Mazzel-meid, lekkere buikjes en misschien wat minder glanzend en glimmend maar wel erg gelukkig in zo'n mooie wei met flink gras

Pauk, uier kan best laat komen hoor. Ik had hier vorig jaar een merrie waarbij het uier pas echt goed vol schoot toen het veulen eruit was en probeerde het uier te zoeken.
De geboorte, de geur van het uier en het veulen wat druk aan het zoeken was gaf voor haar het sein dat er melk moest komen en we zagen het uier echt ineens vol lopen toen we het veulen aan het helpen waren.
Een vriendin van mij had eens een merrie die totaal geen uier had. Na de geboorte liep het langzaam vol, de merrie ging eerst kegelen en na een paar uur was er pas echt goed melk.
Shirefan, spannend hoor. Dat onrustige gedrag is herkenbaar...
KootMiraDrum, ze ziet er tevreden uit

Maseike, lekker hoor dat je toch nog wat kan rijden

Veulenhalsters... Oh die moet ik ook maar weer eens op gaan zoeken. Heb eigenlijk geen idee waar ze zijn en hoeveel ik er nog heb liggen. vaak passen ze een lange tijd bij mijn veulens en dan gaan ze met het veulen mee als ie verkocht is.
Nicole288, gefeliciteerd met de 300 dagen!
En een update over de merries hier...
Macy is erg onrustig geweest vannacht. Veel naar haar buik trappen, vaak een korte periode liggen en dan weer staan, veel met haar staart zwaaien... duidelijk niet happy.
Heb daar zelf weinig van meegekregen, een vriendin in Amerika heeft haar de hele nacht via de cam in de gaten gehouden dus ik heb heerlijk tot 6 uur geslapen

Heb daarna de paarden vroeg gevoerd en buiten gezet.
Vandaag ook maar eens wat foto's gemaakt van de buiken. Bij de andere merries beginnen de buikjes nu ook flink te groeien

En 2 uierfoto's van Macy. Melk is tijdens de nacht van melkachtig naar witte melk gegaan dus weer duidelijk vooruitgang.
Hopelijk houdt ze het nog een paar dagen vol maar omdat ze dit jaar toch duidelijk later is met melkdruppen heb ik er een beter gevoel over dan vorig jaar.