[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:10

granoek welkom amai imposante paarden, knap, hoedje af dat jullie ze fokken, vroeger zag je ze op iedere paarden(kermis)keuring in iedere gemeente in Oost-Vlaanderen, nu is dit al veel verminderd.

evelien leuke mijlpaal

noisy wat grappig wat je paard kwijt is aan haar, hangt er dan bij jou aan, kan je opnieuw beginnen :')
inderdaad zoals linda zegt, of er ligt paardenhaar in huis, of vlas of hooi, zelfs soms tot in de slaapkamer :o , gelukkig vindt manlief het nog beetje ok :D

woogy, rare dbters uren _O- was me ook al eens opgevallen

aniekr niet erg toch als het eens wat drukker is, je merrie's moeten ook nog even.

hier nog niks spannend hoor Liaan, Elsa is pas in april en Flo in mei.

silvana hier een camera en heb me gisteren ook halsteralarm gekocht, eentje voor paard en eentje voor pony. Natuurlijk ieder zijn keuze maar ik weet dat al twee jaar achter elkaar is stik kapot was van te waken en dan hoefde ik niet eens mijn bed uit :P , keek gewoon via de cam. Ik test ook melk, zo heb ik toch ergens een richtlijn.

leuk keuringen, dit jaar gaan we ook voor de eerste keer naar de keuring van het stamboek, ik ben benieuwd, zal ook nog vervoer moeten regelen want met mijn tweepaardstrailer gaan ze er niet allemaal opkunnen :D

jeetje suffie, verkorting van je leven ja, heb zo ook eens paar jaar geleden een veulen van tussen de koeien snachts moeten plukken, sindsdien staat alles snachts op stal

nog geen veulens dus, ik denk dat Tinne, Mijnlieverd, Suffie, Liaan, woogy, inowa, icecrystal de volgende zijn en als Jupi zo verder doet, jij ook :P

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:50

Evelien__, Gefeliciteerd met de mijlpaal!

Het is weekend en mooi weer dus kom maar op met de veulentjes.....

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:03

Ik heb het veulen gevoeld en niet te zuinig ook *\o/* *\o/* *\o/*

Dacht het al wel is eerder maar dit was zo overduidelijk :D

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:09

Gaat hard hier met de berichten! Mogen nu wel weer wat veulentjes geboren worden haha Wacht op lieve foto's :D

Nog 66 dagen :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wou zojuist nog even met barebackpad rijden maar ze reageerde zo heftig op de singel dat ik haar er maar niet meer mee ga lastig vallen..

Vraagje: Wat doen jullie nog met je merrie?
Ik longeer nog wel en speel wat in de bak. Ik mag helaas het terrein niet af (verzorgpaard) anders zou ik lekker met haar gaan wandelen.
Laatst bijgewerkt door Dala8 op 11-03-17 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:13

Wij rijden hier nog zonder zadel tot bijna een week voor de uitgerekende datum. De merries blijven fijn fit zo. Singels doen wij ook wel niet meer dan. Mooi paard!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:25

Kanonnen wat zijn die Belgen toch enorm!!! Wel hele diverse dieren :)

Zucht, dag 333, geen baby in zicht :n

Prisjes doet helemaal niets, had afgelopen jaar een veulen aan de voet en dat vroeg het nodige van haar lichaam. Als ik haar dan ook nog zou trainen gaat het echt niet best met haar. Aankomend jaar dekken we niet en zal ik haar wel iets moeten bewegen tegen de winter om te zorgen dat ze fit blijft. Dametje wordt alweer 19 dit jaar.

Tinniiee ook nog geen baby? Die merrie was zo onrustig geweest.

Hopelijk schiet mevrouw op en kan ik rap naar haar baby staren :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:27

Maudi ik heb mini's dus doe er eigenlijk nu helemaal niks mee :P je merrie ziet er goed uit hoor!

Hinte wat leuk is dat hè!

