[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 10:30

Maroush: Die uiers lijken idd nog voller te kunnen, maar de spenen staan al wel mooi naar buiten wat al een goed teken is!

Blos haar uier op dag 320:
Afbeelding

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 10:57

Dank jullie wel voor alle lieve berichtjes! Ze hebben me echt goed gedaan Lachen

Ik ben zooo onzettend gelukkig nu Haha!! Moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ze bijvoorbeeld was gaan liggen... Daar was ik op een gegeven moment wel heel bang voor, want ze stond te wiebelen op haar benen van de koorts...
Ben zoooo ontzettend trots op mijn meisje Haha!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:08

effe een vraagje , Kyra is Zondag op dag 18 na de laatste dekking en Bibi pas volgende Vrijdag.
Deze dames staan samen op de weide en willen ze samen opladen om te laten scannen.
Als ik bvb. Woensdag beide dames laat scannen ,ben ik dan niet te laat voor Kyra als ze eventueel terug moet gedekt worden en/of te vroeg bij Bibi om al een vruchtje te zien ??
Dus kort samen gevat zou Kyra dan op dag 21 zijn na laatste dekking en Bibi dag 16.....iemand een idee ?

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:15

Het is mogelijk dat Kyra al snel weer hengstig is geworden voor die 21 dagen, maar je hebt een hengst, je zou kunnen schouwen voor de zekerheid. Ja Als ze dan hengstig wordt weet je genoeg. Knipoog
Scannen op dag 16 kan, al wil het af en toe gebeuren dat een DA het vruchtje dan mist. Lachen

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:17

ok bedankt Marlijn Knipoog

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:20

Perverse vulva foto's hier toch ook Haha!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:22

Taber: even spa nnend bij Speedy, ben ook heel benieuwed of het binnen nu en 2 dagen komt.

Stoere: voor het eerst gewaakt, BA doet het goed zo te horen! Ik hoop voor je dat je niet al te lang op stal hoeft te slapen.succes nog verder.

Adnil: wat is dat nou voor vervelend bericht!gelukkig is ze nu alweer op goede temperatuur,en gaat veulen ook al op eigen krachten staan! Weet DA nu al wat er was?

Amandake: ik denk inderdaad dat je, mits Kura niet drachtig is, te laat bent voor haar volgende cyclus en te vroeg bent voor Bibi. Kun je niet gaan schouwen met Kyra?

Kelly voor mij eigenlijk dezelfde vraag, Ravita heeft dit ook, ze heeft niet continue diaree, want in dr stal liggen gewone hele mooie hopen.

Maroush: ik denk dat het uier nog veel voller kan en de kling staat ook nog niet genoeg open, wel al hars gesingnaleerd!spannend!!

Marlijn: uier van Blos ziet er veelbelovend uit,, maar mag nog wel iets voller denk?

Wij hebben vandaag toch wel een mijlpaal: 310 dagen drachtig!!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:30

@Adnil: Wat een fijn nieuws! Haha!
@Cindybijl: gefeliciteerd met je mijlpaal!

Volgens mij mogen er ook wel flink wat beebs vandaag geboren worden Ja . Het is nu nog lekker weer Haha! . Volgens mij word het volgende week ook weer wat warmer..

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:32

Adnil, gelukkig dat het beter gaat !

Mooie uier van Blossom gezien, daar begint schot in te komen ! Kyara heeft net zoiets, zal vandaag of morgen nog even foto's maken.

