[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:13

Thirsa: nou dat kan ik me voorstellen ja! Wat een onzin zeg! Is toch leuk een veulentje bij je verzorgpaard, zou ik zeggen!

Nicole: dat is idd niet hard gegroeid, hopen met het spuitje dat het springt en op tijd geïnsemineerd kan worden!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:17

Ben nu ook wel héél erg teleurgesteld in bijrijdsters hoor..
dit was nr 2, nr 1 ging het totaal niet om het rijden maar die zei regelmatig af als ze ging shoppen ofzo..
En nu deze, die dus ook gewoon keihard zegt: ik stop ermee want aan het einde vd dracht kan ik minder rijden...
Ze is %^&* net 20 dagen drachtig...
Ik dacht echt een goede te hebben aan haar, maar merkte laatste tijd wel dat als ze n keertje niet kon rijden ze ook niks deed met Thirsa, niet eens poetsen ofzo...
Ik snáp het gewoon niet, ik heb een hartstikke leuk paard waar je vrijwel alles mee mag doen...
Ik denk dat ik maar gewoon lekker alles alleen ga doen Knipoog

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:09

Het zegt wel genoeg dus over de bijrijdster.
Die komt enkel voor het rijden en niet voor je paardje opzich.
Dus dan zou ik enkel maar blij wezen dat ze stopt.

Ik heb sinds kort een bijrijdster.
Ben erg tevreden over haar.
Was al drie weken mijn bijrijdster terwijl ze niks kon doen en whis bij de hengst was.
Vind het geweldig dat er een veulen komt.
Dus dat is wat je zoekt en niet enkel maar rijden.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:27

@ thirza wat een vreemde mensen heb je er toch bij zitten he! je hebt het niet getroffen met de bijrijdsters!
idd goed plan als het voor jou kan om je paard gewoon lekker zelf te doen!
succes en groetjes

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:33

Ik zit ongeduldig te wachten op het telefoontje van de DA. Hij komt namelijk scannen vandaag.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:34

spannend sizzle nog even wachten dus!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:45

jaaaaa Alonna heeft geovuleerd!!! Afwachten op de scan dus!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:48

Thirsa, niets is zo moeilijk als een betrouwbare bijrijdster vinden. Vaak kan je ze het beste zoeken in de leeftijd 35+ die hebben vaak in iedergeval meer verantwoordelijkheidsgevoel.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:39

Sizzle deze was 37 Haha!
Dacht precies hetzelde als wat jij zegt, maar dat geldt dus niet voor haar Knipoog

Pauk: spannnend!! Hopelijk is het raak!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:42

hmmm thirsa wat een pech. Ik kwam vroeger dagelijks op een fokstal. Op den duur zochten we er een verzorger bij (beetje uitmesten, poetsen veulentjes aaien en soms rijden). Ik denk dat er we 15 geweest zijn in 3 weken die allemaal niet meer terug kwamen zodra ze een mestvlekje op hun schoen hadden of een keer natgeregend waren. Mensen zijn gewoon verwend en kunnen het beter bij barbiepaarden houden.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:47

Verzorgsters en dan praat ik over goede zijn echt goud waard!
Ik heb er hier ook al zoveel versleten en nu heb ik eindelijk het idee dat ik een prima meid heb.. Die komt elke dag.. Klaagt niet.. Rijdt vaak genoeg maar als het niet kan.. Prima dan niet..
Ik betrek haar zoveel mogelijk in de fokkerij en de keuringen zodat ook dat leuk blijft en dat niet iets "aparts" is zeg maar..
En ik wilde nooit en 13-jarige.. Nou zij is 13.. En ik zou haar niet meer in willen ruilen voor een ouder iemand..

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 14:00

@ Thirsa: dat is inderdaad enorm spijtig...
@ Nicole: wat enorm jammer dat het ei niet wil groeien. Vilia heeft een soortgelijk probleem.
Wij hebben Vilia vandaag weer opgehaald bij de hengstenboer. Ze is afgelopen dinsdag voor de 2e keer geinsimineerd (nadat ze de vorige keer leeg is gebleven). Vanmorgen is ze overgescand en nu blijkt dat ze niet heeft geovuleerd. De vruchtblaas is te hard waardoor het eitje zich niet voldoende heeft ontwikkeld waardoor de zwemmers van meneer Scandic hun werk niet kunnen doen. Een tweede maal insimineren is hierdoor ook nutteloos, ook al zit het eitje er nog op. Nu moet ik haar de komende 15 dagen regemate geven (de paardenpil zogezegd) waarna ze weer hengstig zal worden. Deze hormomen kunnen er schijnbaar voor zorgen dat de volgende keer het ei zich makkelijker kan ontwikkelen. Bij de eerste keer insimineren was het ei wel goed ontwikkeld. Heeft er iemand ervaring met deze methode? En met regumate?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 14:32

Regemate, nu gaan er bellen bij mij rinkelen. Kan het zijn dat dit ook gebruikt wordt om wanneer een dekking geslaagd is de kans dat de vrucht blijft zitten te vergroten? De eigenaar van mijn paard had het erover dat ze iets zou krijgen om te kans dat de vrucht zou blijven zitten te vergroten.

