[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:20

Wat is Kitzbi knap!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:22

Hier is nog een buik foto van mijn pooown...

Ik zelf zie ietsie pietsie buik... maar ja is haar eerste veulen ook he... Ze is nu 5 maanden:

Afbeelding
Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:29

mijn poownie is nu ook 5 maanden drachtig van haar eerste veulen maar die is veeeeeeel dikker haha.
De mijne lijtk wel een beetje op die van Melody kwa buik.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:36

is bij mij ook een kleine hengst op gegaan... misschien zal dat het zijn... ach ja alle merries zijn ook niet het zelfde.

Heb je ook een foto van haar dikke buik? Wel leuk!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:40

Wat goed dat Athlanta zo vecht. Hopen dat het de goede kant op gaat!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:58

Knappe dames zie ik weer. :j

Mijn springles ging helemaal top :D

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:01

Kan het zijn dat ze na paar maanden (3,5) dracht al niet meer zin hebben om te springen? Laatst met oefenparcours echt idioot rondjes gerend vanwege de paniek oid en gisteren met laag kruisje merkte ik der gewoon enorm twijfelen terwijl ze normaal enorm naar de hindernis trekt...
Laat der volgende week nog een keer vrijspringen als ze dat wil en anders houden we het springen voor gezien voorlopig.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:16

Dat is ook een beetje aanvoelen natuurlijk. Als je merrie aangeeft het niet prettig te vinden zou ik het niet doen. :n

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:22

Idd maar zou dus goed kunnen. Dressuur vind ze nog wel harstikke leuk om te doen, werkt enorm hard voor me maar met springen komt het er gewoon even niet meer uit. Als het niet meer wil dan hoeft het van mij ook niet. Dan mag ze daar lekker op wachten tot volgend jaar herfst ;)

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 00:38

Dwyne schreef:
Kan het zijn dat ze na paar maanden (3,5) dracht al niet meer zin hebben om te springen? Laatst met oefenparcours echt idioot rondjes gerend vanwege de paniek oid en gisteren met laag kruisje merkte ik der gewoon enorm twijfelen terwijl ze normaal enorm naar de hindernis trekt...
Laat der volgende week nog een keer vrijspringen als ze dat wil en anders houden we het springen voor gezien voorlopig.

Mijn merrie springt ook niet meer als ze drachtig is. Normaal trekt ze ook aan op de hindernis, maar zodra ze drachtig is wil ze niet meer naar de hindernis toe.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:12

Springen is juist datgene waarbij ze helemaal vrolijk wordt! Zelfs met dr 5 maanden pensie.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:26

Gister les gehad met die bolle van mij hihi.Ze loopt op het moment zo ontzettend lekker aleen mn instructeur zei dat ze na de draf enorm dr balans weer moet vinden in de stap duurt 10mtr voor ze zich weer echt gaat dragen.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:48

Goedemorgen!

Hoe is het manueeltje?

Zal vandaag eens dikke hiba buik foto maken!die zit nou rond de 165/170 dagen!

De ene keer denk ik het Dikkie dik en dan andere keer vind ik haar geen buik hebben..heel raar!

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:26

Leuk om te lezen dat hier alles goed gaat.

Vorige week even een grote schrik gehad. Thess had een behoorlijk ernstige slokdarmverstopping. DA heeft haar helemaal moeten spoelen en ze heeft 4 dagen op een AB kuur gestaan.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:32

Ïk leef met je mee!heb t nu 2x hier gehad met alano..
Slokdarmverstopping vindt ik zo zielig om te zien!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:39

MelodyT schreef:
Ja ik moet ook altijd aleen!Wilde toevallig dit weekend naar buiten gaan met haar iemand zin mee te gaan?(ik kan za en zondag ochtend)

Daar heb je inderdaad super geluk mee gehad manueeltje!
Nu pas klein buikje is die van mij dan echt zo gigantisch voor het aantal dagen dat ze is?

Nogal :=

Nou is wet look wel een merrie met heel erg veel bloed, die blijven over het algemeen toch wat ranker.
Maar wet look is op het einde wel dik hoor, althans vorig jaar wel :P
Maar goed, wat ik me kan herhinneren is dat ze vorig jaar al wel een beste buik had rond deze tijd.