Hier net Empty onder handen genomen. Zij krijgt heel snel wondjes en kale plekken van haar dikke vacht en was nu eigenlijk gewoon alweer te laat pff.. dus even hals en flanken geschoren en toen ik met de flank begon voelde ik ook het veulen heel hard heen en weer gaan!! :D kietelde denk ik :P
Empty op 301 dagen dracht:Afbeelding

Empty heeft 3 veulens gehad. 2 op 320 dagen en 1 op 335 dagen. Jammer genoeg is het bij haar nooit zo goed te peilen. Eerste 2 veulens zag ik dan ook totaal niet aankomen. Gen uier en paar uur van te voren niks en ik kom thuis van werken en ja hoor baby... laatste keer had ze wel wat uier ineens en toen was het ook ineens baby. Dus ben benieuwd wat ze nu gaat doen.

Spook trouwens vandaag 320 dagen dus kom maar op met die baby :P

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:02

Gelukkig zie ik hier buiken langskomen van merries die verder zijn dan de mijne en die nog net zo weinig tonen. Soms twijfel ik er aan of ze wel drachtig zijn nl, ze zijn nog zo goed in model. Nou moeten ze allemaal nog minimaal 100 dagen, maar toch...

Afbeelding

Afbeelding

En hoe zouden ze nou toch zo smerig worden? Nou, zo dus...

Afbeelding
Alternatieve tietenfoto :+ (maar zij heeft gewoon uier omdat ze vorig jaar ook een veulen had)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:11

Merrie van onze buurman kreeg heel vroeg buik, en sindsdien weinig groei. Krijgt wel een mooi uier en de temperatuur schommelt. Lijkt dus wel erop dat ze drachtig zou moeten zijn. Due zit nu op 329 dagen dus mag ook wel op gaan schieten haha

Rowan: empty nog altijd full, ben ook benieuwd naar haar baby, vind haar kinderen toch altijd wel erg mooi.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:17

Met die mini's lijkt het me helemaal moeilijk inschatten. Die zijn al zo rond van zichzelf meestal (al die darmen moeten tenslotte ook ergens heen in zo'n klein lijf)...En dan bovendien vaak nog slecht of niet te scannen.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:23

Nog niks Linda en Woogy ??? Tjohhh dat duurt lang haha.

Dustin: Zo sneu dat Empty dat krijgt. Zijn hry dan van die Zweet/Schuurplekken ?

Hinte: Jeeeejjj ! BABYKICK !

Voor degene die benieuwd waren naar Inowa en haar Pepper.
Veulen is er nog niet .. afgelopen 2 nachten is Inowa steeds wezen controleren. Pepper heeft echt alle tekenen.

Uier en spenen glanzend en vol, buik is helemaal gezakt, kont een driehoek. Banden zijn zo slap als pudding, maar Pep geeft er geen zin in. Gisteren leek het er echt op. Pepper at ook niet meer, maar vanochtend nog niks geen veulen.

Pepper loopt nu ff in de wei maar duld ook niemand meer bij haar in de buurt kwa 4voeters.

Dit is de update van Pepper en Inowa. 1 deze dagen zal ze zelf wel weer reageren.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:25

Ik wil mijn merrie ook graag aanmelden. :)

Ze is 9 April uitgerekend en zit vandaag op 307 dagen.

Moeder: Cequinta Z (AK Caridor Z x Quinar Z)
Vader: Take a chance on me Z (Taloubet Z x Aldatus Z)

Germ, gister had ze al zo'n buikpijn van het veulen die zich waarschijnlijk al aan het draaien is.
Ze heeft sinds 4 dagen ook al flinke uiers gekregen die nog flink aan het groeien zijn.