Cindybijl, jij ook gefeliciteerd met je mijlpaal Knipoog . Hou jij de komende week je onderschrift goed bij, dan kan ik hem volgende week vrijdag, als ik terugkom van vakantie, weer van je pikken Clown

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:47

Adnil Wat een rotverhaal en super om vervolgens te lezen dat ze je vervolgens weer stro uit de handen grist!!!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:52

Keeva: jij ook gefeliciteerd met je mijlpaal! haha
Ik hou mijn onderschrift goed bij de komende week, kan ij hem volgende week weer pikken!!(wat zal het dan opeens snel gaan voor je!!!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:52

Adnil ik ben blij voor je blijf duimen voor je merrie!! en het veulen natuurlijk
ik hoop het! traan beauty!van mij mag het komen
maroush mijn merrie heeft ook geen dikke uier (maiden) maar ze zweete vanochtend wel haar hele uier was nat ga zo de foto wel even plaatsen tussen der kont was ze nat van zweet in der flank.
en der staart ligt ontzettend hoog, banden zijn los der kont heeft helemaal een andere vorm je kan een soort van driehoekje tekenen bij der kruis dus er is genoeg ruimte. en dit alles was er binnen 2 dagen.

maandag avond had ze hele dikke zuchtbulten (toen ben ik dus 's nachts hierheen gereden) in de avond had ze allemaal hars rondom der uier. en gister overdag op der tepel.
vanacht was ze onrustig( en vanochtend lag ze en was ze aan het zweten) om maar even aan te geven hoe snel het kan gaan.

cindybijl gefeliciteerd met je mijlpaal

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:54

Nicole288 schreef:
SunnyR: voskleurig met zwarte manen en staart noem je toch echt bruin hoor Ja dat zit hem in dat zwart.

Ja dat snap ik ook;), maar ik bedoel even de kleur van de vacht op zich.. die is niet roodbruinig zoals bij een gewoon bruin paard, maar echt voskleurig van kleur zoals bij een vos, enkel heeft ie dus zwarte manen en staart erbij waardoor je hem wel bruin moet noemen, maar de kleur is zo verschrikkelijk licht!!!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:57

TabeR schreef:
maiden

Misschien een héle domme vraag.. Maar wat is een maiden precies? Een paard dat voor het eerst een veulen krijgt oid?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:01

TB: helemaal goed!

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:08

Jeetje Adnil, dat was een spannende nacht... Gelukkig gaat het nu een stuk beter met je merrie!! En de kleine ook zelf in de benen! Ik hoop dat ze snel helemaal goed zijn!

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:29

De dierenarts is net langs geweest en jawel toch een dikke vette baardmoeder ontsteking Boos!
Vilia is nu goed gespoeld (dikke vieze gele drab kwam er al vanaf) en we hebben 1 ienimini-klein-friemelig-freutelig stukje terug gevonden wat waarschijnlijk boven in de hoorn heeft gezeten... (ik heb de nageboorte gecontroleerd met het boek in de hand en niks aparts gezien).
De DA, Marnix genaamd en tevens de vriending van het buurmeisje (super handig Knipoog), heeft haar ook getemp en deze was al weer aan het stijgen richting de 39 graden.
Marnix heeft haar nu gespoten en komt morgen terug om haar opnieuw te spoelen. Mocht er vanacht iets bijzonders zijn kan ik gewoon naar de buren lopen, want daar blijft hij slapen: wat een heerlijk geruststellend idee Haha!
Hij heeft tevens Donato nog even gecheckt, i.v.m. het moeilijke opstaan, maar hij is dik in orde Haha!. Bokken als hij deed toen ik hem vasthad, toen Vilia gespoeld werd; een echte luie hengst is het (H)

Vilia lijkt nu nog sneller op te knappen: ze is Donato flink aan het poetsen en ze begint steeds meer te hinniken Haha!
Ik zie het positief in Haha!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:38

Adnil: dus toch een baarmoederontsteking! pff gelukkig zijn jullie er nu achter en kan ze nu hopelijk alleen maar beter worden!
geniet lekker van moeder en zoon!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:53

fijn dat de reden van de koorts is ontdekt maar niet fijn dat ze baarmoederonsteking heeft natuurlijk. Wel handig zeg dat de DA het vriendje is van je buurmeisje. Lekker dichtbij dus mocht je hem nodig hebben.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:59

YIPPIE Go jij! Go jij! Temp is 38.3 Go jij! Go jij!

