Wij blijven onze veulenpret maar bij de DA halen, die heeft er nu 6 ofzo en wij zitten nog steeds te wachten op de 1e Anna heeft ons vannacht flink wakker gehouden met het alarm, steeds voor het opstaan nog proberen te rollen en dan ging bij ons de telefoon weer. Trut. We zijn wel 6x wakker gebeld vannacht en dan heb ik de slaapstand ook nog aan staan
Calice
Geplaatst: 22-03-24 13:58
Iedereen met veulentjes, van harte gefeliciteerd met de geboorte! Heerlijk ook die veulenfotos .
Spannend Claucarlien!
Kilo, heel veel sterkte met het verlies van je kat.
Wat een lieve foto baudyh ♡ .
Goldenarrow, oh oh ze houd je echt wel lekker bezig zo.
Vandaag zit Poow op de "veilige" 300 dagen grens. Ik durfde eerst niet zo goed mee te kletsen omdat het vorig jaar natuurlijk rond de 260 dagen mis ging. Maar woensdag heeft ze nog een laatste check van haar placenta enz gehad en alles ziet er super uit. Veulen is ook echt bizar druk de hele tijd, Poow staat af en toe op haar hoefjes te schudden. Ze is ook echt heel erg rond en haar uier vult ook langzaam steeds wat verder. Banden zijn ook al slapper aan het worden. Dus we wachten vol spanning de komende weken af.
Thioro dat is weer een fijne mijlpaal. Op naar de volgende..
Calice wat een knapperd is ze. Poow lijkt wel een beetje op mijn Tinky.
Claucarlien dat gaat hopelijk niet lang meer duren. Succes met in de gaten houden.
Goldenarrow dat is mooi balen zeg. Dat is de reden dat ik toch niet voor een rolsingel wilde gaan want die van mij gaat vaak plat. En hoorde dat die toch vaak afging bij mensen.
goldenarrow
Geplaatst: 22-03-24 15:12
Nou ja, uiteindelijk liever dat hij een keer teveel afgaat dan een keer te weinig. Maar het is niet echt geweldig voor je nachtrust
Dit was Anna haar uier net, zat aan 1 tepel een ieniemienie harsdruppeltje (zo klein dat je hem op deze foto niet eens ziet ). Wij moeten vanavond weg, dus de DA staat voor de zekerheid standby. Die woont hier een kilometer verderop, dus hij kan er echt in 2 minuten zijn. Alarm om en camera erop zodat we het van een afstand in de gaten kunnen houden. Ik verwacht niet dat ze vanavond iets gaat doen, maar better safe than sorry.
Sabbuh
Geplaatst: 22-03-24 15:47
Gefeliciteerd weer met de mooie veulens!
Kiko natuurlijk veel te jong voor de kat, sterkte!
De dierenarts is net geweest. Vanmorgen met buiten zetten was ze iets beter te pas maar loopt duidelijk met pijn.
Helemaal uit de gevaren zone is ze niet maar geen diarree en koorts dat is positief. Veulenziekte was de eerste gedachte ook van de dierenarts, dit lijkt het nu niet te zijn. Ze heeft 2 benen waarop ze nu kreupel loopt. Beide hebben wat vocht rond maar niet in de gewrichten en dat was volgens de dierenarts positief. 1 is wat twijfelachtig of er niet een beginnende ontsteking in zit. Nu is ze ook weer door andere buiten en binnen gezet en daarbij gevallen, of dat de mede boosdoener is geweest is ook onduidelijk.
Nu dus zelf weer 3 dagen antibiotica spuiten en pasta met ontstekingsremmer. Na het weekend moet de zwelling weg zijn anders weer contact. Zou het toch veulen ziekte zijn / worden (daar wil ik totaal niet aan denken) maar dan heeft Sterre helaas geen kansen meer met alles wat ze al heeft.
