Veulen kan nog steeds niet zelf staan. Merrie geeft nog geen melk. Iedere 2 uur 150 ml gedronken, laatste keer wilde die niet en maar 50 ml. Eigenaar wil morgen de DA bellen want dubbel tarief.... de boer in hem. Ikzelf had er de DA bijgehaald en dan overlegd of het wel zinvol is. Ik zie er niet veel heil in namelijk. Maar makkelijk praten voor mij als het niet mijn veulen is, dan kijk je wat rationeler.
Arianne en baudy gefeliciteerd! Twee hele verschillende veulens, maar alletwee lief en mooi!!
pretty
Geplaatst: 23-04-17 11:37
Ik zeg het nog eens,een zak plasma zou zoveel verschil kunnen maken maar dat zal hij zeker niet willen betalen denk ik dan. Frustrerend voor jou dan Neon.
Wat jammer dat veulen niet opknapt en bijzonder irritant dat er dan geen overleg is met dierenarts over wat nu het beste te doen. Dat 'boerengedrag' herken ik wel van mijn paps. Altijd nog even aankijken, zo zei hij paar dagen geleden nog dat ie ook nog gewacht zou hebben met het bellen van de dierenarts voor Reuz. 'Ding heeft nu al meer gekost dan dat ie ooit op gaat brengen...' Heeft ie een punt maar voor mij absoluut geen optie om dan maar geen dierenarts te bellen. Holst van de nacht én feestdag, dus ik kan straks inderdaad mijn 'lol' op als die rekening binnenkomt.
Chick en Reuz lopen hier ook nog niet in het land. En ja, dat steekt mij enorm, veulens horen buiten te rennen. We hebben ze echter niet in het zicht, rondom water(komt stroom langs) en hij is echt zó klein dat ik wil dat ie net even wat weerbaarder is voordat ze dag en nacht buiten blijven. Want eenmaal op het land is het gelijk 24/7 buiten blijven. Waar ie ook lekker droog kan staan hoor. Gelukkig kan ie hier zijn benen ook strekken en rare bokkensprongen maken maar het liefst zie ik ze buiten. Hij is trouwens verkouden, witte snottebel aan zijn neus.
Jeetje neonlight wat sneu voor die kleine. Ja tis een kosten post, maar dan had je miet moeten fokken denk ik dan maar. Ik ben aan Cashmiro nu ook al 1000 euro da kosten kwijt. Ja dat is niet fijn maar zeer de moeite waard. Dat plasma kan inderdaad enorm helpen heb ik gelezen. Maar ja, het is niet jouw keuze
Inderdaad Silly, dieren houden betekent dat je er goed voor moet zorgen en daar horen ook dierenarts kosten bij. Risico van 'het vak'. Niet dat ik voor ieder wissewasje de dierenarts laat komen of langs ga. Soms kijk ik het ook even aan maar bij twijfel neem ik altijd contact op. Al is het alleen maar om even te overleggen.
hinte
Geplaatst: 23-04-17 11:58
Weer mooie dikke buiken en volle en wat minder volle uiers voorbij zien komen
Heerlijke veulen spam
En veel camera's die draaien!
Arianne, Gefeliciteerd Goed dat jullie er bij waren
baudyh, Gefeliciteerd
Neonlight, Sneu.....
Hier gister avond naar de hengstenshow geweest, lastig maar ik denk dat ik er uit ben
Het is een hengst. Naam: Mr Brown G.W. Expression x Cabochon. Door zijn lange stelten was in de benen komen lastig na een paar keer helpen lukt dat inmiddels, maar gaan liggen nog niet. Gooien hem af en toe maar om. Drinkt ook. Is adhd, springt door de stal. Voor ons als tuigpaard fokkers met 1 dressuurmerrie is het raar een veulen zonder wit. Maar het heeft wel wat. Vandaar Mr Brown.
Omgooien? Jeetje, ze gaan met wat geduld ook wel liggen hoor
baudyh
Geplaatst: 23-04-17 12:05
Woogy schreef:
Omgooien? Jeetje, ze gaan met wat geduld ook wel liggen hoor
Nee hoor deze niet.
SparklingApp
Geplaatst: 23-04-17 12:08
Leuk Hinte weer nieuwe plannen! Ik sla een jaar over en laat volgend jaar mijn kwpner weer dekken, probeer volgend jaar eerst naar de keuring te gaan.
Arianne gefeliciteerd! opvallend dat het niet makkelijk ging met zo'n kleintje, maar fijn dat hij het verder goed doet!
