[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:07

Maya schreef:
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet het idee had dat ze er last van hadden... Dewi rolde er ook gewoon mee (zelfs 'om' >;) )

Oke dat geeft een prettig gevoel ;)
Ze was afgelopen zondag uitgerekend, dus het zou mogen komen!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:08

wc-borstel - kapsel.... vandaag is cartouche eraan begonnen :( nog niet tot in de puntjes afgewerkt maar ik vrees dat ze dat binnen enkele dagen wel gedaan heeft,... de trees!!

Vanessa83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:13

LR, Mamauba, Pauk Gefeliciteerd!!! *\o/* *\o/*
LR; prachtige kleur!
Pauk: wat een lieve foto...

Haflingertje, als je je BA al hebt zou ik em om doen. Beter te vroeg dan te ....laat...
Ik krijg mijne zaterdag, Carly zit dan op 328 dagen, en ik doe em meteen om( das beter voor mijn hart :P ).

draaakje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:14

*klopt af* ben toch wel blij dat syl dat niet doet, staart schuren.

ze heeft wel iets anders raar, ik geeft reiki (weet niet of jullie weten wat dat is?) en s avond doe ik dit nu vaak bij syl, vind ze fijn, valt ze van in slaap. maar vaak begin ik bij haar buik, leuk, kan je het kleintje goed voelen, maar dan loopt ze dat naar voren en duwt haar billen tegen me aan... ze gaat echt recht voor me staan, en loopt dan net zo ver naar achteren tot haar billen tegen me aanzitten. best eng, niet dat ze wat zou doen, maar is wel uhm, heel veel paard in je persoonlijke ruimte :P

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:15

silketje schreef:
wc-borstel - kapsel.... vandaag is cartouche eraan begonnen :( nog niet tot in de puntjes afgewerkt maar ik vrees dat ze dat binnen enkele dagen wel gedaan heeft,... de trees!!

Erg he, Sofie is sinds een dag of 4 ook enorm d'r staart aan het schuren, die muts. Ze heeft zo'n mooie, boehoeh..
Ook Daisy meent dat het wel een leuk model is en is dus dito begonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:16

Zou dat niet zijn omdat ze voelt dat je 'lekkere/goeie' energie geeft, en gezien het achteraan toch veel pijn doet, of spanning zit. Dat ze daar wat steun / kracht voor wilt ontvangen, en daarom jou zo duidelijk maakt dat je daar moet wezen?

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:33

Zag een paar prachtige veulens met trotse moeders en ook nog een tante konijn voorbijkomen,
iedereen van harte gefeliciteerd

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:38

Farita is stadium pleeborstel voorbij... Die heeft aan de bovenkant van de staartwortel nog wat haar zitten en aan de onderkant, de rest is kaal of practisch kaal :S Echt geen gezicht... En ze begon eindelijk een beetje normaal model staart te krijgen ook :( Heb echt anderhalf jaar gespaart om zover te komen en nu kan ik weer opnieuw beginnen...
Ze had namelijk al een heel zielig staartje, half afgevreten, en dan heel kort ook, en half uitgevallen en heel dun en kort... Echt geen gezicht.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:38

@ Haflingertje: Ik zou nog geen band aan doen.
Uier is nog niet vol genoeg en spenen wijzen nog niet naar buiten.
Zo,n singel zit niet echt bepaald prettig.
Zodra je ziet dat het uier echt duidelijk wat meer vol raakt, dan zou ik hem er wel om doen :+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:40

quintusgl schreef:
Saffier; balen zeg! Weet niet wie B is, maar zal wel degene zijn die de boel regeld ;-) en dan ook nog geen water!!

