[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:48

Kannie: Spannend! Mooie belofte.. nu maar hopen dat ze hem waar maakt Lachen

Semra: Ze gaat toch niet Treasure nadoen he.. Knipoog Zou het veulen aan het proefdraaien zijn? Dan zal het toch niet lang meer duren!

Vandaag eindelijk weer een mijlpaal:

EPONA IS 300 DAGEN DRACHTIG!!

Nog ongeveer een maand!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:15

Waldfeeks waldfreak en etterknol waren geloof ik de meest gebruikte namen. Gelukkig heeft ze het licht gezien Haha!

copper schiet eindelijk eens op! sasha is nogsteeds hetzelfde. Ik ga er nog niet mijn bed vooruit iig!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:35

Hopelijk ziet mijn merrie ook een keer het licht.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:36

@Amandake Een prachtige hengst hoor, heb je ook nog de foto van de kruising tinker/shire? Hoop je nu op een bontje Knipoog

@Kannie jaaaaa hars, het begin is er!!! Hopen dat ze nu niet 3 weken daarmee rond gaat lopen hihihi

@Marije pffff hehe Copper gaat eindelijk eens wat doen.... Tenzij ze weer zolang gaat kegelen en melk geven pfff wat heb jij voor paard zeg Knipoog

@Semra hihihi jij hebt ook al zo'n lekker ding Knipoog Heeft ze les gehad van copper ofzo? Ergens ver weg familiebanden zonder dat jullie het weten.... Hoop dta ze nu toch wel snel gaat beginnen hoor, dat wachten is vreselijk (en daar kan Marije over meepraten)

@Loolapelooza ik denk dat bij volgende zwangerschappen de banden inderdaad sneller slap worden als bij ene maiden merrie. Ze zijn er al aangewend, ze moet nog even, maar ja je weet nooit he Lachen

@Sammie lekkere uiers hoor... wees maar blij dat je ze niet hebt, ik zou er ook niet aan moeten denken (evenals een jaar lang met een kind in mn buik lopen pfffff die 9 maanden zijn al zwaar)

@nimber het is gewoon nu al een nette jongen Tong uitsteken Al die andere willen al stoer doen dat ze een hengst zijn en dus een wiwi hebben hahahaha eens zal je hem zien hoor Tong uitsteken

@Mayday zet hem op he!

@Elise2 tuurlijkkkkk ziet ze dat... alleen het is het veulen dat moetzien, want daar komt ie uit hihihihi succes he!!!

Nou volgens mij heb ik iedereen gehad nu hoor.... Als ik iemand vergeten ben, mijn excuses.

Lizzy staat bij de dekhengst *LOL* Ik was gisteren op visite en toen was ze al een heel klein beetje hengstig dus vandaag gaat ze gedekt worden (of is al ggedekt) tot nu toe zijn alle merries door deze hengst in 1 keer drachtig geworden, dus ik ben heeeeeel erg benieuwd. duimen maarrrrrr

Verder gaat ze gelijk ingereden worden, dus hoop ik een mooie drachtige en goed ingereden merrie terug te krijgen *LOL*

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:42

Sammie schreef:
Afbeelding
Hier is duidelijk die bal te zien.

woow je ziet echt zo'n deuk Lachen
wat leuk!!!!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:48

biancaa

waar wordt je merrie door gedekt

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 21:34

zo, zita staat op stal. ze harst nu echt big-time! vannacht waken voor het eerst en dat wordt wat, want ik ben nu al moe.
twee vriendinnen gaan vanavond stappen en daarna komen ze nog even aan (vannacht) ben ik dan in ieder geval wakker
haha, ik ben weer helemaal opgefokt, ik vind het weer helemaal spannend, haar kont is blubber, haar tieten staan op springen. ze staat haar staart te schuren, heeft maar een beetje gegeten....maar ik praat mezelf niet gek hoor, welnee!!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:15

Pauk was niet hengstig Boos!
We wachten deze week dus nog maar even af maar als ze niet hengstig is laten we haar scannen door een dierenarts in limburg.. Misschien heeft onze dierenarts wel wat over het hoofd gezien ( Nee klopt niet zoveel vertrouwen in mijn eigen dierenarts )

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:25

@ kannie: Spannend.... Succes vannacht!!
@ Pauk: Dat ken ik, ik heb ook een second opinion gehad....

