Jeetje Meremel daar moet nu toch echt wel heeel snel een veulen uitkomen. damn die is flink aan het afbakken.
garffpamela
Geplaatst: 14-04-25 15:54
@Meremel zo’n uier en dan nog zo lang moeten wachten. Ik heb echt met je te doen. Als ik zie hoeveel slapeloze nachten ik al heb gehad terwijl we nog niet eens zo ver zijn.
@Myrthee wow wat groeit het kind hard zeg. Echt een verschil in die paar weken.
@Amitro wat een leuk filmpje, als ik dit zie kan ik echt niet wachten.
@Nieky bedankt voor je altijd uitgebreide reacties en het bijhouden van de lijst
Verder veranderd er hier niet zoveel, na de druppels melk vond ik het heel spannend maar ik heb me er inmiddels weer bij neer gelegd dat het nog even kan duren aangezien er echt helemaal niks veranderd.
Ik zie wel een hoop spannende uiers hoor! Wordt straks weer een babyboom
Amitro123 wat een vreselijk schattig filmpje. Gaan bij jou moeder en veulen nog niet naar buiten?
Memerel dat kan toch haast niet nog langer duren?????
SharonIndezz Jou uier moet volgen mij nog wel voller kunnen (wat niet wil zeggen dat dat ook gaat gebeuren natuurlijk) Was het haar eerste veulen of heb je fotos waar mee je kan vergelijken van voorgaande jaren?
garffpamela Als de melk toch al heeft gedruppeld zou je toch denken dat het niet meer al te lang kan duren. Mijn merrie heeft 1x 5 dagen geduurd vanaf de eerste druppel met dagen er tussen dat er geen melk of hars meer te zien was. Maar als ze buiten lopen willen de vliegen de melk of de hars er ook wel eens af eten.
Mijn merrie had al niet bijzonder veel uier maar is na 4 uurtjes weidegang is het uier weer flink terug gelopen in ieder geval aan 1 kant. Ook draagt ze haar staart nog steeds niet wat ze normaal ook al flink van te voren doet. Voor als nog ben ik er nog steeds gerust op om haar zonder birthalarm 24/7 buiten te laten. Vorig jaar is ze met 343 dagen onder de camera gegaan met birthalarm, ik ben benieuwd vanaf wanneer ik dit jaar het gevoel krijg dat ik der echt in de gaten moet gaan houden. Maar morgen is ze 340 dagen zo komt het iedere dag toch weer een dagje dichterbij.
Dit is mijn merrie haar eerste veulentje DDDara, ik staar mij niet teveel blind op het uier, die kan idd nog veeeel voller
Behoorlijke boobies al Laylah!
nieky1993
Geplaatst: 14-04-25 18:30
Laylah2002 Daar zit idd eindelijk schot in
Myrthee Ze groeien idd echt ontzettend hard he. Wat leuk al die lammetjes
Ominira vaak als de melk plakkeriger wordt en van kleur veranderd, duurt het niet meer lang. Hoe is het met je merrie vandaag?
Memerel jeetje ze houd je goed bezig zo, je zult wel doodop zijn inmiddels.
Amitro123 Je merrie is lekker fris Wel leuk dat je zoveel updates krijgt telkens.
Phileine83 Dat is een serieus volle uier zo te zien, kan niet meer lang duren zou je zeggen
Sharonindezz de "vouw" tussen de uier begint nu vanachter ook uit te vullen zo te zien. Een goed teken
Garffpamela alle verandering is telkens spannend idd. Opzich alleen maar goed dat je nu al kunt testen. Maakt het wat makkelijker om in de gaten te houden wanneer ze daalt in ph.
DDDara elke dag erbij is idd een dag korter bij de bevalling
Missy d'r uier vult nog steeds goed, elke dag een beetje meer.
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van andere fokkers. Dit jaar hebben we enkele merries die al vanaf het begin met ph testen witte melk hebben . Eerst Fleur, toen Loes en nu Missy. Ik begin te testen vanaf 320 dagen. Fleur is bevallen op 344 dagen, Loes op 332 dagen en Missy is nog drachtig. Telkens daalt de ph wel gewoon voor de bevalling en wordt de melk wel plakkerig zoals gewoonlijk. Vind het heel bijzonder, andere jaren nooit gehad en nu 3 merries met witte melk direct zijn overigens wel 3 merries die vorig jaar een veulen hebben gehad. Zou de melk bij alle 3 nooit volledig opgedroogd zijn?
Ik ben zelf vanavond helaas aan het werk en kan ook niet op de camera kijken vanaf het werk. Maar de eigenaresse is gewoon thuis dus ze is in goede handen. Maar ik moet wel toegeven dat m’n wallen al onder m’n knieën hangen ondertussen. Mn geduld wordt op de proef gesteld.
Knolselder
Geplaatst: 14-04-25 19:09
Nieky ik heb nu toevallig ook een merrie waar een roomgeelwitte melk uit komt met testen. Behoorlijk irritant want zo ben ik niet gewend om het in te schatten die verkleuring is voor mij altijd een goede indicatie en nu kan ik me daar niet op baseren.