[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BusyMissy

Berichten: 981
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:55

De merrie is nog wel aan het zoeken naar het veulen, maar verder in orde, beetje ingescheurd omdat ze dicht gezet was. Ik had geopperd om het veulen erbij te laten liggen, maar ze konden het niet aanzien dat de merrie steeds maar probeerde om het veulen te laten reageren door te bijten, eraan te schrapen met de hoef en het steeds om te duwen in de stal (naar eigen zeggen heeft ze daar een trauma van opgelopen toen we meerdere jaren terug thuis een veulen verloren zijn na de bevalling, zij was toen nog erg jong dus dat heeft enorm veel impact gehad), dus hebben ze het vrij vlug weg gehaald uit de stal.
Dochter ziet het allemaal even niet meer zitten, maar ook dat lijkt me een "normale" reactie voor nu.
Het blijft verschrikkelijk dit soort dingen, het is de keerzijde van het fokken die er helaas toch ook echt bijhoort ;( We hopen alleen allemaal heel hard dat het ons huisje steeds voorbij gaat...

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:02

He wat erg bussy!! We hopen inderdaad dat het aan ons voorbij gaat. Gelukkig is de merrie wel in orde.

Veel merries die al ver lopen! Hier is mijn verste 279 dagen dus ook nog eventjes geduld :)

Kabayo

Berichten: 14244
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:28

Oh wat verschrikkelijk bussymissy. Klinkt helaas bekend met dat bijten en schrapen. Dat deed Lady ook met het veulen. De dierenarts adviseerde inderdaad om het veulen er wel bij weg te halen voor de merrie het veulen "kapot" bijt. Dan word het allemaal alleen maar minder... Sterkte!

Schiet ook al op DL!

Diertjec toch weer een geruststelling!

Imre helaas gebeurd het toch bog wel eens regelmatig :( Bij mij was het nog bij 9 maand dracht.. Op zich zou die levensvatbaar (met héél veel hulp) kunnen zijn als die geen waterhoofd had.
Die van jou ziet er mooi uit! Al ben ik wel blij dat die van mij zwart is als ik de foto's zie haha

Welkom applester! Lenthe van icecrystal zo te zien?

Luna muis is idd erg bescheiden. Wonder ziet er mooi uit!

Az die is al dik! Mooie foto met paps! Staan ze altijd samen?

Nog 8 dagen amhorses :wow:

Echt een super knappe Astrid! Ik ben fan :D

Gefeliciteerd alicelover!!

Prachtig paard dieuwke! Mooi buikje

Nynke Lina word ook dik zeg :oo

Gisteren buitenrit gereden. Ze was echt super fris :+
Afbeelding
En alweer 7 maand drachtig
Afbeelding

Caesar
Berichten: 9320
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:22

Vervelend voor je dochter en merrie BM! En zeker als ze al zo'n tijdje op weg zijn. Gaan ze nog onderzoeken wat het geweest is?

SparkYY_8

Berichten: 395
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:48

Wat naar BM.. dat zijn toch berichten die je niet graag wilt horen maar indd wel bij de realiteit horen :(

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:27

CP112: Wat een ontzettend leuk veulen zeg ! En een tinker van 1.78? :O

Candalisa, lijkt me ook zeer beangstigend zeg.

Nynkster, wordt al spannend bij jou!!

AM horses, Wat fijn dat het is afgezakt, wel even schrikken zo. Spannend met Wild Thing

Kabayo wat een knappe hengst zeg!! <3 en ontzettend gaaf dat jij er op mocht rijden!

Esmeestorm, wat een leuke combinaties met dekken! Ben benieuwd naar de veulens :D

Tinniie wat een mooie bolle buikjes!! <3

Alicelover, wat een mooi veulen op de fotos

Desi welkom, en je merrie heeft inderdaad wel wat reserves hihih :j
Applester, welkom!.

Busymissy wat een verdrietig nieuws |(
Hier vorig jaar een veulen van 1 dag overleden, echt vreselijk ;(



Hier vandaag op dag 207.. Nog niet ontzettend veel buik.
Ook niet veel nieuws nog :o

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:59

Ohhh Bussy wat sneu ;(

AM, schuurt die merrie nou erg?

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:05

Busymissy wat ontzettend verdrietig voor de merrie en voor je dochter... zo laat nog in de dracht. Lijkt me vreselijk, maar helaas heb je dat niet in de hand.

