[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:19

Janinevv schreef:
Moet je trailer van 750 leeg gewicht over zetten van naam? Ik las vanaf 750 kg.

Volgens mij gaat dat over de toegestane maximum massa, dus leeg gewicht 750 kg moet ook een eigen kenteken hebben en dus overgeschreven worden van naam: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... er%20trekt. .

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:20

Jet schreef:
Janinevv schreef:

Volgens mij gaat dat over de toegestane maximum massa, dus leeg gewicht 750 kg moet ook een eigen kenteken hebben en dus overgeschreven worden van naam: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... er%20trekt. .

Ja dit klopt

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:40

DDD, misschien moet je je nu niet volledig op Fotsy richten, niet echt aardig, zo'n post. Iedereen bedoeld het goed, je voelt jezelf wat aangevallen, maar gaat nu ook echt wel volledig in de aanval. Niet nodig, ook voor de sfeer niet handig ;)

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:22

Mooie foto's lovelyn, mirjamalvaro en Cynthia <3 <3 <3

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:27

Vulina, helemaal vergeten te reageren maar wat bizar wat die opgeknapt is zeg. Knap werk! :j

Lovelyn, heerlijke foto's! Ik heb ook nog op de planning staan om zo'n krans te knutselen om foto's te maken. Ze staat er knap op.

mirjamalvaro, ik zei 't ook al tegen Quir, maar wat een heerlijke plek moet dat voor de paarden zijn zo. Optimale manier van paarden houden, heerlijk! <3

Cynthia, mag Ellie een beetje van de rust van Fi? Die kan ik buiten dus echt niet los laten staan. Die taait 'm af. :')

Riv wat enorm fijn dat Lotus het zo goed doet! En wat een fijne trainingsstal. Eindelijk eentje die een paard gewoon lekker op contact laat rondlopen ipv altijd maar meteen dat ronde gedoe. :j Wel heerlijk om ze zo te kunnen zien vanuit je huiskamer stoel. Daar zou ik ook wel voor tekenen op een dag. <3

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 00:30

Hier ook gewoon deken op. Ze wordt nog gereden en is sowieso een ongelofelijke kouwkleum.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 02:35

Jet schreef:
Janinevv schreef:

Klopt ja!
Hebben een trailer gekocht ! :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:37

Vulina schreef:
DDD, misschien moet je je nu niet volledig op Fotsy richten, niet echt aardig, zo'n post. Iedereen bedoeld het goed, je voelt jezelf wat aangevallen, maar gaat nu ook echt wel volledig in de aanval. Niet nodig, ook voor de sfeer niet handig ;)

Dank je ;) al voel ik me niet aangevallen.
Tuurlijk dek ik nu met een kruising ik wil er een embryo insteken dan moest ze wel eerst ingang zijn. Dus op advies van kliniek Merelbeke. Ga geen embryo in een vol papier merrie doen. Ben niet zot, dat papier alleen kost helaas al duizenden euro’s. Dat is nu eenmaal zo een wereld.

Trailer geen idee heeft die een nr plaat apart van auto? Dan moet je die zeker op naam overzetten.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:55

Fotsy schreef:
Vulina schreef:

Dank je ;) al voel ik me niet aangevallen.
Tuurlijk dek ik nu met een kruising ik wil er een embryo insteken dan moest ze wel eerst ingang zijn. Dus op advies van kliniek Merelbeke. Ga geen embryo in een vol papier merrie doen. Ben niet zot, dat papier alleen kost helaas al duizenden euro’s. Dat is nu eenmaal zo een wereld.

Trailer geen idee heeft die een nr plaat apart van auto? Dan moet je die zeker op naam overzetten.

Dus de kruising is draagmerrie? Ofwel, je 'fokt' technisch gezien niet met een kruising.

Ik meng me verder niet meer in de dunne paarden discussie gezien woorden toch verdraaid worden.

Hier is de eerste dame inmiddels alweer op 224 dagen :j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:15

De kruising gaat ingezet worden als draagmerrie cp ;) eerste veulen zal dus van haar zelf zijn. En ze heeft wel stamboekpapier van rbp stamboek maar dat zijn kleur stamboeken en dus op zich geen meerwaarde vind ik maar kom veulen zal niet papier loos zijn en is normaal al gereserveerd.
Die keuringen stellen niet zoveel voor. Al was ze we 2de vorig jaar. Vooral door de gedragstest daar had ze een score van 100 procent.

