[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:49

Citaat:
A.U.B op volgorde van datum plaatsen,

datum - bokker - pendel - eigen gok

20/01 - MarijeR - Party Girl - merrie - merrie
26/01 - MarijeR - Misty - hengst - hengst
28/01 - MarijeR - Isis - merrie - merrie
30/01 - MarijeR - Snazzy - hengst - merrie
11/02 - Al_Zawraa - Aziza - hengst - hengst
23/02 - MarijeR - Amy - merrie - hengst
25/02 - balou_k - Rozina - geen uitkomst - merrie
01/03 - Tinniie - Bolleke - merrie - hengst
09/03 - Astridklomp - Little Roxie Remedy - hengst
12/03 - jeniej - soraya - hengst - hengst
13/03 - Pretty - Nikita - merrie - merrie
15/03 - miicchhellee - Lincom's Celebration - hengst - ?
22/03 - Fotsy-Lady Flo-merrie-merrie
22/03 - Sultan15 - Fairy Molga J.N. - hengst - hengst
25/03 - melanie20-Lisa-hengst-merrie
25/03 - Nicole - Ald Feart's mierela - hengst - hengst
28/03 - Lovelyn - ushi - merrie - merrie
01/04 - Luna2006 - Bella Luna - hengst - hengst
01/04 - Murosch - Wainonia - merrie - hengst
01/04 - Vesceron - Jazz - hengst - hengst(te vroeg dood geboren)
05/04 - Joyceee86/nicole288- Barcardi - merrie - merrie
07-04 - Jibbel - Gelske - merrie - hengst
08/04 - inowa - pepper - merrie - merrie
09/04 - Ymor-bente-merrie-merrie
10/04- Vitaquilla - Vitaquilla - Hengst - hengst
11/04 - Anniekslijk - Zolex - merrie - hengst
12/04 - Urielle - Future - hengst - merrie
13/04 - Tinniie - Jade - hengst - hengst
15/04 - __Lauraa - Natanalientje - merrie - merrie
15-04 - bonnieaw - Caline - hengst - hengst
16/04 - emmy7 - Nienke - hengst - ?
18/04 - Pretty-Lisa-hengst-merrie
20/04 - onley - dessy - hengst - hengst
20/04 - irischcob - Iris - merrie - merrie
25/04 - cemlys -Posie- merrie- hengst
01/05 - Hannepan-Picasso-merrie
03/05 - hanneke1908 zonie hengst- hengst
04/05 - Dustinlover-Bo-hengst-merrie
05/05 - hanneke1908 danita merrie-merrie
07/05 - cemlys - Beyonce-hengst - merrie
11/05 - Leonoor - Verzichts Greys Delight - merrie - merrie
18/05 - ponyparadijs - Zjie's the One - merrie - merrie
24/05 - Dustinlover- Silver dollar baby- Merrie-Merrie
26/05 - Karin - Dora - merrie - hengst
03/06 -_Karin-Donna-Merrie-merrie
09/06 - polleman-Bonita-merrie-merrie
10/06 - inowa - aagje - hengst - hengst
10/06 - GBlover - Calliope - hengst - hengst
11/06 - Tara _ 13 Tara hengst - hengst
12/06 - Sultan15 - One Wish - hengst - merrie
16/06 - jolandje - Joanna - merrie - merrie
21-06 - jolandje - Glowy - merrie - hengst
28/06 - Dustinlover-Lucky-hengst-hengst
??/08 - __Lauraa - Guus - ?? - hengst
??/08 - __Lauraa - Pia - hengst - hengst
??/08 - __Lauraa - Sjaan - merrie - merrie
29/08 - Dustinlover- Empty-Hengst-merrie
10/09 - Al_Zawraa - Mausi (GR Bint Shadwan) - hengst - ?

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:47

Ja sorry , iris maar je had het al gevonden :-)
foto van vanavond. 250 dagen.

Afbeelding

Cyrina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:23

Vesceron, wat zonde.. :( Sterkte.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:52

Bedankt allemaal, jullie berichtjes doen me goed.
Ik probeer even op alle vragen te reageren, vergeef me als ik iets mis en vraag het gerust nog een keer.

Ik heb behalve de uier en zucht echt niks gemerkt, geen tekenen verder niks. De uier was ook zooo minimaal dat ik dacht dat het niks was. Sterker nog de DA was er gisterenmiddag nog bij voor de laatste rhino enting, die heeft nog even gekeken en vond het ook niet alarmerend, wel wat vroeg maar geen reden tot zorgen, dachten we...hij heeft zelfs nog even naar de kling gekeken maar geen verandering of wat dan ook, hij was dan ook helemaal in shock.

