Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:55

Ik volg deze discussie reeds enkele dagen en ook mij valt het op hoe vaak mensen een sneer verpakken onder een "on topic bericht". Uiteraard niet iedereen - maar als je dingen leest als "die halve shire" dan klopt dat inderdaad, maar de manier waarop het getypt is, maakt het gewoon denigrerend (of zo voelt het in ieder geval zeer sterk aan) en zo zijn er nog tal van andere reacties te vinden in heel de discussie, vanaf de eerste pagina's tot de laatste... erg spijtig en kinderachtig en met al die sneren die hier verdekt te lezen zijn, is het niet onbegrijpelijk dat mensen zich aangesproken voelen en het ze zelfs mogelijks kwetst.

Ik heb ook gestemd voor Beer, waarom? Omdat dat het enige veulen is wat ik sinds het begin volg ondanks dat ik niet op cam meekeek en ik de eigenaars ook verder niet ken, mijn tweede stem ging uit naar het veulen wat mij op de foto's het meest aansprak. (tot zover de beweegredenen wat verduidelijkt)

Ik interpreteer het gouden bokt veulen dan weer niet als een populariteitspoll van de TS - Mocht KBK bv vorig jaar Mau opgegeven hebben - dan zou ik er nooit op gestemd hebben terwijl voor mij Beer wel een echt op en top een bokt veulen (voor en door Bokt) is en ook zal blijven. Het heeft dus op zich niets te maken met de populariteit van de eigenaar, als wel met de capriolen die we mogen meelezen, het deel in het leven wat we mogen meevolgen, de regelmatige updates, het zien opgroeien,...

Waarom er minder aanmeldingen zijn? Geen idee, ik heb zelf geen paarden, dus opgeven zit er voor mij niet bij. Mocht ik ze wel hebben, ik zou gewoon meedoen voor de leuk.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:58

GJ9 schreef:
2007, 2008 en 2009 waren nog meer dan 2010. Denk dus vanaf de start een snelle stijging en nu langzaam aan het dalen.

Jup:

2009 merries - 106
2009 hengsten - 126

2008 merries - 108
2008 hengsten - 106

2007 merries - 107
2007 hengsten - 102

2007-2009 redelijk stabiel, vanaf 2010 lijken er beduidend minder aanmeldingen te zijn geweest:

Afbeelding

En ja, ik had stiekem wel iets beters te doen.
Laatst bijgewerkt door _Denise_ op 02-11-16 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Puppetje

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:09

Mooi moment om er mee te stoppen lijkt me.....
Ik denk dat de hele verkiezing zijn doel voorbij schiet.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:09

Ja maar vroegah was alles altijd beter toch :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:13

Er zijn nu dus 75 veulens die meedoen aan de verkiezing, en ruim 900 gebruikers die hebben gestemd. Waarom zou dit een mooi moment om te stoppen zijn? Minder dan een tijd terug, maar nog redelijk levensvatbaar zou ik zeggen :)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:14

Als de afnemende lijn zich doorzet bloedt het vanzelf dood.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:18

_Denise_ schreef:
GJ9 schreef:
2007, 2008 en 2009 waren nog meer dan 2010. Denk dus vanaf de start een snelle stijging en nu langzaam aan het dalen.

Jup:

2009 merries - 106
2009 hengsten - 126

2008 merries - 108
2008 hengsten - 106

2007 merries - 107
2007 hengsten - 102

2007-2009 redelijk stabiel, vanaf 2010 lijken er beduidend minder aanmeldingen te zijn geweest:

[ Afbeelding ]

En ja, ik had stiekem wel iets beters te doen.

Hihi, ik zit ook ernstig te SOG-gen.
Maar duidelijk grafiekje ja.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:19

KimD schreef:
Ik heb al eerder gereageerd hier in het topic dat ik kotsmisselijk werd van sommige reacties, dit is niet veranderd. Hoewel sommige mensen het opnemen zijn er sommige mensen die gewoon steken blijven uitdelen...

Als je een probleem hebt met een bepaalde Bokker, laat die bokker dat dan weten en ga hier niet de kwal uithangen.