Vind het best wel spannend... Het is zelf mijn eerste veulentje en dat van de merrie ook. :)

Iemand nog suggesties met een naam voor een hengstje?
Als het een merrie wordt gaat het Toulasa des quinta Z heten.
Het moet met een T beginnen maar het is zoooo moeilijk :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:25

Mini's lijken me dan wel weer heel leuk, vooral van die gekleurde...plus ik kan er 20 kwijt waar nu 5 arabs staan :D

Chantal, tenks voor de Pepper update! de oppepper zou je kunnen zeggen _O- jeetje wat een humor he

Pris met 333 dagen. Komt wel meer verschil in de buik en zuchtplaat dus dat schiet op. Verder nog steeds ventielspeentjes

Afbeelding

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:13

Ja chantal echt zweet plekjes :)

Mijn mini's lopen allemaal op het einde dus kan ik redelijk goed zien nu :P

Al heb ik bij mijn mini welsh nog steeds wat vraag tekens...

Woogy dat uier ziet er al wel echt groot uit :P ben er bijna jaloers op want ik wil met dit mooie weer ook wel een baby :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:18

Ik ga nog geen mooie baby hebben hoor, Pris d'r buik is nog veel te groot. Vorig jaar was ze ineens weer zo dun als wanneer ze niet drachtig is op de ochtend van de dag dat Maskertje geboren is. Zolang ze 'rolbaar' is, krijg ik geen baby :\

Haar uier is monsterlijk vol, bijna geen streep meer aan de achterzijde ook, echt een ballon. Maar die speentjes doen nog maar weinig

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:32

Werken, wat is dat :D
mijn dames staan ook alleen maar mooi te wezen.

Dustinlover, Echt heel gaaf en stiekem ook wel even weer een bevestiging.
Ook hier in de flank maar dan tijdens het borstelen.

Scheren is uit den boze bij de shetten al zou ik dol graag Hinte willen scheren.
Zij heeft een hele dikke wol achtige vacht die gauw verstikt, gelukkig begint ze nu wel te verharen.
Dus ook her en der kale kapotte plekjes.

Morgen maar is lekker wassen, wordt lekker weer.

En Spook kom op, zonnetje schijnt.....

Ibbel, Zie toch wel een bescheiden buikje hoor

Pepper wordt nu ook wel tijd...

xPenny, Welkom!

Woogy, Ze staat nog lekker van het zonnetje te genieten!
Best uier al

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:37

Ik scheer eigenlijk alleen voor het mooie achter de oren, in de oren en eventueel de kogeltjes. Hou helemaal niet van vachten scheren.
Maar snap wel dat Rowan, Empty scheert met die wondjes en plekjes, is niet nodig dat ze lijden.

Als het morgen nog zulk weer is, gaat mama Pris onder de douche, d'r staart is super vuil en dan komt er weer wat haar af ook. Bolletje pluis verbergt het mooi op de foto's :D

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:14

Vandaag naar de Open Dagen van Zangersheide
Atomic Z -vader van baby- gaan ontmoeten.
Wát een beest <3
Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:26

XPenny, welkom!

Silly, haha oeps! Maar wist ik ja, jij zit niet meer in het laatste-loodjes-rijtje :')

Hinte, ooohh wat heerlijk dat de baby teken van leven heeft gegeven! Blijft zo magisch!!!

Woogy, dikke tieten!!! :')

Scheren doe ik zodra ze last krijgen van de warmte. Zoals bij mij 2jarige het geval was, dan is het wel fijn om halsje even te scheren. Jupi verhaart nu als een gek en daar heeft ze kriebel van dus even aankijken hoe snel het gaat, anders help ik wel een beetje :o

Chantall, nope... helemaal niks :n
Ph gaat richting 6. Ik zal zo nog een keer testen, eens zien of het al verder is gedaald...

