[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jobamara

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:34

Rocky, hars who die gaat hard.

Luna, is heel sneu maar er afblijven is denk ik het beste misschien straks overleggen met de da als hij komt.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:36

Gefeliciteerd bonjoy!

Heel fijn dat tenminste 1 persoon reageerd op mijn post...dankje polleman,ik was er echt kapot van maar gelukkig leeft de poes nog.
Laatst bijgewerkt door Eilinora op 01-05-15 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:37

Bonjoy gefeliciteerd!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:40

Spam-time!! Mijn baby was gisteren alweer 3 weekjes oud en groeit echt als kool.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe vinden jullie mams eruit zien? Ze was na de bevalling erg schraal (ik schrok ervan). Volgens mij trekt het iets bij nu maar ik hou haar wel in de gaten.
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:43

inowa schreef:
Heel fijn dat tenminste 1 persoon reageerd op mijn post...dankje polleman,ik was er echt kapot van maar gelukkig leeft de poes nog.

Sorry Inowa :o *schaam*!
Wat super vervelend dat de kittens het niet gered hebben :(
Maar gelukkig met mama wel alles goed gekomen, en gelijk laten helpen, ja slimme keuze! Dit soort dingen zijn nooit leuk, je hoopt het nooit mee te hoeven maken.

Murosch, 3 weken alweer?! Jeetje wat gaat de tijd eigenlijk hard.
Groeit goed zo te zien :j super leuk

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:51

inowa sorry!!! Ik had het wel gelezen, wat een verhaal. Gelukkig is het met de poes zelf goed afgelopen, maar dit is wel heel naar zeg.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:03

Gefeliciteerd Bonjoy.

Ik heb besloten, mede dankzij jullie en hoop PBs die ik heb ontvangen terug te komen. Ik heb teveel 0lezier eraan beleefd om het Door 1 persoon te laten verpesten. Gelukkig is mijn merrie al bevallen, dus kan ik nu de verwensingen wel naast me neer leggen.

Ik zal de discussie dan maar sluiten door er vanaf nu niet meer over te praten.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:04

Fijn caesar, ben erg blij dat je hier weer meepraat

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:15

Jeetje Sara wat verschrikkelijk voor jou en Luna. Wat fijn dat ze de nacht goed is doorgekomen. Heel veel sterkte toegewenst!

Bonjoy gefeliciteerd!! En er waren geloof ik nog een aantal veulens geboren! Gefeliciteerd allemaal!!

Inowa wat fijn dat de poes het wel gehaald heeft. Sneu dat de kittens al overleden waren :( Hoe gaat het met Pepper, Aagje en Joy? Was Joy nu wel op niet drachtig?

Murosch alweer drie weken! wat gaat de tijd snel he! Kodi is ook alweer bijna 5 weken oud! Gaat zo hard!
Even een foto van hem <3

Afbeelding

Afbeelding

En wish op dag 298!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sultan15 op 01-05-15 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:20

Sultan; joy is niet drachtig,ze is inmiddels overgenomen door een bokker.

Pepper staat inmiddels bij de hengstenhouder op de wei,is al gedekt en moeten nu afwachten.
Merrie van mijn vriend is ook weer gedekt tegelijk met pepper.

Aagje is nog rond en gezond haha

Afbeelding

Afbeelding

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:22

oh wat jammer Inowa :(

Fijn dat het zo goed gaat met aagje! en hopelijk in 2016 een mooi veulen voor pepper!

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:28

Bonjoy gefeliciteerd!! geniet ervan

Inowa erg zeg! Blijft moeilijk. Gelukkig dat de moeder het heeft gered.

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:30

Emmy7 schreef:
onze toppers, wij hebben ook altijd een ruin bij onze merrie lopen en dat ging super goed, tot een paar uur voor de bevalling. ze wilde m niet meer graag in haar buurt en joeg m steeds weg. dus toen hebben wij onze ruin erbij weg gehaald (op stal gezet). de merrie buiten laten lopen en daar heeft ze s nachts haar veulen gekregen. de ruin mocht echt niet in haar buurt komen de eerste dagen, man dan werd ze wild, maar na een week hebben we hem er weer bij gezet en nu gaat het hartstikke goed.

Op dit moment 'drijft' hij haar vaak op, dat ze door moet lopen bijvoorbeeld. Wanneer ze dan achterin het weiland zijn verspreiden ze weer en gaat hij ergens anders grazen. Ik denk dat hij het goed bedoelt, maar ben ook bezorgd over het feit dat ze dan misschien het veulen 'expres' binnen gaat houden, voor zover dat mogelijk is (de 1 zegt van wel, de ander van niet). Dilemma dus!

Ben wat hoopvoller na het lezen van jouw bericht, zal het extra in de gaten houden. Tot nu toe jaagt ze hem niet weg, integendeel zelfs. Ze lopen al samen sinds dat Zigiandra 8 maanden oud was (gekocht toen ze 5 mdn was, bij moeder weg met 8 mdn), nu dus al een dikke 10 jaar. Maakt het wat ingewikkelder.

