Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PridesRanch

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:40

Vraagje (met enige spoed ook wel). Pride is vanochtend rond 6 uur bevallen maar volgens mij heeft ze sindsdien niet meer gemest. Nou heeft ze gister tussen 12 en 3 uur 's nachts constant staan mesten (alsof ze "leeg" moest) maar ik vraag me toch af of dit normaal is. Wie helpt?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:41

dit is een foto van bovenaf,maar je kan een een foto haast niet laten zien hoe dik ze wel niet is....

Afbeelding

Afbeelding

ziet er niet uit zo he??? Bloos

oja, ze is ook maar 1.63m hoog..ze lijk zo groot zo...

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:52

Leuk zeg twee veulentjes, en allebei bont! Bij die van mij is de kans ook errug groot dat het veulen bont wordt...

Ook even een update van de merrie:

ze is vandaag onrustig, loopt stevig te stappen en nijdig te kijken, zwiept daarbij ook met haar staart. Al haar spieren (kont, schouder, hals) voelen keihard aan, waardoor haar banden ook weer wat harder lijken, maar dat zijn ook gespannen spieren denk ik, want die staart geeft echt geen weerstand meer als ik die omhoog doe. Verder zat er vanmorgen wat prut (vocht met zand) aan haar tepels, maar nadat ik dat schoongemaakt heb is het schoon gebleven. Haar buik lijkt ineens wel dunner Verward en nog verder naar onder uit te hangen. Achter haar voorbenen en aan de zijkant zit bijna niks meer! De vulva is ook wat dikker geworden en ik zag wat opgedroogd bloed aan het randje zitten. Ter vergelijking wat nieuwe foto's:

twee dagen geleden:

Afbeelding

Vandaag:

Afbeelding

Twee dagen geleden:

Afbeelding

Vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:55

bubbels schreef:
Vraagje (met enige spoed ook wel). Pride is vanochtend rond 6 uur bevallen maar volgens mij heeft ze sindsdien niet meer gemest. Nou heeft ze gister tussen 12 en 3 uur 's nachts constant staan mesten (alsof ze "leeg" moest) maar ik vraag me toch af of dit normaal is. Wie helpt?

Ik heb wel gemerkt dat Pepsi minder mestte na de bevalling. De eerste uren helemaal niet, daarna weet ik het eigenlijk niet meer ... effe in de gaten houden en de da bellen als je het niet vertrouwt (heb jij dat: normaal gesproken is het het veulen dat niet mest Clown )

@Heike: oh oh ... zijn we illegaal bezig Tong uitsteken ?? Als de boktregels het voorschrijven, moesten we maar verhuizen he Knipoog . Maar kunnen we dan wel een verwijzing of een sticky houden? Het is nl toch écht wel een kraamstalonderwerp. Plies?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:29

bubbels schreef:

Bij Vanta heeft het een dag geduurd eer ze weer meste. Rond middernacht is het veulen geboren en 's avonds pas meste ze weer. (eigenlijk net toen ik de VA wilde bellen met de vraag of; poepte ze een kei grote drol Gestoord )

Eigenlijk wil ik helemaal niet dat ons topic naar HK gaat, zo erg slowchatten we toch niet? Bedoel, zie geen one-liners voorbij komen "gefeleciteerd" niet inbegrepen. Haha!
Maar ach, wat ik wil doet er niet toe, verplaatst wordt ie toch Haha! Knipoog
Wel jammer, nou gaat m'n berichtenteller helemaal niet meer lopen, ik post vrijwel enkel hier. Tong uitsteken

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:30

@Odess en Kimmie, dit zijn volgens mij de dikste merries die al zijn voorgekomen in dit topic ... Tjee zeg, dat dekje op die Fries! Haha!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:32

Odess schreef:
Misschien dat het met het oedeem te maken heeft dat ze onder haar hele buik heeft? De onderste 5 centimeter van haar buik is oedeem, zo dik is ze dus niet Clown

@ Kelan, ja de jouwe heeft echt beste spenen! Odessa's uier is gewoon heel anders! Gelukkig heeft Boldy net zo'n uier, dus het zal allemaal wel goed zijn Lachen

Jeutje! Odess is wel flink! Maar Oedeem maakt ook wel een stuk dikker! Boldly haar uier is inderdaad net zo als die van Odessa ongeveer, op maandag maak ik steeds foto's en nu ben ik net vergeten om er een van haar uier te maken.. Voor de rest loopt alles een beetje gelijk met die twee. Odess dus ook op 10 mei 2004 voor het laatst gedekt? De oedeem bij Bold gaat wel een stuk beter nu, ze heeft er geen last meer van en het valt niet meer ontzettend op, met die bulten die ze had. Zullen ze ook dezelfde dag bevallen...? Hier een foto van maandag:

Afbeelding

Jammer als dit topic weg of verplaatst wordt. Er zijn genoeg meelezers die allang al alles gelezen hebben, maar niet altijd wat plaatsen.. Volgens mij is het wel een waardevol topic..

