[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:21

Ja, eindelijk kunnen we dan ook *\o/* *\o/* *\o/* voor Pol! Wat een knap dametje, maar niet vreemd ook met zo'n knappe moeder!
Ben benieuwd naar meer foto's!

Oei Astrid, zo te horen was je er op tijd bij, hopelijk knapt ie snel helemaal op en was dit afdoende.

En veel die het spannend houden. *\o/*

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:35

Jaaaaa! Eindelijk is ze er *\o/* Proficiat Pol en wat een schitterende foto. Echt een prachtig moment vastgelegd.

Caesar, ze heeft echt zo'n heerlijk eigengereid bakkie.

KBK, een prachtig Beertje. Een vos, zo te zien? Die zie je toch niet zo vaak bij Koudbloeden?

Loes, ik vind die pluizige oortjes wel aandoenlijk <3

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:39

Kbk knap is die!

Nou het us mooi weer dus merries begin er aan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:44

Bedankt allemaal! :)

Nee, hij wordt bruin. :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:13

Prachtige baby's!! grote oren, kleine oren, allemaal even snoezig en knap!!

mopjemop, de navelstreng van Arie was ook erg lang afgebroken. Heeft dan vooral veel tijd nodig om dicht te groeien en weg te trekken. Arie was twee toen er nog een korstje af kwam en het bloedde. Daags schoongemaakt met betadine tot het dicht was. Inmiddels is hij 3 en heeft een bolletje als navel. Wel een navelbreuk check doen

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:25

Gefeliciteerd pol!! Was het wachten waard toch?

Hier nog niks helaas.

Zag nog mooie veulenfotos. Zit op telefoon dus kan iets lastiger terug halen haha.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:32

Mopjemop, die staan in d'r eigen topic zie [KS-MK] [Webcam]Valk welsh merrie x Palomino duitse rijpony ed. 2016
Wat betreft het naveltje zou ik het niet weten, maar voor de zekerheid even met de da overleggen kan geen kwaad. Desnoods eerst even de foto's doormailen?

astriidj, Oei dat is even schrikken. Hopelijk heeft hij het nu weer gehad.

KBK, geweldige foto's van jullie Beertje <3 Lekker ding is het!

SofieHavan, als je zo kijkt zou je zeggen dat het nooit lang meer kan duren. Maar het mooie weer is er weer, en morgen nog mooier.

Vulina, jouw merrie gaat toch ook niet zo'n fopmerrie worden als de andere he..... Hoop het niet voor je!

LoesvL, wat een lief koppie heeft ze *smelt*

Caesar, en terecht dat je er zo trots op bent, is een plaatje om te zien <3

Vannacht een rustige nacht gehad, geen één keer alarm. Maar wel zelf iedere keer wakker worden :=
Uier foto wil die niet oploaden

Vanmorgen op wedstrijd geweest met een vriendin. Eenmaal op stal terug had Bo al d'r hooi al op gebunkerd, terwijl ze daar normaal gesproken wel de hele dag mee zoet is.
Later zag ik d'r mesten en was een stuk slapper dan normaal.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:21

Pauk gefeliciteerd.

KBK ook van harte gefeliciteerd.

Loesvl ook van harte gefeliciteerd.

Nicole heel veel sterkte gewenst.

Frouke ook al een ziek paardje gehad. Hopelijk alles weer in orde.

Wat goed van neon. Heel hartelijk gefeliciteerd. Mooie prestatie.

Linda mooie overzicht zo. Met al die uierfoto's.

Chimello ook van harte gefeliciteerd.

Ik erger me ook aan websites die niet bijgewerkt zijn. Ok het hoeft niet altijd a la minute bijgewerkt te zijn, maar wel bv zoals nu bijgewerkt tot aan bv maart dit jaar. Dus geen ontbrekende veulens van 2015 of zelfs nog eerder... ;(

Pol 1 ook van harte gefeliciteerd.

astriidj ook al een zorgen momentje gehad. Hopelijk nu snel weer beter.

Nicole wat vreselijk als ze niet weten wat er mankeert. Hopelijk komen ze er nog snel achter.

Ik denk ook een klein navelbreukje. Maar ook even voor de zekerheid een da naar laten kijken. Al vermoed ik dat ze zullen zeggen dat het vanzelf dicht gaat groeien.

Loesvl wat een dotje.

caesar jij hebt ook al een erg leuk meisje.

Wat leuk beer veulentje. Mooi licht van kleur ook.

