[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:58

hier ook eens een update van tinkerbell

dag 308
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dag 310 (vandaag)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vorige dracht (bevallen dag 333) op dag 311... ze zit voor op schema dus...
Afbeelding

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:00

Wat een lekkere schone tietjes Frenia hihi

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:00

goeie middag,

sterkte de mensen met het verlies van hun veulens, verschikkelijk om te horen.
onze merrie haar uier is voller maar verder geen tekenen mer van een toekomst veulen. ze is vandaag precies uitgerekend.

ze stond wel echt een hele tijd te gapen.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:02

Mooie uiers heeft Tink frenia. Ja

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:07

Peetorlan: mooi paleisje heb je daar Haha!
Hoop voor je dat de kleine niet lang meer op zich laat wachten!

Vanini: wat een mooi dat je je veulen naar je moeder wilt vernoemen Lachen

Liberance: van harte gefeliciteerd!!!! Pling

namen.. pff.. ik heb net geteld, heb 26 merrienamen op papier en 40 hengstennamen Nors opkijken Lips are sealed Gestoord
(ben al bijna 11 maanden namen aan het 'verzamelen' Dromen )
Ik noteer echt alles wat ik op dat moment leuk vind, de helft valt ook alweer af hoor.. maar dan nog!

Kom net bij Thirs vandaan, ze is aardig veranderd ten opzichte van gister Bloos!
uier is weer een heel stuk voller en ze heeft hele slappe banden....

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:09

peetorlan: ja seg Tong uitsteken ik ga niet elke avond staan opblinken om 's ochtends schone tieten op de foto te kunnen zetten he Tong uitsteken Clown

owja: namen Haha! die voor het veulen van tinkerbell staat al klaar. althans de merrienaam dan Clown want het wordt een merrie (voor alle geval ligt er ook een hengstennaam klaar, maar ik vind de merrienaam mooier en sowieso zoek ik niet verder, want ik heb alleen een merrienaam nodig Nagelbijten / Gniffelen Schijnheilig )

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:10

hahaha ben dus niet de enige zie ik die al tig namen aan het verzinnen is Nagelbijten / Gniffelen

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:12

nou namen.....
wou dat het al een beetje opschoot.maar kom niet echt ver.
wil iets speciaals,maar is niet echt makkelijk met een C.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:14

Ik heb er nog maar 3 Clown . 2 Merrienamen en 1 hengstennaam.

En ik vind ze nog niet eens echt GEWELDIG Clown . Ik wil graag 2 echt héle mooie namen, waar ik 100% tevreden over ben.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:16

Zo staat ze nu........
Afbeelding

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:18

Verdrietig O god.. Het is echt te zielig om te zien hoe ze daar zo boven staat zeg.

Het zou voor jouw ook wel moeilijk zijn om je merrie zo te zien.

Heel veel sterkte Ach gut

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:20

bah vreselijk zo een foto.
gewoon zielig om te zien.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:24

haboshof: ah echt zielig zoals ze daar staat. Ook moeilijk voor jou moet dan zijn zeg. Vind dit echt zoo erg Huilen

Liberance: gefeliciteerd met je veulen!

Over namen, wat ik belangrijk vind is dat ze ook uit te spreken moeten zijn. Die namen van Cheveyo, als ik zo'n naam moet roepen in de wei! Ik zie me al staan, even papiertje uit mijn jaszak opdiepen, hoe was het ook al weer Bloos Nee doe mij maar wat makkelijkers, is ook voor de kids handiger Haha! Al noemden ze het veulen van vorig jaar, Rocky ook Rocky raket Clown (omdat ie zo hard kon rennen)

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:31

Ja, dat wil ik dus ook Jennyk.

En dan moet ik ook nog eens een ijslandse naam.. Vind daar maar eens een mooie, fatsoenlijk uitspreekbare naam uit Nagelbijten / Gniffelen .

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:33

jeetje daar word je niet vrolijk van, arm beest

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:33

@Haboshof: Ach, wat een sneue foto, begint wel te kriebelen dan in de traanhoeken... Maar het is duidelijk dat je merrie er nog mee bezig is. Laat nog maar liggen, ik denk dat je het zelf goed merkt wanneer het voor haar klaar is...

