[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:47

fokfanaat schreef:
zag het ja. ken de hengst niet, heb het veulen helaas nooit gezien.

Mijn andere merrie is ook erg vrij van lijn, ik probeer altijd wel niet in 1 hengst niet teveel Ferro/jazz/gribaldi/flemmingh binnen te halen, maar zoek niet volledig vrij eigenlijk.

Zou er zuinig op zijn! Op dit moment voert 75 tot 85% van de populatie KWPN dressuurpaarden dit bloed.

Casarell

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:10

Sylvana.. wat leuk.. nog een Oramé merrie in dit topic ;)

Hier ook iemand in de meeleesmodus.. merrie is nog steeds drachtig en kan er verder niet zoveel over te vertellen.. :o

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:13

Dag Sylvana_G ! Nog zo een leuke sportmerrie bij in het topic,welkom!
Wat leuk dat je haar eindelijk drachtig gekregen hebt na al die ellende.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:41

Welkom Sylvana! Fijn dat het toch gelukt is om je merrie drachtig te krijgen!
Welkom Charlotte! Knappe merries heb je daar! Hier ook een kwpn merrie die vrij is van ferro/jazz/gribaldi/flemmingh

W.b.t opfok vin dik dat een veulen inde winter ook lekker moet kunnen bewegen, hoeft voor mij niet persee weide te zijn maar een goed grote paddock volstaat ook!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:10

Ik heb juist als fokmerries;
En Jazz, een Flemmingh, een Gribaldi, een Jetset en een Zeoliet. En een Numero Uno drachtig van Arezzo. :')

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:16

Vulina schreef:
Ik heb juist als fokmerries;
En Jazz, een Flemmingh, een Gribaldi, een Jetset en een Zeoliet. En een Numero Uno drachtig van Arezzo. :')

Ook niks mis mee toch! :)
Ik heb die van mij laten insemineren door ferdeaux en daar zit ook het een en ander in...

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:00

@Sylvana_G pff wat een verhaal joh! Maar wat super fijn dat het toch gelukt is!

Mijn Ushi is ook alweer 15 gister was ons jubileum feestje en hadden we ushi alweer 9 jaar! Wat gaat de tijd toch hard.

@Charlotte wij hebben onze merrie laten dekken door de akhal teke hengst Kambarbay uit schotland. Ik ben dus ook razend benieuwd wat dat gaat brengen hihi!

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:04

ja ik ben nog steeds super benieuwd naar wat hier uitkomt!
Ik zou willen dat ik Harmony aan kon houden als fokmerrie, dan was dit waarschijnlijk de volgende combi geweest.

En welkom nieuwe mensen :D

Ik ben alles half half aan het volgen aangezien ik flink ziek thuis zit, sorry als ik wat vergeet :(
Laatst bijgewerkt door Silly1972 op 27-10-16 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:04

Welkom sylvana! Mooi dier zeg!

Wow wat een groot hoofd heeft die zeg lovelyn :o

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:58

Hij is wel zwaar voor een akal-theke. Meestal zijn dat van die dunne latten, hazewind honden onder de paarden zeg maar.

Yes! Nog 200 dagen voor Joan *\o/*

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:54

Daarom Is hij ook zo leuk :D, alleen jammer dat hij zo klein is.

Yeahhh weer een mijlpaal

Stal_Wiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:10

Vandaag de tandarts op bezoek gehad. Bij Icarus zijn er 4 doppen afgehaald. Er zit er nog 1, maar die zat te vast. Feranka, mijn 6 jarige, had een wolfstandje. Die is er ook uit. Rox had geen bijzonderheden. En de shet ook niet.

Daarna allemaal maar even aan het halster aan de longe.

Gelijk even foto's gemaakt.

Rox, nu ruim 3,5 maand.
Afbeelding

Icarus
Afbeelding

Leuk om te lezen hoe iedereen zijn keuzes maakt. Ik houd het bij KWPN, maar de Achal Teke is ook prachtig. Als kind had ik een boek waarin het ras beschreven stond. Ze zijn echt betoverend!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:46

Sylvana welkom!

Erg mindere foto van die karambay. Ik vond hem altijd wel wat hebben, maar hier vind ik zijn bouw nou niet echt geweldig.. Kleurtje zal vast leuk worden!

Wiza, fijn dat rox niks had :P

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:07

speciale paarden die akhal teke, alsof ze ingesmeerd zijn met parelmoer, opmerkelijke combi, benieuwd lovelyn, kan alleen iets heel mooi uitkomen

veel beterschap silly, hopelijk niet te ziek en zal het vlug over zijn

oh leuk noisy

welkom sylvana

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:26

Exterieurmatig ook niet mijn paard, maar wel een gaaf kleurtje ja. Homozygoot?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:37

Homozygoot agouti, dus kans op palomino of valk, geen smokey black.

