toevallig gaat het net hier over die oogafwijking (ASD) op pagina 42!
Tinniie
Geplaatst: 09-05-14 19:26
Daar las ik het ook net :-D Kende ik nog niks van, ben ook totaal niet bekend met silver, komt bij Quarters bijna niet voor :-p
mijnlieverd
Geplaatst: 09-05-14 19:36
Dat wist ik ook helemaal niet, weer wat geleerd . Heb toen mijn Merens laten insemineren met Rob roy, eigenlijk de enige keer dat ik met silverdapple te maken heb gehad, verders ook niet mee bekend. Maar dat zou toen ook helemaal niet relevant geweest zijn aangezien een merens natuurlijk zwart is . Maar wel interessant om te weten iig. Vind t wel echt een super super mooie kleur
Toen straks de dierenarts gebeld en ze komt maandag mijn merrie hengstig spuiten .
Zighenya
Blogger
Geplaatst: 10-05-14 07:24
Dustinlover schreef:
Bonnie: leuke combi, welke hengst is dit of heb ik daar overheen gelezen?
Athos van Knedo, was aan het twijfelen tussen Cremello Du Bois en deze en uiteindelijk is de keuze hierop gevallen.
Wilde gister eigenlijk weer langs de hengst, ze is echt nog superhengstig. Door de storm durfde ik het niet aan en vandaag moet ik werken dus hoop dat ze vanavond nog wil!
Eilinora
Geplaatst: 10-05-14 07:30
Bij een natuurlijke dekking is het wel wijs om het om de dag te doen. Een eisprong heb je heel snel gemist.
gisteren is pepper terug gekomen van de hengst,ze was nog wel een beetje hengstig maar protesteerde wat tegen de hengst. de hengst moest er ook niks van weten,schachte niet eens meer uit en geen interesse in pepper. heel fijn zulke hengsten,kun je dan ook vol op vertrouwen dat ze klaar is.
maar grote kans dat jouw merrie vandaag nog net hengstig is,waarschijnlijk maandag niet meer (tenzij ze pepper nadoet en een goede week super hengstig blijft)
Jazzy knapt gelukkig weer op! Gisteren is de Da nog even geweest, ze dronk nl heel slecht. Echt 2 slokjes per dag. Haar vel bleef ook even omhoog staan als je het oppakte. Koorts was wel weg en ze oogde verder ook wel fit. Alleen door het weinige drinken heb ik de DA toch even laten komen. Ze heeft nog 2 spuiten gehad en 's avonds had ze al haar halve drinkemmer leeg. Vanochtend had ze hem bijna leeg. Ze hoest helaas nog wel, dus ik ga nog even door met de AB kuur tot sowieso maandag. En daarna maar eens kijken wanneer ze weer gedekt kan worden!
Iedereen veel succes met dekken en gefeliciteerd voor degenen die ze al drachtig hebben!
Ha Marjolein ik vind Don ook helemaal geweldig hoor! Denk dat Athos iets meer een Arabische uitstraling heeft en dat ik daar automatisch naar toe trek. Jouw hengsten vind ik stuk voor stuk geweldig en als ik overweeg mijn C pony te dekken staan jouw hengsten ook zeker in de optie.
Fotsy
Geplaatst: 11-05-14 09:26
Set toch niet cremello met cremello/perlino, dan is de verrassing er al af
Setteli we zijn nog vroeg in het seizoen, komt zeker goed eerst genezen.
Gister heeft Caro zich nogmaals laten dekken ging super gesmeerd. Waren met een kwartiertje weer onderweg naar huis. Ga haar deze dagen nog even in de gaten houden en indien ze nog hengstig is maandag nog 1 keer terug.
Fotsy de hengst is inderdaad een stukje kleiner! Caro is 1.58 en Athos 1.47 uit mijn hoofd of zelfs nog iets kleiner. Caro is naar mijn smaak net een tikkeltje te groot dus ik hoop zo de perfecte maat te krijgen En als het dan toch een pony wordt dacht ik, dan ook maar een bijzondere kleur.
set_eikol ik vind ze beide erg gaaf. Denk dat ik Don Cremello iets mooier vind om te zien, maar denk dat Athos weer iets beter bij mijn merrie past. Heb sinds de vorige geboren is vorig jaar zitten twijfelen welke van de twee het werd
Setteli fijn dat je merrie opknapt! Gelukkig is het inderdaad nog vroeg en kan je haar rustig op kracht laten komen.
