[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:05

Bij de mini's (of iig de hengsten waar ik bij gedekt heb) is het gebruikelijk een aanbetaling te doen bij de boeking en volledig betaald voor de dekking.
Maar dan boek je een dekking meestal ook wel ruime tijd van te voren, soms wel een jaar vooruit.

DL, laat je ze dan na de bevalling verder buiten lopen? Dat lijkt me pittig in jan-mrt. Zeker met harde wind en regen/sneeuw.
Of misschien ben ik te voorzichtig ;) Hier lopen de jonge veulens dan overdag wel buiten maar voor het donker komen ze zo vroeg in het jaar wel weer op stal.

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:17

Marije dat is nog twijfel, ik denk wel dat ik moeder en veulen op stal zou kunnen zetten, maar om te bevallen is het echt te klein. Ik zou willen dat ik grotere stallen had, maar helaas dat is bijna niet mogelijk..

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:41

Ow dacht vandaag.. (vond het al rap maar wie weet een super tranporter haha)
Dan duim ik voor morgen!!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:44

Sorry ik ben even afwezig geweest... Ik heb wel alles gelezen maar een bijleespost is me iets te pittig met zo veel pagina's :o
Mag ik vanaf hier weer inspringen?? :o

Ik vond het ook wat gek om over mijn drachtige merrie te praten terwijl ze nog niet hier staat :')
Ze komt als het goed is volgende week :):)

Annelies, gefeliciteerd!! Ik wist het natuurlijk al, maar toch :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:54

Het is een beetje van twee kanten inderdaad, AZ.
Ergens is het met verzenden (zeker op zo'n afstand) ook wel logisch dat er van te voren betaald moet worden, maar zelf had ik er ook niet bij stilgestaan misschien. Hier gingen de merrie's naar de hengst en tja dan betaal je voor ze drachtig terug naar huis gaan, maar zoveel contact heb je in dit geval ook niet. Maar zo'n hengstenhouder moet natuurlijk ook wel goed bereikbaar zijn en ook een beetje zijn verantwoordelijkheid om mensen goed ingelicht te hebben. Hij loopt immers ook centjes mis als het niet meer zou lukken.

Ik heb trouwens ondertussen maar een topic gemaakt voor mijn meisjes. Nu de meeste 2015 veulens toch wel geboren zijn:
[KS-MK] Twee Bolero'kes op komst in het hoge noorden (Welsh NWR's)
Voor de liefhebbers ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:10

Knolselder, van harte gefeliciteerd *\o/*

Duimen nog steeds AZ dat het toch nog op tijd aankomt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:54

Van mij wel Linda,ik vind het ook geen doen dit jaar om op iedereen te reageren hoor. :o
Maar ik lees en leef wel mee!

Knolselder wat leuk,gefeliciteerd!

Jolandje super dat ook Joanna drachtig is! Wat rekenen zij dat toch goed hé,zomaar samen drachtig worden en dan nog van een andere hengst. Gefeliciteerd!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:57

hihi nee het is soms wel een beetje te gek hier... :') maar ik ga mijn best weer doen :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:27

het gaat zeker hard hier, ik kan ook niet overal op reageren hoor, maar leef en leef ook mee :D

pretty, ja wat grappig he, Joanna hier thuis door Yuma gedekt en glowy 300 km verderop door billy gedekt , precies op dezelfde dagen :j

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:41

Super nieuws jolanda! Worden 2 veulens heel dicht bij elkaar!

Hier weinig te melden. Marley geniet van haar luie leventje op weide en speelt wat met haar kleine zusje

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:48

Knolselder gefeliciteerd, wat tof! *\o/*

Jolandje gefeliciteerd met de tweede drachtige dame, leuk zo beide tegelijk uitgerekend :j

AZ vandaag dus D-Day, hopelijk zit het ei er nog!

Ik volg ook niet alles op de millimeter qua reageren hoor, dan kom ik niet meer aan werken toe :o :+

Hier is de pluizebol nog steeds op een roze wolk en het buikje groeit met de dag (Pinda wordt echt olifantsformaat geloof ik :oo ), dus all good :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:54

Luna2006 schreef:
Super nieuws jolanda! Worden 2 veulens heel dicht bij elkaar!