Ze heeft heerlijk van het zonnetje genoten en ik heb haar gechanteerd; je krijg morgen deze wei voor jezelf, als je tenminste vanavond bevalt! :o :')

Afbeelding

Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:39

Ik heb hetzelfde hoor Ibbel, dan denk ik zit er nou nog wel iets in?! Maar dan zie je ze net weer even van een andere hoek en dan denk je, ja! zit toch echt wel iets :D
Tietenfoto's hier nog weinig zin, Rose heeft nog hangtieten van het vorige veulen en Nina is amper nog wat te zien, dus niet zo spannend :P

Fijn om tussendoor nog even een pepper update te krijgen! Ben benieuwd wanneer dat veulen komt :j

Welkom Penny! We zijn natuurlijk benieuwd naar fotos! :D

Dat begint er al op te lijken Woogy! Jij zit straks vast midden in de veulen-boom die elk moment kan losbarsten :D

Hinte wij hebben dezelfde ideeen haha, ik wilde ze ook gaan wassen zodra het weer het toelaat en ik de griep een beetje kwijt ben! Is ook wel even nodig! Lekker even de viezigheid en losse haren eraf spoelen :j

Mooie Hengst Evelien!

Die is ook al lekker bol Linda! Nou maar zien of ze gechanteerd kan worden :P

Ik heb net een tweede camera op de kop getikt van foscam. Wil toch graag op beide merries 1 ook al zijn ze niet tegelijk uitgerekend. Je weet soms maar nooit.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:23

Ja babyboom *\o/*
Ik zit met spanning te wachten op de veulens, er staan er nu echt een boel op knappen!

Linda2008, is ze nu ook uitgerekend dan?
Woogy, je geduld wordt wel op de proef gesteld he?
Faline, ik snap wel dat je een tweede camera wil, al is het alleen al handig om niet steeds te hoeven verwisselen tussen de dames. Zitten ze ver uit elkaar?

Ik ben vandaag bij mn bonte dame geweest, 5 februari bracht ik haar naar Drenthe en al hoewel ik bijna dagelijks een update krijg, schrok ik behoorlijk van de omvang die in zo'n korte tijd is toegenomen.... Met nog ruim 2 maanden te gaan ben ik heel blij dat ik de keuze heb gemaakt om haar niet meer te rijden en ook lekker op de wei te zetten, want het had eigenlijk best zielig geweest als ik er nog wat mee had gedaan......

Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:29

Ze staan naast elkaar op stal, maar kan de camera helaas niet zo bevestigen dat je ze beide goed kan zien. Anders was dat inderdaad nog handiger geweest! :j

Bontje is inderdaad ook lekker bol :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:49

O wat een hoop pagina's weer!

Ik zag mooie pony's en knappe veulentjes voorbij komen.

En heel veel merries over de 300 dagen, bijna veilig!

Woogy, oppepper _O-

Nog een paar gave koudbloeden gezien, welkom!

En Koetje.. <3

Sorry ik kan niet alles onthouden en met mobiel teruglezen gaat moeilijk.
Dus sorry als iemand zich gepasseerd voelt

Hier nog weinig te melden. Dolly wordt dikker, uier is nog niet spannend en ze zit (geloof ik) op 309 dagen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:50

Motortje onder de camera monteren zodat die heen en weer draait? Zie je wel vaker bij bewakingscamera's. Continue heen en weer laten zwenken zodat ze nooit langer dan een paar minuten uit beeld zijn.

Ik zelf heb geen camera's, ook geen alarm. Paarden staan aan huis, en ik installeer me op stal of tegenwoordig in het bakhuisje. Ik ga ervan uit dat de melktest me wel ongeveer vertelt vanaf welke dag ik dat moet doen. Uitzicht op de paarden, buitenlicht aan. Vorig jaar ging dat subliem. Half 2 's nachts kon ik naar bed :D

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:03

Oh die drie dames maken het wel spannend. Of heb ik me nu verteld.
En wat leuk die trekpaarden.
Ps gefeliciteerd met de mijlpaal van 300 dagen.

Luna loopt vandaag niet lekker. Is wat stijf in de nek. Ze had gisteren de inenting gehad. Ik hoop dat ze zich morgen beter voelt. Germ vindt het wel een beetje zielig.