Hmm, over namen, ik heb 1 merrienaam, Desmeralda (vanwege de merrielijn), roepnaam wordt dan Merel.
Over de hengstnaam ben ik nog niet uit... Laten we dus maar hopen dat het een merrietje wordt Knipoog

Ach, momenteel hoop ik alleen dat alles goed gaat... Natuurlijk niet fijn, maar zo nu en dan wordt je door dit topic ook wel eens goed met beide benen weer op de grond gezet, dat alles ook wel eens anders kan gaan dan gepland.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:36

Afbeelding
net tussen de buien door.
Afbeelding
Afbeelding
in haar dubbele paliesje
Afbeelding
dit waren haar uiers een week geleden, zijn nu iets meer gevuld met druppie hars erop maar net als haar buik is alles heel bescheiden terwijl ze dus vandaag is uitgerekend.
Afbeelding
vd week

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:46

over namen: een hengstnaam ben ik helemaal uit, ik bedacht hem, zei hem tegen mijn vriend en hadden alletwee zoiets van 'ja dat is het' maar voor een merrie weet ik het niet. ben ook in de volle overtuiging dat het een hengst gaat worden, maar ga vannacht toch maar eens op zoek naar een merrienaam...

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:48

namen vind ik ook erg moeilijk,
we hebben er wel wat maar het blijft lastig

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:49

Liberance gefeliciteerd met Anouk!
Haboshof, wat tries om Rikje zo te zien staan.. dat gaat je aan het hart!
Hopelijk kan ze er snel overheen komen.

ABCDE je merrie draagt inderdaad bescheiden zeg!

Hier geen nieuws, vandaag geen hars meer gezien, zal wel te koud zijn;)
Voor namen moet ik nog 10 kantjes verzamelde namen doorspitten, alle namen hebben een betekenis en die moet natuurlijk wel bij het veulen of de geboorteomstandigheden passen!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:52

Mogge!

Alweer een verwerping! Sterkte, aan dit soort dingen kun je helaas helemaal niets doen...

Vanmorgen eerst koetjes gemolken, toen naar stal en even na aankomst konden we gaan ochtend-gymnastieken in de buitenbak en in de box... De DA, diezelfde die de hele week al het bokkie is hier, heeft nog even aan het naveltje gevoeld, ik had zelf al gauw even gekeken, zag er goed uit, normale grootte en nog open dus er hing een druppie pus aan.
Daarna moest ie echt even zijn leven in de waagschaal leggen (en de mijne) want Shanaia houd niet van DA-bezoek (dat liet ze weten ook, het scheelde weinig of ze had mij met de borst tegen de muur geplet en de DA tegelijk met haar achterhoeven tegen de zijwand) Gelukkig greep de DA, die zijn leven al aan zich voorbij zag schieten, op tijd in door mijn aan het halster hangende zieltje te helpen door ook het halster vast te grijpen.. Daarna met enige moeite en strenge woorden de merrie zover gekregen dat ze zich liet sederen.
Toen dat eenmaal in werking was haar op een voor ons zo veilig mogelijke manier neergezet (touw door het tralies, veulen uit de stal, staldeur open zodat wanneer ze wel draait en probeert uit te halen wij via de open deur konden ontsnappen) Toen ging de DA aan het werk, heel voorzichtig voelend (hij kon niets zien omdat ie niet achter haar durfde te staan, logisch natuurlijk), mes erbij en *SLASH* toen zat er een mooie streep van boven naar beneden in het abces naast haar vulva (de ontsteking kon nergens heen omdat de wonden dicht zijn, vandaag was ze echt heel kreupel en kwam amper vooruit, dus was tijd om toch in te grijpen, helaas voor de DA die al eerder aangaf bij deze merrie liever te willen afwachten zolang het kon Clown ). De pus liep er gelijk behoorlijk vlot uit, en wij gingen met de zwaar gesedeerde merrie aan de wandel in de buitenbak zodat de inhoud van het abces op natuurlijke wijze eruit gemasseerd werdt, want de DA mocht daar immers niet aanzitten ondanks dat de merrie toch behoorlijk gesedeerd was (die nog best kan meppen en dreigen ondanks de sedatie, dat het kind verdwenen was merkte ze niet eens, maar een hand op haar kont... oei oei oei!)
Toen wij vanmorgen aankwamen zagen we ook dat het bovenbeen en de knie dik was en zelfs aan de ontstoken kant begon de uier op te zetten, dus niet alleen voor de merrie maar ook voor het veulen was het noodzakelijk niet langer af te wachten maar direct in te grijpen. Helaas is het bij ons altijd in het weekend of op feestdagen of nog net in de nachtelijke uren (8 uur gaat de kliniek open door de week, standaard als er wat is doordeweeks dan gebeurt het tussen half 7 en half 8 's morgens, spoed én nacht tarief dus Knipoog )

