[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:11

Ze lijkt inderdaad wel iets op elsa ja. Ik heb echt zulke grappige fotos :+
Anouk ging rollen en op gegeven moment zat ze op dr kont.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:39

Gefeliciteerd Knolselder!!! Wat leuk!!!! Het is zo leuk allemaal, ik geniet hier volop van ons prachtige dochtertje die inmiddels alweer twee weken is <3. Wanneer ben je uitgerekend? Hoe voel je je?

Jolandje gefeliciteerd met de twee drachtige dames!

AZ fijn dat alles toch nog gelukt is!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:47

Joyceee86, :(:) nog snel Gentl's mannelijkheid gebruiken voor Dupona of Gupona ;) !

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:48

Laten we het zo zeggen, merrie waar het om gaat is 1 -O- Maar dat hebben we hem gelukkig uit z'n hoofd kunnen praten, maar weet niet of on dat volgend jaar gaat lukken.
Bo zelf was bij de vorige eigenaar ook per ongeluk gedekt met net 2 jaar, wat ze overigens niet wisten. Dus ook niet voldoende bijgevoerd. En met 8.5/9mnd dracht weg gebracht om te laten beleren voor de wagen.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat je het niet aan haar kon zien dat ze drachtig was.
Maar het had wel te veel van haar gevergd toen, goede moeder en gaf alles aan haar veulen.
Ze was net wel, net geen toen het veulen geboren werd.
Nu is ze 7 en krijgt ze haar 2e veulen.

Na heel wat uitzoeken, bellen, en mailen en heel veel verschillende meningen over het zeewier voeren en dracht.
Div klinieken gesproken en die zeggen dat het geen kwaad kan. Ook div, leveranciers gesproken en die geven ook aan dat het best kan mits je maar niet teveel geeft. Maar nu gaf ik toch al minder dan de aanbevolen hoeveelheid.
Dus vanaf vandaag toch weer mee begonnen, want ze mogen ivm het slechte weer niet meer de weide op. En ze begon direct alweer winderiger te worden met wat pruttelgeluidjes erbij. Dus hopen dat ik op tijd ben ermee.....

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:08

Manda, ik ben uitgerekend voor 12 maart :)
Ik voel me best slecht :P Elke avond kots ik al mijn eten eruit. Heel frustrerend om zoveel honger te hebben en het daarna weer gewoon in de pot te kotsen. Ik zal blij zijn als dat eindelijk voorbij is!

Ik dek vanaf het jaar dat ze 3 worden (en dan hangt het er ook vanaf hoever in dat jaar ze 3 worden). Maar als een paardje er gewoon nog niet klaar voor is, dan wachten we gerust een jaartje langer.
Hoeveel veulens achtereen hangt ook echt van merrie tot merrie af. Ik heb er evengoed eentje die niet gelukkig is zonder veulen aan de voet, maar als haar lichaam rust nodig heeft, zal ze toch eens moeten wachten :P Evengoed wanneer ik er gewoon een jaar geen veulen uit wil.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:17

Had ik ook Knolselder. Sowieso erg misselijk, maar vooral 's avonds. Na 18.00 kwam alles er weer uit, niks geen ochtendziekte :P
Bij mij hielp karnemelk nog wel iets, en tussen de middag maar warm eten..

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 06:34

Ahh arme Annelies, hihi maar straks kijk je er lachend op terug ;)

Kiki een 1 jarige merrie dekken? Mijn hemel..... :n gelukkig heb je dat uit zijn hoofd kunnen praten! Een 2 jarige dekken en dan ook nog laten beleren op 8mnd dracht is natuurlijk niet vreemd dat dat veel vergt van zo'n dier.
Hier zou ik dekken vanaf het jaar dat ze 3 worden. Maar mijn merrie was 4 en toen drachtig van haar eerste veulentje toen ik haar kocht. Nu een jaar leeg en volgend jaar laat ik haar weer dekken. Andere (nieuwe) merrie, krijgt nu (hopelijk) haar 3e veulen op rij, maar dat is ook echt een moedertje. Persoonlijk wil ik ze wel om het jaar of in ieder geval om 2 jaar eens leeg laten (ook omdat ik gewoon niet ieder jaar 2 veulens hoef)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:42