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:36

@kannie : waak ze !! OK dan!
@pauk : tja dan zou ik ook effe naar een andere gaan Ach gut
@biancaa : het word ZEKER een bontje , hij geeft gegarandeerd bont altijd bont door Pling
Hieronder een foto van de kruising.

Afbeelding

Ik heb Romina vanmorgen naar de veearts gebracht voor een 10-tal dagen , ik kon het emotioneel niet meer aan om haar alle dagen in te spuiten Bloos Verdrietig

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:46

@Keresa ze wordt gedekt in Noordeloos. Daar staat op het moment de Dekhengst. hij "woont" eigenlijk in duitsland maar komt zijn kunsten elk jaar nogeven in Nederland vertonen Knipoog De dekhengst is Maxolo, hij is helaas niet goedgekeurd door het ICS, maar hij geeft zulke mooie eigenschappen door, dat ik hem perse wilde hebben. Zijn dochter Angel, mijn jaarling dus, die heeft ongeveer dezelfde bouw als hij heeft en haar halfbroertje, had dit ook. Hij is iets kleiner dan Lizzy, maar dat wilde ik graag. Ik hou van kleine compacte tinkers met veel sok en dat is precies wat hij doorgeeft *LOL*

Afbeelding
dit is mijn dochter bij hem. Ze wilde zo graag de papa van Angel zien.... ze was direct verliefd.

Afbeelding
Even totaalplaatje

Afbeelding
Andere kant

Afbeelding
En zijn mooie hoofdje.

Lizzy is vandaag gedekt, ik had een smsje gekregen *LOL* morgen mag ze weer.

@amandake, gaaf lijkt me hoor Tong uitsteken Ik dacht al dat hij homozygoot voor bont was, aangezien hij vlekjes heeft in zijn vacht, klinkt gek maar dan zeggen ze dat ze homozygoot zijn (weet niet of het waar is hoor)
Ze lijkt trouwens op een paardje dat ook op martkplaats staat, ook een kruising shire/tinker. Zelfde kleur, ik dacht eerst van ojeeee ze heeft hem toch niet te koop gezet Knipoog Hoop echt dat er een mooi veulen uit komt, maar dat kan nietanders met 2 van die mooie ouders *LOL*

@Kannie successsss met waken dat ze vannacht mag beginnen en dat je wakker bent hihihi en eehhh in jezelf praten is heeeeeeeeeeeel normaal (doe ik ook altijd en ik ben ook niet gek hoor.... ben een vliegtuig hihihihi)

@nicole ik zag dat ik jou vergeten was, ik wist dat ik iemand vergat Tong uitsteken Gefeliciteerd nog met je mijlpaal *LOL* De tijd gaat snel hoor, dus voor je het weet staat er zo'n leuk klein ding naast...

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:13

Biancaa : dat is Bibi hoor op marktplaats,maar wij hebben haar gekocht en de mensen hebben haar er blijkbaar nog niet afgehaald Knipoog