Volgens mij hebben we echt een super knappe kinderjaar. Zie echt enkel mooie kindjes. :D

Vandaag zijn flirt en chakira respectievelijk 320 en 306 dagen drachtig. Schiet al mooi op.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:27

astriidj schreef:
DA heeft geen idee waardoor het zou kunnen komen. Dus hoop dat ie nu beter blijft, anders moeten we toch echt de oorzaak gaan vinden. Veulen was gisteren pas 2 dagen oud dus nog niet ontwormd. Heb voor vandaag nog een pasta (antibiotica) meegekregen en daarna moet ie het zelf weer gaan doen.

Mopjemop, ik heb er niet zovele verstand van maar ik zou ook even een belletje doen denk ik.

SofieHavan dat kan nu toch niet lang meer duren? Hoeveel dagen zit je inmiddels? := Vervelend dat je je verjaardagetentje waarschijnlijk zult missen, maar daar staat dan (hopelijk) wel iets heel moois tegenover!

Tinniie hoelang denk jij nog te moeten wachten?

Loes, Ceasar en KBK wat een mooie foto's weer :)

Oei Astrid, ook aan de diarree daar? Wel raar op 2 dagen idd...Hier Chexy ook nog steeds op en af.. :/ Jade is wel weer hengstig aan het worden, misschien daardoor.. Ze gaan een van de dagen naar het dekstation, ik ga de DA er toch nog eens naar laten kijken.

CL hoe is het met de Gentle, heeft hij ook nog steeds diarree?

Tja en Cheyenne... Ik denk dat ze nog wel een weekje doorgaat en dus zeker 365 gaat halen :P

Bo komt ook al dichterbij he?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:43

Zo, tussendoor snel Pol even gefeliciteerd met haar laatkomertje (geweldige foto trouwens van hen samen), maar verder nog even reageren na een druk weekend.
Gelukkig, meer mensen die het met me eens zijn qua website tegenover facebook. En nee, heb helemaal niets tegen facebook. Toevallig nu even gedeactiveerd maar ga 'm wel weer een keer activeren. En het blijft leuk om daar even snel een nieuwtje op te gooien. Maar als je daar terug moet zoeken vind ik het gewoon niet overzichtelijk en kijk ik veel liever op een mooie website. En net als wat jij zegt, AniekR, zeker hengstenhouders of grotere fokkerijen verwacht je dat toch een beetje van. Misschien niet eerlijk, maar zo zie ik het. Als je 'm eenmaal online hebt is het ook helemaal niet zoveel werk. Jouw site is mooi geworden zo! Pakkende header ook, met sprekende foto's en mooie achtergrond. Hopelijk snel leuk veulennieuws te plaatsen; gaat in elk geval de goede kant op qua ph.
Astriidj, mooie site heb jij voor je fotografie. De foto van dat meisje in de sneeuw (slideshow) is geweldig! Hoe is het nu met je veulen; gaat het al beter?
AZ, die van jou had ik al eens bekeken door mijn favoriete hengstje bij jou :D Super overzichtelijk en mooie kleuren.
Chimello, al wat duidelijkheid over de kleur? Spam gerust nog maar foto's hoor :o Sowieso ben ik wel benieuwd naar meer veulenfoto's, haha.
Knolselder, hoe gaat het met Charlie; dat gaat dan opeens hard, zeker vergeleken met vorig jaar.
Pretty, hoe staat het bij jou; zit er al wat aan te komen?
Tinniie, op hoeveel dagen zit Cheyenne nu? Wat een draakje.
Oef Linda2008, dat is met recht bomvol uier te noemen.
Vulina, hoe gaat het daar; ook al schot in de zaak?
Haha Knolselder 'baby even naar Tom gegooid'?! Ik ziet het iets te letterlijk voor me, geloof ik :D
Oh Nicole, wat een ellende. Hoe gaat het nu; hopelijk al wat beter nieuws.
KBK, wat een bink heb je daar toch. Gaaf hoor!
SofieHavan, wauw, mooie harskunstwerkjes! Snel de melk erachteraan en dan gauw een hummel die het kan gebruiken ;-)
LoesvL, haha, heerlijke oren! Die zal goed luisteren :P Maar meestal groeit dat toch wel weer in verhouding allemaal. Vriendelijke ogen heeft ze!
Caesar :oo Die wordt écht alleen maar mooier; word hier heel hebberig van! Wat een plaatje <3

Hier alles nog rustig; nu vijf merries die in de aankomende 5 weken aan de datum zijn. Twee keer daags checkrondje, maar nog geen haastmakers. Zit bij allemaal wel wat werking in, dus ik ben heel benieuwd wie als eerste zal gaan. Gister even met onze (gehuurde) hengst naar een hengstenshow geweest; was gezellig en die van ons heeft toch wel een aantal mensen positief verrast. Op de hengstenkeuring was hij niet echt goed klaargemaakt, dus hij had wat goed te maken ;-)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:19

Arianne volgens mij gaan die allemaal tegelijk gaan bij jou straks!
Hier heeft Vera nog géén uier. Dus die pakt het er nog wel een weekje/tien dagen van. :D

Pol gefeliciteerd! Prachtig merrieveulen,deze was het wachten zeker wel waard denk ik! *\o/*

Astrid beterschap voor jouw kleine mannetje :(:) Niet leuk al diarree en nog zo jong.

