Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:35

Wat leuk zeg! Moet nog op het eerste schopje wachten.

Overigens doe ik volgend jaar waarschijnlijk weer mee in het DB-topic. Onze 3-jarige hackney-merrie wordt bijna zeker gedekt dit jaar, door haar opa! Lijnenteelt uitvoeren nu het nog kan, hengst is namelijk al zeker 25 jaar!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:53

Leuk dat je volgend jaar ook weer mee gaat doen!
Ik ben volgend jaar ook weer van de partij, tenzij ik allebij mijn merries niet drachtig krijg. maar dat zal ook wel meevallen denk ik.

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 01:03

Normaal gezien ben ik volgend jaar ook weer van de partij, zelfde merrie, hengst nog te bekijken

Marlijntjuh, wat leuk dat je het veulen hebt gevoeld!!

IS, dikke knuffel voor jou en de merrie
Ik hoop dat alles goed gaat!

Verder heb ik leuke foto's zien voorbij komen van dikke buikjes!

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 01:43

Ik ben er volgend jaar ook weer en hopelijk ook van dezelfde merrie en Josiane en Kimberly!

shiandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 02:20

Ha Ha, :D :D ................een schimmel................
Toen ik naar belgie reed om naar haar te gaan kijken had ik haar alleen nog maar op foto's gezien en dacht dat ik naar een schimmel ging kijken die toevallig voskleurige oren en onderbenen had.....
Het enige wat ik van haar weet is dat ze in juni met een transport anda's en lusitano's van spanje naar duitsland gekomen is en daarna bij een semi handelaar in belgie terecht gekomen is. Ik zocht eigenlijk een echte andalusier, maar ben op een halve gevallen.
Wie de vader van het veulen is.......................geen idee.
Maar hoop dat er een gezond veulen uitkomt.
Er staan nu dag en nacht camera's op, zodat ik haar ten alle tijden in de gaten kan houden.

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 10:21

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 10:29

Zo, weer even bijgelezen Je kan bijna niet meer gewoon een dagje niets doen!!

Moor is rustig, niets te melden

@Smeejj, Moor is ook gedekt door een hengst van Zwartjens, Gerlinus.

@ Iwayalover, Dat ze nog een zadel oppast!! Blijft ze doorhobbelen tot het eind?

@Parouscha, Zo, die is echtmega, die eerste foto is leuk

@IndianSummer, Misschien kan je tijdelijk een container huren voor in het weiland? Dit mag wel, is geen bouw en dan heeft ze toch een buitenstal. Vaak verhuurt de gemeente deze, ook voor sportverenigingen en zo. Wij gebruiken op de kinderboerderij om deze reden ook een container als (tijdelijke, maar nu al 4 jaar) ezelstal en het werkt goed.

@mac, Ik heb sinds vorige week een andere (leen) deken op, omdat de banden te kort waren. Eerst wilde ik de banden verlengen, maar dat is dus niet meer nodig. Het is ook nog maar voor een maand, dan wil ik de deken eraf gaan halen.

@ Cayusejuhh, Geweldige foto's!

@Shiandy, Heeft de DA ook geen "ongeveer" datum?

@ Neon, Leuke foto's, lekker fris.

Enne, Sammie, bedankt nog voor de cursus, volgens mij heeft Moor hem al gevolgd!!

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 10:31

Wat een mooie bejaarde tante,en wat lijkt het veulen op haar !!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:05

Ullwinn schreef:
@ Cayusejuhh, heeft jouw merrie nu zo'n dikke kogel rechtsvoor, of ben ik scheel?

Hier gaat alles nog ongeveer hetzelfde... Dikke bolle zit op dag 247 geloof ik En sinds woensdag heb ik een bijrijdster voor haar, die gezellig samen met haar zusje en de Shet buitenritjes gaat maken Ze kan haar lol niet op!

nee klopt dat is een OC bult. of te wel. ze heeft hij haar oude eigenaar ooit in paniek vast gezeten in tralies en een scheur gehad. iets te laat de DA er bij en niks meer aan te kunnen doen.
Het is wel genezen maar het gewrichtsvloeistof is uit de kogel gelopen . en veroorzaakt de bult. ik heb al menig keer in laten spuiten met siliconen ofzo? maar helpt niet echt.
Het is nu een schoonheidsfout, ze kan er bV Z dressur mee lopen alleen is ze lelijk
hihih maar ik kocht haar met voor de doodprijs omdat ze dit had. ik na laten kijken door een goede paardenkliniek. en mankeert niks

tja ik heb ook een dikke kont en wordt er ook niet op afgekeurd

shiandy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:19

jessje schreef:
Wow Shiandy, dat wordt dus nog een extra verrassing bij de geboorte, als je niet weet wie de vader is!
Wel spannend zeg! Wanneer verwachten jullie het veulen?

alles wat een merrie doet enkele weken en dagen voor het veulenen, doet zij al vanaf december. Dus heb geen enkel idee.

