Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DMHorses

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:06

nog even een paar fotos van mijn merrie op 8 maanden en 3 weken dracht(werd wel weer tijd voor fotos)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wat ik trouwens aan haar merk is dat haar kling al wat uit begint te zakken en afentoe open staat. vooral als ze haar staart geschuurd heeft dan is het weer erger. Moet ik me hier zorgen over maken?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:09

@Lowara: nou ben ik toch wel benieuwd naar een foto ... Lee gaat helemaal niet meer liggen. Volgens mij is ze bang dat ze niet meer overeind komt. Pepsi heeft tot het laatste toe juist heel veel plat gelegen. En SNURKEN dat ze deed, niet normaal meer! Overigens snurkt Gracie net zo erg ...

Jeetje MissSol: die is wel héél elegant drachtig!

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:23

Nog niets bij Iline.. Haha!

Ze heeft net zulke witte stipjes als Copper laatst had! Het beschimmeld! Haha! Knipoog
Afbeelding

vind het wel raar om z' on foto erop te zetten, maar vooruit! Tis al iets dikker, maar niet langer..
Afbeelding

Dit is de andere merrie die drachtig is, maar die moet nog eventjes, 2 maandjes! Ze is niet heel erg dik, voor 9 maanden, het is dat het veulen af en toe de marathon aan het draven is in die buik, anders zou ik denken dat ze niet drachtig is!

IngLio, ik heb jou truukje gebruikt, zo voelen bij de flank, en bij de schimmel werkte het echt gelijk! Haleluja! Schoppen joh!
Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:35

Daisy, ik vind de schimmel *naam kwijt Clown * er anders toch ook behoorlijk vol uitzien hoor! Haha!
En die Iline.. tsja, ik ben echt benieuwd hoe lang zij nog met die dikke buik rond WIL wandelen Clown.

Ik heb voor van de zomer een goed middeltje tegen zomereczeem! Ik ben er helemaal blij om! Ik heb het een weekje gebruikt, en het hielp echt geweldig. Maar nu houd ik het nog liever even bij de boett. Is voor mij een stuk voordeliger en houd ik meer spul over voor als het veulie er is en dan gaat de boett de kast in en kan ik elke dag gaan sprayen Knipoog.

MissSol: ik vind ook dat ze heel netjes draagt, die merrie van jou! Maar jij zult haar wel érg dik vinden, ik denk dat ze niet-dragend heel erg veel slanker is he? Clown

Nou, ik ga slapen. Morgen weer een veulie? Of meer? Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:37

Ik lees morgen even bij (jullie gaan ook zo snel) hier uierfoto's van Misty na dag land:

Afbeelding

Afbeelding

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:45

Tinne schreef:

MissSol: ik vind ook dat ze heel netjes draagt, die merrie van jou! Maar jij zult haar wel érg dik vinden, ik denk dat ze niet-dragend heel erg veel slanker is he? Clown

Nou, ik ga slapen. Morgen weer een veulie? Of meer? Haha!

nee mijne was nooit dik te krijgen, ze was gewoon altijd héél gestroomdlijnd. dit was haar op 2,5 maand, toch ook al vol voor haar doen...
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:46

@ Heike: ik kan me alleen maar aansluiten bij de argumenten die mensen al eerder noemden op dit topic hier te houden.
Het is een prettige en open groep waar mensen serieus en met belangstelling ervaringen delen.
Zeker voor iemand die nog nooit eerder een drachtige merrie heeft gehad (ik dus) is het zeer leeraam en toegankelijk.

@ Odess: Wow! HUGE!!!
@ IngLio: al nieuws???

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:47

even een vraagje,vanaf welke maand is het normmaal dat een merrie al een uier krijgt???

de fries heeft al een aantal veulentjes gehad,gaat het dan sneller???

het valt op dit moment erg op dat ze echt al een flinke uier heeft....

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:48

@snoopy: dat uier is toch echt wel vol! De plooi is er helemaal uit van achteren. En dan met die mega-buik erbij ... dat moét toch eerdaags gaan lukken, zou je zeggen ...