De mijne hebben ze vorig jaar op 9-jarige leeftijd voor het eerst proberen te dekken en ze is toen leeg gebleven. Vorige week is ze wel drachtig gescand, maar de vrucht zag er niet helemaal mooi uit en er zat nog een ei op. Er loopt er bij ons nog een rond die al meerder veulens heeft gehad, maar altijd moeilijk dragend te krijgen is. Vorig jaar heeft ze na 4 of 5 maanden het veulen ook verworpen. Deze is nu ook drachtig gescand en zou hetzelfde middel krijgen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 14:42

Ja mijn eigen merrie kreeg regumate om te zorgen dat de vrucht bleef zitten. Ze was al twee keer geinsemineerd en twee keer zag je dat ze wel drachtig was geweest maar het vruchtje afgestoten had, derde keer regumate gegeven (90 tot 100 dagen) na inseminatie en nu moet ze nog een week of twee en dan hoop ik mooi veulen te begroeten.

Toevallig de Fries bij ons op stal kreeg ook regumate, maar dan dus om de reden dat ze wel eitjes kreeg maar die rijpten niet en op een gegeven moment zaten er wel 3 eitjes, maar allemaal niet rijp, toen kreeg ze dus eerst regumate om de hengstigheid tegen te gaan en na een paar dagen werd ze toen hengstig gespoten. Nu wordt ze maandag gescand of ze drachtig is, maar het eitje zag er dus deze keer heel mooi uit.

Dit zijn dus mijn ervaringen met regumate.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 15:02

Dan zal het idd regumate geweest zijn. Hij heeft het één keer genoemd en de naam is bij mij niet blijven hangen, maar toen ik de naam hier zag kwam het weer terug.

Hoe wordt dat eigenlijk toegediend? Met het voer oid? Ik heb er namelijk nog niets van zien hangen en bij ons hangen medicijnen e.d. altijd voor de stal van het paard dat het nodig heeft (met ongeveer 180 paarden op stal is dat ook moeilijk per paard te onthouden).

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 15:08

Ik gaf het 's-morgens tussen 8 en 10 met een spuitje in haar mond. Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:34

Nou Lotje had hetzelfde als de merrie van Nicole. Het ei is niet goed doorgerijpt en sprong dus niet. Nu wordt de baarmoeder alweer minder dus de hengstigheid is alweer voorbij... Balen zeg.
Nou ja ze wordt volgende week hengstig gespoten en dan hoop ik dat ze de volgende keer wel ovuleert.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:28

wat een vervelende berichten allemaal, ik hoop heel erg voor jullie allemaal dat het de volgende x wel lukt met eventueel regumate!
mijn merrie staat nu bij de va, ik ben net even langsgeweest en ze is lekker hengstig aan het worden, maar ook super druk! jeetje wat een stresskip zeg.
ze heeft al moeite met wennen in een andere omgeving en dan ook nog hengstig... do is say more?
ik vind dit wel een goed teken dat ze zich nu zo hengstig toont, dus ik hoop sat het deze keer wel pakt!ik heb overigens geen idee wanneer de va gaat insemineren.
even afwachten dus!
iedereen succes en sterkte!
groetjes

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:14

Helaas idd zoals ik al dacht was het niet gelukt. Maar dat kon ook haast niet anders, ze stond gisteren zo verlieft naar een shetlander te staren.
Er zat nog geen nieuw ei, maar de baarmoeder ging wel richting hengstig en bovendien liep ze alweer hysterisch naar iedere man de hinneken. Waarschijnlijk zondag poging 3. Snap niet waarom het niet lukt. Misschien volgende keer eens een andere hengst proberen.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:40

jeetje balen sizzle. nou we gaan duimen voor de volgende keer

Nou thirsa wat een muts van een bijrijdster zeg. Die kun je beter kwijt als rijk zijn. Mijn verzorgster zit net zo hard met mij mee te struiteren met al die spanning.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:42

sizzle wat raar dat het weer niet gepakt heeft!
ik geef mijn merrie een voedingssuplement voor een betere vruchtbaarheid, misschien helpt dat?
succes met de volgende keer!
groetjes

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:45

Pavo Fertile zeker. Maar dat helpt bij de innestelling en het heeft waarschijnlijk helemaal niets gedaan.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:50

Sizzle: gatver heeft het duimen niet geholpen. Huilen
Moet ik de volgende keer nog beter mijn best doen... Knipoog
Zo zaten wij ook in 2005. Honey was al 3 keer naar de hengstenhouder geweest. De volledige hengstigheid daar.
Wij hadden al een andere hengst geopperd. De hengstenhoudster wil het nog een keer met onverdund sperma proberen. Daarvoor zijn ze met Honey naar stal Roelofs gereden en daar is ze geinsemineerd met onverdund sperma. Met een goed resultaat ze was drachtig.

Thirsa: das ook wat. Gatver.
Ik lees erna dat het dus best lastig is een goede bijrijder te vinden...
Goh nou had ik net bedacht dat dat misschien wel wat was voor onze paardjes.
Maar als ik het allemaal lees denk ik dat ze toch maar dure grasmaaiers moeten blijven.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:58

Jeeetje zo'n bijrijder kan je beter missen inderdaad... Succes ermee! Maar buiten dat het voor mensen met een paard moeilijk is een goede bijrijder te vinden is het ook moeilijk voor bijrijder om geschikte paarden + eigenaar te vinden! Blijft toch altijd lastig!

Morgen is bij ons de 2e scan, bij Whis, Vicky en Gracy! Spannend!!!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:58

Owwww balen Suzanne_F. Hopen dat het deze keer wel lukt!! Ja