[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:59

En heb bij die gelegenheid ook snel even een paar foto's gemaakt van de paarden in de verte Clown

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:00

Mijn vorige merrie deed het ook altijd op de uitgerekende datum, (en dan wel de 11 maanden berekening)
Bij het laaste veulen was ze alleen 2 dagen te laat Tong uitsteken

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:01

Angel is wel echt moddervet he Haha! Tong uitsteken

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:04

Ik ben pleite. Knipoog
Moet nog ff langs het tuincentrum om een plantenbak te halen voor m,n kerstboom,
daar na naar stal ff m,n knollies doen, en dan vanaaf eindelijk de kerstboom optuigen Go jij! Go jij! (kerst is al zowat voorbij maar goed)

Later Knipoog

quintusgl

Frenia, dat schiet al op! Wat voor camera heb jij? Die van de bokjes zijn wel erg mooi scherp. Ik heb zelf 5 pixels maar op een of andere manier komen daar niet echt mooie foto's uit. Zil een nieuwe kopen dus vandaar mijn vraag. Of Sjoerd, welke zo jij doen (beetje betaalbaar)?

frenia

Fout Haha! Tong uitsteken ze ziet er gewoon goed uit en ze draagt altijd zo gek Clown die lichaamsvorm die ze nu heeft is echt typisch aan drachtig zijn bij Angel... wilde maar dat ze in de zomer er ook zo uitzag (alleen dan iets minder harig en properder Nagelbijten / Gniffelen )

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:10

ach wat een mooie lammetjes! vooral dat lichte meisje! lief hoor.

oke, 2 scheppen dus, ben benieuwt zal het eens gaan halen kijken of ze het lekker vind.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:14

ik heb een nikon d50, deze zijn gemaakt met een euhm... weet niet precies wat voor lens, maar een oudje Clown
de nikon d50 bestaat niet meer, nikon d40 is wel een leuke optie, maar ik weet natuurlijk niet welk bedrag je voor ogen had, je kan ook voor beter opteren natuurlijk Tong uitsteken
overigens vervloek ik mijn camera relatief vaak Clown wetende dat het degene is die de camera bediend die instaat voor de foto's Knipoog Schijnheilig (maar het is toch makkelijker de camera de schuld te geven Tong uitsteken )

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:39

Ik zit aan onder de 250 euro te denken. Komt me bekent voor om het apparaat de schuld te geven......mijn apparaten werken ook niet altijd goed haha

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:57

Oh, dat ligt dan gelukkig niet aan mij! Want mijn camera heeft ook met heeeeeeeeeeelll veel dingen moeite! (vind ik)

Farita krijgt in verhouden wel heel veel brok.. Sochtends en savonds van de boer 1 ruime schep basisbrok. En van de ruiters na het rijden of ongeveer 2-3 scheppen slobber, nouja, ik doe meestal 1 schep slobber en gooi daar dan een schep brok en een schepje musli door... Of ze krijgt 1-2 scheppen sportbrok met 1-2 scheppen musli (dan wel zodat ze totaal 3 scheppen krijgt). Hmm, en Else, de eigenaar is bang dat ze te weinig krijgt, dus afentoe krijgt ze van de eigenaar dan nog een schep slobber of musli ofzo extra... Ohja, en de verspreiden na het rijden en mesten een dikke 2 kilo wortels door de stal als bezigheids therapie. Hmmmmmm, zo opgetelt krijgt ze wel heeeeeeel veel.... Maar ze is momenteel wel wat dikker dan normaal, maar je kan de ribben nog voelen, welliswaar niet heel makkelijk maar toch. En ze heeft erg de neiging mager te worden, dus denk dat we d'r maar op dit voer houden zo.
Farita zit vandaag overigens op 188 dagen.

edit, had kamer staan, ipv camera... hoezo blond!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:18

Sjoert schreef:
Begrijpelijk hoor Marije!

Die kolere welsh-hengst ( Haha! Haha! ) is dit jaar ook vaak zat onder de draad door gegaan. Dat hebben we hem goed afgeleerd Haha! Whoosh!

Ja daar zeg je wat, welsh Huilen van het lachen ROFL
Waarom denk je dat er hier al hout stond Tong uitsteken
Welshjes zijn net geiten, 1e levensbehoefte is ontsnappen...

De enige die trouwens bij ons uit de wei wist te ontsnappen, was een rijpaard veulen. Die ging onder de planken door om bij een andere pony te staan, hysterische moeder achter latend...

De berekeningen op http://www.foalcam.nl werken beter in IE dan firefox, vreemd bugje wat volgens mij na een eerdere update van firefox ontstaan is.

Frenia, prachtige geitenkinders! Vooral die lichte, is die ook van jouw dekbok?
De merries zien er ook goed uit Ja

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:54

marije: nee, dit was er eentje die ik pas gekocht had en dus was ik extra benieuwd Knipoog de papa is een bruinbonte bok, ik had dus kans op zwart, bruin of camel in combi met bont en ik wilde graag een mieke in camel of camelbont omdat ik die dan kan aanhouden omdat ze niet verwant is met mijn bok Knipoog
Lucky me Pling Haha! denk zelf dat Fyrinya niet de donker-oranje kleur gaat krijgen van mams, maar eerder iets lichter oranje gaat worden, neigend naar geel. Ik zie persoonlijk liever het diepdonkere oranje, maar als ze geliger wordt is dat wel leuk voor de diversiteit van mijn fokgroep Haha!

