Ik ga op mijn handen zitten want ik zie al weer allemaal opmerkingen waar ik graag op reageer... Ik geloof de keizersnede best maar dat niemand had kunnen weten dat joe zo groot was is i.m.o. nonsens.. Er is hier al heel vaak gezegd dat Luna wel erg dik was.. Maar goed. Je neemt toch niets aan en morgen is er vast weer een andere aanvulling op je verhaal...
Ik wens luna veel beterschap en meer ga ik er niet over zeggen want ik irriteer me mateloos aan zo'n toch niet zinvolle discussie.
De dikte va de buik wil niet altijd iets zeggen over de grootte van het veulen, mijn merrie was ook niet top dik maar er kwam toch echt een joekel van een veulen uit en ik heb ook merries gezien die enorm waren maar er een mini klein veulen uit kwam en hadden ze gewoon veel vruchtwater. Maar ik ben het wel met je eens dat het wel gecheckt had kunnen worden, als die van mij zo enorm was geweest had ik daar wel even over na gevraagd. Maar ik wil daar niet mee zeggen dat iemand niet goed gehandeld heeft ofzo.
Ik reageer ook bewust niet op deze berichten steeds
Fijn dat ze de nacht goed door is gekomen!
Hier nog geen veulen ik denk het weekend..
Diane_Basje
Geplaatst: 01-05-15 10:07
Even een ego-post
Krijg net een update van de kliniek. Revi is stabiel, nog niet goed maar verslechtert niet. Zijn ademhaling lijkt iets rustiger en hij heeft geen koorts. Hij krijgt natuurlijk wel koortsremmers maar dan nog zou hij verhoging kunnen hebben. Ze vinden hem een vechtertje. Als hij niet overlijdt aan de longontsteking (maar nu vecht hij er super tegen) dan is het wachten tot hij aansterkt en opknapt
Luna is gescand geweest op 100 dagen en toen was het een klein vruchtje en heel erg veel vruchtwater. Daarna is ze niet meer gescand geweest. Scannen nu nog had niet veel meer veranderd hé, tzat erin en twas groot geworden. Enige wat we hadden kunnen doen was het halen als het nog niet genoeg ontwikkeld was. Als als als; als luna een hengst was had ze ook niet drachtig geweest.
inowa haha, als ze gaat draven en je bekijkt de achterkant ziet het er helemaal raar uit. wat een verhaal van je poes maar gelukkig doet ze het zelf nu wel goed!
Dustinlover hopelijk laat ze je niet lang meer wachten!
ik had een vraagje eerde was het zo als ik foto`s uit album deed verwijderen gingen ze automatisch ook op bokt weg, nu blijven ze staan klopt dat? of doe ik wat verkeerd?
DL jammer dat er nog geen veulen is. Ik ben benieuwd
Nah alie tje of hoe je ook heet. Je verdient gewoon een ban in mijn ogen. En ik ga hierover ook een mod contacteren. Dat je je excuses niet meent zegt genoeg. Ophoepelen dan maart dit topic. En onthouden maar dat zinnetje van karma
Verder wat betreft luna. Ik vind de wond eruit zien alsof er veel spanning opstaat. Zit er een drain in?
Verder weinig veranderingen hier. Merries had zelfde ph mss weer iets hoger. Ze laat nu wel braaf testen. Waar gaan we dat opschrijven haha
Diane wat is Revi een vechtertje! Hij voelt de liefde komt vast goed. Duimen draaien hier!
Tsjonge ik kan de discussie niet meer volgen. Heb alles meegelezen en het gaat nu al 5 pagina's over welles nietes. Mijn mening: Er wordt een hele akelige opmerking gemaakt door Nathalientje op een vrij onschuldige (en zeker niet rot bedoelde) opmerking van Ceasar. Er wordt weer ruzie gemaakt hier op Bokt voor 1 persoon :'( In dit geval snap ik dus waarom de meesten hier direct achter Ceasar staan en eerlijk, dat doe ik nu dus ook.
