[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:57

Ik meld mij aan! De tijd is aangebroken! Ik heb besloten om mijn merrie te laten dekken volgende maand door niemand meer of minder dan Mo! EMH Top dun chex van Tinniee hier in het topic <3

Mijn merrie haar paspoortje:
Raven (Was voorheen Chexy)
Big Chex N Diamonds
Ee Aa Crcr Sooty Solid paint bred (APHA)
Geboren op: 05/03/16
Moeder is Jade van Tinniie
Fokker is Tinniie

Bokkers kennen haar uit: [KS-MK] 3 Paint/Quarter veulentjes verwacht in 2016

Het wordt ons (Raven en mijn) eerste veulen!

Tinniie verwacht ook een veulen van Mo in combinatie met Jade (Raven haar moeder)!

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:08

Jeetje mirjam dat is niet fijn, niet weten waar je aan toe bent zo.

BusyMissy goed dat je een manier gevonden hebt waarop het trailerverhaal wel goed lijkt te lukken.

2a54enzz welkom! Leuk en spannend dat je een veulentje wilt gaan fokken.

Hier zit het erin! Ging verrassend goed thuis op stal.
Afbeelding
Nu duimen dat het eitje dinsdag weg is :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:19

Ik heb mijn merrie vorige week zondag naar de hengst gebracht en die is ook nog niet hengstig. 3 jaar geleden ging ze 1 mei en liet ze zich 17 mei voor het eerst dekken. Dus je bent niet de enige Mirjam ;)

Ik kreeg net een appje van de hh dat ze nog lang geen zin heeft om hengstig te worden. Dus :z

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:52

2a54z6e45r6r welkom mooie combinatie.

Murosch ik ga voor je duimen

Hier gaan we morgen weet scannen ik verwacht er niet veel van vorige keer nog een geel lichaam dus zal nog wel even duren :z

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:00

paardje2013 schreef:

Hier gaan we morgen weet scannen ik verwacht er niet veel van vorige keer nog een geel lichaam dus zal nog wel even duren :z

Wat een handige naam heb je 2a54nogwat :D Welkom!

Merrie die 3 dagen geleden nog cl had zitten, vandaag een ei van 5cm. morgen insemineren :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:04

Welkom in je eerste dikke buiken topic Mar! Ik vind het uiteraard super leuk en ben héél benieuwd wat moeder en dochter ervan gaan maken :D

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:15

Vulina schreef:
paardje2013 schreef:

Wat een handige naam heb je 2a54nogwat :D Welkom!

Merrie die 3 dagen geleden nog cl had zitten, vandaag een ei van 5cm. morgen insemineren :)

Mar is goed haha anders is het wat moeilijk he :p

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:37

Welkommm!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:48

Wauw Dat is best snel vulina of heb je wel vaker dat het zo snel gaat ?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 22:10

Ik heb het wel vaker gezien, maar het is geen gewone gang van zaken..

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 23:00

Spannend murosch! Duimen draaien.

Vulina. Dat is idd vlug.

Paar mooie combinatie's voorbij zien komen. Welkom voor de nieuwelingen in deze topic :wave:

Regumate is om alles even stil te leggen. Zodat het daarna opnieuw opgestart kan worden.

Morgen avond wordt Wild Thing weer gescand. Ik hoop zo dat ze nu eindelijk hengstig is. Na 2x spuiten en veel geduld mag het wel eens :roll:

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 02:10

Ik kom me hier graag ook weer melden!

Na 3 jaar proberen een veulentje te fokken uit onze Myrthe, hebben we dan vorige week eindelijk ons kleintje mogen ontvangen <3 We dachten eraan haar dit jaar gust te laten en onze andere 2 merries te dekken, maar omdat haar kleine zo leuk is uitgepakt, hebben we besloten het dit jaar nog eens te proberen!