Dat is ie inderdaad, en ook nog de broer van de eigenaar van de paarden, en hij is ook nog eens mijn ex............ :+ Dus nu hij weet dat N en ik samen "daten" kunnen jullie je misschien een voorstelling maken van hoe hij doet. (overigens is hij degene die onze relatie heeft beeindigd)

draaakje schreef:
*klopt af* ben toch wel blij dat syl dat niet doet, staart schuren.

ze heeft wel iets anders raar, ik geeft reiki (weet niet of jullie weten wat dat is?) en s avond doe ik dit nu vaak bij syl, vind ze fijn, valt ze van in slaap. maar vaak begin ik bij haar buik, leuk, kan je het kleintje goed voelen, maar dan loopt ze dat naar voren en duwt haar billen tegen me aan... ze gaat echt recht voor me staan, en loopt dan net zo ver naar achteren tot haar billen tegen me aanzitten. best eng, niet dat ze wat zou doen, maar is wel uhm, heel veel paard in je persoonlijke ruimte :P

Cashmere vond dat ook zo fijn om met d'r kont tegen je aan gaan staat, en gekriebeld te worden. Ik wist idd ook gelukkig dat ze niets deed, maar bij een vreemd paard zou ik er wel van schrikken. Cashmere deed dit vanaf dat ze een week oud was, vond ze lekker :+

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:41

zou kunnen haar maya, ik blijf ook netjes staan, maar vind het wel heel apart. voel er namelijk niet iets speciaals. (meer of minder energie ofzo)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:41

manueeltje84 schreef:
Zodra je ziet dat het uier echt duidelijk wat meer vol raakt, dan zou ik hem er wel om doen :+

Ik zou hem wel om doen, pasje van ons had minder uier en geen biest-glans zoals dit toen ze beviel. De aanzet van de spenen is al enorm, ze glanst enorm, die kan wel komen binnen een paar uurtjes!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:44

Neonlight schreef:
Gem, in veel grappen getuimeld dan? :(:)
Enne, als Neon tekenen geeft dan laat ik het je weten. Helaas heeft ze dat dus nog nooit gedaan. :( Maar, wie weet is het dit jaar anders. Bovendien heb ik de refractometer nu ook nog. :D

zoonlief had er vanmorgen nog eentje in petto.
Had alle hagelslag uit de pakken chocolade- , chocolademix, en vruchtenhagelslag verwisseld! En een lol dat hij had...... het vervelende was dat we er tijdens de lunch wederom in tuinden :( , waren de verwisselde pakken alweer vergeten.
Nou stoot een ezel zich in het algemeen, nooit tweemaal aan dezelfde steen..... maar gem wel :o?

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:46

Gem: Wat een rotwerk moet dat geweest zijn voor hem! Ik vind hem wel grappig. :D

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:51

Dat was me wat, 14 pagina's bijlezen maar ik ben weer bij... Ik lees dat voor sommige spannende tijden aan zit te komen, succes in ieder geval...

Frenia: Wat een geweldig mooi veulen heeft jouw merrie gekregen, ik blijf toch een zwak hebben voor dit ras...
Manueeltje84: Mooie foto's, wat een indrukken komen op het veulentje af om onwennig van te worden... Erg lief.
Little roosie; Wat een plaatje zeg, mooie foto's.
Suffie: leuke naam.... Lief zo'n klein veulentje
Pauk en Manauba ook gefeliciteerd.

Vergeef me als ik iemand ben vergeten, het was ook zoveel bijlezen... Ik wens de wakers veel sterkte en hopelijk voor jullie een gezonde veulen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:52

wel leuk bedacht :P

mn zusje had bedacht dat 1 april een goed excuus was voor het niet hoeven te doen van de normale klusjes :P grapjas :+

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:56

ShamalArabs schreef:
manueeltje84 schreef:

Ik zou hem wel om doen, pasje van ons had minder uier en geen biest-glans zoals dit toen ze beviel. De aanzet van de spenen is al enorm, ze glanst enorm, die kan wel komen binnen een paar uurtjes!

Ik ga hem inderdaad wel omdoen zo!
Helemaal nu ik jou reactie lees :D
Bedankt!

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:07

Iedereen bedankt voor de felicitaties!