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:36

Hoe weet je of je in de huiskamer kunt? Aangezien ik nog niet zo lang lid bent weet ik niet of ik me hier dan voor had moeten aanmelden ofzo?

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 18:41

Heike schreef:
Hallo allemaal.

Dit begint een behoorlijk huiskamer topic te worden.

Nieuwe bokkers kunnen onmogenlijk alles lezen.

Is het niet beter als ik dit topic verplaats naar de huiskamer. Natuurlijk kan er dan een dikke buiken topic blijven. met een link naar het huiskamer topic. Dan kunnen vragen etc in de kraamstal blijven en het gezellig kletsen in de huiskamer...

Wat vinden jullie.

Hou in ogenschouw
; dat het op heel bokt niet echt toegestaan is te slowchatten.
; Dat het topic lang is geworden en voor nieuwe bokkers onmogenlijk is om alles bij te lezen.
; dat vragen erg snel 'verdwijnen' van niet dikke buiken posters.

Jullie zijn een select groepje en dat is hartstikke gezellig en dat willen we zo houden. Daarom ook mijn vraag of jullie eens mee willen denken en dat het dus niet rauw op jullie dak valt.

Ik heb zelf niet het gevoel dat de nieuwe posters niet genoeg aandacht krijgen, maar dat kan ik verkeerd zien. Waar ik wel bang voor ben is wanneer dit topic op HK staat, het een groot zooitje wordt en er alleen maar geslowchat wordt. Ik zie dit topic als een raadgever, en dat wil ik graag zo houden. Dit topic is inderdaad al erg groot, maar het bestaat dan ook al 8 maanden ofzo! (227 dagen om precies te zijn Knipoog ) Ergens vind ik niet dat we thuishoren tussen de 'geef een cijfer voor een avator' en het 'grote hamstertopic'. Ik ben bang dat de kwaliteit verloren staat als we op de HK geparkeerd staan.

----------------------------------

Toen ik net Odessa ophaalde viel het me op dat haar hele kling lang was en iets openstond, veel meer dan anders! Ook waren haar uiers niet veel gekrompen en zaten er vliegjes op haar spenen (yuk) Volgens mij ben ik ook net getuige geweest van een 'voorwee'. Haar buik begon iets te trillen, ze duwde haar rug weg (bol) en trapte naar haar buik en zwiepte met haar staart. Hebben jullie dit ook meegemaakt??

@ Boldy, ik denk dat Odessa niet heeeel lang meer wacht, maar we zullen zien Lachen

@ Lola, is ze dan echt zo dik? Ik zie het gewoon niet denk ik Bloos

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:44

Ik sluit me helemaal aan bij odess. Iedere ochtend voor mijn werk kijk ik eerst even in het dikke buiken topic Haha!

Mijn merrie is lange niet zo bol naar beneden als die van jullie de mijne draagt echt opzij. dus in de breedte. Ik ga dit weekend weer foto's maken. volgens de hengstenhouder is ze a.s. woensdag uitgerekend. Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:49

Eigenlijk ben ik het ook wel eens met Odess.. En ik heb idd ook niet het idee dat er niet gereageerd wordt op anderen die niet zo regelmatig hier komen. Het is voor álle merries die drachtig zijn, dus ja Haha!.

EN 2 HENGSTJES!!!!!! Whoehoeeeeee!!! Party!! Party!! Van harte gefeliciteerd Wendy en Bubbles!! Super! OK dan!
Kunnen jullie ook weer normale nachten gaan slapen Tong uitsteken.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:56

Odess schreef:
Toen ik net Odessa ophaalde viel het me op dat haar hele kling lang was en iets openstond, veel meer dan anders! Ook waren haar uiers niet veel gekrompen en zaten er vliegjes op haar spenen (yuk) Volgens mij ben ik ook net getuige geweest van een 'voorwee'. Haar buik begon iets te trillen, ze duwde haar rug weg (bol) en trapte naar haar buik en zwiepte met haar staart. Hebben jullie dit ook meegemaakt??