@ChristaMoor - De veearts die haar opgevoeld heeft, heeft prima kwaliteiten, maar daar zij nog maar een paar jaar meedraait als veearts, net ff te weinig ervaring om een goed schatting te maken.
Haar nogmaals oplaten voelen door een andere veearts is een te groot risico. Er is geconstateerd dat er poliepen in de schede zitten. Als het veulen te druk is binnenin verliest ze regelmatig druppeltjes bloed.
Dus ik zal zelf alles goed in de gaten moeten houden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:24

@ChristaMoor: het is per gemeente verschillend of je een vergunning moet hebben voor een container of niet. Wij hebben er namelijk wel vergunningen voor aan moeten vragen, in een buurgemeente hoeft het niet.

@jessje: mooie foto's! Je hebt een look-a-like gefokt.

@Cayusejuhh: da's mazzel als je zo aan een goede fokmerrie kunt komen! En gelukkig worden mensen niet afgekeurd, anders zouden er veel afgekeurd worden.

Zo, ga maar weer eens bij Neon kijken. Wel vies weer, het regent. Camera gaat weer mee, eens kijken of ik wat buikfoto's tijdens het werken kan maken.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:30

Allemaal heel erg bedankt die heeft gereageerd!

Dit is de laatste keer voor Ind.
Zeker niet weer!
Dus volgend jaar zal ik hier niet meer te zien zijn .
Maar over een jaar of 3 denk ik wel weer.
Dan met de pony van mijn zusje .
Als ze er te groot voor is gaan we ook met haar dekken .

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:39

Hoi,
Misschien een beetje off-topic ik weet het niet ,maar er komt straks een hengstje bij onze shetlanders (appaloose)
Ik laat hem gewoon bij de merrie's lopen voor natuurlijke dekkingen,maar hij wordt in Mei pas 2 jaar,zou hij al vruchtbaar zijn ??
Weet dat het verschild van de ene hengst naar de andere .

Onze haffie's staan buiten,maar het word behoorlijk modderig...nadeel v/d dooi uiteraard,het is ook nooit goed,als het maar gauw lente is

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:12

Amandakè, hoogst waarschijnlijk is hij wel vruchtbaar .

ChristaMoor; gaaf . Dat is een groninger he? Ik ga even kijken haha.

Ik ga nog even verder bijlezen .

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:52

Amandake, ik denk ook dat hij wel al vruchtbaar is

En Neon, nu nog een look-a-like, binnekort een schimmel Daarom wil ik dit jaar een nieuwe look-a-like

Shiandy, dat is wel lastig zeg, ik kan me voorstellen dat jullie in de stress zitten!
Heeft ze dan al zo lang een dikke uier en melk enz?

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 14:57

hoeveel paginas worden er wel niet per dag geschreven.
gaat wel erg hard nu.

terra gaat prima, begint nu een rond tonnetje te worden.
mag ook wel ze moet nog een dag of 40.
zie het ook duidelijk bewegen.
zelf heeft ze er nog steeds geen last van
zadel past nog prima en de singel gaat nog steeds op het zelfde gaatje dicht.
er hangst nog steeds geen tiet onder.
ze is een prima conditie en heeft een prima humeur.
rijden gaat nog steeds goed,alhoewel ik wat minder rijd
rijden nu een 4 dagen in de week.
minder rijden zit meer tussen mijn oren dan dat ze er zelf last van heeft.
40 dagen is niet echt heel lang meer.
als ik madam het land in zie gaan.zou ik niet zeggen dat ze hoog drachtig is,ze is zo gel als een deur.loopt te sptingen en te bokken,als of haar leven er van af hangt.
zal van de week weer eens fotos van haar buik maken.
kunne jullie ook zien dat ewr nu een echte buik onder hangt

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 14:59

Jeetje jullie gaan hard

Er staat een paar merrie's al bijna op knappen nu geloof ik! Spannend spannend!! Ben heel benieuwd.
Viërra gaat nog hetzelfde, gewoon goed dus.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:09

Shiandy: jeetje dat moet ook lastig zijn! Bij Tinkerbell hadden we ook geen idee wanneer ze moest (eerste keer), maar geen genknoei met poliepen enzo!!!