Kabayo, goed gezien, dit is inderdaad Lenthe. We hebben haar vorig jaar van Icecrystal gekocht, ze was toen al drachtig van El Maymoun. We zijn erg benieuwd of er dit x wederom een valk hengstje gaat komen of dat ze een andere verrassing voor ons in petto heeft.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 00:33

Lekker beertje is Vlinder.

Wat een dametje AZ. Wel leuk dat ze nog altijd bij de toekomstige papa staat.

Die dragen allebij heel anders, Luna. Hopelijk maak je je zorgen om niks en scant de da haar gewoon netjes drachtig.

Applester, welkom.

Busymissy, fijn dat het beter gaat met je merrie. Maar wat vreselijk zuur voor je dochter, zo laat in de dracht alsnog verworpen. Zo zie je maar weer... pas als het veilig geboren is en drinkt, staat, poept en plast kun je gerust zijn. En dan komen de nieuwe zorgen of het gezond en heel blijft.

Lees nu je verslag, vreselijk nara ervaring voor paard en eigenaar. Hopen inderdaad altijd dat het niet ons overkomt, maar helaas is fokken niet zonder risico's. Sterkte met de verwerking voor je dochter.

Kabayo, lekker zo'n winters ritje.
Leuke collage ook, maar ik geloof dat je 222 dagen bedoelt. :o

Dankjewel miesjex, dat was het veulen van 2018. Heb hem nog steeds en hij blijft ook. Ik hoop dat die van 2019 net zo gaaf wordt of misschien nog wel gaver. O:)

Cioccolato

Berichten: 6750
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 00:52

Jeetje bm.. Wat verschrikkelijk voor je dochter!

Evelien_MG

Berichten: 52
Geregistreerd: 01-06-12

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:41

Heel veel sterkte BM, ook voor je dochter. Jeetje zo ver in de dracht al.

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:53

Ik kom ook weer meelezen...

Sterkte BM, inderdaad zo ver in de dracht... Verdrietig

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:14

Vandaag kwam de dierenarts enten en naar Sydney kijken want die hoest dr longen uit dr lijf arm ding ..
En Sal maar even na laten kijken bloed getrokken maar ze verwacht geen afwijkingen...dat de dierenarts die bij haar was geen ader had kunnen vinden lag niet aan het feit dat haar spieren strak stonden maar omdat ze aan die kant geen ader had ...
ze heeft de filmpjes gebestudeerd enkomt er eigenlijk op neer dat ik een drama queen heb... want het feit dat ze echt erbij gaat liggen zou je denken dit paard leeft niet lang meer en als ze staat is het net een hertje ... dat ze wat pijntjes zal hebben gelooft ze heilig maar het beeld van niet kunnen opstaan vanwege de pijn naar ik wil bokken en gek doen gaat niet samen. Ze heeft afgelopen week wel nog ergens gelegen want er zat modder op dr nek dus ze is ook uit zichzelf opgestaan ...
ze vond dr verder super in conditie en vacht dus we zullen het nu af moeten wachten zit er wel aan te denken iemand te zoeken die kan communiceren met paarden en haar mss mentaal op weg kan helpen maar ben er we een beetje sleptisch in...

Vandaag iig 225 dagen drachtig
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:55

AZ : prachtige merrie! Ik vind arabieren wel mooi om naar te kijken altijd :j

BM : wat een treurige zaak zeg... Heel veel sterkte voor je dochter en ook voor jou natuurlijk!

Elina : Zilver begint ook mooi wat te tonen nu :D

Applester welkom! mooie merrie is lenthe ook!

AMhorses : duurt niet lang meer bij jou!!!


Hier zijn we vandaag op 253 dagen :D Lekkere linkshanger op de fotos.
Afbeelding
Afbeelding

BusyMissy

Berichten: 981
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:19

Bedankt voor al jullie steunbetuigingen. Krijg er zelf gelukkig niet heel veel van mee. Merrie is onderzocht, maar er is geen oorzaak gevonden. Geval van pure pech.

Ze ziet er inderdaad goed uit Candalisa. Dan maar afwachten wat de toekomst brengen gaat. Blijft toch heel apart gedrag. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een paard faked wanneer het niks oplevert, of ze moet het wel heel gezellig vinden dat jullie haar omhoog proberen te hijsen. Gelukkig blijft ze lekker happy, veel meer kun je nu niet doen lijkt me.
Wel heel vreemd ook dat ze een ader mist?

