Hier zit Sterre weer in de lappenmand en vrees dat morgen de dierenarts toch moet komen.
Vanmiddag 1 dik achter beentje / kogel en vanavond viel me op dat ze het op meerdere gewichten heeft. Voelt niet warm en geen koorts. Volgens dierenarts even aankijken en anders morgen weer bellen als het slechter gaat. Foto's zijn helaas wat donker.
Ik heb hier een hele onrustige merrie... Geen bomvol uier oid maar wel heel veel onrust. Liggen, staan, plat liggen, staan, rondjes lopen, staart schuren, mesten, staart af houden.... Ik ben benieuwd. Verwacht niks vannacht maar sta wel op scherp.
Zo Luna dat ging snel. Beter dan de hele nacht wakker zoals ik. Ik merkte dat ik daar echt te oud voor word. En een drukke dag met werk er achteraan. Dat doe jij echt beter.
Iemand vroeg ( sorry weet niet meer wie) of dit veulen anders is dan de volle zus van vorig jaar. Deze is denk ik een tikkeltje minder chique. Maar Tiara van vorig jaar heeft een hele mooie smalle bles en dat maakt een hoofdje ook mooier dan geen bles. En Tiara was niet klein maar deze ook zeker niet. Kan niet onder mams door van 1.74m Na een dagje overdenken hebben we een naam
Una Bella Donna Prinses G.W
Betekend een mooie vrouw. Dat past wel vind ik. Roepnaam Bella
nieky1993
Geplaatst: 21-03-24 23:46
Baudyh Gefeliciteerd Wat een lange stelten heeft ze zeg.
Luna2006 Dat ging snel . Gefeliciteerd . Alles goed gegaan?
Splenius Dat is idd een grote dame. Ze heeft je lang laten wachten maar dat was het waard
Kiko je hebt een aardige fokmerrie . Veel sterkte met je kat
Knolselder hij heeft een prachtig hoofd net zoals mama
Janinevv wat een super leuk hoofd heeft ze blijft ze eigenlijk?
Xsurfdairy Ik waak in principe pas als het spannend wordt. Dus ph daling of ineens onrustig gedrag. Anders zou ik 3 maanden wakker moeten blijven, dat is niet te doen . Hopelijk voel je je beter tegen maandag
Cookie2222 Grappig dat vriendje op bezoek. Vorig jaar hadden we er ook veel last van maar dit jaar gelukkig niet.
Claucarlien Daar zit inderdaad vooruitgang in
Kim1982v Dat klinkt allemaal alsof het niet lang meer gaat duren.
Ansodm Dat is inderdaad nog een groot verschil tussen voor en na beweging. Maar dat kan snel Veranderen in mijn ervaring.
Sanet jaa weer een mijlpaal. En bijna veilig
Goldenarrow Anna gaat goed vooruit kwa uier
Kyrkelover de uier begint toch al goed te vullen zo te zien.
Sabbuh Dat is Balen zeg. Ik zou ook de veearts even laten komen. Al is het maar voor te checken.
Hier is Blue vandaag 320 dagen dus veilig. Uier doet nog heel weinig
Nina haar uier is vol en pH begint te zakken. Vandaag al van 7.4 naar 7.0. Ze ligt ook ineens een stuk minder. Denk zelf het weekend of begin volgende week.
Hier een trouwe meelezer. En “mee-genieter” maar ook “mee-lever”. Mag ik nog instappen in die bevallingsseizoen?
Onze Friese merrie is vandaag 313 dagen drachtig. Zoooooo lang naar uitgekeken maar nu de bevalling nadert bekruipen me de zenuwen weer een beetje: gaat alles wel goed, overleeft de merrie het wel, mis ik het niet, etc etc dat soort zenuwen. Het helpt enorm om dan met lotgenoten op te trekken in zo’n topic als dit.
Voor onze merrie inmiddels 6de veulen. Voor ons het 5de veulen wat we meemaken. Vorig jaar kreeg ze haar veulen op 321 dagen. De jaren daarvoor elke keer exact op 328 dagen. We wachten af!
Mooi rond buikje.
Luna gefeliciteerd! Super fijn tijdstip!
Hoe doen jullie het met de nageboorte wanneer het er niet uit is? Binden jullie het op wat er nog uit bungelt? En Zoja, waarmee? Ik vind het altijd zo’n lastig om het even in een pakketje netjes op te binden.
Luna gefeliciteerd! Dat is echt snel gegaan zeg.. en een fijn tijdstip.
Sabbuh vervelend zeg en goed dat je de dierenarts laat komen. Hopelijk valt het mee.
Sunnyhorse welkom en spannend wanneer het komt want dan zou ze al met 1-2 weken nu gaan bevallen.
Nieky Nina is echt al goed gevuld zeg. Benieuwd of je het weer goed hebt kwa timing. Knap dat je ze zo goed kan gokken.
Baudyh mooie naam heeft de prinses gekregen.
Xsurfdairy spannend hoor.. wie weet verrast ze je wel vannacht maar anders zal ze niet lang meer laten wachten!
Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes. Hij heeft een mooi leven gehad alleen veel te kort.
Naku is soms een beetje onrustig. Schrapen en naar haar buik kijken zo van wat gebeurd daar nou. Kleine plasjes. Maar aangezien ze een fopmerrie is durf ik niet meer te hopen dus we gaan het zien. Ph blijft hoog .