Myrthe is dan ook afgelopen vrijdag weer gedekt door Cassanova du Bois

Myrthe is een 6-jarige Welsh NWR van Le Matsjo. Ik heb haar als veulentje gekocht op de Zuidlaardermarkt en we hebben een enorme vertrouwensband. Met name haar karakter is gewoon super. Ze is ontzettend makkelijk en vind eigenlijk alles wel prima en leuk. Dit is ook in haar kleine terug te zien.

Mama;
Afbeelding

Papa;
Afbeelding

En haar merrieveulen van dit jaar;
Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag was haar eitje er netjes af, dus we kunnen nu gaan aftellen *\o/*

Onze 2e merrie is Mika een Welsh/Connemara mix van 9 jaar oud. Ook zij wordt gedekt met Cassanova.

Mika;
Afbeelding

Mika is afgelopen vrijdag ook geïnsemineerd, zaterdag was haar eitje er helaas nog niet vanaf. Ze had zelfs een 2e eitje doorgegroeid :)) Nu zaten er uit mijn hoofd 2 zachte eitjes van 4,5, die zijn zaterdag voor de zekerheid afgespoten. Ze is vanmiddag nog een keer geïnsemineerd, we gaan morgenmiddag dus nog een keer scannen en duimen dat er 1 eitje weg is := Sowieso scannen we haar met 14 dagen ivm een eventuele tweelingdracht.

De laatste merrie is Amora, een KWPN merrie van Rubiquil x Saros. Voor haar staat de hengstenkeuze nog niet compleet vast, maar we neigen ook naar Cassanova. Mede door zijn fenomenale karakter (er mag wat meer rust in), we willen haar graag wat compacter zien en een beter ontwikkelde hals. Ik verwacht haar wel elk moment hengstig, dus we twijfelen mooi nog eventjes verder :D

Amora;
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 08:11

Welkom weer! Ik zou lekker bij een kwpn, of paard, gekeurde hengst blijven. Maar dat is altijd persoonlijke keuze. Ik heb niks met paard pony kruisingen.
Hopelijk zijn jullie er snel uit en zijn de andere 2 dames drachtig.

Zo am horses. Geduld op de proef..

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 08:55

Paardje2013: prachtige combi! Heel knap kleur heeft paps!

Marije1502: ook een mooie combinatie hoor! Vind je merrie echt aansprekend! Ben benieuwd of het veulentje vlekjes zal meekrijgen!

Murosch: Oh, laat ons hopen dat baby dan wel het sabino-gen van mams meekrijgt! Super dat Wainonia geïnsemineerd is!

Cynthia82: ik gun jou zo hard dat merrieveulentje in palomino met 4 hoge witte benen en een brede bles! Eerst Fi maar eens laten wennen aan de hengst en rustig hengstig laten komen.

Tinniie: ben zo benieuwd wat Missy in haar buik aan het bakken is :=

Mirjamalvaro: hier ook liefst weinig wit hoor… Moeder heeft 3 witte benen en een brede bles. Haar eerste zoon een kol, sneb, streepje en 2 witte voeten. Vind ik meer dan genoeg :+
Super dat Eliana WFFSvrij is! Jammer dat de hengstenhouder niks laat weten!

Fotsy: huh? Dat ziet er raar uit! Hopelijk komen ze op tijd los dan in elk geval…

Cp112: Is toch wel een knap veulentje hoor! De jaarling is ook een knapzak!

AMH: benieuwd wat Esmeralda en Formidable er dit jaar van bakken! Succes met het scannen van Wild vandaag!!!

Cheytjuh: Oeh das ook een leuke! Komen zeker niet zoveel voor, die bonte geldersen!

Cowgirl 83: Oh das jammer. Hopelijk gaat ze snel vooruit met de ontwikkeling!

AndreaB: Ik hoop dat deze keer alles goed loopt met het kleintje!

Welkom 2a54z6e45r6r! Wat een leuke combinatie! Heb Raven altijd een mooi veulentje gevonden! Ben heel benieuwd naar beide combinaties!

Welkom Milan_lover! Mooie combi’s! Houd je het veulentje van Myrthe van dit jaar aan?