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:53

Ja, je zou zeggen dat het wel eerdaags kan komen! Ben benieuwd! Haha!

Haar andere veulens heeft ze op de uitgerekende datums uitgepoept, dus...De tijd zal het leren! Haha!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:55

Zo daar ben ik ook weer!
Kom net bij Lio vandaan. Eerst maar even een Lio-report:

Uier: ietsje dunner
Kegelen: niet meer, harsdopjes kwijt Huilen
Stal: heeft ze niet in gelegen, al 2 nachten niet. Ze komt er schoon uit!
Poetsen: heerlijk. heb haar hals gemasseerd. Ze stond helemaal met haar neus op de grond te genieten en zich tegen me aan te duwen van genot!
Looplust: ze heeft gespeeld in de bak met een soort van boei ofzo. Ze rende ook nog achter mij aan, sprintje trekken!

Dus Mac, Patoucha en de anderen: Ik geloof dat jullie Lio nog wel eens in kunnen gaan halen. Vannacht bevalt ze waarschijnlijk niet, dus ze luistert heel netjes naar mijn advies: niet op donderdagavond! Braaf paard heb ik he Knipoog
Ze is ook maiden en heeft volgens mij toch ergens het boek van Macy onder haar kussen verstopt...Vandaag was 343 al weer...

@snoopy: leuk dat het zoveel effect had op de schimmel. Mooie gewaarwording he! Apetrots wordt je ervan! Haha! Blij het te horen!

@MissSol: wat een mooie merrie. Mooi koppie en zeker nog elegant voor haar bijna 9 maanden dracht!

@Odess: GOGOGO!!!

@Fnanne: geen mega nieuws zoals gister van Lio dus...

Even de foto's van Lio gereed maken voor een post!
---------------------------------------------------------------------------------------------
@Heike: Ik sluit me volledig aan bij de rest in dit topic. Het is een echt kraamstal topic. We helpen elkaar, steunen elkaar en stellen elkaar gerust! Ik doe pas mee vanaf pagina 200 en ben toen heel hartelijk ontvangen! Iig bedankt voor mijn toegang tot de huiskamer, maar zou toch echt graag het topic hier houden. Al onze merries staan, stonden of komen op knappen te staan en dat is exact waar de kraamstal om draait!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:01

O.k dan laat ik dit topic gewoon hier staan. Maar in dit topic moet je dan dus wel ontopic blijven. Anders kunnen jullie beter een extra topic openen in de huiskamer.

Iedereen mee eens?

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:03

EENS Haha!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:06

Me 2 Haha!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:11

Zijn jullie er klaar voor?
Ze was dus totaal niet suffig vanavond. Hier het bewijs:

Lio in de bak. Kan nog met haar neus over de grond:
Afbeelding
Lekker drafje:
AfbeeldingAfbeelding
Hoogzwanger maar kan nog spelen!
AfbeeldingAfbeelding

Wat is ze toch ook een lekker ding!
Dus wanneer komt het veulen nou? Pff geen flauw idee!
Ik snap er geen hout meer van. Ik ga me eerst eens verheugen op jullie veulens!

@Wendy: wat een mooie vlekken heeft ie!
@Bubbels: toch een dametje. Dacht dat hengstjes juist vaak te laat kwamen. Dubbel en dwars een kleine uitzondering! Haha!

@Heike: Bedankt!

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:13

helemaal mee eens Heike! Bedankt!

Mijn merrie ging op de dag van de bevalling ook erg gek doen en spelen! Zal het een voorteken zijn? Haha!

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:13

wow wat een prachtige veulentjes zijn er vorige nacht geboren!!! Proficiat aan de 2 trotse mama's Lachen
Wie is er vannacht aan de beurt?

Mijn paniek aanval van gisteren is voorbij, denk dat ik fout was en dat ze niet hengstig was, nu kan ik er toch niks meer aan zien en gisteren ook maar 1 keer gezien, dus ik zal me wel vergist hebben Lachen
ik ben wel ongeveer gerust gesteld want ik denk dat ik het nog heb zien bewegen, maar nog 1x om mij gerust te stellen: als de uier van je merrie opvult als ze stilstaat, maar dit trekt weer weg wanneer ze stapt, is dat dan een teken van drachtigheid?