Ja bij mijn dochter ook steeds 's avonds ziek...
En dan heb je alles eruit gekotst, wirdt je snachts wakker om te plassen + belachelijk veel honger natuurlijk. Deze keer lijkt wel erger dan de eerst. Maar mijn bekkeninstabiliteit lijkt ies langer op zich te laten wachten (komt nu wel goed op)

Straks komt de DA, wordt Ster gescand en Fleem ook. Maar misschien is het voor Fleem wel te vroeg.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:01

@ Al_Z : Yeeeeeeh het is toch gelukt, ik ga duimen voor jullie !!! :D !

Wordt een mooie drukke boel van jong spul volgend jaar Vulina <3 Leuk hoor !

Kiki : Ik vind de minimale leeftijd toch echt wel rond de 3 jaar :) Hier komen dit jaar de 'jonkies' terug (1 van 3 en 1 van 2 1/2 ) en die gaan hopelijk volgend jaar onder de hengst na de keuring :)

Eerder is het misschien wel vaker voorgekomen en allemaal goedgegaan bij anderen, maar wat anderen ook al zeggen, het zijn nog 'kinderen'. Het is ook heel afhankelijk van de merrie, mijn inmiddels 7 jarige merrie is ook pas op haar 4e onder de hengst geweest voor het eerst, eerder hoefde ook echt niet, die was volop in de groei, werd beleerd, dat was allemaal teveel geworden.

Dit jaar heb ik wel 2 van de dames direct na veulen weer geïnsemineerd, bij de zwarte had ik het liefst een jaar ertussen gelaten omdat het echt een merrie is die alles geeft aan haar veulen,dit wordt dan ook haar laatste veulen. Daarbij zei de dierenarts dat het dit jaar moest, want haar eierstokken werden al van mindere kwaliteit, om het gust blijven volgend jaar te voorkomen hebben we besloten dat ze toch onder de hengst ging. Verder zou ik gewoon echt kijken naar de merrie, er zijn er wat die echt niet lijden aan het hebben van een veulen (zie de ene vos van mij) , en dan zou ik het ook wel aandurven om een aantal jaar achter elkaar te laten veulenen.

Venthe : Ik ga jullie volgen, leuk leuk :D :j

De dames zijn afgelopen weekend verhuisd naar hun nieuwe paardenparadijs, en ook Dance hebben we op mogen halen. Over 14 dagen de 18 dagen scan, ik ben nu al zenuwachtig. Ze heeft in ieder geval een gruwelijke hekel aan de buurman, dus dat is een goed teken ;) Een paar foto's :

Afbeelding
De dames staan allemaal bij elkaar in het land tegenwoordig en wat zijn Dance en Daisy gek met elkaar, echt zo leuk om te zien !

Afbeelding
Ook Olga is blij met haar supergrote stal :+

Afbeelding
Elke stal een eigen hooiruif, ideaal voor mijn grote vreetzakje :')

Afbeelding

Afbeelding
De helft van de wei _/-\o_

Afbeelding
De stal binnen met 2 eigen poetsplaatsen en 3 enorme zadelkasten aan de rechterwand

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:06

wat een supermooie plek en mooie stallen heb je daar :j

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:11

Dank je ! Ik ben er ook echt onwijs blij mee, ondanks dat het op de vorige stalling echt niet slecht was hoor, maar gewoon de zoveel meer ruimte en zoveel grotere stallen zijn echt een verademing :j

Dan om te zien hoe onwijs blij en tevreden ze er staan al vanaf dag 1, dat is als eigenaar gewoon zo fijn :j Binnenkort wordt ik geopereerd en dan is het ook fijn om te weten dat de paarden gewoon goed staan en niets tekort komen bij onwijs fijne mensen <3

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:35

ja dat is zeker fijn :j

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:42

Ohhh whow Cheytjuh dat ziet er fijn uit.
En top dat ook de paarden er direkt tevreden mee zijn.
Oudere merries gust laten is meestal niet fijn. Hier hebben we dat niet wetend gedaan en ze heeft daarna nooit meer een veulen gekregen, het wilde niet meer.