Voordat de verkiezing maar überhaupt van start ging was er al een hoop gezeur over 'het winnende veulen' bij de hengsten. Beer is razend populair, net als zijn eigenaar. Er zijn veel mensen die genieten van hun topics en een kijkje in hun leven. Ook in die topics gaat het vaak mis. Zo mis dat KBK PB's krijgt met de meest afschuwelijke verwensingen. Ze opent één keer per maand een topic, ongeveer dan, want precies weet ik het natuurlijk ook niet. Er zijn bokkers die elke week een topic openen over hun paarden, of zelfs in verschillende foto fora meerdere topics per week, daar hoor je niemand over.

Beer was al razend populair voordat hij geboren werd, waarom? Omdat KBK een volgtopic had aangemaakt (als zovelen anderen) waren tientallen als niet honderden bokkers volgden, er waren zoveel volgers dat ze volgens mij vijf delen heeft moeten openen voordat Beer überhaupt geboren werd! En zelfs nu loopt zijn volgtopic nog, het is dan toch niet meer dan logisch dat Beer veel stemmen krijgt? KBK is al heel lang bokker en heeft lief en leed gedeeld, ook toen het niet zo goed ging. Nu heeft ze een hele lieve man, een mooi huis en een horde prachtige paarden, en nog steeds deelt ze lief en leed. Als niemand ervan was gediend kreeg ze wel geen reacties.

Door dit topic heeft ze aan de Mods gevraagd of Beer niet kan worden terug getrokken, maar dat deden ze liever niet... Dat is toch sneu?! Het is zo ver gekomen met het gezever dat iemand zich geroepen voelt om haar veulen terug te trekken. Waar zijn we dan in godsnaam mee bezig?!

Hebben die mensen die hier steken uitdelen überhaupt wel een idee ervan wat je iemand kunt aanpraten? :n

Wauw meid, wat weet jij dit geweldig te verwoorden. En denk niet dat iemand een idee heeft wat ze bij KBK veroorzaken. Hoe je er ook over denkt, iedereen stemt vrijwillig op het veulen van zijn keuze, niet omdat iemand ze daartoe dwingt.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:25

Ik ben geen vriendje van kbk.
De reden dat ik misschien emotioneel uit de hoek kom is omdat dit erg lijkt op een groepje pesters, die echt iemand afbranden.
Ik zal ook mijn excuses bieden aan iedereen die ik op de tenen trap. Maar blijf wel van mening dat hier dingen worden gezegd die helemaal niets aan de discussie toe doen. Ik vind het jammer dat sommige niet inzien dat hun commentaar ook op een andere manier kan worden gegeven, zonder daarbij iemand naar beneden te halen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:18

Het gaat niet over KBK haar veulen.

Het is een dalende trent.

Overigens....wat ook een dalende trent had was het aantal gestarte topics op fokkerij algemeen.

Er waren altijd veel fokkers actief op bokt en er was een levendige discussie over fokkerij.
Nu worden erf nog amper serieuze topics geopend. Tussen die mensen die weggegaan zijn van bokt zaten ook altijd leuke inzendingen.

Denk dat dat ook meespeelt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:24

NatasjavE schreef:

Overigens....wat ook een dalende trent had was het aantal gestarte topics op fokkerij algemeen.

Er waren altijd veel fokkers actief op bokt en er was een levendige discussie over fokkerij.
Nu worden erf nog amper serieuze topics geopend. Tussen die mensen die weggegaan zijn van bokt zaten ook altijd leuke inzendingen.

Precies dat.

Sterker nog, ik weet nog wel dat toen ik paardenhouderij studeerde en wij in het jaar van fokkerij zaten, ons altijd aangeraden werd om ook op bokt mee te lezen op het fokkerij gedeelte.
Er waren destijds hele interessante topics over vererving etc.
(Er werd ons ook verteld niet alles voor waarheid aan te nemen, maar dat terzijde). Na het fokkerij jaar ben ik op dat gedeelte blijven hangen en heb ik ontzettend veel topics meegelezen.
Op een gegeven moment werd het minder en kwamen er voornamelijk de 'welke hengst past op mijn merrie' topics. En tegenwoordig kijk ik nog nauwelijks op het fokkerij gedeelte.