Dank je Fotsy, voorhoofdsholteontsteking, maar gelukkig aan de betere hand sinds vandaag, ben zowaar halve dag uit bed geweest.
Morgen kijken of ik even naar Harmony kan, die heb ik zondag voor het laatst gezien :(

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:12

Hallo!

Na enkele jaren stilte meld ik mij weer :)

Wij verwachten 4 mei 2017 een Bubabalu VDL veulen van mijn merrie Iverdale. (v. Lord Leatherdale)
Helemaal blij!!!
Het veulen zal lekker bij ons blijven en is bedoeld als rij maatje voor mijn man. Hij (en ik ook) zijn helemaal weg van Bubalu en we hebben enkele jaren met de moeder van Iverdale geprobeerd een veulen te krijgen. ( we wilden graag een dressuur gefokt paard, en 1 met springbloed )
De leeftijd speelt denk ik parten en we hebben dit jaar besloten om de oude mutsen te laten mutsen en de jongere garde het stokje over te laten nemen.

Afbeelding

Ook dit keer weer een birth alarm met camera. Al is het alleen voor mijn gerust stelling :D

Zin in!!!!!!!!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:53

Ik vind zijn hoofd niet per se groot, zijn hals lijkt wat te vertekenen. Maar ik vraag me persoonlijk wel af of deze hengst op kleur is uitgekozen? Geen aanval hoor, gewoon nieiwsgierigheid...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 23:35

Die kleur komt omdat het licht op een bepaalde manier breekt op het haar, krijgen ze zo'n metaalglans. Ik weet niet meer precies hoe dat zit. Zal eens zoeken. Alleen de Akal-theke hebben dat voor zover ik weet

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 23:49

Citaat:
The Akhal-Teke typically has a marvelous metallic glow to his coat. This is caused by the structure of the hair; the opaque core is reduced in size and in some areas may be absent altogether. The transparent part of the hair (the medulla) takes up this space, and acts like a light-pipe, bending light through one side of the hair and refracting it out the other side, often with a golden cast.

Vrij vertaald:

De ondoorzichtige kern van het haar is bij de Akhal-teke vaak veel kleiner of helemaal afwezig. Het merg van het haar neemt dan alle ruimte in en werkt dan als een soort lichtbuis die het licht opvangt, breekt en dan aan de andere kant uitstraalt met vaak een soort metaalglans.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:56

Wat gaaf die Akhal-teke hengst :~

Mooi buikje heeft Roxy al Stal_Wiza!

Welkom Mimmetje. Knap paard heb en leuke combinatie met Bubalu! :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:38

Bijzonder die Achal-Teke hengst! Ik ben benieuwd naar meer foto's van hem. :j

Stal-WIZA fijn dat ze weer allemaal goedgekeurd zijn door de tandarts. Leuke merrie is het,ziet er kerngezond uit. :j

Welkom Mimmetje en gefeliciteerd met de dracht.

Mijn onderschrift zegt dat mijn eerste merrie de 200 dagen nadert,dat gaat snel! :):)
Zij had zo een fijne,vlotte bevalling,gaf het ook prima aan dat ze ging bevallen (mooi harsen en zelfs druppen op het laatst met een melktest van 5 ), het zou relax zijn als het veulenseizoen hier weer zo mocht beginnen. :)

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:43

linda2008 schreef:
Ik vind zijn hoofd niet per se groot, zijn hals lijkt wat te vertekenen. Maar ik vraag me persoonlijk wel af of deze hengst op kleur is uitgekozen? Geen aanval hoor, gewoon nieiwsgierigheid...

Geen probleem, ik heb hem juist gekozen omdat hij een akhal teke is en de eigenschappen van akhal teke zoveel kunnen toevoegen aan het KWPN paard. Vind ik dan hea. Zo hebben ze letterlijk een groter hart, kunnen dus meer bloed rond pompen. Hun aderen liggen dichter op de huid en kunnen makkelijk warmte kwijt. Ik vind het karakter super fijn van de akhal teke en ze zijn gewoon heel sjiek en bijzonder. De kleur is daarbij gewoon heel mooi meegenomen. Hij is indd net wat zwaarder dan een de standaard akhal teke.

Mijn telefoon staan natuurlijk vol met hem en ik heb veel info opgevraagd voordat ik met hem ging dekken. De eigenaresse in Schotland heeft ook kwpn merries en heeft al een aantal veulens van Kambarbay gehad. Hele mooie veulens vind ik persoonlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En natuurlijk nog even Kambarbay zelf promoten. Ik ben het wel eens dat hij niet op elke foto er even mooi opstaat. Maarach..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sorry voor de foto spam haha!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:49

Leuk om meer foto's te zien van hem,dankje!
Die veulens zijn niet verkeerd,alleen het laatste heeft een beetje de kortere hals die hij ook lijkt te hebben. Op de laatste foto's valt die echter dan weer goed mee,dus ik denk dat het een beetje de momentopname is.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:49

wat een gave foto"s!!
is het nu heel ingewikkeld om met een buitenlandse hengst te dekken? komt daar veel (papier)werk bij kijken?