Knolselder bah spugen savonds is niet grappig. Snachts honger is echt niet fijn.
Ik weet er alles van, neee ik ben niet zwanger, moet door een hersenbeschadiging heel veel spugen.
Sterkte, maar vergeet niet te genieten van de zwangerschap.

Spannend scannen... ik duim.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:44

Gefeliciteerd annelies!

Super mooie plek cheytjuh!

Ik lees braaf mee hoor mensen. Alleen wat minder actief. Mijn opa is heel slecht geweest en ligt nog steeds in het ziekenhuis...

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:52

Tjinta schreef:
Ohhh whow Cheytjuh dat ziet er fijn uit.
En top dat ook de paarden er direkt tevreden mee zijn.
Oudere merries gust laten is meestal niet fijn. Hier hebben we dat niet wetend gedaan en ze heeft daarna nooit meer een veulen gekregen, het wilde niet meer.

Dat is dus ook wat mijn dierenarts aangaf, ik twijfelde enorm want ze is gewoon niet zo'n 'bollie' als Daisy is. Maar goed, inmiddels is ze ook 19 , we voeren haar goed bij, en ze staat nu fijn op een volle weide met veel gras. Dus het gaat vast goedkomen :j

Ik kan echt merken qua bijvoeren dat de merries toch het echt fijner doen als ze een hele zomer gewoon op het gras staan met de veulens en ben echt blij dat dat nu het geval is . Op de vorige stalling was dit niet mogelijk ivm hooiwinning van het land, maar jeetje wat heb ik de zwarte bij moeten voeren dit jaar , en nog heeft ze geen vetjes 'over' :n Op een gegeven moment stond ze op 4 kilo merriebrok op een dag, een kilo muesli, onbeperkt hooi, een volle emmer seniores en nog bleef ze niet op gewicht.... Echt niet fijn !

Och jeetje Luna2006....Heel veel sterkte :(:) :(:) :(:) Hopelijk knapt hij wat op !

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:57

Cheytjuh, prachtig plekje zo zeg! En mooie paarden :j

Wij voeren altijd 23 uur nog een keer plus een extra ronde. Drama vond ik dat in de zwangerschap :')

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:09

Chey, wat een mooi nieuw plekje inderdaad! En ook prachtige paarden zijn het.
En het beste groeien ze toch altijd op goed gras, dus fijn dat ze daar nu ook meer in de ruimte lopen. Ben benieuwd of je je zwartje volgend jaar weer zo bij moet voeren.
Mijn ene groeit ook alleen als ze echt goed in het gras staat.

Wat de leeftijd betreft ben ik ook voor minimaal het jaar dat ze 3 worden inderdaad. Lies heb ik toen ze 3,5 jaar was eerst laten beleren en is naar een ruitertje gegaan. Het volgende jaar zou Roos 3 worden en die wou ik dan laten dekken, alleen toen zat ik met mijn gezondheid en heeft ze nog t/m 4 jaar oud in de opfok gelopen.
Wel is Roos als jaarling erg ziek geweest en die extra tijd om te ontwikkelen heeft haar helemaal niet verkeerd gedaan.
Achteraf gezien denk ik wel dat het doorrijden bij Lies nog erg vroeg is geweest en dat ze het allemaal niet zo goed heeft kunnen verwerken in d'r koppie. Dus wat dat betreft zou ik in het vervolg wel eerder laten dekken met 3 ipv doorrijden op die leeftijd.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:13

Wat een heerlijk plekje Cheytjuh! Echt mooi :j

Sterkte Luna :(:)

Oei dat is ook niet tof zeg Knolselder! :(:)

Succes voor de scanners!

