Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:27

Gat in de markt volgensmij!!!!! Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:32

En dan krijg je korting als je deze ook besteld:
Afbeelding

Haha! Haha! Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:49

Nou, ik ben benieuwd MarijeR!

Rilexta zit vandaag op 220 dagen Lachen Lachen . Ze staat deze week lekker bij iemand anders in de wei, een paar km verderop. Bij mij staat bijna geen gras meer en trappen ze alles kapot, terwijl ik gewoon gratis gebruik mag maken van dit stuk land. Makkelijke keuze! Dus ze hoeft deze week niets anders te doen dan lekker gras te eten en niks doen. Bevalt haar opperbest! Haha!
Ik denk dat ik haar op dit adres ook neer zet tegen de tijd dat ze moet afveulenen. Ik kan daar gewoon in de boerderij slapen en ze leggen daar een camerasysteem aan in de stal. Ideaal!

Ik zal binnenkort weer eens foto´s van de merrie maken.
Laatst bijgewerkt door MissHIS op 09-11-04 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:52

MarijeR schreef:
En dan krijg je korting als je deze ook besteld:
[image]

Haha! Haha! Haha!

Kan ik al reserveren!!!! Clown

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:25

Haha *LOL* Marije Haha!!
*lol*

Die buik van Macy puilt idd lekker uit naar de zijkant *LOL*. Het blijft er echt zo mooi uitzien, die dikke buiken! (althans, die dikke buiken zien er mooi uit als je weet dat er een veulen in zit, anders niet Tong uitsteken).

Ik kan gewoon bij mijn oom blijven slapen, hij heeft een aantal kamers over (vroeger is hij daar ook opgegroeid samen met al mijn ooms en tantes en mijn moeder Tong uitsteken en dat waren er in totaal 7.. dus hij heeft nog wel een bed en een kamer voor mij Haha!).
Maar misschien dat ik tegen die tijd wel gewoon bij Vank ergens ga zitten, zoals het er nu uit ziet, wordt haar stal toch vrij groot en kan ze vast wel een hoekje missen Haha!.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:34

Tinne schreef:
Maar misschien dat ik tegen die tijd wel gewoon bij Vank ergens ga zitten, zoals het er nu uit ziet, wordt haar stal toch vrij groot en kan ze vast wel een hoekje missen Haha!.

Ik zie het al voor me: een stretchertje in de hoek, boek over veulenen aan het hoofdeind en de gootsteenontstopper in de aanslag Clown !

Wij kunnen ook nog de lol op, want onze nieuwe merrie is een notoire snurker Knipoog ...

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:36

Mac schreef:
Ik zie het al voor me: een stretchertje in de hoek, boek over veulenen aan het hoofdeind en de gootsteenontstopper in de aanslag Clown !

Wij kunnen ook nog de lol op, want onze nieuwe merrie is een notoire snurker Knipoog ...

Nagelbijten / Gniffelen

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:48

Zooooow! Die eerste foto van Macy! Gaan die kleine skatebord wieltjes dat wel kunnen houden? Tong uitsteken

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:59

Even een vraagje voor de mensen die al beweging hebben gevoeld.
Ik merk zelf meestal pas echt op het eind wat van beweging als je echt de buik ziet schudden en af en toe echt het veulen ziet schoppen.

Nu is de buik van Macy nogal een hangbuikje naar beneden.
Bovenaan de flanken heeft ze ook echt kuiltjes zitten, beetje zo'n uitgezakte buik die je vaak laat in de dracht ook ziet.
Toen ik ze net ging voeren, zag ik dus in dat 'kuiltje' ontzettend veel beweging Scheve mond
Je zag echt een soort van bolletje komen en weer gaan en op dat moment liet Macy ook spontaan de wortel uit haar mond vallen en ze bleef heel narrig staan.
Duurde echt een behoorlijke tijd. Ik ben aan de andere kant gaan kijken en daar zag ik niets.
Gelukkig was ik niet de enige, toevallig was m'n vader vandaag even meegelopen toen ik ging voeren. Anders zou ik nog denken dat ik gek aan het worden was maar hij zag het ook Knipoog

Op de rode plek zagen we steeds een soort van bobbeltje komen en gaan en naar beneden zakken Verward
Op dit moment is de buik zelf ook iets meer naar onderen gezakt maar daar had ik geen duidelijke foto van om het op in te tekenen.
Afbeelding

Het veulen zou in deze houding moeten liggen vanaf een maand of 6 (uiteraard kleiner dan op dit plaatje) dus dan zou het in theorie kunnen dat de bobbel een voorbeentje was Scheve mond
Afbeelding

Heeft iemand dit ook al zo vroeg in de dracht gezien?
Ik nog nooit op deze tijd van de dracht, alleen de laatste 2 maanden ofzo... Verward

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:22

Hmm, op de plaats die jij aanwijst zie ik bij Simply nog helemaal niks, de beweging zit echt aan de onderkant van de buik, voor de uier.
Als je zo dat plaatje ziet zou het inderdaad erg goed een voor been/knie geweest kunnen zijn. Ik ben benieuwd of je het nog een keer gaat zien en ik zal bij Sim ook goed naar die plek die je bedoeld kijken in het vervolg.

