[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:12

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:58

Al die paasveulentjes, het is heerlijk gewoon!! Blijf foto's plaatsen hoor! Geniet er heerlijk van. Drie jaar geleden is Morris ook op 1ste paasdag geboren, heel speciaal gevoel geeft dat toch! Toen viel 1ste paasdag op 20 april, wordt hij alweer drie....

Er lijken meer merries op ploppen staan, succes allemaal!!

Gisteren heeft Snap dus Jeddah op visite gehad, die heeft een prachtig shot van haar genomen!

Snap op 312 dagen...
Afbeelding
Die foto geeft goed aan hoe goed ze eruit ziet op dit moment en hoe heerlijk rond die buik is. Het is elke keer weer genieten als ik naar Snap kijk!

Ik heb ook nog wat foto's gemaakt vandaag.... omdat we dat iedere zondag doen En ik heb haar niets gepoetst

Snap op 313 dagen....
Afbeelding

Afbeelding

Uier is gewoon, half vol zeg maar. Voorlopig kan ik gewoon blijven dromen, Snap houd het nog wel even binnen

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:04

Gave foto zeg! Die eerste! Ze hinnikte vrolijk hahaha! Ze heeft ook schijf vocht onder haar buik, of niet? Zie ik nou iets wat er helemaal niet zit?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:08

Nee hoor, dat heb je heel goed gezien! Snap heeft daar op het moment vocht zitten. Ze heeft er gelukkig geen last van...

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:12

Fleur heeft echt precies hetzelfde, alleen vandaag echt aan allebei de kanten onder haar buik zo'n bult met warm en strak aanvoelend vocht. En ook har spronggewrichten waren goed gevuld vandaag. Ik hoop voor haar dat het veulentje gauw komt, ik mag er namelijk helemaal NIET aanzitten.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:13

Hier nog alles rustig.

Witje lag net wel eventjes lang uit in het zonnetje te puffen terwijl het veulen er bijna aan ze zijkant uit kwam. Maar stond net weer te vreten dus ik ben benieuwd of er wat komt.

Het was net echt heerlijk rustig, Dennis en Witje lagen bijna boven op elkaar en Nicky stond er bij te waken.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:17

Rot is dat als ze er echt last van hebben!! Daar merk ik niets van gelukkig, ik zal voor je duimen dat ze t er snel uit poept

Dat moet een mooi gezicht zijn geweest Dennis! Je had zeker geen foto camera erbij?

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:34

Het was echt een super gezicht. Heb er ff lekker bij gestaan te genieten.
Tis toch heel bijzonder dat je een drachtige merrie, een pis hengstige merrie en een dekhengst zo bij elkaar op het land kan zetten?
Ik had helaas geen camera bij me. Maar hij ligt wel klaar voorals die Witte wat uit gaat poepen.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:39

Flauw hoor, jullie lopen op het end. ik moet nog 2,5 maand. Maarrrrr heb vandaag wel ontzettend goed het veulen kunnen voelen. Toevallig waren m'n ouders ook nog op bezoek, dus die mochten meegenieten.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:50

Wat een mooie veulentjes allemaal !!

Cartouche blijft me toch nog steeds een raadsel.....zien jullie misschien verschil in volgende foto's

Haar uiers op 09/04/2006

Afbeelding

En gisteren

Afbeelding

Als er hier iemand is die denkt dat ze WEL drachtig is,mag mij dat gerust melden,maar IK geloof er niet echt in,,ze zou binnen een maand moeten bevallen

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:53

Ik had trouwens nog een vraagje. Welke verzekeringen hadden (diegene die dat hebbengedaan) ook alweer genomen. Ik had er een tijdje terug 1, maar ik dacht toen ik wacht nog ff met aanvragen en nu heb ik gekeken op verzekermijnpaard(fairmount) maar dat is toch een andere die destijds had (en beter vond)

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:15

@ Cheveyo: wat een droppie :L

@ MarijeR: heb je zomaar 3 van die beauty's in de wei lopen...jaloeersss

Voor Frietje geen paasveulie ben ik bang; uier is nog steeds hetzelfde!

schattemaud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:35

Voor mijn merrie ook geen paasveulen, maar eindelijk beginnen haar uiers wat vol te lopen.

Hier het bewijs:
Ik heb weer uier foto's gemaakt en zie verschil!!! Als ik zo kijk dan lijkt het net of de uiers niet groeien, maar als je de foto's naast elkaar houdt toch wel!!