Mijne groeit iets té voorspoedig geloof ik....haar buik is nu al zo dik dat haar dekens te kort worden :oo Ze houdt ineens 10-15cm kont bloot achterop, terwijl ze deze dekens al jaren heeft en ze altijd goed gepast hebben. Jeumig :wow: En dat terwijl de beeb nu pas het formaat van een spruitje heeft (en ze nog niks extra gevoerd krijgt) :?

Ik ga maar eens op koopjesjacht naar dekens in een maatje groter. Pinda erft iig mama's uitgavenpatroon, dat is alvast duidelijk :D :$ :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:04

vientje nu al mams achterna _/-\o_ :')

knolselder :(:) komt wel goed, heb negen maand gespuugd, tot in de verloskamer :o , alleen jammer dat ik dat gevoel van een lege maag nog steeds niet kan hebben of wordt ongemakkelijk en is al vijf jaar geleden :D

sterkte Luna

mooi plekje cheytjuh, wat goed dat er voor gezorgd wordt als je even buiten strijd bent

ik hoor velen dat hun paarden ergens anders staan, als ik ziek ben, moet ik nog steeds mijn bed uit -O- maar dan paarden aan je huis is wel genieten en ook makkelijk, aan alles zijn voor en nadelen natuurlijk

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 00:48

Mooi plekje cheytjuh.

Balen knolserder, hopelijk ben je er snel vanaf en loop je er niet mee tot hete einde van je zwangerschap.
Gelukkig bij beide zwangerschappen niet misselijk geweest of moeten spugen.

Sterkte Luna.

Hier kan ik ook om een nieuwe deken, paddock genootje heeft hem gemold en nu zitten er 2 kleine gaatjes in. Wil hem wel weer laten maken, maar met dit weer heeft ze hem wel nodig en dan ben je hem wel een paar dagen kwijt.

Maar man man man wat is er een water gevallen de laatste dagen zeg. Ik sta hier nu 4 jaar op stal en heb dat nog nooit meegemaakt. Maar nu staat zelfs hier de bak half onderwater. Ligt goede drainage onder maar die kan het nu gewoon niet bolwerken.
Kids vonden het wel leuk, die hebben mooi gereden door de plassen heen. Was een echte meidenmiddag op stal. Jongste ad afgesproken met een vriendinnetje van school die mee zou gaan naar stal. Dochter van stal genoot kwam ook met een vriendinnetje, dus was dolle pret met de pony's. De jongens waren lekker aan het crossen met skelters langs het pad.
Was wel jammer dat het daarna weer keihard ging stortregenen, dus snel alle paarden op stal gezet. Die waren er ook gelijk allemaal klaar mee, zelfs de paarden die normaal 24/7 buiten staan met de zomer. Al staan ze nu alweer een paar dagen met de nacht op stal.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:01

Cheytjuh ziet er goed uit zeg!

Gister een best leerzame middag gehad, de zadelmaker kwam voor een nieuw paard. Eind oktober komt ze weer en dan word mijn dame ook gedaan, en ze word nagekeken door haar.

Heeft misschien een van jullie ervaring met een soortgelijke situatie?
Rijden ging altijd goed, sinds ze haar eerste veulen heeft gehad (is inmiddels 1 jaar en 3 maanden) pas nadat het veulen afgespeend is ben ik weer rustig begonnen met rijden, alles gaat goed. Alleen sinds een paar weken hapt ze steeds naar links. Heb de zadelmaker al geïnformeerd maar ben benieuwd of een van jullie iets weet..
Zou het door de bevalling kunnen komen dat er iets niet recht meer staat o.i.d?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:19

Haha fotsy, jij hebt ze nog aan huis... Als je ziek bent alsnog voor de paardjes moeten zorgen heb ik ook, alleen ik moet er ook gewoon 10km voor rijden :')
Laten we hopen dat we gewoon niet ziek worden ;)