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:21

@Jessje: Ik weet niet of je compleet gerust kan stellen, maat die van mij staat nu zo ongeveer wel op ploffen en zelfs bij haar slinkt haar uier nog wat na een dag beweging of even flink draven of galopperen.
Toen Lio 10 maanden was, had ze dat sowieso heel sterk! Hoop dat je er wat aan hebt. Succes!

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:24

inglio, bedankt, ik denk wel dat ze drachtig is (ze is gescand enzo) maar gisteren heb ik haar (dacht ik) hengstig gezien en nu zit ik met zo'n bang gevoel... (drchtige merries, ze doen ons wat aan Haha! )

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:27

De laatst gemaakte melkbar foto's van HM Famosa

Afbeelding

Afbeelding

Famosa is eigenlijk als ze op stal staat haar voerbak aan het uilebberen. Haar kuil en hooi gaan ook op. Ze heeft vandaag heel lang buiten gestaan. Een record is weer gebroken. Verder is er niet veel aan HM veranderd.

@ Wendy
Wat een beer van een veulen is Chimney. Kila had het zeker heel zwaar.

@Mac
Lee in de "laat me alleen"periode
Henk zei, ik wacht wel op mijn kadootje. Beter een laat kado, dan geen kado Bloos

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:34

@PhiaBink: ik vind deze hoek eigenlijk ook wel leuk: van achter uit ... ga ik volgende keer ook doen. HM heeft wel hele mooie voorgevormde spenen zeg Knipoog !

Lee weet het allemaal niet meer Ach gut . Ik zal haar morgen eens mee uit grazen nemen Pling , wordt ze vast blij van Haha! .

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:38

jessje schreef:
inglio, bedankt, ik denk wel dat ze drachtig is (ze is gescand enzo) maar gisteren heb ik haar (dacht ik) hengstig gezien en nu zit ik met zo'n bang gevoel... (drchtige merries, ze doen ons wat aan Haha! )

Sommige merries hebben soms zo'n actie. Ook als er bijvoorbeeld een ruin in de buurt is. Als ze het nou blijft houden en regelmatig gebeurt, dan kun je altijd de DA nog een keertje bellen. Blijft het bij deze ene keer, dan zou ik me er niet zo'n zorgen om maken hoor...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:48

Mac schreef:
@PhiaBink: ik vind deze hoek eigenlijk ook wel leuk: van achter uit ... ga ik volgende keer ook doen. HM heeft wel hele mooie voorgevormde spenen zeg Knipoog !

Lee weet het allemaal niet meer Ach gut . Ik zal haar morgen eens mee uit grazen nemen Pling , wordt ze vast blij van Haha! .

Lee zit in de moedermidlivecrisis Haha!

Bloos Famosa is van beroep lopende melkbar met bijna altijd een kleintje aan de voet. De speentjes zijn eigenlijk altijd zo.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 01:06

IngLio schreef:
jessje schreef:

Sommige merries hebben soms zo'n actie. Ook als er bijvoorbeeld een ruin in de buurt is. Als ze het nou blijft houden en regelmatig gebeurt, dan kun je altijd de DA nog een keertje bellen. Blijft het bij deze ene keer, dan zou ik me er niet zo'n zorgen om maken hoor...

Idd, mijn merrie Quirina die had op drie maanden drachtigheid een zware vorm van een hengst nadoen Tong uitsteken Aan elk paard dat ze snuffelde hinnikte ze zwaar en krulde ze haar hals op en stampte met haar been...Ik heb gelezen dat dat wijst op een hengstenveulen maar ja ... We zullen wel zien Cool Mss dat dit je ook wat heeft gerustgesteld...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 07:57

En de merrie van Tyrza heeft een hengst uitgepoept! Haha! Gefeliciteerd nogmaals Tyrza!

Voor de rest nog ergens veulens? Inglio? Haha!