[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:50

Dustinlover schreef:
annastasia schreef:
Cemlys gefeliciteerd!

Sommige van jullie hebben echt gek(r)ampeerd...
Dit jaar staat mijn merrie voor het eerst thuis.
Vorige keren op zo'n 7 autominuten rijden.

Eerste veulen werd 's avonds om ca 22.00 geboren.
Die zag dochter van staleigenaar aankomen. Merrie was wat onrustig.
Hebben toen met 7 mensen de hele bevalling van begin tot eind mee kunnen maken.
Heb toen nog mooie foto's kunnen maken.

2 jaar geleden had ik een birth alarm gkocht, heeft bij beide merrie's precies op juiste tijd gewerkt.
Staleigenaar is er toen ook niet uitgeweest.

Nu heb ik ook het birth alarm en heb ik een camera geinstalleerd.
Helaas door de muren geen draadloze verbinding, dus heb een kabel getrokken en kan zo meekijken in de stal.

Mag ik vragen wat jou die camera heeft gekost dan? En ligt de kabel onder de grond?

Birth alarm kostte € 845,- en was bij EJ toen 25% korting op artikel naar keuze, dus toen heeft deze me nog € 676,- gekost.
Dit wordt voor mij het 3e veulen en heeft ook al bij een aantal anderen naar tevredenheid gewerkt.

De camera is 1tje van Foscam, heeft me € 100,- gekost.
Het is zo'n model: http://www.foscam.nl/index.php/winkel/b ... egory_id=4

Heb bij de router/computer een gat in het plafond zitten waar ook al een kabel naar boven gaat voor het draadloos netwerk tussen de melkveestal en het huis.
De kabel ligt over zolder heen en via een en gat in de muur komt die in de oude schuur terecht, hier gaat die al vrij snel weer naar beneden omdat de paarden zowat tegen het huis aan staan.
Het scheelt dat we al een complete ''leidingstraat'' over zolder hebben lopen met allerlei kabels, daar kon ik 'm gewoon bijlangs leggen.

Afbeelding

Rechtsbovenin zie je hoe zo'n klein stukje het is vanaf huis tot waar de schuur begint.
De andere kabel is helemaal doorgetrokken naar het einde van de schuur en daar hangt het kastje voor het draadloze netwerk tussen huis en de grote stal links onderin.

DianneM

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:13

Hier nog geen nieuws helaas, de afspraak is verzet, dus nog een week afwachten..

Hier ook paardje op pension, gisteren begonnen met de kraamstal, ze krijgt haar eigen schuurtje. Ze gaat op Marestare in combinatie met 's nachts waken op stal. Misschien nog een BA huren, masr hik tegen de prijs aan..

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:18

Hoe doe jij dat met internet Dianne? je had daar toch geen internet?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:19

Dat is wel fijn annastacia.. Ik huur hier een gedeelte van een boederij en gebruiken internet van de verhuurder. Ik moet dus echt een kabel van camera naar computer ofzo hebben.. Maar ik ben alles behalve technisch er zit 30/40 meter ofzo tussen onze stal en huis en dan nog een oprit die er tussen ligt.. Dusja hoe ga ik dat doen :P

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:20

Via een netwerk kabel naar mijn stalbaas toe. Er is wel internet, maar geen wifi

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:22

Oh ik begreep dat er helemaal geen internet was.

Hier moeten we kijken hoe we het doen met de camera, zolang ik op stal maar beeld heb ben ik al heel blij.
Zou fijn zijn als ik thuis ook kan kijken, maar we zien wel

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:27

Hoi! kan ik me hier nog aanmelden? :)
Mijn paard Whinny bevalt binnen ong. 40 dagen! Spannend!
Ik ga een birth alarm huren. De vader ken ik niet, ze is eigenlijk ongewenst zwanger :Y)
Hier een fototje van vandaag:

Afbeelding

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:29

Dustinlover schreef:
Dat is wel fijn annastacia.. Ik huur hier een gedeelte van een boederij en gebruiken internet van de verhuurder. Ik moet dus echt een kabel van camera naar computer ofzo hebben.. Maar ik ben alles behalve technisch er zit 30/40 meter ofzo tussen onze stal en huis en dan nog een oprit die er tussen ligt.. Dusja hoe ga ik dat doen :P

UTP cat6 kabel kopen van 60 meter (kost zo'n 30,-).
Die bij het dak of wand langs leggen. En dan buiten ook over de grond of onder dakgoot langs en dan om oprit over te steken het in de lucht hangen of op de grond en dan in een soort van ''buis'' zodat er ook overheen gereden kan worden zonder dat de kabel bschadigd wordt.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:34

Hmm dan zal ik eens even moeten gaan zoeken wat voor buis :P en even vragen aan de verhuurder of hij het goed vind dat ik een kabel over de oprit leg(rijden ook traktoren enzovoorts).