Vientje, is het al zo erg ja?? Haha wow dan mag je alle dekenmaten wel vast op voorraad nemen, het zal dan niet lang duren voor ze uit dat maatje groter is gegroeid :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:29

Hahha Vientje, dat had ik dus ook bij Bo. Ik had zoiets van, ben ik nu gek of lijkt de deken nu wat korter op je komt.....
Probleem is dat ik dus eigenlijk geen maat groter durf te kopen, eerder al gepast en toen was het gelijk een jurk (lees hing op haar knieën) Nu heeft ze naar verhouding altijd al een grotere maat nodig vanwege de ruglengte. Ze is rond de 1.48 en dan zou je denken 175 of 185, nee madam heeft al een 1.90 nodig. Tot nu toe liggen alleen de Horseware dekens goed.
Straks maar ff meten er vergelijken in een maat groter.

BianCatjee, kan het niet zijn dat door de dracht haar zadel niet meer goed ligt doordat ze toch wat verandert is? Of toch iets van een spier niet helemaal lekker zit in haar rug?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:17

Ha meiden,

Ik ben even twee weekjes afwezig geweest, aangezien ik doordeweeks sowieso weinig tijd heb voor Bokt en afgelopen weekend had ik het erg druk.

Ik ga nu weer braaf meelezen :)

Daisy was gisteren 3 maanden drachtig, dus ik zal straks tussen de buien door even de 3-maandenfoto's maken :D

Het opbouwen met rijden heeft niet het gewenste resultaat gebracht, dus in overleg met de dierenarts gaat ze nu weer twee weken op de Metacam met een hogere dosering. Mocht dat ook niet helpen, zal ze toch op de foto moeten :(

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:18

kiki1976 schreef:
Hahha Vientje, dat had ik dus ook bij Bo. Ik had zoiets van, ben ik nu gek of lijkt de deken nu wat korter op je komt.....
Probleem is dat ik dus eigenlijk geen maat groter durf te kopen, eerder al gepast en toen was het gelijk een jurk (lees hing op haar knieën) Nu heeft ze naar verhouding altijd al een grotere maat nodig vanwege de ruglengte. Ze is rond de 1.48 en dan zou je denken 175 of 185, nee madam heeft al een 1.90 nodig. Tot nu toe liggen alleen de Horseware dekens goed.
Straks maar ff meten er vergelijken in een maat groter.

Hier dus idd precies hetzelfde! We zijn dus niet gek allebei, fijn :D Miep past ook alleen Horseware fijn qua pasvorm. Nu hier het plan de Horseware in een maatje groter te bestellen. Ze zat altijd al iets tussen de maten in (sommige dekens heeft ze sowieso al 205, maar Horseware altijd 198 wat dan net nog past), dus ik heb goede hoop dat het dan wel past en ze nog wat groeiruimte heeft (help := ). Buikie moet het ja niet koud krijgen :')

He wat jammer dat het opbouwen niet gebracht heeft wat het moest Cynthia -O- Vervelend zeg. Hopelijk werkt plan B beter!

Herkenbaar verhaal hoor Biancatjee. Hier was bij Miep na haar vorige dracht dat haar bekken vast zat/scheef stond, met een volledig verkeerde en gebrekkige bespiering tot gevolg. Daar heb ik ook een jaartje onbewust mee doorgereden (kende het paard ja niet- was voordat ik haar kocht-, dacht dat het haar normale gedrag was) maar daarin heeft ze zich dus steeds schever en vaster gelopen. Uiteindelijk ook steeds bozer op zadel/bit, daarna op de ruiter, en laatste stadium werd ze linksom kreupel in het achterbeen op de korte volte. Heeft veel zadel-ellende en bezoekjes van osteo/fysio gekost maar is wel weer goed gekomen, was een vicieuze cirkel nadat de bevalling de boel ontwricht had. Ik zou dus ook na de zadelmaker even de fysio/osteo bellen in zo'n geval voor de zekerheid :j