Hier een klein foto bommetje van Timber:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn vandaag even in de binnenbak los geweest en vond de kleine wel leuk maar ook wel erg vermoeiend. Lady heeft vandaag weer bewezen een super moeder te zijn. Let heel goed op haar veulen maar wij mogen onder toeziend oog alles doen. Veulen heeft zijn prikje gehad en al voor de eerste keer een voetje gegeven zonder problemen. Ook het halster omdoen ging heel gemakkelijk. Net zo geduldig wachten tot het dicht zat :+:
Het was vandaag ook een druk dagje op stal met de woensdagmiddag lessen maar veulen sliep lekker door alle drukte heen. En morgen is een lekker rustig middagje dus gaat hij eerst nog een keertje binnen los en hopelijk later op de middag nog even kort naar buiten.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:13

wat een leukerd is het, vind dat altijd zo leuk, die veulen foto's ben altijd zo benieuwt naar wat er uit alle merries komt. ook leuk dat hier zoveel verschillende merries en veulens zijn, grappig :)

haflingertje, al is het alleen voor je eigen gemoedsrust, zoals vaker gezegd word, beter te vroeg dan te laat. het is maar voor even, al denk ik niet dat ze er veel last van hebben. (zeg niet dat het me fijn lijkt zitten, maar het lijkt me wel te doen voor een tijdje)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:22

draaakje schreef:
haflingertje, al is het alleen voor je eigen gemoedsrust, zoals vaker gezegd word, beter te vroeg dan te laat. het is maar voor even, al denk ik niet dat ze er veel last van hebben. (zeg niet dat het me fijn lijkt zitten, maar het lijkt me wel te doen voor een tijdje)

Klopt ook, het is maar voor heel even als het goed is ;)
Daarnaast heb ik wel nog de cam die ik even kan checken als ik het niet vertrouw.
maar die BA is gewoon ideaal.....

Kan ikzelf ook nog lekker slapen :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:28

haflingertje schreef:
Klopt ook, het is maar voor heel even als het goed is ;)
Daarnaast heb ik wel nog de cam die ik even kan checken als ik het niet vertrouw.
maar die BA is gewoon ideaal.....

Kan ikzelf ook nog lekker slapen :D

Precies, mag best ook een beetje aan jezelf denken.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:31

draaakje schreef:
fantast, kan een proefdraai van het veulen geweest zijn, veulen van syl heeft dit nu zo'n een keer per dag, je ziet het veulen dan helemaal draaien, steekt aan alle kanten uit en hobbelt en bobbelt helemaal op en neer.

Een proefdraai daar dacht ik zelf ook aan inderdaad,je zag het indedaad alle kante uit hobbelen en bobbelen mijn zus zei al whaa je ziet het beentje :o.
Yew bleef mooi staan te eten :Y) en leek nergens last van te hebben, ben vanavond voor de zekerheid nog maar even langs geweest alles was in moeders buik weer rustig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:44

Haflingertje, ze lijkt er zo nog niet klaar voor, maar merries kunnen foppen, gewoon omdoen dus! Ik ben hier trouwens ook wel benieuwd naar foto's van de kling.

Timber is knap!!! Homozygoot bont waarschijnlijk zo te zien?

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:53

Neonlight schreef:
Haflingertje, ze lijkt er zo nog niet klaar voor, maar merries kunnen foppen, gewoon omdoen dus! Ik ben hier trouwens ook wel benieuwd naar foto's van de kling.

Timber is knap!!! Homozygoot bont waarschijnlijk zo te zien?

Dat wou ik dus ook zeggen, het ziet er nu niet naar uit dat het gaat gebeuren.
En tsja er is een klein percentage dat een uitzondeing maakt, maar dat is een vrij klein percentage.
De meeste merrie, s op enkele uitzonderingen na krijgen eerste en voller uier en gaan kegelen.

Maar als jij er een goed gevoel bij hebt dat je de BA om doet, dan moet je dat toch doen, als jou dat een beter gevoel geeft. :+
Maar je vroeg hier om een mening, ik denk dat ze nog niet zo ver is.
Waneer is ze aan de tijd?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:53

Gefeliciteerd met alle knappe babies weer!

Hier sinds vandaag een coupe pleeborstel. :j Bij de merrie dan...