Ik vraag me eigenlijk ook af of de veulens in de buik ook draaien tijdens de dract, dus niet alleen vlak voor de geboorte, of dat het puur "schoppen" is wat we zien Verward ?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:28

Volgens de boekjes die ik hier heb, draaien ze tot een maand of 6 wel. Daarna zouden ze op de rug blijven liggen in de houding van dat plaatje. Wel kunnen ze dan nog tot op het eind met hun benen bewegen.

Voor het uier merk ik nooit wat bij de merries. Maar dat komt ook omdat ik er niet zo dicht bij kan komen Knipoog
Als ik naast de merries buk om te kijken dan worden ze al boos en daar aanraken lukt echt niet

Ik ga nu zeker 2x per dag uitgebreid naar die buiken staren hoor Haha!
Als ik het nog een keer zie, zal ik ook eens kijken of ik er een foto van kan maken.
Het is echt vanaf een paar meter afstand goed te zien dus dan lukt het misschien wel op de foto.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:42

Bij Lee heb ik het vorige week 1 keer aan de zijkant van haar buik gevoeld (nadat ik had gereden: veulentje wakker geschud Bloos ); maar dus iets lager en iets meer naar voren dan jouw rode stip. Het "breedste deel" van de buik dat achter de deurpost zou blijven hangen, zeg maar Haha! . Effe denken hoe ver Lee toen was ... precies 6 maanden!

Bij Pepsi zie ik het ook aan de zijkant. Die buik schudt af en toe ook verschrikkelijk. Zij is nu ruim 7 maanden op weg.

Dat draaien zou idd wel verklaren waarom die buiken steeds van vorm veranderen/veranderden!

Voor het uier voel ik nooit iets ...

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:44

Ik denk niet dat dat het voorbeentje is geweest marijer.. Maar je weet nooit wat die beestjes daar allemaal uitspoken Tong uitsteken

Ik voel nog steeds elke keer aan vreya's buik... maar nog steeds geen beweging.. Weet iemand van jullie waar je het beste kan voelen? Ik duw steeds zachtjes en wacht op een reactie maar die komt niet Misschien is 5 maand daar ook wel wat te vroeg voor... Tong uitsteken Of niet??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:55

Je weet hoe ze dat vroeger deden zon drachtigheidstest, Marije, merrie een tijd niet laten drinken en dan een emmer ijskoud water. Geheid dat het veulen begon te spartelen Haha!

(niet slaan ik heb het niet bedacht en doe het ook niet)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:02

sarabande schreef:
Je weet hoe ze dat vroeger deden zon drachtigheidstest, Marije, merrie een tijd niet laten drinken en dan een emmer ijskoud water. Geheid dat het veulen begon te spartelen Haha!

(niet slaan ik heb het niet bedacht en doe het ook niet)

Haha!
Dat ze drachtig is daar twijfel ik niet aan hoor. Zowel de DA (2 stuks zelfs) als Sammie zijn het daar wel over eens Haha!
Maar dit was zo'n raar gezicht dat we allebei stonden te kijken van wat kan dat nou zijn??? Verward
Bij Macy zie ik daar op het eind ook altijd het veulen duidelijk bewegen maar niet om deze tijd van de dracht.
Scheelt het misschien ook dat haar buik nu ook vroeg in de dracht al zo ver naar beneden is gezakt...
Copper draagt eigenlijk tot op het eind altijd erg 'hoog en rond' en daar zie ik ook meestal weinig beweging in.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 20:39

MarijeR schreef:
Ik merk zelf meestal pas echt op het eind wat van beweging als je echt de buik ziet schudden en af en toe echt het veulen ziet schoppen.

Bovenaan de flanken heeft ze ook echt kuiltjes zitten, beetje zo'n uitgezakte buik die je vaak laat in de dracht ook ziet.
Toen ik ze net ging voeren, zag ik dus in dat 'kuiltje' ontzettend veel beweging Scheve mond
Je zag echt een soort van bolletje komen en weer gaan en op dat moment liet Macy ook spontaan de wortel uit haar mond vallen en ze bleef heel narrig staan.
Duurde echt een behoorlijke tijd. Ik ben aan de andere kant gaan kijken en daar zag ik niets.
Gelukkig was ik niet de enige, toevallig was m'n vader vandaag even meegelopen toen ik ging voeren. Anders zou ik nog denken dat ik gek aan het worden was maar hij zag het ook Knipoog

Op de rode plek zagen we steeds een soort van bobbeltje komen en gaan en naar beneden zakken Verward
Op dit moment is de buik zelf ook iets meer naar onderen gezakt maar daar had ik geen duidelijke foto van om het op in te tekenen.
[image]

Het veulen zou in deze houding moeten liggen vanaf een maand of 6 (uiteraard kleiner dan op dit plaatje) dus dan zou het in theorie kunnen dat de bobbel een voorbeentje was Scheve mond
[image]