Hij heeft de nageboorte helemaal nagekeken, er zat een kleine wat geel gekleurde plek wat kan duiden op infectie door bv luchtzuigen via d'r kling, verder niks bijzonders, aan het veulen ook niks bijzonders te zien maar ik laat hem niet verder nakijken, het is goed zo, het lijkt echt om domme pech te gaan, alles ging zo goed.
Hij was zo mooi, echt al af, echt een veulentje. En alles wat ik wilde, gitzwart (die kans was zo klein), klein kolletje en een wit voetje.. en....een hengstje. Iemand vroeg om foto's, die heb ik en via pb geen probleem met wel het verzoek deze voor jezelf te houden :) ik heb hem op mn telefoon, zal hem morgen even op de pc zetten.

M'n merrie is er verder goed onder, ze heeft afscheid kunnen nemen en is verder wel wat rustig en moe, maar geen koorts en ze eet en beweegt goed, blijf haar even goed in de gaten houden de komende dagen. Alleen 4 krammen omdat ze uitgescheurd is, maar als dat alles is ben ik allang blij. Het is allemaal inderdaad niet vanzelfsprekend helaas :n
Toch wil ik het graag weer proberen, als m'n portemonnee wel even meewerkt.

Voor de gene die het leuk vinden, hij had Karakter gaan heette.

Beetje lang verhaal geworden maar hoop zo alles beantwoord te hebben, het was een lange, zware dag, ben er echt wel kapot van.
Als jullie het goed vinden blijf ik wel mee doen hier :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:59

Natuurlijk blijf je hier meedoen. Ik vind het zo naar voor je, mijn merrie liep bijna gelijk op met de jouwe en ik heb er de hele dag aan lopen denken. Inderdaad, het is allemaal niet vanzelfsprekend en dit zet je even heel hard met beide voeten op de grond. Ik hoop dat je het komende jaar succes hebt en je alsnog het mooie veulen krijgt dat je graag wilt. Heel spijtig en een mooie naam had je voor hem bedacht. Als je het niet heel vervelend vindt, zou ik ook graag foto's van hem willen zien via PB, vooral omdat mijn merrie ook gelijk op loopt en ik dan een beeld krijg van hoe haar veulen er nu uit zou (kunnen) zien.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:01

Pff kan me voorstellen dat het een zware dag was. Gelukkige is je merrie er nu rustig onder. Wat vreemd dat je dan geen voortekens ziet he. Balen zeg. Tuurlijk mag je blijven meevolgen. Hopelijk is ze er volgend jaar gewoon weer bij!

Hier bij een merrie nog steeds geen beweging gezien. Was bij der vorige dracht net zo. Zucht.
De andere vandaag een klein hupsje.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:02

Vandaag ook aan gedacht idd. Stiekem merries weer even gecontroleerd en rondje stal en paddock gelopen en gecontroleerd.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:20

vreselijk nieuws Vesceron, heel veel sterkte. Helaas weet ik precies hoe zoiets voelt.
echt klote.

mijn merrie heeft vorig jaar ook met 9 maanden verworpen, alleen was dat een tweeling. Ik heb in het DBT 2014 wel 2 linkjes gezet met de foto's. Maar misschien geen goed beeld, omdat ze nu eenmaal kleiner waren dan eenlingen.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:26

Vesceron/Ilse, wat goed van je dat je gewoon blijft meelezen hier. En een goed en dapper besluit om het nogmaals te proberen. Misschien geen fijne vraag, maar had je bij de dekking een levend veulen garantie? Want in dat geval kun je je volgende dekking wellicht voor een gereduceerde prijs krijgen.
En haar voor de zekerheid dicht laten zetten bij een volgende dracht.
Allemaal praktische dingen waar je hoofd vast niet naar staat.
Vooral sterkte gewenst.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:55

En dan was het ook nog je droomveulen... ;( Ik vind het echt verschrikkelijk voor je!! Ik hoop dat de rest van de veulens hier gezond en wel ter wereld komen!

Ik was gisteren de stal aan het uit doen en zag ineens Roxy's buik flink tekeer gaan. Natuurlijk had ik mijn telefoon nog in huis liggen dus deze even snel gehaald om het te filmen. Ik heb het nog net een stukje kunnen filmen, want daarna was het weer rustig.

https://www.youtube.com/watch?v=Oei6mu3 ... e=youtu.be

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:31

Vesceron zo ontzettend zonde en je weet het nooit anders als dat het jouw gedroomde veulen was...als je het niet erg vind ben ik ook benieuwd naar een foto..die neem ik ook altijd als we een veulen hebben die het niet haalde,ik heb er trouwens ook nog van een veulentje ongeveer twee maand te vroeg geboren.
Dapper dat je hier wilt blijven meedoen,we hadden je allemaal dit veulentje gegund :(:)
Gelukkig is de merrie er verder wek goed onder.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:05

Jeetje Vesceron, ook ik leef met je mee hoor. Wat een horror!! Vind dat je er erg goed mee omgaat. De merrie is natuurlijk wel het belangrijkst, dus heel fijn om te horen dat het met haar zo goed gaat.