Op aanraden van staleigenaar en fokker houd ik ze inmiddels 24/7 buiten, dit omdat Zigiandra zo'n muts is die precies met haar kont tegen de panelen of muren van haar box zou gaan liggen :+

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:31

Iedereen gefeliciteerd met de veulentjes sorry dat ik even niet op iedereen een reactie geef,het is hier nog al druk ze drinkt super alleen ze kan nog niet zelf opstaan.
Maar Door de stal galopperen kan ze dan weer wel haha
Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:32

Onze Toppers, heb je wel een alarm oid om in de gaten te kunnen houden of ze al begint en wel bij de bevalling te kunnen zijn?

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:35

Bonjoy schreef:
Ook mijn merrie is moeder geworden van een prachtig merrieveulen! :D

[ [url=m/Hy2Zus.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/z1e6qD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! Is ze helemaal bruin van kleur en heb je al een naam? Mooi luxe klein veulen als ik het zo zie <3

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:37

fokfanaat schreef:
Onze Toppers, heb je wel een alarm oid om in de gaten te kunnen houden of ze al begint en wel bij de bevalling te kunnen zijn?

Nee helaas niet, het enige alarm wat ik nog kon huren was een band die tot 100m signaal gaf. Dat is helaas te weinig. Gelukkig hebben de staleigenaren ervaring met fokken (Friezen) en rijd de fokker van Zigiandra iedere dag even aan om te kijken.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:43

Bonjoy gefeliciteerd met je mooie veulentje! Volgens mij is het een heel chique ding!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:46

tja ik zou liever een risico lopen dat ze met bevallen even tegen de muur aanligt adn dat ze zonder toezicht bevalt en de nachten zijn ook nog goed koud voor een pasgeboren nat veulentje

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:54

Afbeelding

Dit was net, zitten ook al helemaal opgedroogde plekjes op haar benen.

Onvergelijking dit was vanmorgen

Afbeelding

Ik lees straks even bij, beetje onhandig op de telefoon.

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:57

fokfanaat schreef:
tja ik zou liever een risico lopen dat ze met bevallen even tegen de muur aanligt adn dat ze zonder toezicht bevalt en de nachten zijn ook nog goed koud voor een pasgeboren nat veulentje

Voor de meeste apparaten vragen ze nog heel erg veel geld en dan moeten we een heel eind rijden. Klinkt misschien raar, maar probeer toch wat kosten te drukken.... We hebben veel mensen met meer ervaring dan ik en mijn partner, die haar ook goed in de gaten houden. De fokker kan ik zelfs 24/7 bereiken bij twijfel.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:00

Onzetoppers, onze merrie is ook buiten bevallen, twee weken geleden. Ik wilde haar ook het liefste buiten, zodat je idd niet met het probleem zit dat ze tegen de wand aan gaat liggen oid. Het ging super goed, had lekker de ruimte, kon wat heen en weer lopen voor die tijd en nadat het veulen stond hebben we ze samen op stal gezet, ruin in de stal ernaast. Ik ben heel blij dat wij het zo gedaan hebben maar de een vooelt zich bete bij de ene manier en de ander bij een andere manier. Ook hadden wij geen alarm oid. Ik sliep buiten in een tentje en kon haar zo super goed in de gaten houden.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:01

Zo rockey dat is een verandering! spannend

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:02

Spannend rockey!!

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:05

Emmy7 schreef:
Onzetoppers, onze merrie is ook buiten bevallen, twee weken geleden. Ik wilde haar ook het liefste buiten, zodat je idd niet met het probleem zit dat ze tegen de wand aan gaat liggen oid. Het ging super goed, had lekker de ruimte, kon wat heen en weer lopen voor die tijd en nadat het veulen stond hebben we ze samen op stal gezet, ruin in de stal ernaast. Ik ben heel blij dat wij het zo gedaan hebben maar de een vooelt zich bete bij de ene manier en de ander bij een andere manier. Ook hadden wij geen alarm oid. Ik sliep buiten in een tentje en kon haar zo super goed in de gaten houden.

Precies, ik kan wel 1 of 2 wanden uit de stallen halen, zodat ze een box heeft max ter grote van 3 grote boxen aan elkaar, maar dan nog zouden we verwachten dat ze zo'n muts zou zijn om tegen de wanden of muur aan te gaan liggen. Dat risico loop ik liever niet... Ik heb ook een tent aangeschaft haha, just in case! Vanaf wanneer ben jij daar gaan slapen?

Het is ook mijn bedoeling om dan merrie en veulen 's nachts op stal te zetten (als het niet anders kan, de ruin ook in de box ernaast), indien nodig dan 1 wand eruit, zodat ze iets meer de ruimte hebben.