[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:12

Ojee, dat is wel spannend ja! Super dat je er nog net op tijd was :D

Eerste veulen hier moesten we ook overdag mee naar een bruiloft. Ik wou eigenlijk al niet mee (had de leeftijd dat ik nog niet zo veel te kiezen had :P) omdat mijn merrie melk stond te lekken, maar dat deed ze al 2 dagen..
Dus na een paar uur daar geweest te zijn tegen mijn moeder gezegd, ik zit echt niet lekker mam, kunnen we niet naar huis? (we waren met 2 auto's ivm grote groep) En mijn moeder was zo lief om mij te brengen. (was helaas niet lekker dicht bij huis)
En ik was denk ik 2 uur thuis voor het water brak, veulen lag op zn kop dus heb ik gedraaid en toen was ze er zo uit <3

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:10

Wat een verhaal Nicole :P Zie het al voor me :P

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:25

Dat lijkt mij toch enorm zenuwslopend om dan toch mee te moeten. Gelukkig was je er wel bij met de bevalling.

Heb een poging gedaan tot uierfoto bij marley :+
Ik kwam heeeel veel haar tegen whaha. Ga haar deze week maar eens een beetje scheren dat ik wat meer zie. Vorig jaar had ze ook vroeg uier (begon ze rond 240). Ze moet nog 50 dagen tot ze de 300 heeft gehaald.
Afbeelding

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:31

Geweldig verhaal Nicole!

Mooie foto's Kimsel, die is nog fit zat zo te zien!

Haha Luna, ik zou bijna denken dat je een foto van je cavia hebt gemaakt, ipv van het uier van je paard.

Caesar
Berichten: 9318
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:56

Kimsel; mooie foto's! Je merrie staat er top op!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:11

@Anniek we gaan hier inderdaad erg hard, kan me voorstellen dat je weer veel moest bijlezen maar wel knap dat je dat zo te zien gedaan hebt haha! Jonne zit vandaag op de 276 dagen dus dat begint echt al op te schieten. :j

@Nicole: :') :') :') Fantastisch verhaal haha! Hoewel ik me heel goed kan voorstellen dat je het op het moment zelf niet zo grappig vond of kon je er wel om lachen? Gelukkig was je in ieder geval op tijd. Het lijkt mij ook echt super bijzonder om mee te mogen maken.

@draaakje, vond je dat voor je eerste veulen niet heel spannend dat je het veulen moest draaien of had je daar al ervaring mee?

Hahahaha Luna, wat een harige merrie heb jij zo van beneden. Ik kan echt geen uier vinden op deze foto hoor. Plaats je er ook een wanneer je het geschoren hebt? :+

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:38

Vrijdag probeer ik een nieuwe foto te maken :D
Meestal zet ik ze direct in deze coupe. Zijn ze ook snel droog van het zweten en krijgt t veulen geen haar binnen als het zoekt achter de uier.
Afbeelding

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:53

whahhaha, Nicole , ik zie het als een filmpje voorbijgaan, wat een verhaal, wel fijn dat het niet voor niks was , en dat je er op tijd was :D

jonne al op 276 dagen , schiet lekker op zo

oei maartje, wat spannend , hoe doe je dat? een veulen draaien?

haha sara, hier ook van die haarballen :+

kimsel wat gaaf die foto's

ik zou mijn camera ook niet openbaar willen, maar het zou wel fijn zijn als er een paar mensen konden meekijken, je kunt zelf nooit 24 uur meekijken he, of je moet een abbo nemen voor een paar maand bij mare stare, dan kijken er veel mensen mee, maar ook mensen die wakker zijn als wij slapen

vandaag zit glowy alweer op 272 dagen en Camille op 248, gaat tot nu toe lekker :)

linda2008

Berichten: 4267
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:02

ik zou geen mensen willen hebben die mee kijken... mensen weten het altijd beter. Je bent zo de hele dag bezig met vragen beantwoorden waarom je dingen op een bepaalde manier doet ofzo. Bovendien vertrouw ik niet op vreemde... :o Een paar geselcteerde mensen mee laten kijken is misschien wel handig, maar ik vertrouw toch alleen mijn eigen ogen, dus ik denk dat ik er weinig aan heb :') Voor mij is het sowieso niet haalbaar omdat ik een 3G cam heb, ik zou iedereen in kunnen laten loggen, maar dan word het dataverbruik wel heeeeeel extreem :=

Jolanda, Glowy schiet al lekker op, merk je al verandering aan haar uier?

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:02

Hier net de camera op Wi-Fi geplaatst. Kan deze op afstand bijna volledig draaien, roteren, naar boven, beneden, omhoog, omlaag etc.

Zeer tevreden mee **\O/**

Afbeelding

Afbeelding

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:14

linda nee, nog weinig aan te zien

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:59

Afbeelding

Afbeelding
net maar even uierfotootjes gemaakt ;)

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:14

Nog echte doperwtjes!