Vanmiddag liep de dame in kwestie weer normaal, nu verder met de antibiotica, hopen dat dit een beetje aanslaat en de boel nu eens kan gaan genezen.
Het voordeel is dat het abces nu naast de vulva (grens haar/haarloos) is opengesneden waardoor er niet steeds urine en mest langs komt, wat wel het geval was bij het inscheuren van de vulva, daardoor is het abces dan ook ontstaan.

De DA keek overigens wat geschrokken toen ik hem vertelde dat de laatste dame van dit jaar zondag opgehaald word, hij wist niet dat er nog 1 was Schijnheilig
Ik vertelde hem ook dat zij vorig jaar nog stond te eten toen ik op de cam keek, 10 min. later toen ik weer keek was het veulen geboren, dit nieuws leek hem enigzins te kalmeren...
Nu wisten de DA's altijd al wel mijn voornaam en de bijbehorende locatie en dat er arabieren staan, inmiddels zijn wij waarschijnlijk de meest besproken fokkerij in de kliniek sinds tijden en de DA's weten nu véél meer dan alleen mijn voornaam en locatie...
Morgenochtend nog even bellen om passia te laten scannen Clown

Dit eerste kwartaal alleen al hebben we meer DA-kosten dan in de afgelopen 6 jaar arabs fokken....
Maar eerlijk is eerlijk, die kosten zijn niet grappig, maar tot nu toe is alles verder wel gezond en levend, dát is me veel meer waard!!

Als wij niet gewaakt hadden en erbij waren geweest, dan waren we bij de eerste zowel merrie als veulen verloren, bij de 2e was het misschien wel goed gegaan, bij de 3e had het veulen het niet gered....
Je doet altijd je best en als het niet zo mocht zijn, dan is het niet anders, maar zolang er iets is dat je kunt doen, dan zullen wij dat zeker niet laten!!

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:53

gefeliciteerd liberance! alles goed gegaan? ze is toch ook wel te laat geboren? kan me herinneren dat jij er ook al een tijd op zat te wachten?

haboshof; van die foto krijg ik echt kippenvel, nogmaals sterkte

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:03

zo shamalarabs das ook een verhaal!! maar hopelijk gaat het nu de goeie kant op.

onze merrie is inderdaad niet zwaar, nu zakt ze wel meer uit en zien wij wel duidelijk verschil met hoe ze normaal is.
ze is normaal erg afgetraind en tot voorkort gewoon gereden.
3 maanden geleden twijfelde wij ook, en hebben toen nog maals gescand. Clown

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:11

shamalarabs: wat een verhaal! hopen dat alles goed geneest..

Ik heb de dierenarts een keer gevraagd of ik geen strippenkaart kon krijgen bij ze Tong uitsteken
standaart als k de ene rekening betaald heb..dan krijgt 1 van de paardjes wel weer iets...grrr soms.. Knipoog

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:14

pff SA dat is weer een heel avontuur vandaag!
gelukkig jij en DA er heelhuids vanaf gekomen.

ShamalArabs schreef:
Dit eerste kwartaal alleen al hebben we meer DA-kosten dan in de afgelopen 6 jaar arabs fokken....
Maar eerlijk is eerlijk, die kosten zijn niet grappig, maar tot nu toe is alles verder wel gezond en levend, dát is me veel meer waard!!

Helemaal mee eens!