Wat een lekkere glimworm Nynkster!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:41

Ohjeee die vlinder is echt een haarballetje, wat schattig.
Ga je veulen zelf houden?

Tinniie die van jou doen weer gretig mee aan de dikke buiken verkiezing. Miss skippy?

Candalisa, tot mijn spijt moet ik toch zeggen dat ik een groot vermoeden heb dat je paard een of andere pssm vorm heeft. Kent je da dat eigenlijk wel want de meeste zijn er helemaal niet mee vertrouwd.
Ik ken er ook met pssm1 die al bokkend en steigerend de piste doorspringen. Maar evengoed dan ergens eens een aanval krijgen en verstrammen. Voor de rest zie je er niks aan, buiten het moeilijk met rijden wat heel opvallend is en eerst werd toegeschreven aan haar karakter. Maar pssm1 is de ergste vorm en daar is je merrie vrij van.
Ik heb nog niet zo een groot vertrouwen in die testen. Al overweeg ik toch om de mijne te laten testen voor ik er nog een veulen van wil, terwijl ze helemaal geenenkel symptoom heeft maar als je de databank bekijkt, echt het is om te huilen hoe erg het is gesteld met de quarters. Je begint je stilaan zeer de vraag te stellen of er wel nog zijn die überhaupt geenenkele pssm vorm hebben.

Sterkte voor je dochter bussymissy. Zo laat in de dracht is het veulen idd al zo groot en doet het toch extra raar.

Az ze ziet er in ieder geval goed uit. En hoe gaat het met jou?

Welkom nieuweling

Am horses jij bent de volgende.

Hoe gaat het met rocky?

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:42

Busy missy wat erge nieuws veel sterkte voor je dochter en jullie.

Sal is wel een geval apart hoor die kan dus ook gewoon echt flauwvallen als ze iets eng vind en als ze ooit ergens pijn heeft gehad kan ze ineens bedenken ow ja dat deed toen zeer. 8 jaar geleden heeft ze een oorontsteking gehad en zo kan ze ineens tijdens het rijden helemaal in paniek raken omdat er dan een zweet druppeltje langs dr oor loopt ...
zij geeft vooral snel op ze zal vast wel wat stijf zijn en ergens hier en daar last hebben van dr lijf ze is natuurlijk bijna 18 maar het feit dat ze de ene moment stok stijf blijft liggen en de ander moment ineens opstaat is dan wel erg bizar ... enige angst wat ik heb is dat ze het snachts weer doet en na een lange nacht te stijd is om weer in de benen te krijgen net als laatst. Maar nu maar proberen daar niet bij stil te staan ...
Hoogst wss is die volgens de dierenarts ooit kapot gespoten heb nu ook haar rechtstreekse nummer als het weer gebeurt kan ik haar bellen in plaats dat er een vervanger komt.

Knolselder

Berichten: 4337
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:02

Wat een geval apart die Sal. Wat een vreemd gedrag kunnen sommige paarden vertonen.

Ik had vandaag twijfels of Roosje nog wel drachtig is. Ik vond ze plots zo dun lijken. Maar echt alsof ze helemaal niets in haar buikje heeft, zo strak. Misschien omdat ze nat waren van de sneeuw... ze vond het wel nog steeds niet fijn als ik aan haar buik kwam, maar het zit me toch niet lekker.
Ik ga haar er nu niet meteen voor laten scannen. Dat zal ik wel eens doen als de DA hier een keertje moet zijn. Als het zo is kan ik er nu toch niets aan veranderen.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:30

Fotsy ik heb 5 panel test en pas nog p2 p3 p4 en px laten test en die waren ook n/n ...
Verder heeft ze ook geen last ze gaat liggen om te rollen en staat niet op dit is ooit begonnen toen ze aan het einde van de dracht moeite had vanwege haar buik toen bleef ze altijd even liggen en dan stond ze op 2 de dracht geen enkele keer gebeurt nu is het begonnen toen haar ijzers verkeerd geslagen waren toen had ze dus behoorlijk pijn in haar voeten en opstaan deed ook erg zeer vanaf dat moment probeert ze het eigenlijk ook niet tot we haar komen helpen of ze doet het zelf of ze wacht tot we haar overeind helpen.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 23:23

Wat een bijzonder geval zeg... Wel erg vervelend dat je op deze manier totaal geen duidelijkheid hebt.


