[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 00:00

Balko, ik heb een merrie drachtig voor februari. Maar het zou kunnen dat ze verkocht wordt, dus je kan alsnog de eerste worden _O-

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 00:01

Suffie, bij de bevalling kan ze de bacterie wel al hebben opgelopen of bij een hengstigheid, als de baarmoeder open staat. Even checken of dichtzetten nodig is :j

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 01:00

Ja ze stond ineens super hengstig. En kijkt ook echt zo, waar blijft mijn date :=

Marjoleine89. McLaren. Ook een leuke hengst. Duimen dat het nu wel lukt

Ik zag vanavond op Facebook, dat se eerste merries drachtig zijn van bon bravour.

Corinadrenth. Fijn dat de opvoelbox er is. Is het scannen nu gelukt?

Xritt. Hengstenkeuzes heb ik vooraf wel gemaakt. Enkel bij Wild Thing weet ik het nog niet. Kijk wat past bij je merrie, en kijk dan welke je zelf het leukste vindt. Zo doe ik het meestal. Of ik gebruik mijn eigen hengst

Kabayo. Silver wilt er duidelijk nog niks van weten :')

Charmfaith. Misschien is ze eel drachtig. Spannend

Tinniie. Lastige keuze, uit zulke knappe mannen

Suffie. Hoe ze er aan komt is een raadsel. Hopelijk snel drachtig en kan ze dan lekker naar huis

Nayla. Spannend

Baudyh. Die is flink kapot ja. Fijn dat he hebt kunnen ruilen zodat je weer voorzien bent.

Balko. Dat zou wel een korte hengstigheid zijn. Ik ben benieuwd naar de scan

Rond half 9 komt de dierenarts. Ik ben benieuwd

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 06:59

Balko ik heb Jade hier al drachtig voor 26 februari. :) Maar het lijstje op de eerste pagina blijft vrij leeg idd..

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 09:25

Wat leuk dat sommige merries al drachtig zijn. Ik ga vrijdag weer scannen en kijken hoe ze er voor staat. Donderdag en vrijdagochtend maar een paar keer langs de ruin lopen waar ze zo op reageert, haha.

Ik had in december pas het idee om te gaan dekken en een maand later definitief besloten. Mijn paard heeft een blessure waar ze maar niet bovenop komt. Best frustrerend, we hebben zoveel geprobeerd. Nu maar een jaar rustig aan doen en daarna zien we wel weer.
Als alles goed verloopt willen we het veulen graag houden en wordt het ons toekomstige (sport)paard. Mijn dochter is dan rond de 16 en kan zij er hopelijk op den duur ook verder mee. Mede vanwege het karakter staat McLaren op de eerste plek.

Spannend om af te wachten of je merrie drachtig is. Ik hoop voor jullie op goed nieuws!
De merrie van mijn tante is al ruim 3 weken over tijd. Ik zou daar toch wat onrustig van worden. Gelukkig zien we het veulen nog regelmatig bewegen.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 09:59

Liezella helaas niet drachtig. Wel beginnend hengstig met ei van over 3 cm. Maandag weer scannen.
Odilia ei van 4.3 maar baarmoeder nog niet heel hengstig. Nu moet white dream dit weekend toch dekken. Dan voel ik Odilia van te voren op, als baarmoeder mond zacht is ga ik gewoon insimineren.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:16

Balen AM.
Hier ging het ook niet zoals het moet. Merrie op dag 6 veulenhengstigheid gebracht. Hebben ze dag 7 gescand. Te laat ei gesprongen…….zucht.
Nu maar met dag 20 hengstig spuiten.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:20

Jammer AM. Kan dat komen omdat ze toen een enorm ei had?

Oh das wel snel baudyh. Ik wil mijn merrie dit jaar ook veulen hengstigheid insemineren. Dus wel handig om optijd te scannen

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:06

corinadrenth schreef:
Jammer AM. Kan dat komen omdat ze toen een enorm ei had?

Oh das wel snel baudyh. Ik wil mijn merrie dit jaar ook veulen hengstigheid insemineren. Dus wel handig om optijd te scannen

Ja dat is het wel, maar dit was wel erg vroeg dan pakt het ook meestal niet hoor.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:20

baudyh schreef:
Balen AM.
Hier ging het ook niet zoals het moet. Merrie op dag 6 veulenhengstigheid gebracht. Hebben ze dag 7 gescand. Te laat ei gesprongen…….zucht.
Nu maar met dag 20 hengstig spuiten.

Wirosa vandaag 25 dagen na veulen, zo hengstig als wat, dus insemineren. Zonder hengstig spuiten..

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:24

Spijtig AM en Baudyh.

Maar langs de andere kant , als ze zo snel al zijn is de baarmoeder meestal nog niet genoeg opgeschoond en gekrompen. Vaak pakt het dan toch niet..