224 amai dat begint ook al te tellen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:19

224 dagen, klinkt al zoooo ver. :))

Hier is ze vandaag 185 dagen, maar de buikjes zijn waarschijnlijk vanaf nu de rest van de winter verdwenen onder jasjes.

Baby is wel echt mega actief, ziet haar buik af en toe al flink op en neer gaan. :=
Beloofd nog wat. _O-

Ze is meer een zomer paard. :+
Afbeelding

Afbeelding
Die komen waarschijnlijk de rest van de dag de tent niet meer uit. _O-

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:37

Fotsy schreef:
De kruising gaat ingezet worden als draagmerrie cp ;) eerste veulen zal dus van haar zelf zijn. En ze heeft wel stamboekpapier van rbp stamboek maar dat zijn kleur stamboeken en dus op zich geen meerwaarde vind ik maar kom veulen zal niet papier loos zijn en is normaal al gereserveerd.
Die keuringen stellen niet zoveel voor. Al was ze we 2de vorig jaar. Vooral door de gedragstest daar had ze een score van 100 procent.

224 amai dat begint ook al te tellen.

Ik heb overigens niet gezegd dat ik je paard niet leuk vind of dat ik het raar vind dat je met een kruising fokt. Ik vond het alleen apart dat ja zo negatief was over mijn kruising terwijl je er zelf ook mee fokt.

Ik heb keus uit meerdere stamboeken, veulenboek registratie bij de NAS als hij kleur heeft, registratie A bij NRPS en registratie B bij KWPN. Maar uiteindelijk boeit het papier me niet ik wil een leuk braaf dressuurpaard fokken met een kleurtje.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:32

Ach ik fok ook een kruising uit 2 kruisingen :')
Moeder heeft vol papieren van het shire stamboek maar is 25% Clydesdale.
PA is barock pinto dus dat is sowieso een kruising natuurlijk :+
Maar veulen wordt sowieso bont dus kan bij het bonte paarden stamboek gewoon geregistreerd worden :j

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:43

Bij mini paarden zijn het sowieso kruisingen haha! Al mijn dames zijn vol nmprs en heb een vol amha hengst welke ook nmprs en amhr is.
Maar kato is 75% welsh, beide ouders hebben een 100% welsh vader en een 50% welsh moeder minimaal.
Muis heeft ook een bepaald % welsh bloed
Maylinn heeft falabella bloed, en haar dochter mees heeft dan weer 50% amha bloed haha!

Maar das ook een hoogte stamboek, dat is heel anders dan bv het kwpn

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:16

Wat interessant over de kruisingen.

Ben benieuwd wat jullie er dan van zouden vinden als ik mijn Fries merrie (zonder papier 100% Fries met bloedlijnen bekend ) zou dekken door een goed gekeurde barock pinto ?

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:16

Hier drama vanmorgen |(

Ons veulen van 2019 lag vanmorgen dood in zijn stal. Waarschijnlijk een droes abces geknapt in zijn bloedbaan. Gisteravond at hij nog gewoon en was vrolijk. Ik ben er kapot van |( .

Afbeelding

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:18

O nee, Ice! Wat verschrikkelijk!
Wist je dat hij droes had? Wat een schok! ;(

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:20

Neeee ice ! Wat een ellende wat erg !! Sterkte :knuffel:

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:28

Oh nee Ice, wat een nachtmerrie. |( |(

Heel veel sterkte :knuffel: :(:)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:29

Och ice dat is schrikken. Heel veel sterkte gewenst. Wat ontzettend jammer.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:30

Sterkte ice |(

Parisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:35

Sterkte ice!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:38

Wat vreselijk! Veel sterkte Ice Y;(

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:45

Jeetje Ice, wat een nachtmerrie. Veel sterkte! Y;(

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:46

Dankjulliewel Y;( .

Cyn; Ja hij staat hier op stal en had al een droes abces wat open was en een nieuwe in ontwikkeling. Hij leek er niet heel ziek van. De dierenarts is nog geweest vanmorgen om te voelen en het is gewoon echt pech geweest. Het abces is naar de verkeerde kant open gegaan en zo in zijn bloedbaan terecht gekomen.

Het 2e veulen van Ice wat vroeg is overleden ;( .. Het voelt zo oneerlijk.