Maar ik geef dr nu ook niet zo veel te eten als vorig jaar.
Ik heb dr vorig jaar echt vet gemest :o

Ga ik dit jaar dus niet meer doen, is helemaal niet zo goed als ze te dik zijn.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:42

met althlanta gaat het nog steeds erg goed, hij doet het echt super.
Lekker vrolijk enzo, dus wij zijn helemaal blij,Vanmorgen beukte hij zijn staldeur er zowat uit omdat hij brok wilde haha

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:46

Super Manueeltje!

@Melody: Allebei buitenrij plannen dus. :D Ik ga zondag met m'n merrie naar het strand voor het eerst. Ben benieuwd..

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:58

manueeltje84 schreef:
Lekker vrolijk enzo, dus wij zijn helemaal blij,Vanmorgen beukte hij zijn staldeur er zowat uit omdat hij brok wilde haha

Oh super zeg! nou maar hopen dat het zo blijft! Zal nog wel even duren voordat dat gat dicht zit, denkende aan mn eigen blindedarm die niet gehecht kon worden. Maar in ieder geval positief so far!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:16

Talida schreef:
manueeltje84 schreef:

Oh super zeg! nou maar hopen dat het zo blijft! Zal nog wel even duren voordat dat gat dicht zit, denkende aan mn eigen blindedarm die niet gehecht kon worden. Maar in ieder geval positief so far!

Dat gat zit dicht, en als ik je ga vertellen dat het maar een zielig sneetje was van 7 cm, daardoor heeft hij zijn darmen uitgeperst, en ze zijn ook weer via dat sneetje terug gestopt en dicht gehecht.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:19

Top top top!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:52

Dan moet ik toch nog even fronsen over die DA hoor. >;) Maar superbeslissing van jullie dus uiteindelijk, ik ben blij dat het zo goed gaat!

*edit*
Ik snap dat dit soort aandoeningen heel ernstig zijn bij een paard. Wat ik meer bedoelde is dat de DA direct al zei: afspuiten. Ik had het nog een nachtje aangekeken. Natuurlijk zijn DA's ook mensen, ik schnap. :D
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 22-10-09 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:59

sokje, niet over fronzen. paarden zijn met darm aandoeningen de meest gevoellige diersoort die er is. Zelfs als 2e jaars student is iets wat we al goed geleert krijgen dat een minimale beschadeging aan het darm bij een paard fataal kan zijn. Paarden kunnen ook heel slecht tegen pijn, en zijn dus extreem gevoelig voor buikvlies ontstekingen.
Ff voorbeeldje, als je een rund na opvoelen hebt met een scheur van het rectum, kun je die met antibiotica vaak er weer bovenop helpen. Een paard hoeft alleen maar een beschadeging te hebben aan de binnenkand van het rectum, zonder dat het een scheur is dus, en ze kunnen al buikvlies ontsteking krijgen en er aan onderdoor gaan.

Manueeltje en haar paard hebben gewoon heel heel heel veel geluk gehad. Op de eenofandere manier is het darmvlies niet geschadigt geraakt toen het er uit lag, wat al een wonder opzich is, en zijn er ook geen bacterien mee naar binnen gegaan die voor een accute ontsteking zorgen. Dat is echt een kans van 1 op de miljoen ofzo...

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:09

@manueeltje:Melody heeft ook erg veel bloed 76.8% als ik me niet vergis.Rank is ze normaal wel maar nu is ze kwa verhouding beetje apart.

Slokdarm verstopping is erg zielig jah,moeder van Melody had het ieder jaar wel een keer.
Door littekenweefsel word dat steeds nauwer en blijft er steeds sneller wat steken...

Fijn dat athlanta het zo goed doet,is weer een hele geruststelling.

Ja echt heerlijk lekker de bossen in,de mijne vind het heerlijk om te zwemmen.Van de zomer diverse keren gedaan (shoot gehad met haar voor BR voor de zomercollectie)aleen eind van de zomer was het water weg daar,allemaal verdroogd!Terwijl ze al zoiets had van jeej ik mag weer gaan zwemmen!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:11

De foto's van 140 dagen zoiets staan hier wel op de site.
Ik zal zaterdag wel weer een foto maken!!
Dan is ze 152 of 154 dagen.