@ Boldy, ik denk dat Odessa niet heeeel lang meer wacht, maar we zullen zien Lachen

@ Lola, is ze dan echt zo dik? Ik zie het gewoon niet denk ik Bloos

Vandaag ben ik nog niet bij Bold geweest, ik had vanmiddag tentamen dus ik ga vanavond heen. Ik ga dus nog kijken hoe de vorderingen zijn. Van de week dat ik aan het poetsen was, was Bold ook naar haar buik aan het slaan, maar dan op een moment als ik haar niet aanraakte. Het veulen zie ik wel altijd bewegen, volgens mij is het zo gek als een deur! Van het weekend had de manege eigenaar gekeken naar Bold en die zei dat het met een week zou komen.. Dus wie weet.. (hij zei dat overigens ook drie weken geleden over een merrie die nu nog steeds dat kind niet heeft uitgepoept..) Wel spannend allemaal!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:56

Tinne schreef:
Eigenlijk ben ik het ook wel eens met Odess.. En ik heb idd ook niet het idee dat er niet gereageerd wordt op anderen die niet zo regelmatig hier komen. Het is voor álle merries die drachtig zijn, dus ja Haha!.

EN 2 HENGSTJES!!!!!! Whoehoeeeeee!!! Party!! Party!! Van harte gefeliciteerd Wendy en Bubbles!! Super! OK dan!
Kunnen jullie ook weer normale nachten gaan slapen Tong uitsteken.

Correcte 1 "hengst" en 1 hengst... die van Pride bleek toch een merrie Knipoog

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:01

Tatatatatatatatatatatatatata Nog met mijn oude PC, maar ik kan weer downloaden.

Foto's van HM Famosa Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Paard met zij-span

Dit is de laatste foto. Gisteravond gemaakt.

Afbeelding

Straks ga ik weer wat foto's maken van haar melkbar!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:02

Heike schreef:
Topics worden nooit weggegooid hoor!

Maar ik verplaats dit topic dan naar de huiskamer. Daar kunnen jullie gewoon verder kletsen.

Als het de 500 pagina's haalt dan wordt het gesloten en komt er een nieuw topic met de link naar het oude.

mensen die niet in de huiskamer kunnen moeten het even laten weten. dan pas ik dat aan.

Heike, ik denk dat als dit topic verplaatst wordt, er zo'n 15-20 topics in de kraamstal komen met "kijk eens hoe dik mijn merrie wordt" en "zou het veulen al komen?".
Nu houdt je alles mooi centraal en voorkom je dat er op de 1e indexpagina van de kraamstal overstroomd met korte topics...
Nu vinden de meeste mensen de weg wel naar dit topic, ook te zien aan de steeds weer 'nieuwe' mensen in het topic met dikke merries Lachen

Ook een voordeel, vragen worden op deze manier snel gelezen en beantwoord en omdat er weinig offtopic wordt gegaan, blijft het bijlezen ook redelijk te doen.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:11

Ben het eigenlijk eens met de vooraangaande reacties ... Dit topic is geen slowchat topic ... laten we er dan ook niet 1 van maken ... Scheve mond

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:12

Ik heb foto´s van Chimney buiten in mijn topic gezet. Hieronder een voorproefje:
Afbeelding
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zou het ook zeer jammer vinden als het topic verplaatst wordt. Het is niet een echt slowchat topic, aangezien de gemiddelde lengte van een post toch boven gemiddeld is! Ik zie het topic liever zoals hij momenteel is.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:13

@Phia woehoew! Hyper! Nieuwe pc = terug foto's! Haha! Ze moet nog 4 dagen hé? Uier lijkt me nog niet echt vol, er staan wel fameuze spenen op! Vork

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:35

Eerst allebeide dames gefeliciteerd met jullie veulens! Na lang wachten toch eindelijk zover. Het zijn mooie veulens hoor! Toch hoop ik dat mijn merrie me niet zo lang laat wachten. Maar goed zij hoeft nog maar 19 dagen en dan zit ze op 335 dagen dus begint voor mij ook spannend te worden.