En ik zou mij er niet mee bemoeien
Kunnen we niet gewoon erover ophouden en bepaalde mensen even negeren?
Vandaag is de opening van de IJssalon waar wij de stal en weide huren. Meteen een doopvuur voor Eddy dus. Alhoewel, ik hou als het echt te druk is, merrie en veulen binnen en doe dan de bovendeur ook dicht. Ze moeten ook kunnen rusten. Aaien/voeren ect is in ieder geval al verboden (staleigenaar heeft en een poort gezet en op elke stal met buitenluik een heel duidelijk bord haha).
Zit geen drain in voor zover ik weet. Ben er tijdens het snijden zelf niet bij geweest. Pas toen ze de laatste 2 draden erin waren aan het doen ben ik er terug bij gekomen. Heb de mensen met verstand hun werk laten doen, zou enkel in de weg hebben gelopen. staat idd wel wat strak. Maar is dat niet normaal? Weet niet hoe een buikwonde er bij een paard normaal uitziet.
DA is net nog langs geweest, ze heeft perfecte temperatuur, wonde zit geen vuil in, heeft ie nog eens ontsmet. Hij is voorzichtig positief maar zal pas gerust zijn eind volgende week
Setteli
Geplaatst: 01-05-15 11:06
Bij zo'n grote wond wordt er altijd wondvocht aangemaakt. Dit kan nu niet goed weg. Daarom wordt vaak een drain aangelegd om dit weg te laten lopen. Dan wordt de druk op de wond verminderd en kan die beter genezen. Maar de DA heeft het net gecheckt, dus dan zal het wel goed gaan
YMJArabians
Geplaatst: 01-05-15 11:15
Ook mijn merrie is moeder geworden van een prachtig merrieveulen!
zie je zo'n drain zitten? Dierenarts komt 2 keer per dag meer als een week lang. gaan vanaf morgen Penicilline afbouwen. Heeft gisteren voor 1400 kg gekregen, vandaag voor haar eigen gewicht. Achter een week moet ze zeker zonder staan. Ze eet echt super, schoont haar baamoeder netjes, plast goed, heeft voor de 2de keer gemest. Ik heb tot nu toe goede hoop.
Gefeliciteerd Bonjoy! Ben benieuwd naar de droogfoto's
@ Luna, drain is een slangetje wat aan het eind van de wond er uitsteekt. Daar loopt dan het vocht uit. Die moet je dus echt wel zien zitten. Google maar eens
Dian-basje, ha gelukkig goed de nacht doorgekomen fijn dat de ab zijn werk doet, we duimen voor Revi
Luna, fijn voorzichtig goed nieuws, een drain is zeg maar een kunstof slangetje wat er dan uitsteekt zodat wondvocht afgevoerd wordt, dit had je dan kunnen zien. Veearts net gecheckt dat is prima dan fijn dat het er nu zo bij staat iedere dag is er 1 verder en hoop dat het iedere dag goed nieuws blijft. Sterkte
rockey
Geplaatst: 01-05-15 11:29
wat een drama Luna,
ik ga me er ook niet mee bemoeien met die discussie, ik vind het vreselijk wat er gebeurd is en hoop van harte dat de merrie er boven op komt. mijn merrie had wel al lang in de kliniek gestaan, maar ik ben een zeikerd.
rockey
Geplaatst: 01-05-15 11:31
Hier hadden we vanmorgen ineens hars gaat echt snel
Laatst bijgewerkt door rockey op 01-05-15 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Luna2006
Geplaatst: 01-05-15 11:31
Dan zit der geen drain in. Ik zie in ieder geval niets steken. Maar hang er nu ook niet onder. Vind het zo sneu voor haar Ze lekt nu ook melk want die uier zat echt overvol. Hoop dat die snel terug gaat slinken.
Ben ook een persoon die er heel snel de DA bij heeft maar met kliniek heb ik echt geen goede ervaring en 3 uur in een trailer met een merrie die niet graag reist en niet zonder der kudde kan vind ik echt een te groot risico