Hier eigenlijk meestal geen succes op veulenhengstigheid. Ik wacht dan gewoon de volgende af, zo heel veel dagen win je niet met hengstig spuiten op dag 20 hè .

Hier Satinka nog altijd geen interesse op dag 18.. morgen scannen

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:51

Helaas faith is niet drachtig en ook niet hengstig.... maandag opnieuw scannen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:08

Vulina weer wat geleerd, bedankt voor je uitleg.
Dat is mooi bij Wirosa. Gaat ze als draagmerrie?

AM_Horses wat balen, maar op naar de volgende ronde. Maar wat corinadrenth al zegt, kan dat door het mega ei komen?
Mooi ei al bij Odilia

baudyh dat is idd al vroeg

CharmFaith balen! Op naar de volgende ronde.

Mijn moeder is ervan overtuigd dat Bo anders is dan anders. Ik zie gewoon een blij paard dat weer happy is met weer 24/7 buiten, lekker zonder deken kroelen met andere paarden.
Maar ze is ervan overtuigd, Bo deed anders tegen d'r. Ze ging mijn moeder spontaan kusjes geven over de draden. Iets wat ze normaal niet bij d'r doet haha. Maar bij ons doet ze dat wel

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:15

charmfaith: jammer! Hopelijk komende cyclus wel succes

am: ook niet drachtig, zou wel handig zijn als Odilia het weekend gewoon mee kan.

Baudyh: duurt de veulenhengstigheid dan meestal langer dat je haar dag 6 gebracht hebt? Of was het 6 dagen na de geboorte van het veulen?

kiki: bo heeft de lente in de bol :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:24

Ok, vanaf nu ga ik echt mee doen :)

Luna2006 schreef:
Leuk Fi nog een rondje mee in het dikke buiken topic! ze geeft echt hele knappe mannetjes.

Dankje :) Nu eens een knap merrietje maken :D

AM_Horses schreef:
Cynthia. Welkom, heel jammer weer een hengst. Maar echt een plaatje <3 ik gun je de merrie, hopelijk nu wel dit geluk. Welke hengsten heb je op het oog?

Jaaaa, ik ben ook echt wel verliefd op hem <3 Maar ik wil toch nog steeds mijn merrietje :D
Ik had er aardig wat op het oog, maar inmiddels:
Crown Charm of Royal:
https://deckstation-moehrkenhof.de/serv ... -of-royal/

en Golden Daim:
https://www.stalhetgruyter.nl/golden-daim-f.html

Ik klets heel veel met Quir en zij heeft me zeker geholpen om uiteindelijk bij deze hengsten uit te komen :j
Ik heb beide hh's een mail gestuurd voor wat meer informatie, maar nog geen reactie terug.
CcoR verzendt niet in het weekend, als dat voor GD ook geldt, hou ik denk ik Cassanova alsnog als backup, aangezien Fi alles graag in het weekend doet en ik niet het risico wil lopen om een ronde te missen.
Vanmorgen belde mijn veearts me terug over FillyPlus en ze willen het gaan gebruiken voor me *\o/*
Als het nu wéér een hengst wordt, geef ik het op :')

Fi werd op dag 6 hengstig, uiteraard overgeslagen. De volgende sla ik ook nog over, aangezien ze vaak vroeg bevalt (dag 326, 326 en 319), de hengstigheid daarna pak ik. Dus zal begin juni worden verwacht ik.

AM, jammer dat Liezella niet drachtig is :(

Baudyh, dat is balen..

CharmFaith, zonde.. hopelijk wordt ze snel hengstig!

Kiki, wie weet :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:39

Haha ik zeg lente in haar bol!
Moeders zag dr de laatste keren voornamelijk alleen als ze mee ging naar de kliniek om te scannen, waar Bo niet zo blij van werd. Dus nu lijkt ze voor haar dubbel een blij ei

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:39

Hahaha Golden Daim heb ik ook uitgekozen voor Sterre! :D

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 15:35

Wat leuk dat sommige merries al drachtig zijn! Volgend jaar krijg ik een laat veulen denk ik, ivm met de kliniek.

9 mei pas, en ik ga ook nog is 14 mei op vakantie. Dus dat word daarna ben ik bang. Liever heb ik ze altijd zo rond eind maart/begin april. Nu word het dan waarschijnlijk eind april begin mei. Maar het is hoe het is. Ben echt super zenuwachtig voor 9 mei. Ik hoop zo op een goede uitkomst voor mijn meisje. Ik zie er op het zachte vrij weinig aan, alleen op het harde is ze soms wat gevoelig. Vooral als het ongelijk dan is.