Tja of juist niet... Hier zit er dan 1,5 week tussen, maar zie de bui al hangen dat de eerste 3 weken eerder komt en nr. twee gerust 3 weken overdraagt. Zo zijn die van mij ook wel :')

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:11

haha, aniek dat zei ik ook tegen mijn man, die had al in gedachten een relaxt zondagmiddagje bevallen met de merries :+ , maar kan nog weken tussen komen :j

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:17

jolandje schreef:
mijn man, die had al in gedachten een relaxt zondagmiddagje bevallen met de merries :+ ,

Wahahaha zó typisch mannelijk, dat doen en plannen we "even" :D :D :D Geweldig!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:24

Hahaha nee inderdaad.
Hoop ook stiekem dat als de eerste bevallen is, de ander denkt; 'oh dat wil ik ook!' Maar helaas werkt het niet zo. Ach we gaan het zien... Het is nog geen april gelukkig/helaas O:)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:24

Proficiat Annelies, 2 kindjes vrij kort op elkaar dan he? Leuk :)

Onze 3 merries zijn op 5 dagen tijd uitgerekend (19/3 22/3 en 24/3) maar ik vermoed dat er toch wel wat tijd tussen de veulentjes gaat zitten :) Oudje draagt altijd bijna een jaar, jonge altijd 2-3 weken te vroeg en de derde is een maiden, dus nog een grote verrassing :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:04

Dochter is net geen 2 wanneer deze komt. Mooi verschil vind ik :D

Hier 2 merries ongeveer een maand verschil. En als ik de laatste bevallingsdata neem van vorig jaar dan zal het ook ongeveer zo zijn

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:36

Proficiat Knolselder en Jolandje

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:59

Wauw annelies wat gaaf!!!!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:23

Knolselder schreef:
Dochter is net geen 2 wanneer deze komt. Mooi verschil vind ik :D

Zo heb ik ze ook :j Erg leuk!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:28

Afbeelding
Sorry schuin. Anouk en liz vandaag <3

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:03

Toch zie je wel vaak dat 2 merries dan ineens bijna tegelijk bevallen, kennissen van me hebben dat ook eens gehad. Daar ging de ene merrie de ene nacht, en de andere direct de nacht erna, en volgens mij waren die zo'n 3 weken uit elkaar uitgerekend.
Ben heel benieuwd wat die van jullie uiteindelijk gaan doen!

Nou, uiteindelijk is alles toch goed gekomen, na een hoop stress :+

Na 3 keer vragen kreeg ik vanochtend om half 11 een trackingnummer van het pakketje. Daarna het de hele tijd in de gaten gehouden, en toen ik om 12.45 uur keek, stond er dat het pakket om 12.26 uur afgeleverd was in mijn woonplaats, maar ik had niks ontvangen :?
Dus gebeld naar FedEx, al snel wisten ze daar te melden dat dit kwam doordat het naar een ander bedrijf overgedragen was omdat ik op een eiland woonde, en dat het vanmiddag of morgen bezorgd zou worden. Dus uitgelegd wat de inhoud van het pakket was, en dat ik het toch echt vandaag nodig had. Gelukkig konden ze mij toen de naam en het telefoonnummer van het bedrijf geven waar het aan overgedragen was. Dus daarheen gebeld, en daar werd mij verteld dat het pakket morgen bezorgd zou worden. Dus ik heb aangegeven dat mij toegezegd werd dat het voor 18 uur bezorgd zou worden, en dat ik het echt vandaag nodig had en de reden waarom. Gevraagd of ik het dan eventueel op kon halen, en dat kon gelukkig.
Nu was dit net na 1 uur, dus die boot kon ik al niet meer nemen. Gelukkig woont mijn zusje vlakbij het postbedrijf, dus haar gebeld, en zij wilde het wel ophalen en dan de veerboot naar Texel nemen, zodat ik het sowieso een uur eerder zou hebben dan als ik zelf zou gaan. Ze moest zich flink haasten, maar uiteindelijk had ze net de boot gehaald, top zus! :)

Dus om 15.00 uur is Mausi uiteindelijk geïnsemineerd, en eigenlijk tot mijn verbazing zat er een ei op van bijna 5 cm! Dit is echt heel groot voor Mausi, normaal komt het nooit boven de 4,5 cm. Maar gelukkig dus nog op tijd! Toch voor de zekerheid het ei wel afgespoten en nu 18 dagen heel hard duimen dat alle moeite niet voor niks was.

Leuk hè, zo'n eiland? Ik ben echt blij dat ik inmiddels wel weet dat het meestal fout gaat met verzenden hier naar toe, dus ik zit er altijd de hele dag achteraan. :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:21

Yes, toch nog gelukt vandaag AZ *\o/* *\o/*
Maar wat een race tegen de klok zeg.
Nu gaan we heel hard duimen

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:46

Pfff wat een gedoe AZ, maar fijn dat het gelukt is!
Nu moet Mausi maar 18 dagen billenknijpen!

Dat die merrie er dan de nacht erop volgt teken ik voor hoor. Zou wel fijn zijn met waken! We gaat het meemaken volgend jaar...

En Rianne, ik zie Anouk ineens van de andere kant, ze hebt vlekken! :P

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:49

Whahahaha Ja klopt Aniek!! Ze is minimaal bont :') Dus echt minimaal. Liz heeft ook ineens witte vlekjes volgens mij probeert ze op anouk te lijken. Anouk is wel een hand vol >;)

AZ pfieuw hopen dat het nu goed gaat dan!! En dat het gelijk pakt