ja ik zou peeps echt niet meer naar buiten zetten als ze dat zelf aangeeft niet te willen de bevalling naderd en dat geeft ze zo aan, dat was bij mij ook het geval mijn merrie kreeg ik er ook niet uit en die heb ik ook gewoon laten staan
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 17-03-11 23:17
MI, is dat niet omdat die ijsco's koud weer gewend zijn dat de melkfabriek inwendig zit, anders komt er ijs uit.
Maseike
Geplaatst: 17-03-11 23:17
Ik krijg mijn merrie niet eens meer uit stal. Die wil niet meer naar buiten maar veilig in der stal staan als ze denk dat beeb komt.
Ow nog meer foto,s nou kom maar op.
Laatst bijgewerkt door Maseike op 17-03-11 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Kitzbi: Wat een onwijs rotnieuws zeg. Gecondoleerd en sterkte.
SI: Goed dat je een halster omgekregen heb
Neonlight: Peeps staat alleen maar met haar beste vriendje buiten. En als deze iets doet wat madame niet aanstaat is zij hem de baas op het moment. Maar peep staat niet bovenaan nee daarom de keus om haar met een paardje buiten te laten waar ze al een tijd buiten mee staat. En rust heeft ze zoiezo niet want in de bakken er om heen staan ook paarden en dan wordt ze ook saggo. Maar in haar stal moet haar buurman ook niet met een scheefoor nu naar haar toe kijken want dan probeert ze hem door de tralies te bijten.
Net lekker naar de bios geweest, super leuke film, big momma. Net fiets opgehaald op stal en peep even geknuffeld.
uier. Leek iets platter door het liggen? Maar was niet leeg en voelden een stuk harder aan en warm.
het leek idd wel of ie plat is aan de onderkant door het liggen
Maseike
Geplaatst: 17-03-11 23:32
Hier eentje van vorig jaar, mag eigelijk niet in dit topic maar doe ik lekker toch
Magic_Ice
Geplaatst: 17-03-11 23:39
Nou hier komen ze dan.. ook al mag het misschien niet, zie het dan als documentatie om van te leren
Geboorte 2008 Áfram van Venus x Skorri. Het lijkt een bevalling uit het boekje op de foto's, maar dit is het niet.. de merrie is volledig in paniek, hyperventileerd en weet niet wat haar overkomt, het veulen is erg groot voor een 1e en ik moet haar dan ook helpen, desondanks scheurt ze iets in. Als het veulen eruit is blijft de merrie apathisch plat liggen hijgen en heeft niet door dat ze een veulen heeft, pas als ik mijn handen die naar vruchtwater ruiken onder haar neus houd begint ze te hummen en komt ze overeind. De nageboorte komt direct achter het veulen aan en ik moet dus zelf de navelstreng afklemmen.
Áfram betekent voorwaarts, direct na de geboorte begon hij al met opstaan en bij het zoeken van de melkbar bleef hij mede door zijn moeder rondjes om mama heen lopen, ze duwde hem steeds net te ver...
Nee ik heb nog geen tussendoortje gehad hoor met slapen.
Magic_Ice
Geplaatst: 17-03-11 23:55
Geboorte 2010: Ekaro van Es x Kasparow, Ekaro is het 9e veulen van Es, de merrie is dus zeer ervaren. Voorafgaand aan de geboorte ijsbeert ze in flink tempo 1,5 uur lang door de stal.. Een bevalling uit het boekje, ik heb iets geholpen omdat ze met haar kont in de hoek ging liggen. Helaas bleef mama wel aan de nageboorte staan.
Haar vorige veulens van Kasparow (2) waren bruin, toen ik de benen en het hoofdje zag komen maakte mijn hart een sprongetje, hij is ZWART!!! precies zoals we hoopten!! Zoals je op de foto's ziet heeft zij een uier als een melkkoe die al flink aan het spuiten is bij de geboorte:
Ja he, hij is geweldig mooi! Ik heb onlangs zijn volle zus gezien, zij is nu 4 en was ook zo mooi toen ze jong was, tis nu een kasteel van een merrie met een prachtige uitstraling en koppie, zij is bruin, als ik mij haar in het zwart voorstel dan is dat nog veeeeeeel mooier!!