Heike@ Ik zou het ook jammer vinden als dit naar hk gaat. Ik vind deze topic juist hier op zijn plek. Net als marije denk ik ook dat je dan meer vervuiling krijgt op kraamstal.

Phia@ Eindelijk foto's! Mooie buik hoor! Schiet nu op. Maarre waar is nu je nieuwe pc? Fijn dat we van hm ook weer foto's kunnen zien.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:37

Zoooo Chimney is echt gaaf zeg!!!

Frietje moet nu trouwens nog zo'n 30 dagen..... maar ze is zoooooo dik nu al. Ben benieuwd hoe dik ze dan is Clown

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:57

"Vervuiling van de kraamstal" Clown hihi dat is een goeie!
Goed punt, dat van die "losse flodders". Ik zie ook liever alle buiken bij elkaar; bezorgde en enthousiaste merriebaasjes kunnen op elk moment inhaken (of afhaken Haha! ). Het is hartstikke leuk om de merries met elkaar te kunnen vergelijken en te leren van elkaars ervaringen. Ik vind dit dan ook geen loos kletstopic Bloos .

@PhiaBink: Moossie is terug online Go jij! Go jij! (oeps, wat zeg ik nu Lips are sealed )!! Die begint ook aardig "gevuld" te raken zeg! Ik denk alleen niet dat het een verjaardagscadeautje wordt voor Henk Ach gut

@Wendy_Kila: wat een knap kereltje! En GROOT voor een pasgeboren veulen!!

Lee zit een beetje in de knoop met zichzelf. Ze wandelt de hele dag maar wat van A naar B en weer terug en stuurt Shane en Pepsi steeds weg, waar ze ook staan. Haar staart draagt ze wat van haar af en haar kling begint iets losser te worden. Zou ze dit keer wél op tijd gaan Nagelbijten / Gniffelen ??

Hier bolle Lee met in haar kielzog haar kind van twee jaar geleden. Ze lijken helemaaaaal niet op elkaar Schijnheilig ...:
Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:01

Loolapelooza schreef:
@Phia woehoew! Hyper! Nieuwe pc = terug foto's! Haha! Ze moet nog 4 dagen hé? Uier lijkt me nog niet echt vol, er staan wel fameuze spenen op! Vork

Fameuze spenen kunnen bij Famosa ook niet echt ontbreken geloof ik Tong uitsteken.
En eindelijk weer foto's van onze koninklijke hoogheid Haha!!!

Odess: ik vind Odessa er anders toch ook behoorlijk DIK uitzien hoor!! Ja Die is echt veel gegroeid de laatste maand! En jij ziet dat gewoon niet omdat je er dagelijks met je neus bovenop staat Tong uitsteken.
En een voorwee zei je? Morgen een mini-des dan? Haha! Zou leuk zijn!

Wendy: Mooi veulen! Ziet er goed uit!!
Ik vind het zo leuk, dat halstertje heb ik ook.. ik kan niet wachten tot ik dat bij mijn eigen veulie om kan doen Bloos ..

Faniek: ik kwam erachter in het topic ja Clown .. Ik snapte al niet waar al die reacties hier op sloegen, ik was er nog steeds heilig van overtuigd dat het de nacht van de hengsten was Haha!.

Bubbles; wist je dat Ayla ook op mijn lijstje heeft gestaan? Haha! Ik heb die er nu vanaf gehaald, ik wil geen dubbele namen op bokt Lachen. Of ik wil iig geen dubbele naam, laat ik het zo maar zeggen Knipoog. Zal misschien uiteindelijk toch wel, maar we shall see Haha!. Maar vond het wel even leuk om te vermelden!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:07

allebei super gefeliciteerd met die 2 geweldige hengstenveulens!!!!!! Haha!
Ze zijn allebei prachtig! en alweer hengstjes he!! Haha!

Marije: wat schiet copper trouwens al op zeg!! Vreya gaat lang niet zo snel! Boos! Tong uitsteken

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:08

vrijalover schreef:
allebei super gefeliciteerd met die 2 geweldige hengstenveulens!!!!!! Haha!
Ze zijn allebei prachtig! en alweer hengstjes he!! Tong uitsteken

Ik ben dus kennelijk niet de enige die het dacht Haha! Haha!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:09

de merrie,s die ik verzorg moeten nog 6 dagen maar het schiet niet echt op.
gaat heel erg langzaam.
heb helaas geen foto,s