Zo, genoeg bijgelezen op die 3 dagen :+
Bij deze zal ik ook even mijn combinatie voorstellen:

Domino Van Het Goorhof
Afbeelding
Afbeelding

x
Kazan Z
Afbeelding
Afbeelding

Domino heeft 2 jaar geleden haar eerste veulen gehad.
Armageddon VHH Z (v. Atomic Z)

Afbeelding

Armageddon (Ghetto) gaat wss op voor de hengstenkeuring. Volgend veulen, indien een merrie, blijft. Hengstje wordt verkocht.

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:06

hier even stress. Ik zit op mijn werk, mijn man belt net dat hij vind dat onze merrie wat koliek verschijnselen vertoont. Ik kan nu natuurlijk niet weg. Heb op zich wel vertrouwen in mijn man zijn kennis en kunnen, maar je krijgt er toch even een naar gevoel van.
Uiteraard overlegt hij met de dierenarts. Maar ik zit hier en kan niks doen.
Zullen ook mijn eigen zwangerschap hormonen nog wel zijn, ben ineens 90% minder stress bestendig.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:23

Oh niet leuk Marije. ;(

Eliana had niet geovuleerd na dekking zaterdag. Vandaag opnieuw dekken.
(Hoe vaak bellen jullie hoe het met de merrie gaat als ze er 2.5 week staan?)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:47

Mijn dierenarts houdt nauw contact als de merrie daar staat, dus hoef zelf niet te bellen. Kreeg vandaag berichtje dat sinds zaterdag het ei maar 1 mm gegroeid is, dus dat schiet niet op. Ze mag vanaf vandaag overdag in de paddock, dan ziet ze ook wat andere paarden. Hoop dat dat helpt.

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:32

2a54z6e45r6r, Milan_lover & Evenlien: Wat een leuke combinaties zie ik voorbij komen! Ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen

Marije: Wat vervelend, zeker als je er niet bij kan zijn. Mijn merrie was vorige week ook koliekerig (uiteindelijk ging het snel beter gelukkig) maar was toch even schrikken en spannend dus snap je helemaal. Hopelijk snel verbetering!

Mirjammalvaro: Spannend! Ik heb die van mij gisterochtend gebracht en ga er denk ik vanmiddag even langs (maar meer voor mijn eigen gevoel...). Ze staat normaal 24/7 buiten en nu voornamelijk op stal, dus weet niet hoe ze daarop reageert, maar normaal gesproken past ze zich makkelijk aan.
Daarna eventueel donderdag of vrijdag nog even er langs, en waarschijnlijk mag ze zaterdag dan al weer terug. Bellen doe ik dus niet (ze bellen mij wel als ze naar huis kan), maar is voor mij ook maar 15-20 minuutjes rijden naar de hengstenhouder, als dat verder was geweest had ik dat minder snel gedaan natuurlijk.

Busymissy: Die van jou houdt het ook spannend, hopelijk groeit het ei snel en fijn dat ze nu in de paddock mag

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:39

Nou scan net gehad ze doet wel iets maar het zet nog niet echt door. volgens mij op 1 kant meerdere kleine eitjes tenminsten er staat op mijn kaart MF. Dierenarts zei dat ze meerdere merries had die niet goed hengstig zijn.

Vrijdag gaan we weer.

AstridJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:47

2a54z6e45r6r wat leuk dat je ook voor Mo gaat! Mijn merrie wordt eind deze maand ook door Mo gedekt. (De volgende hengstigheid, ze is net hengstig geweest)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:56

Ha Astrid, leuk om je hier ook te zien. Welke laat je dekken? Roxy of Jaycee?

Paardje2013 frustrerend als er nog niet zoveel gebeurt maar het kan hard gaan. Die van mij had dinsdag hetzelfde als jouw merrie en vrijdag opeens een ei van 4 cm.

Ik zat even te neuzen in het dbt2015 om terug te lezen hoe het toen bij Wainonia ging en ik heb een lichterlijk déja vu. Toen is ze ook op een vrijdag gescand, had een groot ei, werd ze ook op zondag geïnsemineerd en gingen we ook op dinsdagochtend kijken of het ei weg was. Dat is wel heel toevallig zo zeg. Toen hadden we geluk, nu duimen dat het net zo zal gaan!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:04

Welkom mar en wat leuk dat raven gedekt wordt door Mo. Super leuke combi. Heb ik iets gemist maar is jade al drachtig dan?