Gisteren deed in een keer een wonder voor. Ik ben langzaam begonnen het veulen ABC aan Diamond te leren. Vertrouwen is een lastig vak voor meneer. Na steeds rustig gaan zitten in de wei, moeder borstelen in stal en tegen hem praten, leren aan het halstertje lopen, kon ik hem gisteren zo uit niets pakken. Lekker een borsteltje over hem heen gehaald zachtjes ( hij stond gewoon te dutten ). Toen ik klaar was ging ik even zitten bij meneer in de stal, hij ging liggen namelijk. Was hem een beetje aan het rkiebelen zo over zijn nekje. Baf, hij liet zich zo in mijn schoot vallen en viel zo in slaap. Zo mooi als je dit dan bereikt uiteindelijk met zo een dier. Je weet dan echt waar voor je het doet op zo een moment.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:16

Tinniie schreef:
Spijtig AM en Baudyh.

Maar langs de andere kant , als ze zo snel al zijn is de baarmoeder meestal nog niet genoeg opgeschoond en gekrompen. Vaak pakt het dan toch niet..

Hier eigenlijk meestal geen succes op veulenhengstigheid. Ik wacht dan gewoon de volgende af, zo heel veel dagen win je niet met hengstig spuiten op dag 20 hè .

Hier Satinka nog altijd geen interesse op dag 18.. morgen scannen

Klopt hoor. Wij zeiden ook op dag 6 insimineren heeft geen zin.

Wij vinden het makkelijker om op 20 dagen hengstig te spuiten omdat ze het gewoon slecht laten zien met een veulen er naast.
Het scheelt dat jij de DA aan huis krijgt Vulina.
Dan zou ik ook wachten en gewoon af en toe laten kijken.
Wij moeten steeds een half uur met de trailer naar de DA

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:19

Ja jennyk vorig jaar heb ik haar ook op dag 6 ( na de geboorte) gebracht en werd ze op dag 8 geinsimineerd. Als ze niet aan de nageboorte blijven staan en het niet te vroeg in het seizoen is proberen we altijd de veulenhengstigheid

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:50

@Kayley, dat is toch niet zo laat? Vind ik een mooie tijd.
Ik krijg dit jaar een veulen eind juni. Vind ik wel net wat laat…

@Charmfaith, balen zeg!

@AM, oh je was wel overtuigd dat ze drachtig was toch? Gek dan he!

@Baudyh. Wat jammer, is er een reden dat ze niet meteen gescand hebben?

Ik heb vandaag de nieuwe merrie opgehaald en meteen laten scannen. Ennnnnn… Ik mag morgen meteen insemineren!
2e dit jaar die ik zonder opzet op de dag af goed time hahaha *\o/* . Goedkoop scan jaar zo.

Dus morgen mag Next Level aan het werk <3

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:58

balko: perfect timing! Succes en hopelijk direct drachtig!

baudyh: ah zo! Dan was ze echt snel het ei weer kwijt! Goldy is ook op de veulenhengstigheid weggebracht, dag 7. Dag 8 geinsemineerd en ondertussen is ze daar nu ruim 1 week en mss morgen ophalen als dan tenminste de hengstigheid wel over is....

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:03

Hoi!
Ik wil me ook graag weer melden in dit DBT voor 2023! Vandaag is mijn gelderse merrie Daisy (Upperville x Parcival) drachtig gescand van de gelderse hengst Imposant EM *\o/*

We waren optijd begonnen omdat ze 3 jaar terug pas in juli drachtig is geraakt na 3 pogingen, dus we waren aangenaam verrast vandaag! Ze was in 2019 zo onwijs gelukkig met haar kind dat we het moederschap haar nog eens gunnen.

Mama Daisy:
Afbeelding

Imposant EM:
Afbeelding

De bestelling is een knap gelders vossenkind met veel wit en zonder slurfje :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:17

SparkYY_8 gefeliciteerd!! En welkom natuurlijk! Mooie combinatie <3

Balko wat een super timing! Doe je goed :D Next level is heel gaaf :j

Amhorses balen zeg van Liezella...

Charmfaith oh nee. Ook al pech bij jullie. Hopelijk start ze snel weer op!

Kayley95 dat vind ik ook een fijne tijd. Later dan april wil ik liever niet, vooral om mijn eigen geduld. Hoe heerlijk vind ik het om het nieuwe jaar in te gaan al over de 200 dagen dracht :D Super dat je het veulen zo kon pakken! Komt wel goed!

Cynthia gave hengsten!! Vind optie 2 heel mooi!

Kiki1976 haha misschien heeft je moeder wel gelijk! :D

Tinniie zag een filmpje op insta. En de hengst kijkt nog wel zo lief :(:) spannend!

Baudyh ah nee wat jammer!

Kijk dit *\o/* Morgenochtend gaan we proberen te dekken. Zien of meneer het snapt :D
Afbeelding
Afbeelding

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:20

Sparky gefeliciteerd!

Ohhh yaaaaaaaayyyy eindelijk! Ben benieuwd of Perry handig genoeg is.
Hou je het veulen dan apart?

Ik heb volgend jaar voor het eerst een vroeg veulen eind feb/ begin maart. Maar vind deze tijd toch mooier, lekker buiten, gras op de wei, heerlijk!