Baudyh gefeliciteerd met Mr Brown!
Mijn veulen blijft behoorlijk aan de diarree, morgen maar even de dierenarts bellen om te overleggen en vanmiddag komt een lieve stalgenoot om te helpen met temperaturen.
Ooh maar dat is ook zo hoor Diva, ik ga ook niet voor elk wissewasje de da erbij halen, maar met veulens is het allemaal zo breekbaar, kan ineens helemaal misgaan.
Yeahh Cynthia er valt te testen.
Geweldige naam Baudhy! Hij weet vat gewoon nog even niet wat hij met die stellen aanmoet. Maar als hij moe wordt met hij zich dan niet gewoon vallen?
Ik denk zelf dat die ene dag in het geval van dit veulen het verschil niet echt gaan maken, zeker als ik het met die van ons vergelijk. Die heeft ook behoorlijke terugvallen gehad en dat was vanaf begin wel een sterk veulen. Plasma zou je kunnen proberen maar misschien is dit veulen al "te slecht". Daarbij moet je je afvragen of een persoon die er zo instaat het eventuele flessen aangaat... want geloof me, daar heb je echt een behoorlijke kluif aan.
Baudy mijne gaat ook moeilijk liggen maat omgooien heb ik nog niet aan gedacht. Soms staat die maar heen en weer te wippen en hangt tegen moeders aan. Maar uiteindelijk gaat die wel liggen.
Het veulen wil niet meer drinken. DA is gebeld, die heeft gezegd dat als ie niet meer wil drinken dat hij niets kan doen, wil wel komen kijken maar heeft geen zin. Ligt er ook helemaal lethargisch bij. De kleinzoon komt dadelijk, komt een week logeren, en die heeft al een jaar (of eigenlijk 2, want vorig jaar bleek ze gust te zijn) uitgekeken naar het veulen, want Roos is "zijn" pony. Ze hebben niets gezegd dat het veulen niet goed was, was eigenlijk ook niet de bedoeling dat hij voordat ie er was iets zou weten, maar zijn moeder heeft gisteren al verteld dat het veulen geboren is. Kleinzoon is autistisch, dus daar zitten ze nu ook mee te kijken hoe dat aangepakt moet worden. Als het aan mij had gelegen was het veulen al ingeslapen, om meer lijden te voorkomen, maar ik geloof dat ze het zelf willen laten gaan.
Ik heb nog nooit een veulen om hoeven gooien Klinkt bijzonder..
Nog vrij donker Cynthia, maar het is in ieder geval wát!
stal_HD
Geplaatst: 23-04-17 13:37
He bah wat jammer. Vind het zo jammer ook dat zulke mensen er dan niet iets meer moeite voor doen. Wie weet had het kleine ding meer kans gehad door kordater te handelen. Als buren, kennissen of mede stalgenoten sta je dan behoorlijk machteloos. Mijn mening. Is het veulen niet te redden, ok maar verlos het dan uit zijn/haar lijden. Is er hoop, probeer dan zoveel mogelijk te doen. Dan heb je het tenminste geprobeerd.
Vreselijk om de belangen en t welzijn van t veulen zo uit t oog te verliezen. Kan me daar echt boos over maken!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 23-04-17 13:43
Er is wel kordaat gehandeld. Veulen is iedere 2 uur geflest, en er is overleg geweest met de DA. Die raadde flessen met Pavo pakket aan, dus dat hebben ze gedaan. Zelf had ik hem toch laten komen en anders gedaan, daar niet van, maar ze hebben wel contact gehad en alles wat de DA zei opgevolgd. Als ze niets hadden gedaan was het veulen al lang dood geweest. Gisteren leek het wel sterker te worden, maar nu het veulen niet meer wil drinken is er geen uitzicht meer, heeft de DA ook gezegd. Veulen heeft alles tegen gehad eigenlijk. Waar ik me wel een beetje boos om maak is dat ze het zo willen laten gaan. Maar wellicht is het dadelijk wel anders en bellen ze toch. Gisteren had ik ook nog zoiets van laat hem komen en zorg dat de merrie melk heeft, maar nu ben ik blij dat dat niet gedaan is.
Ik denk eigenlijk niet dat het veulen lijdt, op dit moment. Het zal vermoedelijk in coma raken door uitdroging, maar dat is niet pijnlijk oid. Anders had de DA toch ook niet gezegd: het heeft geen zin om te komen? Dat had-ie wel gezegd, OK, ik kom om haar in te laten slapen.