Haha Fotsy je hebt wel gelijk als ik cremello x cremello doe is de uitkomst zeer voorspelbaar
mijnlieverd
Geplaatst: 11-05-14 22:41
Setteli fijn dat ze weer opknapt!
Heb mijn merrie nu een aantal dagen op de regumate ivm een verstoorde cyclus(bijna non stop hengstig), morgen zouden ze dus komen om hengstig te spuiten, maar nu zie ik dus net dat ze gewoon hengstig is , hoe kan dat nou? Blijkbaar werkt die regumate niet dan? Heeft iemand hier ervaring mee? Ga t sowieso morgen aan mijn dierenarts vragen, maar misschien dat iemand hier dit herkent? Snap er niks van .
Hier ook iets aparts, vier dagen geleden Sientje mee gescand met de rest, nog niets van hengstigheid te bespeuren. Twee dagen later lijkt ze in de wei echt hengstig, was niet bij mijn ruin weg te slaan, plassen, alles. Afspraak om te scannen stond al voor vandaag, om weer te kijken hoe het er voor stond. Wij dachten we zullen wel kunnen insemineren vandaag, maar opnieuw helemaal niet hengstig, er zit gewoon een geel lichaam. Binnen 4 dagen van niets, naar ovuleren en niets meer van hengstigheid te merken, dat zou toch wel bizar snel zijn? Nu kijken we over een paar dagen maar weer opnieuw, dan zit ze op 30 dagen na het veulenen, dan zou er toch iets moeten komen zou je zeggen.
Vitaquilla
Geplaatst: 12-05-14 09:52
Hihi ik snap dit jaar helemaal niks van de merries. Mijn merrie 2 mei hengstig gespoten dus zou moeten ovuleren tussen 7en 9 mei. Merries moest niks van de hengst hebben maar volgens de scan ws vrijdag het perfecte moment. Dus 9 mei geinsemineert 10 mei gescaned en er zaten nog 2 mega eieren 5, 2 en 5, 4! 11 mei weer geinsemineerd en een uur later geovuleerd. Wel meteen een dubbele ovulatie dus hopen dat een ei pakt! Nu over 15 dagen de scan zodat bij tweeling dracht een cel afgeknepen kan worden.. dat is later niet meer mogelijk zonder de andere cel te beschadigen.
Net mevrouw naar huis gehaalt en zeikt de hele tijd van zich af en de ruinen proberen over t hek te klimmen..
mijnlieverd
Geplaatst: 12-05-14 10:35
Haha als dat bij ons allemaal zo doorgaat zal er straks weinig te beleven zijn in dit dikke buiken topic .
Hier was Peggy gister al hengstig, vandaag of morgen dus even naar het dekstation rijden.
Fotsy
Geplaatst: 12-05-14 13:02
Wat is me dit hier allemaal. Vorig jaar DBT 2014 merrie's moeilijk hengstig door het slechte voorjaar en veel verworpen. Dit jaar allen superhengstig en supersnel door het mooie voorjaar. Velen twee eitjes inclusief mijn merrie waarbij er dan toch maar 1gesprongen is en mijn shet had de laatste scan ook twee eitjes klaarzitten. Duim voor jullie.
Nicole door het snelle proces van eisprong, zal het eitje wel niet goed geweest zijn, volgens DA is slechts 1opde3 goed. Op naar het volgende.
pretty
Geplaatst: 12-05-14 13:28
Hier bij ons was het vorig jaar inderdaad maar pover met geslaagde dekkingen! 3 merries gust.
Lisa dit jaar lijkt ook helemaal niet mooi hengstig te worden,OF ik heb het gemist of ze moet nog hengstig worden maar ik snap er ook niks meer van geloof ik. Ah je doet er niks aan dus rustig afwachten maar weer.