Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Fotsy schreef:Oh Vulina amai zeg hoe mensen dat dus zo er laten komen dat begrijp ik niet. Wel dan zie ik ze liever te dik, toont tenminste dat je het geld en de goeie bedoelingen hebt om zorg te dragen voor een paard in plaats van te verwaarlozen.
Selente schreef:Enfin, ondanks dat ga ik toch nog even een goed bedoelt advies aan je geven DDDara. Wat je ermee doet moet je uiteraard zelf weten, maar mij lijkt dit niet een alledaags iets wat ik nu ga benoemen.
Met mijn paard had ik zoveel moeite om haar goed op gewicht te krijgen, daar ging ongelooflijk veel eten in... Echter is veel niet altijd beter, maar moet kwaliteit uiteraard bovenaan staan. Dat gezegd hebbende... Had ik na het ongeluk mijn paard naar een osteopaat gedaan, en wat bleek: ze ligt anders in stal dan de meeste paarden. Waar de meeste paarden tijdens het liggen hun benen volledig onder het lichaam uitschuiven, hield die van mij haar benen redelijk onder het lichaam. Tijdens het opstaan duwde ze daarbij haar eigen bekken scheef. Door deze scheefheid kwam er druk op de darmen te staan met als gevolg: pijn tijdens het eten... ofwel hoe meer eten ik erin schoof, hoe meer energie het haar kost.
Selente schreef:Maar dit kan je hier dan toch ook prima delen? Dit is niet iets wat mensen maar weten van buitenaf. Dan komen er ook niet nog 20 ongevraagde goedbedoelde adviezen bij.
Fotsy schreef:Raar dat je je dan precies aangevallen voelt door een lompe opmerking
![]()
Tis gewoon zo alle verwaarloosde paarden die op the old horses lodge binnenkomen door inbeslagname zijn graatmager, hoeven zelden hoefsmid gezien en noem maar op en komen oh zo toevallig van mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen. Das geen onwetendheid niet meer. En ik heb ook niet gezegd dat ik te dikke paarden goedkeur. Maar ik zie ze toch liever dan wat dikker, bewijs van royaal leven.