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:35

chrlooot welkom :) heb je de merrie drachtig gekocht?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:35

Dianne wat vervelend dat je nog een week moet wachten. Sterkte ermee! :(:)

Cemlys, gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik ga ook ouderwets waken straks.
Twee jaar geleden ben ik pas gaan waken toen het ernaar uitzag dat Baby snel geboren kon worden.
Ik slaap daar in het keukentje onder het huis. Toevallig heb ik van de week een foto gemaakt van het huis, omdat het zo'n mooi gezicht was met die ijspegels:

Afbeelding

Die twee ramen en deur onder het balkon is het keukentje. Daar lag ik op een luchtbed en ik had mijn laptop bij me. De eerste nacht heb ik om de twee uur mijn wekker gezet om bij Kees te gaan kijken (10 meter lopen) en de tweede nacht ben ik niet eens gaan slapen en toen is TiSento om 1:24 uur geboren.
Hij is 15 dagen na de uitgerekende datum geboren, dus ik ben blij dat Dais het goed aangeeft. Ik moet er niet aan denken om wekenlang zo te moeten slapen.
Als het moet, moet het en dan doe ik het met alle liefde, maar liever niet ;)

De vrouw des huizes heeft 's avonds heerlijk mijn eten opgewarmd wat ik van huis had meegenomen en ik kreeg een schaaltje yoghurt met aardbeitjes en de volgende ochtend kreeg ik een heerlijk ontbijt met thee, beschuit en brood :)

Ik ben ook geen fan van een geboortemelder huren, omdat je met een beetje pech dat dingen 4 weken moet huren. Daar vind ik het te duur voor.

Chrlooot, welkom! :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:38

Zet de mijne ook altijd op het I-net te huur, en dan ga ik net beneden de prijs van de EJ en Divoza zitten.
Wil alleen wel borg van 300,- omdat het een behoorlijk kostbaar apparaat is en je de huurders vaak niet kent.

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:41

Dustinlover, Nee ze was eerst van mij en heb haar toen moeten wegdoen en daarna via dierenbescherming drachtig teruggekregen... Dus nu blijft ze toch voor altijd bij mij ;)

Bij ons is de birth alarm niet zo heel duur
Per week 25 euro geloof ik. :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:47

Aha en geen idee waar ze in tussen tijd heeft gestaan dan?

Birthalarm zou ik niet huren maar kopen. Staat nu eentje op marktplaats.. bieden vanf 350,- maar met de aanbieding van EJ is hij straks 375 nieuw.. Had al lager geboden, maar doet ze niet..
Ik wil hem dan onder het halster bevestigen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:51

Dustinlover schreef:
Aha en geen idee waar ze in tussen tijd heeft gestaan dan?

Birthalarm zou ik niet huren maar kopen. Staat nu eentje op marktplaats.. bieden vanf 350,- maar met de aanbieding van EJ is hij straks 375 nieuw.. Had al lager geboden, maar doet ze niet..
Ik wil hem dan onder het halster bevestigen.

Welke aanbieding van EJ?
Die halstermelders zijn meer als 800,- nieuw, als je een nieuwe voor 650,- kunt krijgen dan is dat al goedkoop.

Edit: zie het al, dat is het goedkopere model, niet uit te breiden en ook geen functie slaapstand als merrie plat ligt te slapen.
Meer kans op vals alarm. Die was er nog niet toen ik 'm kocht
Laatst bijgewerkt door annastasia op 27-01-13 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:51

Ik denk dat ik zelf een Birth alarm moet zijn, internet is ook lastig bij ons op stal, ivm kabels, denk dat ik een caravan wegzet en daarin slaap, misschien icm singel..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:01

Ja gewoon de lite.. Meestal die met 25% korting komt een keer in de zoveel tijd :)
Waarmee kun jij hem uitbreiden dan?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:29

Volgens mij staat er altijd op de kortingen van EJ dat die niet op de geboortealarmen en dergelijke geldig is

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:41

Cemlys schreef:
Volgens mij staat er altijd op de kortingen van EJ dat die niet op de geboortealarmen en dergelijke geldig is

Staat juist niet bij birth alarmen.. Had iemand vorig jaar ook met EJ in het DBT :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:50

ok, dan scheelt dat wel heel erg ja, dan moet je ervan profiteren :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:53

Want heb nog eventjes een vraagje voor mensen die de Lite ook hebben: Ik heb gisteren die handleiding gelezen.. Maar het Birth alarm belt jou en die mag je niet opnemen, gaat die dan niet automatisch naar de voicemail? want je moet hem zelf terug bellen om hem uit te zetten zegt de handleiding. Kost het dan geld van het prepaid kaartje wat in het birth alarm zit?

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:54

Gefeliciteerd Cemlys.

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:05

Rowan de voicemail moet je uitzetten, staat ook in de beschrijving.Als je voor de lite gaat krijg je hetzelfde als bij ons 1000 x vals alarm

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:10

Ja maar het scheelt dat ik er bij woon en dus me bed uit kan, eventjes kijken en weer terug :P

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:14

Dustinlover schreef:
Want heb nog eventjes een vraagje voor mensen die de Lite ook hebben: Ik heb gisteren die handleiding gelezen.. Maar het Birth alarm belt jou en die mag je niet opnemen, gaat die dan niet automatisch naar de voicemail? want je moet hem zelf terug bellen om hem uit te zetten zegt de handleiding. Kost het dan geld van het prepaid kaartje wat in het birth alarm zit?

Wat betreft de kosten:
Als de BA jou belt en je neemt niet op, dan gaat deze automatisch door naar het volgende geprogrammeerde nummer.
Ik zit even te denken, maar volgens mij heb ik zelf niets op mijn voicemail gehad.
Daarna bel je de BA terug en stopt het alarm.

Het systeem is zo ontwikkeld dat het je geen geld hoeft te kosten.
Belangrijkste is wel dat je de voicemail van de BA uit zet en dat je op de simkaart geen PIN vergrendeling hebt staan.

Ik kan de mijn uitbreiden met meerdere melders. Dus als ik meerdere merries drachtig zou hebben hoef ik alleen een ''slave'' kastje bij te halen.