2j zal zeker al vruchtbaar zijn

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:19

bedankt voor jullie antwoorden,kort en bondig ...... het zal dus een vruchtbaar jaar worden.
2 van men shetjes moeten in Mei al bevallen,maar heb er nog eentje leeg staan,dus zal onze Appaloosa zijn best mogen doen
Zal morgen nog eens wat dikke buiken foto's maken van mijn drachtige tutten,vooral Romy staat op ontploffen en meot nog wel even

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:19

Vandaag kan ik geen nieuws brengen, want ik mag daar op zondag niet komen.
Nu maar hopen dat het veulen mooi nog een dag blijft zitten

Spannend Shiandy! Ik hoop dat alles goed zal gaan!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:45

@Amandake: tenzij hij iets mankeert is een tweejarig hengstje absoluut vruchtbaar!

Ik lees lekker mee, maar heb wederom weinig nieuws te melden. Geen nieuws is goed nieuws, he.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:57

@ Amandeke, dat hengstje is wel vruchtbaar hoor! Mijn hengst heeft op 1.5 jarige leeftijd een merrie drachtig gemaakt die al jaren niet drachtig te krijgen was . Het was in de opfok, maar die merrie was ontsnapt en tussen de hengsten terecht gekomen . En die mensen kregen de merrie niet meer tepakken, en die vonden Bryan wel mooi. Dus die mochten samen wel een beeb maken

@ terorita, Fijn dat het met Terra nog zo goed gaat. Dat ze niet zo dik word is wel fijn, kan ze lekker een beetje op conditie blijven!

@Shiandi, Niet echt handig dat je niet weet wanneer het veulen moet komen. Hebben wij ook ooit gehad, en dan heb je heel veel slapeloze nachten !

Hier nog steeds niet echt nieuws. Missy is op het moment snel dikker aan het worden . Viel me echt op gisteravond. Ze word dikker in de breedte. Ik zal even kijken of ik vandaag nieuwe foto's kan maken.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 16:14

Idd Mac, geen nieuws is goed nieuws!

Ik ben benieuwd naar de foto's Marlijntjuh!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 16:50

Zo ik heb ook weer bijgelezen.

@Marlijntjuh: Iwaya is idd 1 maart uitgeteld

@Parousha: Dikke buik heeft Odessa al zeg En dat moet nog tot mei!!! Grappige sprongen maakt ze!

@IS: Wat vervelend zeg dat je merrie soms zo benauwd is. Lijkt me echt geen pretje en idd beangstigend. Probeer je toch niet al te veel zorgen te maken. Dat maakt je alleen maar overbezorgd. En dat is voor jezelf ook niet goed. Ik hoop voor je dat t allemaal goed komt.

@Antoontje: Welkom. Enjoy the club!

@Mac: Iwaya had eerst ook het in de weg zittende rondom model Maar de laatste maand is het echt verandert in een heus hangmodel!

Cayusejuhh: Mooie buik heeft je merrie hoor! Je ziet idd toch wel goed t verschil zo als je gaat vergelijken.

@Shiandy: Leuke pony met die 2 voskleurige voorbenen en oortjes. Ziet er grappig uit! Spannend zeg dat je niet weet wanneer het veulen komt. Ben benieuwd! Zal idd wel veel slapeloze nachten worden...

@Sammie: Waaaaaaaaaah ik zie een heus spook op de foto's Toch leuk dat je foto's hebt geplaatst. En volgende keer lukt het miss wel beter.

@Neon: Leuke pics! Blij peerd zo die Neon. Lekker blij rondhuppelend zonder dikke buik. Dat zal straks wel veranderen!

@Jessje: Ik ga je link zo even bekijken. Ben benieuwd

@Christamoor: Iwaya rijdt eigenlijk niet meer mee in de lessen hoor. Alleen als ze nodig is in een beginnerslesje waar ze niet veel hoeft te doen. En ze vind t nog steeds erg leuk Zadel past nog wel, maar singel begint steeds moeilijker dicht te gaan
Laatst bijgewerkt door iwayalover op 05-02-06 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 16:52

Neon./ Heb er gekocht om mee te rijden fokken vind ik niets eigelijk. ik zorg er wel voor dat er veulens IN komen ( hengst )