Dustinlover schreef:annastasia schreef:Cemlys gefeliciteerd!
Sommige van jullie hebben echt gek(r)ampeerd...
Dit jaar staat mijn merrie voor het eerst thuis.
Vorige keren op zo'n 7 autominuten rijden.
Eerste veulen werd 's avonds om ca 22.00 geboren.
Die zag dochter van staleigenaar aankomen. Merrie was wat onrustig.
Hebben toen met 7 mensen de hele bevalling van begin tot eind mee kunnen maken.
Heb toen nog mooie foto's kunnen maken.
2 jaar geleden had ik een birth alarm gkocht, heeft bij beide merrie's precies op juiste tijd gewerkt.
Staleigenaar is er toen ook niet uitgeweest.
Nu heb ik ook het birth alarm en heb ik een camera geinstalleerd.
Helaas door de muren geen draadloze verbinding, dus heb een kabel getrokken en kan zo meekijken in de stal.
Mag ik vragen wat jou die camera heeft gekost dan? En ligt de kabel onder de grond?
Birth alarm kostte € 845,- en was bij EJ toen 25% korting op artikel naar keuze, dus toen heeft deze me nog € 676,- gekost.
Dit wordt voor mij het 3e veulen en heeft ook al bij een aantal anderen naar tevredenheid gewerkt.
De camera is 1tje van Foscam, heeft me € 100,- gekost.
Het is zo'n model: http://www.foscam.nl/index.php/winkel/b ... egory_id=4
Heb bij de router/computer een gat in het plafond zitten waar ook al een kabel naar boven gaat voor het draadloos netwerk tussen de melkveestal en het huis.
De kabel ligt over zolder heen en via een en gat in de muur komt die in de oude schuur terecht, hier gaat die al vrij snel weer naar beneden omdat de paarden zowat tegen het huis aan staan.
Het scheelt dat we al een complete ''leidingstraat'' over zolder hebben lopen met allerlei kabels, daar kon ik 'm gewoon bijlangs leggen.

Rechtsbovenin zie je hoe zo'n klein stukje het is vanaf huis tot waar de schuur begint.
De andere kabel is helemaal doorgetrokken naar het einde van de schuur en daar hangt het kastje voor het draadloze netwerk tussen huis en de grote stal links onderin.