Net even het KWPN gebeld. Ben vroeger jaren lid geweest, toen mijn merrie op mijn naam geregistreerd. Na het eerste veulen in 2009 lidmaatschap opgezegd, omdat ik het een hoop geld vond voor iets waar je niks mee doet. Vorig jaar ben ik weer lid geworden, maar nu stonden mijn paarden opeens niet meer op mijn naam. En de dekking dus ook niet. Blijkt dat als je een ander adres hebt hun systeem het niet als dezelfde persoon oppakt, dus ik was opnieuw geregistreerd, als een nieuw lid. Ze gaan nu alles voor me in orde maken gelukkig.

Muronia

Berichten: 19683
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:20

Pff wat een gedoe Twinklebel, gelukkig wordt het nu toch geregeld.

Jolandje, minitietjes liefff!

Fijn dat je camera's werken Chantal!

Linda, dat is wel een goed punt, mensen hebben vaak toch van alles te zeuren of op te merken. Toch zou ik graag een aantal bekenden mee willen laten kijken.

Ik heb ook de eerste theezak-foto's gemaakt!

241 dagen:
Afbeelding

Valt me nog mee dat het zo goed te zien is met al dat haar.

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:57

Marley gaat in vergelijking met andere minis precies naar de zuidpool :+ heeft ze altijd wel. Giga vacht die doos.

Muronia

Berichten: 19683
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:09

Haha, Marley is ook al behoorlijk rond zeg! Hoe ver is ze?

Kimsel94
Berichten: 603
Geregistreerd: 04-05-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:21

Thanks voor de complimenten op de fotos! Ben er ook heel blij mee en nog blijer dat mijn merrie het zo goed doet!

Leuk ook om al die uier fotos te zien!

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:21

ah Sara die lieve Luna, hoe gaat het met haar?

murosch ook al zo veel haar haha, maar toch te zien, ook nog minitietjes :)

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:57

Murosch schreef:
Haha, Marley is ook al behoorlijk rond zeg! Hoe ver is ze?

Die laatste foto van de effen vos is luna. Zij is 3 jaar geleden na een dracht van 357 dagen met een spoedkeizersnede ip stal bevallen van een dood veulen.

Luna doet het top :D ze is volop aan het lange lijnen met de jonge verzorgstertjes. Echt zalige leerpony. Ze is ook gewoon in topconditie. Dit voorjaar moet ze terug op de foto met haar hoefjes, doe ik jaarlijks om te kijken hoe het zit met haar HB. Elk jaar opnieuw grote complimenten hoe goed ze het doet en dat ze erdoor is gekomen.
Ben ook gewoon zo blij dat ik toen mijn gevoel heb gevolgd want kreeg toen nog de volle laag op bokt hoe gevaarlijk en dom ik was dat ik de keizersnede aan huis had laten doen. Maar ik zou het zo opnieuw doen, anders was ik ze kwijt geweest. Ook gewoon een top DA die alle lof verdiend van dat risico te nemen natuurlijk. Maar theorie toen was "kwijt zijn we der toch als we niets proberen" en ze staat er nog, 3 jaar later al. En ze is gewoon zo goed. Heb haar vorig jaar intensief laten behandelen met shiatsu en die geurtjes en ze heeft toen echt kunnen verwerken wat er allemaal is gebeurd. De vechtlust kwam terug in haar ogen en ze staat terug hoogste in rang en niet vies van een Sprintje te trekken als eerste.

suus_elviera

Berichten: 1785
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:50

Laat maar
Laatst bijgewerkt door suus_elviera op 09-01-18 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:17

Lekker harige foto's :P

Ja ik kan het toch niet laten, maar ik vind het zo niet slim dat mensen zo naïef zijn als een hengst bij een merrie staat kan het gewoon 1+1 zijn .. als is het maar een uurtje!! En wat een aanslag het richt op zo'n lijf.. Ik heb vorig jaar een jaarling gekocht en ineens kreeg ik een berichtje van de mensen waar ze in de wei stond met dat er een veulen bij liep. Ik wist het dan niet en mensen zeggen dan ja hij heeft er maar paar uur bij gestaan... Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen, maar ze had geen moedergevoelens in het begin en gelukkig heb ik een mooie stabiele kudde welke dat opvingen en het veulen weer terug naar mama stuurde.
Ik dek wel eens met 2/2.5 jaar en dan zijn ze 3 als ze een veulen krijgen maar deze zal misschien nog niet eens 2 jaar zijn dan..

Sorry kon niet op mijn handen zitten.. je checkt je paardje dan toch en laat haar hengstig spuiten ofzo

suus_elviera

Berichten: 1785
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:33

Ik was er zelf niet en hengst was ontsapt maar ik zal bericht wel verwijderen heb hier geen zin in meer

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:00

huh? B-)

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:04

Vond het draaien toen inderdaad wel heel spannend, had al veel veulens geboren zien worden op de fokkerij, maar is toch anders van je eigen merrie.
Draaien ging linksom ook niet, pas toen ik rechtsom probeerde lukte het meteen. ( had de merrie wel laten staan zodat veulen wat terug zakte )

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:08

jolandje schreef:
huh? B-)


Ik snap ook al niet :')