Voorbeeldjes:
de rosse variant
een gelige variant
en eentje in de hele lichte versie: isabel
Alle tussenvormen bestaan, denk zelf dat ze lichter wordt dan de eerste foto, maar donkerder dan de 2de.
Er bestaat overigens nog een donkerder kleur camel: chocolade, van licht choco tot donkerchoco (bijna zwart) die moet ik ook ooit nog eens aan mijn kudde toevoegen Haha!
In combi met mijn bok kan er vanalles uitkomen: camel, bruin, zwart en dan in alle tinten, varianten en ook in combi met schimmel en/of tan. Het enige wat mijn bok niet kan doorgeven zijn witte aftekeningen (stippel of bont), dus ik had gehoopt op een mieke met witte aftekeningen Knipoog
helaas... maar ben al lang tevreden hoor Tong uitsteken Knipoog
Laatst bijgewerkt door frenia op 15-12-08 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:59

Dat is helemaal mooi Ja
Ik vind die lichte kleur echt prachtig.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:07

quintusgl schreef:
Ik zit aan onder de 250 euro te denken. Komt me bekent voor om het apparaat de schuld te geven......mijn apparaten werken ook niet altijd goed haha

Ik ga maar niet vertellen wat voor debiele camera's ik heb Bloos
Even berichtje van Nicole zoeken zodat ik kan zien hoever Mira en Neon zijn Clown

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:14

Mooie lammetje Frenia.

Mijn merrie is 1ste kerstdag op de helft.
Moet er wel bij zeggen dat ze sinds 13 juni niet meer bereden wordt of in het werk gezet word.
Dit door 7 weken verwenvakantie, en daarna kwamen we er achter dat ze beide griffelbeenderen gebroken heeft in het linkerachterbeen. Dus kan alleen een beetje stappen aan de hand of onder de man.
Dus al het spier is verdwenen, ze had mooi gespierde benen en buik,hals en billen , en daar is, snik snik snik, niks meer van over.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:18

Ben ik ook weer, druk weekend gehad en weinig online geweest.

Frenia wat een superschatigge geitenbaby's zeg!!! Echt heel erg lief, en wat heeft Fyringa een mooi kleurtje!

Ordeal was gisteren 215 dagen, had mijn camera mee maar de batterij was leeg Clown Heb gistern een wintec met verwisselbare boom gekocht omdat mijn zadel steeds slechter begint te liggen met die bolle buik en de bespiering neemt toch ook wel wat af.. Ik rij wel dagelijks, maar veel minder intensief. Gisteren even mee gereden maar niet veel kunnen doen omdat de bak redelijk hard was. Maar het leek veel beter te liggen dan mijn dressuurzadel. Vanavond nog een keer proberen Lachen

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:26

KMD : ook al de camera de schuld geven.....Knipoog
Freya: De spieren komen vanzelf weer....nou ja vanzelf, bedoel als je daarna weer kan beginnen met rijden..
DO: Ik zat de laatste x dat ik reed ook al te twijfelen met mijn zadel en heb toen ook de wintec weer van zolder gehaald. Moet nog even wachten tot haar been ok is en dan kijken of het beter ligt.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:33

ja dat weet ik, alleen het werken met haar gaat voorloppig nog niet. Eerst Baby op de wereld zetten, daarna mag ze heerlijk van de kleine genieten, en na het spenen staat de operatie gepland, dan revalideren en pas daarna aan het werk.
Zal ergens halver wege voorjaar 2010 worden. Tot die tijd heeft ze heerlijk vakantie.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:39

@ Frenia; Wat een geweldig mooi klein spul Haha!
vind dat Camel zoo mooi !
Kennis hier had afgelopen voorjaar een geit gekocht
en 2 weken later was die bevallen van een camel-choco-wit bokje, dat was helemaal Ge-Wel-Dig !!
helaas is die weggegaan vd handel want niemand wilde hem...
snap je dat nou..
Ik had 1 weitje met 2 oude geiten (10 & 12 jr) dus wilde geen bok erbij..

Wie verwacht hier het 1e paarden/pony veulen eigenlijk ??

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:40

1e in het jaar 2009 bedoel je?

Ik denk zelf ShamalArabs *LOL*

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:42

Freya schreef:
ja dat weet ik, alleen het werken met haar gaat voorloppig nog niet. Eerst Baby op de wereld zetten, daarna mag ze heerlijk van de kleine genieten, en na het spenen staat de operatie gepland, dan revalideren en pas daarna aan het werk.
Zal ergens halver wege voorjaar 2010 worden. Tot die tijd heeft ze heerlijk vakantie.

O ja, sorry was vergeten dat de operatie erna nog gedaan wordt............
Volgens mij krijgt SA het eerste veulen....

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:58

Frenia : wat een schatjes.....hier nog niets en ze eet nog goed.
Ga je zien ,ik vertrek Woensdagnacht voor 2 daagjes naar Londen ,dat ze dan bevalt Knipoog

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:11

quintusgl schreef:
Freya schreef:

O ja, sorry was vergeten dat de operatie erna nog gedaan wordt............
Volgens mij krijgt SA het eerste veulen....

Geeft niet ...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:14

quintusgl schreef:
KMD : ook al de camera de schuld geven.....Knipoog

Hihihi, nee hoor, het ligt altijd aan mij. Mijn camera's zijn juist te goed voor mijn kiekjes, maar 't is leuk om de profi-monsters te hebben Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:47

Sjoert schreef:
1e in het jaar 2009 bedoel je?

Ik denk zelf ShamalArabs *LOL*

SA twijfelde laatst zelf of het wel januari veulens werden.. Er is er nog 1 eerder uitgerekend ook:

Januari
15 – dunja74 – Meavanta x Sandreo
23 – ShamalArabs – Njadien x ZK Kuray
31 – ShamalArabs – Ramaylla E.S. x Hallim’s Shah JC