Hier moest ze nog 12 dagen
Afbeelding
Hier moet ze nog 6 dagen
Afbeelding

Wie weet beginnen ze nu te groeien!!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:42

Ik weet het,ik zie er verwilderd uit

Afbeelding

Maar wat wil je ? kijk eens wat hieronder me hangt !!

Afbeelding

Afbeelding

En wat een buik ik meedraag

Afbeelding

Afbeelding

En mijn vriendinnetje Cartouche denkt ook dat ze drachtig is

Afbeelding

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:46

Zo er komt zo te lezen nog een hele paas-babyboom aan!

Heb weer heel wat uierfoto's voorbij zien komen, en een snurkende merrie. Geweldig filmpje!

@amandakè: ik zie verschil.....op de 2de foto zitten de haren wat rommeliger ervoor.

@Marije: wat een prachtige koppies zeg!

@Dennis: heerlijk he, als je zo kunt genieten van je paarden!

@Ods: leuke foto's van Snap.

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:52

Kippiej, Cheveyo en Frenia, VAN HARTE !!!!!

Ben stiekum wel een beetje jaloers hoor (zeker op die prachtige bonte van jou Frenia !! ), IK WIL OOOOOK !!! Pff, want duren die laatste dagen lang zeg, verschrikkelijk .

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:17

Oke Dennis, als die dan klaar ligt zijn wij tevreden

Je moet maar zo denken Sammie, als wij het allemaal al achter de rug hebben MAG JIJ NOG!!!!! JIPPIE!!!!! Ik zou ook wel willen dat ik meer tijd had.... de voor pret is zo heerlijk genieten!!

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:25

Sammie, ik heb de uitgebreide veulenverzekering genomen van EFO. Dan is het veulen verzekerd vanaf de 10 maand dracht, totdat het veulen 4 maanden oud is. Voor de juiste voorwaarden van deze verzekering: www.efo.nl

Moor was weer lekker shagerijnig naar de andere drachtige(?) merrie waarmee ze vanmiddag in de bak stond.
Ik twijfel er echter aan of deze merrie wel drachtig is. Ze is twee weken later uitgerekend dan Moor, maar er is nog niets aan haar te zien. Ook totaal geen uierontwikkeling. Maar ja, ze is zelf ook nog maar 3 jaar, er kan dus ook een kleintje uit komen.
Moor staat weer een beetje stil. Zie weinig verschil. Van anderen hoor ik wel dat het veulen gedaald is, maar ik zie geen verschil met vorige week. Zal deze week weer foto's maken.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:47

jaja, ook hier zijn de eerste harsdruppels gesignaleerd!! Vanaf vannacht staat ze dus met birthalarm om!!!

Ohhhhh kriebels kriebels kriebels!!!

Ik weet dat het nog zo een week (of langer) kan duren, maar toch heb ik de kriebels!!!

Felies voor alle newborns!!!

Heb vanmorgen nog een heerlijke strandrit gemaakt met bokker Jeanie en haar paardje. Wat heb ik genoten!!! Was mijn 1e strandrit ever en ik wil meeheer!! Oh wat was dat ff heerlijk uitwaaien en genieten zeg!!!

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:49

spannend WenK

bij mythe waren dr uiers weer zogoed als weg na een middag lopen. Zetten we haar buiten, mag ze op de wei, nee wat doen mevrouw gaat ze in de bak voor het hek heen en weer lopen, er lag een hele geul van het lopen van haar

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:18

Keevagirl Hoe zit het met haar uiers nu??

@Wenk: sssspannend!!! Daar kondigt het volgende tinkerveulen zich aan

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:21

Uier is hetzelfde Frenia, keihard, helemaal vol, spenen "geplopt", maar geen kegeltjes ... we wachten af ....

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:22

stomme vraag. hoe zien spenen er uit die geplopt zijn

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:24

Helemaal volgelopen Cayusejuhh, dus niet meer met alleen verdikking onderin, maar de hele speen "vol", zeg maar.

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:27

Heel veel succes wenK, hoop dat het veulentje snel mag komen en dat je nu niet elke keer als ze gaat liggen, naar de stal gaat rennen

Voor iedereen die al hun veulentje in de wei of stal hebben lopen, gefeliciteerdddd

En voor iedereen die nog even moeten (zoals ik) nog veel sterkte met wachten !