Ik nog nooit op deze tijd van de dracht, alleen de laatste 2 maanden ofzo... Verward

Die beweging waar ik het de vorige keer over had was op precies dezelfde plaats, maar dan aan de andere kant! Het veulen was toen een marathon aan het lopen en Odess was niet amused Ach gut
Ik heb het veulen een keer schuin onderin de buik gevoeld, maar nooit voor de uier.Ik heb het veulen overigens ook nog maar 2 keer echt gevoeld, in ieder geval dat ik het 'zeker' weet.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 21:48

Marije, kan die bobbel ook niet het hoofdje zijn geweest? Dat het veulen het hoofd bewoog en dat je dat zag?
(mocht ik nu complete onzin uitslaan, vergeef me en vergeet dat ik dit getypt heb Schijnheilig )

Ivanka is vandaag overigens 90 dagen! Party!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 21:56

Ik denk dat het veulentje nu nog wat te klein is om op die plek met het hoofd te komen.
Maar omdat ze tot op het eind van de dracht wel de voorbenen nog helemaal kunnen strekken, dacht ik daaraan.

Ik zit nu helemaal te wachten op dat boekje wat ik vorige week besteld heb Schijnheilig
Daar zouden meer tekeningen van het veulen tijdens de dracht in moeten staan Lachen

90 dagen al! OK dan!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:17

Wanneer zou dat boekje binnenkomen?
Wie had het nu nog meer besteld, jeddah toch?

Ben benieuwd hoe jullie het boekje vinden, misschien dat ik het dan ook wel ga bestellen. Toch erg leuk om zo eens in te bladeren om te kijken hoe groot de baby is (maar als het een flutboek blijkt te zijn, ga ik het natuurlijk niet aanschaffen Haha! )

90 dagen al idd! Al bijna 100!
Wanneer begint de buik ook alweer te komen? Ik kan niet wachten!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:19

MarijeR schreef:

[image]

[image]

Heb ik ook gehad. Ik was haar aan het poetsen en keek eens naar haar buik, stamt er ineens iets in dat kuiltje en het bleef uitsteken. En het zakte weer, en het was er wéér Haha! en bleef weer even en het ging weer weg Haha! denk gewoon dat hij/zij niet kon slapen ofzo Knipoog hihi

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:29

ik kijk en kijk...maar nog steeds geen beweging.. we zitten al op 6 maanden . Stip moet bewegen!!!! wel lijkt Lowara een Skippybal in te hebben geslikt,vooral rechts is ze dik!!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 23:09

Bij Fox (vorige merrie) zag ik de beweging ook altijd op precies die plaats! Soms ook een beetje lager.
Dat was wel later op de dracht.

Volgens mij is het inderdaad een beentje dat je hebt gezien, veullies moeten immers veel oefenen in de buik willen ze erbuiten op een kwartier op eigen benen kunnen staan. Tong uitsteken

Wel leuk voor jullie! Bij ons is het doodstil ... al begint ze ook wel behoorlijk rond te worden.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 00:18

Ik ga morgen maar eens een stoel pakken en bij de box van de zwangere theemuts zitten.
Ze heeft een buik, niet normaal meer. In januari waren we in Belgie waar ze toen nog stond en ze moest nog een maand of 4. Het leek alsof ze een 3 ling verwachte of dat het binnen 24 uur moest komen. Nu is ze weer zo verschrikkelijk dik.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 00:24

Sim was vanavond een beetje "raar". Ze stond haar kont te drukken tegen de muur toen ik op stal kwam om te voeren en ze had het ijzeren randje om haar luik heen gesloopt.

Nu weet ik dat merries tegen het einde van de dracht gaan drukken tegen de muur, maar is dit niet erg vroeg (7 maanden en 1 week)?

En Simply sloopt NOOIT wat, ze knaagt nooit aan haar houten stal, echt, ze is het ideale paard wat dat betreft, want dat doet ze gewoon niet, en nu dit... zou ze zo'n last hebben, en indien wel, is dat wel normaal dat ze last heeft zo vroeg al??? Ben natuurlijk als de dood dat er iets niet goed zit.

Verder alles normaal kwa gedrag en eten/drinken.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 01:03

Copper begint standaard op 4 maanden dracht al haar kont tegen de stalwand te drukken Scheve mond
Echt ieder jaar. Gelukkig doet ze dat buiten niet want met haar gewicht zou ze zo de houten omheining plat drukken, klein kamerolifantje als ze is Clown
Ze blijft dus ook lekker nog een aantal maanden op de wei...

Ben wel blij dat anderen het ook wel herkenen van die bewegingen.
Was al bang dat ik echt gek aan het worden was (oke, m'n pa dan ook maar toch... Knipoog ).
Normaal let ik er ook nog helemaal niet op zo vroeg in de dracht maar vandaag stond ik na het voeren nog even te kletsen bij de merries en dit was echt niet te missen...