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 02:47

tadatadaaaaa!!!!
zat ik hier vanavond nog te bokken, zie ik op mijn schermpje dat zita wat aan het draaikonten is, gaat liggen, ik zeg tegen mijn vriend:'dat duurt geen uur meer"
ze staat op, draait weer een rondje, gaat weer liggen, dan op haar zij, ik vlieg naar buiten en daar is de pootjesblaas al.
ik erachter zitten, er kwam maar één voetje, ik wacht het nog even af en zie dan een puntje van de andere hoef. zita persen, maar kwam niet verder. toen heb ik het vlies gebroken en haar andere voetje gepakt (moest dus een klein beetje naar binnen)
die kwam toen gelijk naar buiten, daarna direct het hoofdje en heb ik zachtjes meegetrokken. zita bleef nog een hele poos liggen met veulens achterbeentjes er nog in. prima. maar ik was zo nieuwsgierig of het een hengstje of merrie was en mijn geduld werd heel lang op proef gesteld. uiteindelijk stond ze dan op en het was een merrie!!! hier ben ik erg blij mee!
ze is mooi getekend, het duurde een poosje voordat ze eindelijk door had waar ze kon drinken (oja, ze stond al na 10 minuten)
ze heeft netjes haar ontlasting gehad en nu wacht ik nog op de nageboorte, die hangt er half uit, opgebonden, maar het vlot maar niet...ik lig dus voorlopig niet op bed...ik ben superblij, ik heb niet één nacht hoeven waken (hoewel dat ook zijn charme heeft) en heb een prachtig gezond merrieveulentje!!
hoeveel geluk kan je hebben, moet maar een staatlot gaan kopen...hier de eerste foto's , ze zijn niet echt geweldig, maar ik heb een heeeeel raar toestel, ik kon niets op het schermpje zien, maar ik kon wel plaatjes schieten, dus maar een beetje op haar gericht en dit is het resultaat;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

oja en een naam heb ik nog niet helemaal. moet er nog even een nachtje over slapen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 03:06

kannie van harte gefeliciteerd met je veulen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 07:11

Kannie, van harte! Jij bent inderdaad een mazzelkont, niet hoeven waken, geen slapeloze nachten (ja, eentje dan Knipoog ) en zo'n prachtig merrieveulen! Go jij! Go jij! Zie ik dat nu goed, links en rechts bijna gelijk getekend? Zag rechts de witte vlek iets minder ver doorlopen??? Ik vind ze prachtig, en je hebt ondanks een niet-meewerkende camera schitterende foto's gemaakt! Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 07:47

wat een prachtig veulen Kannie, van harte !!

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:39

Van harte gefeliciteerd!!! Ze heeft een prachtig koppie!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:59

Kannie, van harte!! Ze is zeker mooi getekend!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:06

gefeliciteerd!!! En ze is heel leuk getekend!! En een super lief koppie!!!!!

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:27

Kannie van harte gefeliciteerd met je merrietje, mooi getekend is ze !

Nou hier ook nieuws we hebben hars, hadden we al wel gehad maar het is nu duidelijk te zien, waken gaan we nog niet doen maar er zit iig schot in de zaak.!

Vanavond ga ik ff op iedereen reageren, ga nu snel moet naar de keuring in Boxtel.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:59

Kannie van harte!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:15

van harte gefeli kaniie!!

Mooi getekend *LOL*
Dit is toch een baggio veulen??

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:29

gefeliciteerd kannie...prachtig getekend veulen !! Knipoog

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:13

@Kannie: Gefeliciteerd!!! Go jij! Go jij! Prachtig veulen zeg! Lachen En wel lief van je merrie dat je niet hebt hoeven waken Tong uitsteken Nageboorte nog goed afgekomen?

@Amandake: Prachtige hengst Kwijl En jeetje 7 veulens volgend jaar Bloos! Jij krijgt een slapeloos voorjaar Clown

@Marije: Joepieeeeee vorderingen bij Coppertje! Zou het dan toch snel komen nu? Ik ben wel erg benieuwd naar haar kleintje inmiddels Tong uitsteken

@Neon: Plaats nog eens wat foto's van neon! Zie dat ze alweer op 310 dagen zit. Dat begint ook aardig in de richting te komen! Is ze nog steeds zo slank?

@Mayday: Harsjes!!! Dat schiet ook al lekker op Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:32

U vraagt, wij draaien. Haha! Dit zijn de laatste foto's van 19 juni, en nee, ze is niet meer slank, ze heeft een dikke pens! Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas vandaag de camera niet bij, maar ik zal zo snel mogelijk nieuwe maken. En overigens, mijn onderschrift weer eens vergeten aan te passen. Bloos Dag 311 vandaag! Go jij! Go jij!