Eigenlijk heel erg zonde.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:50

Ik denk persoonlijk dat mensen die serieus met fokkerij bezig zijn en denken in meerdere generaties niet eens de moeite willen nemen om mee te doen aan een verkiezing die elke keer gewonnen wordt door een veulen wat fokkerij technisch totaal oninteressant is. Daar komt nog bij dat een goeie foto ook niet bepalend is en de populariteit van de inzender de grootste invloed lijkt te hebben.

Ik heb dit jaar maar weer eens gestemd. En juist wel op veulens die ik mooi op de foto vond staan en waarbij de paardenpopulatie er een potentieel verbetering van het fokmateriaal bij kreeg.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 23:01

Helemaal eens met de 3 posts boven mij!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 08:08

NatasjavE schreef:

Hoewel ik de indruk had dat het Dikke buiken topic dit jaar wel extreem druk was (al haken er altijd veel af in het begin), en blijft er een select groepje over.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 08:15

De dalende trent is ook niet geheel onlogisch, heel bokt is veel minder druk dan voorheen. Er wordt veel minder gepost, en er zijn steeds minder gebruikers online.

Als je de gebruikscijfers naast de aanmeldingscijfers legt zal je zien dat dit overeenkomt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 08:26

Veel minder druk? Volgens mij waren er toen bokt nog een klein clubje was veel meer aanmelding voor dit soort dingen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:28

danzzz schreef:
De dalende trent is ook niet geheel onlogisch, heel bokt is veel minder druk dan voorheen. Er wordt veel minder gepost, en er zijn steeds minder gebruikers online.

Als je de gebruikscijfers naast de aanmeldingscijfers legt zal je zien dat dit overeenkomt

Dan zou het juist voor het bokt team goed zijn om dit te onderzoeken.
Waar ligt de afname aan?
Zijn er minder paardenliefhebbers in Nederland. Of heeft het een andere reden?
Eerder las ik dat er op school werd aangeraden het fokkerij topic te volgen. Nu niet meer omdat de mensen weg zijn.
Waarom zijn die weg? Zijn ze elders heen?
Is dat ook een trend op de rest van bokt?
Zo ja waarom?
Dat lijkt me voor het bokt team toch wel belangrijk. Zeker om adverteerders te blijven houden en krijgen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 09:38

Alleen als je het op bokt over fokkerij hebt, heb je het over sportpaarden.
Er is meer fokkerij dan dat

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:45

Dat lijkt mij ook dat er meer is.
Reageren die mensen met andere rassen daar dan niet?
Ik geef toe ik kom nooit in dat gedeelte want ik heb geen fokmerrie.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:48

Zelf zie ik een ontzettende afname in de sportpaarden en pony's die opgegeven worden. Met name in de KWPN-ers. Maar die afname zie ik ook in het dikke buiken topic, daar zitten ook nog weinig KWPN fokkers. En ook op KS-ITP zie je nog weinig KWPN veulens voorbij komen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:48

LadyMadonna schreef:
Alleen als je het op bokt over fokkerij hebt, heb je het over sportpaarden.
Er is meer fokkerij dan dat

Op de scholen ligt de nadruk toch meer op de sportpaarden en pony's.
Dat is gewoon zo :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 09:50

Als je het over fokkerij hebt met een niet sportpaard wordt je niet altijd even serieus genomen imo, ook al ben je er heel serieus mee bezig

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:58

LadyMadonna schreef:
Als je het over fokkerij hebt met een niet sportpaard wordt je niet altijd even serieus genomen imo, ook al ben je er heel serieus mee bezig

Daarbij komt dat ik heb gemerkt dat de fokkerij van B.v. KWPN of NRPS veel professioneler wordt aangepakt dan de fokkerij van bepaalde andere ponystamboeken.
Waarbij ik niemand voor het hoofd wil stoten hoor, maar als je dan les gaat geven over fokkerij op scholen begrijp ik dat de nadruk wordt gelegd op de grote stamboeken waarbij alles zo goed en professioneel geregeld is.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:01

Op welk vlak vind je bv New forest fokkerij of welsh fokkerij dan minder professioneel geregeld?

Klopt wel dat er minder kwpn fokkers en derg aanwezig zijn, meer shetland/minifokkerij op dit moment (op bokt dan he)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:09

Storm in een glas water.
Deze verkiezingen zijn toch gewoon "voor de leuk"?
Niets om je over op te winden zou ik zeggen.