Sabbuh: wow dat zit niet mee zeg. hopelijk komt alles weer goed!!
goldenarrow: Net wanneer je weg moet. Ze zou dan beter nog een dag wachten hé :p
Calice: oo lieve pooww!! Zeker dat het extra spannend is maar nu al veilig op naar een vlotte en goeie bevalling!
claucarlien: Dat kan idd niet lang meer duren.
Thioro: toch fijn als ze daar aan zitten hé.
kiko: Je zal gewoon nog helemaal vanboven komen. Die slaap foto's zijn best wel grappig. Een walvis op het droge En zolang de uier terug loopt zal het nog niet voor direct zijn.
baudyh: OOO die foto zoo lief!
FR_Foto: Welkom en o wat een mooie foto zeg!
Kim1982v: Hopelijk zet ze toch wel eens door
nieky1993: Alle twee van het lijstje en weer eentje er bij voor jou .
kyrkelover: Dat is wel handig als ze alles doet als de vorige keren.
Muronia: Die uier is nog niet veel hé Zal zeggen tegen Mira dat ze maar eventjes moet wachten op die van jou.
Hier ook 310 dagen vandaag!! Nog 10 dagen tot veilig. Ik was wel even aan het stressen ivm haar uier die zat zoo vol vandaag maar na buiten te zijn geweest en wat stappen was het toch al weer goed geminderd. dus dat ze dat maar volhoud dat volgende week vrijdag, Dan breng ik ze weg naar de DA. Moet juist nog eens bellen maar dat zal ik de loop van volgende week doen. Wel had ik vandaag een modder monster. Ze had haar gerold buiten. Dat was ook al weer even geleden. En zelf overgerold. Haar billen ook weer even gewassen.
Vanmorgen om ongeveer half 7 is het veulentje van Brownie geboren,een merrie
Rond 5u belde Brownie mij wakker. Een uur onrustig. Had nog niet veel verwacht want nog geen hars en uier kon nog een stuk voller, maar ze is er. Rond 6u begonnen de persen. Toen kwam ik bij haar zitten en legde ze heel schattig haar hoofd bij mij op schoot. Iets later brak de waterblaas en even verplaatst. En toen was met een paar minuten het veulentje er ook. Zelf even geholpen met de schouders, daar zat ie iets klem en toen plopte ze er zo uit. Echt een mooi meisje
Nageboorte was er een kwartier later ook af. En binnen een uur heeft ze gedronken.
Thioro
Geplaatst: 22-03-24 20:58
Gefeliciteerd Cookie. Knap kind (en moeder) idd.
Wat fijn dat er nu regelmatig veulentjes komen in het topic ook.
Gefeliciteerd Cookie Klinkt als een voorspoedige bevalling.
Sabbuh wat een zorgen om de kleine. Sterkte
Bij Shivani drupt het er nu echt uit. Zo spannend
nieky1993
Geplaatst: 22-03-24 21:45
Sophievdv sneu is dat hé als ze last hebben op het einde.
Kim1982v klinkt spannend. Benieuwd hoelang ze dit rekt.
BaudyH wat een super schattige foto
Thioro Eindelijk veilig . D'r uier doet idd nog niet veel
Claucarlien Dat kan niet meer lang duren
Calice Poow ook Eindelijk veilig . Ik ben echt zo benieuwd naar haar veulentje.
Goldenarrow Zul je net zien dat ze gaat bevallen als je weg moet gelukkig heb je iemand stand by staan.
Sabbuh heftig allemaal het zit jullie niet mee . Hopelijk knapt ze snel op.
AnsoDM de uier loopt idd nog flink terug. Die 10 dagen houd ze het nog wel binnen.
Muronia jeetje ze is echt zwaar idd
Cookie2222 klinkt als een bevalling uit het boekje. Zo te zien is het veulen ook al lekker sociaal
Vandaag is Lexie dus veilig. Uier vult al netjes. Ph kon ik nog niet meten.
Nina haar uier is ineens een heel stuk voller, ph wisselt tussen 6.5 en 6.8 en de melk is plakkerig maar nog wel troebel. En dr kling is super los. Ik denk dat ze dit weekend wel zal gaan.