Spannend Astrid je eigen veulen krijgt een veulen. Ik durf niet :') ben ook zo een miep :D

Murosch spannend kwakje zit erin

Ja Evelien ziet er eigenaardig uit zo. Ben benieuwd of het gaat helpen.

Paardjes2013 die doet nog niet veel dan als er MF staat. Kan ineens wel snel gaan zie maar bij vulina.

Milan lover WoW ineens drie merries ter dekking
Ga je druk krijgen volgend jaar.

Ik vind 1 wel meer dan genoeg voor men stress en nachtrust :D maar kan zijn dat het er hier ook nog twee worden. Manlief aan het overtuigen niet te doen maar kom heb ook niet alles te zeggen thuis ;) Ps wel veel hoor :P

Ohjee vervelend van de koliek en al zeker als je zelf niet thuis bent. Hoever in de dracht ben jij :D

Nog niks spannend dan bij Fi

Bussymissy hier helpt dat wel ja dus hopelijk bij haar ook

Mirjamalvaro best nog eens dekken ja. Ik wacht tot ik opgebeld word. Maar 2,5 week is lang dus als ze dan op kliniek hier staan, ga ik gewoon regelmatig eens op bezoek.

Succes met scannen am horses

Wel mooie bonte Gelderse

Cowgirl jammer maar we zijn nog zo vroeg in het seizoen kan ineens snel gaan

Al is het nu berekoud en vuil weer

Evelien mooi combi en dan hopen op een merrieveulen

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:44

Sanne 96, spannend, ik duim!

Murosch : Gek dat Wainonia niets toont terwijl ze toch goed hengstig zou moeten zijn! Ook voor jou duim ik!

Mirjamalvaro : de onze staat er intussen de 15de dag, ben benieuwd naar de scan van vandaag. Hoop zo dat we er bijna zijn! Onze merrie komt daar trouwens wel buiten in de paddock. Zal minder lang dan thuis zijn, en niet met andere paarden samen, maar toch beter dan heel de tijd op stal. Hoop dat jouw merrie dan nu snel ovuleert! Ik krijg telkens berichtje van de hengstenhouder als de dierenarts geweest is om te scannen, ik hoef dus niet zelf te bellen. Wel zo fijn.

Busymissy, fijn dat ze nu wel rustig was op de trailer! Nog zo eentje die haar tijd neemt, hoop dat ze snel verder doet!

2a54enz : oh, lijkt mij een prachtige combinatie te gaan worden!

Cynthia82, jij bent er al op voorbereid dat het nog wel even kan duren dan :-) Hoop toch dat Fi een beetje voort maakt!

Am horses, jij hebt ook al veel geduld moeten hebben, ze mag er nu wel eens klaar voor zijn!

Milan_lover, welkom! zo schattig dat veulentje van dit jaar!

Evelien, ook een knappe combi!

Marije1502, oh niet leuk. Begrijp dat je helemaal in de stress zit :-(

Astrid, zo leuk om met je eigen veulen te kunnen fokken!

Fotsy, overweeg je dan om nog eentje te laten dekken? Wordt het dan Jessie? Ik vrees ook dat het slechte weer tegenwerkt. Dat het maar snel warm en zonnig is, dan zullen de eitjes wel groeien :-)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:57

Mijn merrie staat nu een week bij de hengstenhouder. Zou nu ergens hengstig moeten komen en hopelijk volgend weekend ophalen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:01

Eli komt als het goed is ook in de paddock. Wij vragen om de 3/4 dagen hoe het gaat, waar we aan toe zijn. Maar dat lijkt ze nogal te irriteren. :=
Haar eitje was nu 4.7 geloof ik.

Sterre woensdag scannen op dracht.

Murosch nou dan weet je ook al welke dag ze veulent. :))