Hier de paardjes vandaag weer geent.. Verder geen gekke dingen gedaan.
Drachtige merrie geniet gewoon lekker van het leven.
Morgen even buitenritje met mijn tinker maken en daarna verder met mijn kwpner die afgelopen Juli beleerd is. Hebben hem daarna 4 maanden lekker laten staan en afgelopen zaterdag er voor het eerst weer opgezeten. En hij pakt het weer super goed op!!

Hier nog wel een twijfel gevalletje. Ik ga denk ik binnenkort mijn tinker merrie laten testen op pssm.. Als ze vrij van pssm is wil ik haar graag laten dekken.
Afbeelding

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 00:36

Als het een merrie is houd ik het Fotsy :D

Mooie merrie Miesjex en heel verstandig dat je op PSSM1 gaat testen. Zou ik zeker doen want het komt helaas vaak voor bij Tinkers.

Candalisa ik geloof ook zeker niet dat paarden zo iets heftigs als niet meer overeind kunnen komen doen omdat ze een dramaqueen zijn. Dat moet toch echt een reden hebben. Dat je dierenarts het niet weet en dan tot de conclusie komt dat het dan maar een dramaqueen is vind ik heel erg raar. Van mij zou een dierenarts die dat zegt nooit meer hier hoeven te komen want daar zou ik absoluut geen vertrouwen in hebben. Dat je zegt dat ze als een hertje rent kan ook spier-gerelateerd symptoom zijn, het is ook een PSSM2 symptoom trouwens. Waar en wanneer heb je d'r laten testen op PSSM2?
Ik vrees ook Fotsy dat er in de loop der tijd nog veel meer PSSM-varianten ontdekt worden. Zo zijn ze nu bezig met het onderzoeken van P8. De PSSM2 test is trouwens nog steeds niet wetenschappelijk erkend helaas, en ook nog erg duur.

Vlinder vandaag in de sneeuw. <3
Afbeelding

AM_Horses

Berichten: 2683
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 00:45

Jeetje wat balen BusyMissy. Sterkte voor je dochter! Nooit leuk zulke dingen. Hier ook een merrie van een kennis verworpen. Was een 2ling, op de echo niet gezien. Zo zie je maar...

Az. Ze ziet er goed uit, lekker bitchii tegen de'r mannetje :')

Candalisa. Lijkt me heel lastig omdat je geen idee hebt wat het is. Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid en overkomt het haar niet meer.

Kabayo. Mooi buikje <3

Miesjex. Mooie merrie!

AstridJ. Bolletje wol <3

Het lijkt erop dat ik de eerest volgende ben... Of er moeten een aantal zich terug aanmelden?

Wild Thing is (over 15 minuten _O- ) 314 dagen!
Nog 6 dagen tot ze veilig is en nog 26 tot ze uitgerekend is :):)

BusyMissy

Berichten: 981
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 01:15

Ik krijg al plaatsvervangend spanning voor je AM, voor je het weet zit je al te waken!

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 01:30

BusyMissy sterkte voor je dochter!

Leuk de eerste veulentjes in zicht!!
Ik heb zelf geen drachtige merrie maar wel veel ervaring met waken.
Mocht iemand het nog fijn vinden dat er iemand mee kijkt op camera's waar je op afstand kan inloggen dan mag je mij een berichtje sturen!

Ik heb regelmatig nachtdiensten en kan dan één van mijn schermen omtoveren in een waak scherm :D

corinadrenth

Berichten: 1868
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 10:36

AM_Horses schreef:
Jeetje wat balen BusyMissy. Sterkte voor je dochter! Nooit leuk zulke dingen. Hier ook een merrie van een kennis verworpen. Was een 2ling, op de echo niet gezien. Zo zie je maar...

Az. Ze ziet er goed uit, lekker bitchii tegen de'r mannetje :')

Candalisa. Lijkt me heel lastig omdat je geen idee hebt wat het is. Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid en overkomt het haar niet meer.

Kabayo. Mooi buikje <3

Miesjex. Mooie merrie!

AstridJ. Bolletje wol <3

Het lijkt erop dat ik de eerest volgende ben... Of er moeten een aantal zich terug aanmelden?

Wild Thing is (over 15 minuten _O- ) 314 dagen!
Nog 6 dagen tot ze veilig is en nog 26 tot ze uitgerekend is :):)


Ik lees op internet dat 300 dagen de veilige dagen zijn ?