Caro heb ik gister weer even gereden zonder zadel. Ik snap niks van haar deze dracht, ene dag is ze chagrijnig (dit is ze normaal echt nooit) en de andere dag kruipt ze tegen je aan. Ene dag is niks goed qua beweging en zoals gister vliegt ze weer vrolijk en voorwaarts de bak door. Ik mik het er maar op dat dit veulen gewoon veel beweegt en dat hij de ene dag beter ligt dan de ander. Zou binnenkort toch wel op moeten houden gezien hij straks te groot wordt om nog veel te bewegen lijkt mij.

Ik las de afgelopen pagina's wat over melktesten, even een domme vraag misschien.. Maar is het niet slecht om merries te 'melken' als ze achterin hun dracht zitten?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:08

astridklomp schreef:
En dan was het ook nog je droomveulen... ;( Ik vind het echt verschrikkelijk voor je!! Ik hoop dat de rest van de veulens hier gezond en wel ter wereld komen!

Ik was gisteren de stal aan het uit doen en zag ineens Roxy's buik flink tekeer gaan. Natuurlijk had ik mijn telefoon nog in huis liggen dus deze even snel gehaald om het te filmen. Ik heb het nog net een stukje kunnen filmen, want daarna was het weer rustig.

https://www.youtube.com/watch?v=Oei6mu3 ... e=youtu.be

Haha die gaat even lekker tekeer

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:10

Bonnieaw schreef:
Jeetje Vesceron, ook ik leef met je mee hoor. Wat een horror!! Vind dat je er erg goed mee omgaat. De merrie is natuurlijk wel het belangrijkst, dus heel fijn om te horen dat het met haar zo goed gaat.

Caro heb ik gister weer even gereden zonder zadel. Ik snap niks van haar deze dracht, ene dag is ze chagrijnig (dit is ze normaal echt nooit) en de andere dag kruipt ze tegen je aan. Ene dag is niks goed qua beweging en zoals gister vliegt ze weer vrolijk en voorwaarts de bak door. Ik mik het er maar op dat dit veulen gewoon veel beweegt en dat hij de ene dag beter ligt dan de ander. Zou binnenkort toch wel op moeten houden gezien hij straks te groot wordt om nog veel te bewegen lijkt mij.

Ik las de afgelopen pagina's wat over melktesten, even een domme vraag misschien.. Maar is het niet slecht om merries te 'melken' als ze achterin hun dracht zitten?

ik denk dat het meer is voor als je een drup ziet hangen. Actief melken is nooit goed.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:24

Gefeliciteerd pretty!!! *\o/* Y)(^)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:42

Pretty gefeliciteerd!

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:56

Vesceron wat een ontzettend naar bericht :( Heel veel sterkte gewenst :(:)
Het zet ons wel weer met beide benen aan de grond dat het inderdaad niet altijd vanzelf gaat... en dan ook zo weinig voortekenen. Fijn dat de merrie het naar omstandigheden goed maakt, en dapper dat je dit jaar weer een poging gaat wagen. Ik ben ook benieuwd naar de foto, onze merries liepen ongeveer gelijk, zou je hem ook naar mij kunnen sturen?

wow astridklomp wat gaat roxy wat kan je het goed zien op het filmpje!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:14

Dankjewel. :)

Wat uitmelken kan geen kwaad hoor,ik doe het al jaren zo. Natuurlijk moet je de emmer er niet bijnemen.. :+ Maar wat druppels eruit melken gewoon. Als ik wacht tot de melk eruit loop sja dan zijn die testen overbodig want hier druppelen de merries alleen een uurtje voor ze moeten bevallen ofzo.. :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:16

Bonnieaw schreef:

De merries worden niet echt "gemolken" :)
Je knijpt er 1 druppeltje uit en that's it.
Juist op het laatst is de melk aan het druppelen of zelfs aan het spuiten, dus dan hoef je vaak niet eens een druppeltje eruit te knijpen. moet je er wel een druppeltje uit knijpen? is dit ook geen enkel probleem, want de merrie maakt gedurende die tijd ontzettend veel melk/biest aan :j

Vesceron nogmaals een hele dikke knuffel... :(:)

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:29

Gefeliciteerd Pretty!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:30

pretty gefeliciteerd!!

Wainonia zit vandaag op 270 dagen. Nog 2 maandjes te gaan whoehoeww

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:34

Murosch schreef:
pretty gefeliciteerd!!

Wainonia zit vandaag op 270 dagen. Nog 2 maandjes te gaan whoehoeww

Wat gaat het hard he! :))
*\o/*
Ik kan niet wachten :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:39

Jaa, ik ben al druk aan het voorbereiden hier. De omheining moet ik nog even mee bezig, maar het kraampakket is al bijna compleet. Nog even microlax bestellen, dan heb ik volgens mij alles. Ja en die ellendige camera geïnstalleerd zien te krijgen...

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:47

Pretty; gefeliciteerd!!
Astrid; wat gaat die tekeer zeg jeetje!!!!!

Vesceron; wat zuur allemaal, wat een pech ...:(

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:53

Camera moet hier ook nog en omheiningen en dergelijke, eigenlijk alles haha