SofieHavan gefeliciteerd met je verjaardag! Enneh ik denk dat we je snel weer mogen feliciteren ;)

KBK prachtige grote,sterke Beer hoor! <3

AZ wat is Mausi alweer DIK inderdaad! Jij hebt ranke arabieren maar eens ze drachtig zijn gaan ze los hihi.

Vulina oh neen zeg die sms'jes zijn goed om je een hartverzakking te bezorgen! Pfft.

Tinnie nog niks vordering in Cheyenne haar uier? Man man..

Ceasar één blauw oogje ook? Wat is ze mooi,snap dat je daar verliefd op bent hoor. <3

LoesVL wat is ze al mooi aan het uitvouwen! Lief dametje.

Zo ik ben weer een beetje mee denk ik. :j

TjintaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:55

Pfffft had ik echt een hele bijleest post geschreven, knalt mijn internet eruit... grrrr... -O- -O-

Herpoging:

*\o/* *\o/* Gefeliciteerd Pol, eindelijk een veulen. En wat voor een. Beslist het wachten waard toch?
Een superschattige foto de kennismaking tussen mama en haar kind.

Arianne 5 in korte tijd uitgeteld... dat wordt slapeloze nachten strakjes...

Pretty, Vera maakt nog geen aanstalte.... blijven wachten op de eerste uierontwikkeling.

Astrid pfft wat een stress. Hopelijk knapt hij snel op. Kan hij nu wel drinken dan? Krijgt ie genoeg melk? Of heeft moeders zoveel over dat het spoot?

SofieHavan, ik dacht ook whow grote harsdruppels eraan. Ik hoop voor je dat het nu gewoon echt snel gaat komen je veulen... Zou een pracht verjaarscadeau zijn toch?!

KBK Prachtige Beer, wat zullen jullie genieten !

Mausi staat er rond en gezond bij AZ. Heerlijk dat de nachten goed gaan en ze lekker allen buiten kunnen staan.

Vulina het gaat dus de goede kant op?? Hopelijk nu snel een veulen.

Cheyenne al op dag 359 .... whow geduld wordt wel op proef gesteld Tinniie.
Gelukkig kun je al van een veulentje genieten maar dit duurt ook eeuwen.

Caesar wat een prachtige dame! Die ogen zijn echt indrukwekkend.

Loes ook jij hebt een heel gaaf veulen dat prachtig aan het opdrogen is. Genieten.

Website vind ik ook moet up to date zijn. Zeker als het beroepsmatig is.
Onze website probeer ik ook altijd bij te houden. Heb zelfs op de startpagina een hoekje waarin in actueel nieuws plaats. Als ik niks actueels te melden heb maak ik er wat van. Bijv. een lente foto ofzo zodat iedereen in een oogopslag kan zien dat de website bijgehouden wordt.
Vind ik wel zo mooi.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:18

Dank allemaal voor de complimentjes. Ze gaat inderdaad schimmel worden, iets wat ook het meeste voorkomt in de sectie A.

Hier weer aan het schouwen cq. Dekken. Mijn bruine slaat tot nu toe af, vanochtend de roan gedekt en net de merrie met veulen ervoor gehad maar toen had de hengst geen zin dus denk dat hij dat nog niet aandurft... nummer 4 staat nu bij de beleerstal dus ik hoop dat die ook dragend is voordat de hengst weer terug gaat. Ik word al helemaal hyper bij het idee dat ik meerdere veulentjes heb tegelijk straks.
En dan komen er wel een paar te koop hoor, leuk als gezelschapspony (zo begon ik ook!).

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:29

Uier vanmorgen
Afbeelding

Beetje wazige foto
Afbeelding

Straks weer even kijken bij d'r.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:14

KBK; Wauw, Beer is echt een super schattig, lief en aandoenlijk veulen!!! I derdaad eentje waar je zo verliefd op wordt!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:35

Gentle is gelukkig van zijn diarree af! En is helemaal zichzelf <3

Het is zo'n heerlijk ventje... Nu 3 weken oud en hij groeit echt als kool!

TjintaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:43

*\o/* *\o/* CL superfijn.

Kiki ziet er goed uit... zie ik harsjes??

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:11

Prachtige foto's voorbij zien komen!
Wat een mooi weer vandaag hopelijk dachten de merrie's daar ook zo over en gaan ze is bevallen ;)
Naughty is vandaag 331 dagen drachtig en het lijkt erop dat het niet zo erg lang meer duurt ! :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:16

caesar wat een plaatje en mooi hoofdje zit erop, al aan het dekken voor volgend jaar :D hier ook aan het opvolgen of Flo hengstig wordt, normaal dit weekend en dan voer ik ze weg denk ik.

nog niks bij de rest die op springen staan? Sophie , Vulina, Linda

Beertje is mega leuk zeg, amai geniet Kim ook beetje van het mama zijn?

AZ Mausi is weerom enorm, die heeft waarschijnlijk altijd veel vruchtwater dan, blij dat het goed gaat buiten

Gelukkig Tinniie dat je weet dat ze altijd zo lang draagt natuurlijk, ik hoop zo op een valk bont merrietje voor haar.

Loes ja ze heeft best grote oren maar zoooo schattige en lieve uitstraling

Arianne amai 5 nog, kan je dan beetje slaap vatten := ik word nu al wakker en spiek dan even op de cam, gewoon omdat je er mee bezig bent

Ze doen nog rustig aan dan Pretty, straks is Elsa nog eerder. ;)
Haar uier was wat gestabiliseerd dus we wachten geduldig af.

super CL das goed nieuws, dus toch niks mis met de melk dan?

kiki ze doet wel goed verder

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:29

Gefeliciteerd Pol. Het lange wachten is beloond! *\o/*

En wat een veulentjes zijn er weer geboren, wauwie! Krijg zo de kriebels nu! Ik kan niet wachten...

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:34

Fijn CL dat alles weer oké is.

Arianne; 5 veulens nog te verwachten ....wauw :)

Sofiehavan: ik hoop echt dat je veulen zich gauw aandient :j

Sorry, als ik soms vergeet te reageren op mensen hun reacties/foto's .....ik lees alles braaf mee hoor maar kan niet alles onthouden :roll:

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:39

Gelukkig niets mis met de melk....

Gentle groeit als kool, foto's van vandaag:

Ezeltje....
Afbeelding

Springpaard in de dop :D
Afbeelding

Hij is al zo groot :=
Afbeelding

Ter vergelijking, foto van Gentle 1 dag oud:Afbeelding
:=

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:42

De.eerste weken groeien ze het hardst. Vind ik helemaal niet zo leuk haha.

Wij zijn bezig met een klein Prisje bouwen. Eerlijk gezegd, ben ik nog meer benieuwd naar dat veulentje dan Masje hahaha

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:44

Fotsy schreef:
caesar wat een plaatje en mooi hoofdje zit erop, al aan het dekken voor volgend jaar :D hier ook aan het opvolgen of Flo hengstig wordt, normaal dit weekend en dan voer ik ze weg denk ik.

nog niks bij de rest die op springen staan? Sophie , Vulina, Linda

Beertje is mega leuk zeg, amai geniet Kim ook beetje van het mama zijn?

AZ Mausi is weerom enorm, die heeft waarschijnlijk altijd veel vruchtwater dan, blij dat het goed gaat buiten

Gelukkig Tinniie dat je weet dat ze altijd zo lang draagt natuurlijk, ik hoop zo op een valk bont merrietje voor haar.

Loes ja ze heeft best grote oren maar zoooo schattige en lieve uitstraling

Arianne amai 5 nog, kan je dan beetje slaap vatten := ik word nu al wakker en spiek dan even op de cam, gewoon omdat je er mee bezig bent

Ze doen nog rustig aan dan Pretty, straks is Elsa nog eerder. ;)
Haar uier was wat gestabiliseerd dus we wachten geduldig af.

super CL das goed nieuws, dus toch niks mis met de melk dan?

kiki ze doet wel goed verder

Klopt, heb de 3 jarige vorige maand gedekt waarvan ik er 1 aan het volgen ben maar die slaat tot nu toe af. De 6 jarige is nu aan de beurt en die dek ik dan tegelijk met de merrie die nu veulen aan de voet heeft. Hoop dat ik ze dan 2 om 2 heb. En dat alles goed gaat natuurlijk!!

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:49

Nog 18 dagen tot uitgerekende datum!
Afbeelding
Afbeelding