvrouw Knipoog En eerst nog maar eens zien of er vraag naar is, zo 24 uur op het land wil natuurlijk ook niet iedereen.

Ha ha, wie weet volgend jaar wat voor mijn veulentje (als het een merrie is dan he) en
je nog niet vol zit. Heerlijk toch als ze zo veel buiten kunnen, maar idd, niet iedereen wil dat he Lachen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:55

ProudJustify schreef:
Ha ha Marlijn dat had ik dus met PJ ook tot een week of 2 geleden, toen leek ze
juist de hele tijd hengstig en nu moet ze hengstig zijn en dan is ze het niet Hamer

Rare gevallen hoor merrie's. Poosje terug stond ik Jus te poetsen (vorig jaar geveulend) en toen
hingen er ook doorzichtige druppels aan het uier, maar ze is helemaal niet drachtig.

Dit waren echt helder witte druppels, en ze druppelde echt snel. Verward
Heel vreemd, haar uier is gewoon nog theezakjes. ROFL

Merrie's.. Begin er niet aan!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:55

nou wie weet pj, maar eerst dan maar eens hengstig worden!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:57

Nou idd geloof dat je toch maar beter een ruin of hengst kunt hebben hoor, alleen
wordt het lastig om veulentjes te krijgen dan he Haha!

Ha ha, Jenny, dat is een eerste vereiste natuurlijk Lachen

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:28

Mag ik me hier ook melden?

Het is welliswaar niet mijn merrie, maar als alles gaat zoals ik hoop wel mijn veulen...

Zal het verhaal even in het kort uitleggen en mezelf voorstellen.

Ikzelf ben Wendy, in het bezit van een tinkermerrie Malissa. Met Lisje rijd ik in de sport (nu L2 + 4). Verder ben ik werkzaam als directiesecretaresse/Office Manager en nog wat extra taken.

Het paard waar het om gaat is Ellie, Ellie is een 1Pstermerrie, een Fries. Afgelopen zomer kreeg ik een aanbod wat ik niet kon weigeren, wat er op neer komt dat ik een veulen mocht fokken uit deze merrie. Dit veulen moet wel een merrie worden (ik wil zelf geen hengsten). Op de hengstenkeuring in Januari hebben wij onze keuze gemaakt, de hengst wordt Mewes.

Vorige week maandag is ze geïnsemineerd. Dinsdag is ze gescanned op ei en dat was weg (nog maar een paar uur volgens de DA). Nu is het afwachten tot vrijdag 6 juni, dan kunnen we scannen op dracht.

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat, ik sta echt achter deze combinatie en hoop en duim dat het een merrie word!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:58

Wel vervelend dat je keuze beperkt is tot een merrie, dan leef je er zo naar toe en blijkt het een hengst te zijn?

Ik heb overigens geen last van Gracy en haar hengstigheids perikelen Lachen Ze is gewoon braaf in omgang en goed te rijden ( wellicht wat plakkeriger aan het been).. Ik vind de week voor de hengstigheid erger, dan is ze zo ongelooflijk gillerig Tong uitsteken

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:00

Hoi WenK Lachen

Ik merk er bij mijn merrie helemaal niks van. Ze knippert niet, gilt niet, plakt niet, slaat niet.. Helemaal niks. Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:02

O Jenny, wat leuk, een eigen opfok!
Jammer dat mijn veulen een hengstveulen wordt, merries worden er hier gewoon niet geboren. Boos!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:09

Is mijn eigen keuze _megan. Ik kan zelf gewoon niets met een hengst (ivm stalling etc) en een ruin vind ik zelden leuk. Daarbij trekt het fokken me enorm (Lisje wordt ook weer mamma als we uitgesport zijn) en dat is leuker en makkelijker met een merrie...

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:15

Neonlight schreef:
O Jenny, wat leuk, een eigen opfok!
Jammer dat mijn veulen een hengstveulen wordt, merries worden er hier gewoon niet geboren. Boos!

Ha ha, bij mij juist andersom, tot nu toe alleen nog maar merrieveulens gehad Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:18

Nog maar 12 nachtjes slapen en dan is het zover dan brengen we onze meid weg.
Ben zo zenuwachtig echt niet normaal.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:20

Wat spannend missfcdb!!!

Heb nu uit Lisje 1 merrie-veulen (inmiddels zelf moeder van een hengstveulen) en 1 hengstveulen gehad (inmiddels woonachtig in Mexico).

Ellie heeft pas 1 veulen gehad, een hengstveulen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:29

Wat vinden jullie het leukst om te krijgen een merrie veulen of hengsten veulen bij ons maakt het namelijk niet veel uit behalve dat als er een hengst volgend jaar uit komt dat we de pension moeten verlaten.
En dan een weiland moet hebben.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:33

Sylke heeft zover ik weet alleen hengstjes gehad Lachen

Over het melk druppelen, syl heeft altijd al een grote uier, en nu na het verwerpen heeft ze nóg steeds melk. De dierenarts dacht dat het wel snel weg zou gaan nu ze drachtig is... ben benieuwt, maar tot nu toe lijkt ze wel een koe, misschien kunnen we solliciteren bij campina Tong uitsteken

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:19

neon: ah joh, dit jaar maken ze gewoon een merrie bij de hengstenhouder. Andere hengst, dus alle kans en ook ze braaf bij de hh dus het mòèt wel een merrie worden Vork

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:33

Ik geloof daar niets van. Clown
Neon heeft tot nu toe 3 veulens gehad, 3 keer hengstveulen van dezelfde vader. De eerste fokmerrie, Ariëlle, heeft 11 veulens gehad van 8 verschillende hengsten, allemaal hengstveulens. Alleen Dusty heeft 2 keer een merrie gegeven. Eerst 3 veulens van dezelfde hengst, 1ste was een merrie, toen 2 veulens van een andere hengst waarvan de 1ste een merrie was, de 3de hengst die gebruikt is heeft een hengstveulen gegeven. Ik ben nog steeds overtuigd dat die 2 merries verkeerd bezorgd zijn. ROFL

En mij maakt het niet uit of ik een merrieveulen of een hengstveulen fok. Veulen is toch voor de verkoop. Merrieveulen zou ik erg leuk vinden omdat die nooit geboren worden. Een merrie is onmogelijk te houden op dit moment vanwege een overkill aan hengsten op stal, dus zou de stap om te verkopen een stuk makkelijker zijn. Een mooi gespikkeld hengstveulen daarentegen zal ik meer moeite mee hebben om te verkopen, omdat ik die voor te houden wel heel leuk vind. Maar, ik heb al een geweldige hengst eraan overgehouden en dat was echt mijn droomveulen. En nu nog steeds mijn droompony. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:38

Neonlight da zijn wel weinig merries maar het gaat er toch om dat ze gezond zijn.
Das het belangrijkste
maar wel leuk al die veulens Knipoog Haha!