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:03

adnil35 schreef:

Goed zo!!!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:05

@ Adnil35.. Ik vind z’n kleurtje wel heel erg leuk!

@ Nicole288.. Wat een aparte onwijs leuke aftekening!

@ Sjoert & Petraaaken.. Wij hadden dus wel 2 camera’s Wel een paar dagen lang want helaas lekte het daar en hield dus de camera ermee op..
Gelukkig is voor ons het goed te doen met 1 camera want volgend jaar zullen we ze waarschijnlijk tegelijk voor de merries nodig hebben..

@ Stoere.. Spannend!

@ odique.. ikzelf zou het prettiger vinden de deken eraf te halen.. Stel dat ze bevalt en het veulen raakt er verstrikt in..

@ Melanie_ .. Gefeliciteerd!

@ Detour.. Welkom hier.. Als ze bij de hengst gestaan heeft zou dat best kunnen natuurlijk, zeker als ze niet gescand is.. Ze heeft wel al een beste uier eronder hangen

@ Keeva.. Heel veel plezier in Turkye..
Je moet gewoon even je merrie toespreken dat ze voor 320 dagen niet mag bevallen, maar dat zou toch wel moeten lukken..

@xWhitneyx.. Klinkt wel goed.. Uit ervaring weet ik wel dat als ze echt zou beginnen dat de merrie zich afzonderd en dr geen enkel paard meer in de buurt komt.
Toch lijkt het me wel fijner om haar apart te zetten..

@ Jurriaan.. knap dat je durft te wachten op kegelen..
Van de nu 5 veulens die wij gehad hebben heb ik alleen bij Alonna pas een ienieminiedrup gehad vlak voor de bevalling.. Toen ik die ontdekte was de kleine er anderhalf uur later..
Ik wacht dus eigenlijk nooit op kegelen of hars. Maar meerdere merries bij mij doen dat ook gewoon niet.

@ Destiny02.. Die is lekker breed van de voorkant, maar aan de zijkant is ze beschaafd!

@ Potverdikkie.. zit Alonna ook bij die datums? Heb je toen vantevoren wel de dekdatums doorgemaild maar niet de uiteindelijke bevaldatum.

@ Sjoert.. Mooie foto’s!

@ Hiboune.. Wat leuk dat ze blijft.. Altijd leuk om te horen als je een veulen fokt die in de smaak valt.. Zo is voor ons Aura ook een aanhoudertje..
Ik vind je veulen trouwens erg leuk om te zien..

@ SA.. Zo die heeft het al helemaal goed door.. laat je Shanaia leeg dit jaar?

@ Amandake.. Genoeg spannende pony’s bij jou zo te zien.. Misschien allemaal wel in 1 nacht Knipoog

@ Sara0.. Gefeliciteerd! Wat is ze leuk

@ Inowa.. Jeetje wat een buik van achteren..

@ Adnil35.. Jeetje, Hopen dat je merrie snel opknapt..
Aah ik lees net dat het stro al uit je handen is gegrist.. Wat goed!

@ Cindybijl.. Gefeliciteerd met je mijlpaal!

Wij gaan straks Alonna ophalen van de hengst.. We hebben haar zondag gebracht (Ze kwam al hengstig de trailer af en liet thuis dus niets zien) en is nu al klaar!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:47

adnil35 schreef:

OK dan!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:18

adnil: gelukkig dat het nu weer de goede kant op gaat, wat zo'n klein stukje ''rommel'' wel niet kan veroorzaken.....

Hier nog steeds geen veulen, inmiddels dag 344. pff Ach gut we hebben al 2x gedacht dat het veulen nu wel gauw zou komen, maar helaas.
Wel continu hars en maandag een knoeterhard uier en vrat ze haar biks niet. We wachten af, maar ik hoop toch stiekum op vannacht

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:35

annastasia :dat ken ik Knipoog Knipoog