Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:02

Mag ik ook nog meepraten ? Hester is juni uitgerekend .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:07

Mooi verhaal, ik kende het grootste gedeelte al wel (alleen de keuringen niet) maar het was voor mij veel "o ja" tijdens het lezen, herkenning dus maar eigenlijk grotendeels al weer vergeten.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:13

Ik had het verhaal ook al gelezen.. en de foto's al gezien. Maar het is zo apart dat ik het de moeite waard vond om het nog een keer te gaan lezen (alleen in het begin van het verhaal staat handelaars, moet dat niet handelaren zijn? ik ben niet goed in nederlandse grammatica, maar dat viel me op )

Tuurlijk mag jij ook meepraten Smeejj. Wat voor paard heb je, door wie is ze gedekt?

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:23

Hester is een KWPN-merrie van Schalkhaar, oud type. Ze is gedekt door Colandro van Zwartjens, een springhengst dus. Hopelijk komt er wat leuks uit .
In mijn profiel staan foto's, en foto's van 3 van haar nakomelingen al.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:27

Welkom

Hihi ik val in herhaling
En je hebt gelijk marlijntjuh

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:55

Ik ga zo even bijlezen. Eerst een update van Iwaya.
Met deze dikke muts gaat het prima Ze staat rustig in haar stal dik te zijn en heeft vandaag een uurtje gestapt en gedraafd in een beginnersles. Dan hoeft ze niet veel te doen. Ze vond het zo leuk dat ze soms zelfs een huppeltje galop maakte
Haar buik groeit goed door en ook haar uiers beginnen te hangen en groeien. Haar banden zijn ook weer iets slapper.
Ik hoorde trouwens vandaag dat er in Iwaya's stal ook een camera komt te hangen zodat de eigenaar kan zien hoe het gaat. Wel een geruststellend idee vind ik dat ze goed in de gaten gehouden kan worden

Digi werkte niet echt mee. Stom ding Maar toch maar even 2 foto's voor jullie om te zien hoe ze er nu uit ziet.
Als het weer volgende week mee zit maak ik dan buiten foto's. Want binnen is haast niet te doen met mijn camera.

Dikke hangbuik... lijkt hetzelfde als vorige week, maar is toch meer gaan hangen vind ik.

Afbeelding

En de uier na het rijden. Ziet er erg vreemd uit zo Maar komt denk ik omdat ze gezweet had.

Afbeelding

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:13

Zo weer een beetje bijgelezen:

@Smeejj Welkom Hoe meer buiken hoe meer vreugd! Heb even in je profiel gekeken. Leuk paard is Hester.

@Frenia: Die tweeling is echt super zeg Als je nog foto's krijgt van de nieuwe eigenaren dan zet ze maar op bokt als je wil. Lijkt me erg leuk om te zien hoe ze er nu uitzien.
Ga ook t verhaal in je pro lezen. Super dat je het erin hebt gezet!

Leuke buikenfoto's gezien ook Groeit allemaal lekker door.

Echt spannend hier nu Adriana en Keresa er zo dichtbij zitten!

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:17

Iwayalover; Wow wat een buik zeg! En dankjewel .

Ik zal morgen ook even een foto maken van de dikke pens van Hester haha .

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:20

Hihi grappige tieten van iwaya komt idd door het zweten denk ik
Lekkere hangbuik krijgt ze...heb toch ook het idee dat ie iets meer is gaan hangen

enne: natuurlijk zet ik ze op bokt (maar eerst eens krijgen he )

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:40

Geduld Frenia Je hebt ze iig weten te achterhalen. Dat heb je iig al. En die foto's zullen wel komen als ik zo las hoe die eigenaren zijn.

De tieten van iwaya zijn idd echt raar zo op de foto. In het echt zag je dat helemaal niet, dus toen ik mijn foto's uploade schrok ik me rot. Leek wel een stuk rauw vlees aan de zijkanten van haar uiers

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:41

Dr tieten roesten
Maar jij rijdt nog gewoon op haar? Wel leuk, ik denk dat ik dat tegen die tijd niet meer hoeft te doen.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:55

@Sammie: Nee ik rijdt niet meer op haar. In de les waarin ik normaal met haar rijdt is het te hard werken in haar toestand nu. Dus dat doen we niet meer.
Ze rijdt eigenlijk niet meer mee in de lessen en wordt voornamelijk gelongeerd, maar vandaag heeft ze in een beginnerslesje meegehobbeld. Vind ze nog erg leuk om te doen Maar ze mag echt niet meer als stappen en een beetje draven. Hoewel ze zelf meer wil

@Frenia: Net het verhaal van de tweeling in je pro gelezen Dat heb je echt mooi neergezet. Heel duidelijk en ik leef er helemaal in mee. Kan me heel goed voorstellen hoe het is geweest en hoe blij je nu bent nu je weet hoe ze het maken!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:38

Leuk paard is Hester! Ben benieuwd wat voor veulie eruit zal komen.

Wat een buik krijgt Iwaya al zeg! Je kan echt goed zien dat die al op het einde loopt. Ze is rond 1 maart uitgerekend of niet? Ze heeft echt grappige tietjes.

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:42

Ik ga vanavond dat verhaal even lezen Frenia . Moet zo weer weg.

We hopen op een hele goede springer natuurlijk, die nu een keer aan de maat is. We hebben 2 te kleine staan en 1tje die wel goed groot lijkt te worden.

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:05

Odessa moet in mei bevallen van vdl Cardento:

Waar gaat die buik heen

Afbeelding

Afbeelding

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:07

Zo! Odessa heeft een dikke buik zeg! Die eerste foto is echt geweldig.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:09

@ Parouscha: Wat een dikke buik !
En die moet pas in mei? Die van mij heeft NU zo'n buik.. .

Helaas was Indian vandaag weer wat benauwd .
Ik heb haar zo lang mogelijk buiten gehad, dik 4 uur.
Het zal ook wel aan het weer liggen, het is hier heel vies vochtig.
En het veulen neemt steeds meer ruimte in beslag.
Ik hoop dat ze snel weer stopt met benauwd zijn, anders moet ze weer op de medicijnen .

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:09

Ze kan ook heeeel moeilijk lopen maar vandaag had ze het echt in haar hoofd helemaal gek was ze

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:10

Wat heeft Indian zo dat ze het zo benauwd krijgt? Misschien heb je het wel ooit gezecht, maar dan heb ik het gemist.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:13

Ze heeft chronische bronchitis/dampigheid.
Helaas heeft ze dit gekregen toen ze net 2 maand drachtig was, anders hadden we haar ook nooit laten dekken

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:13

Dat is echt heel erg vervelend! En een veulen maakt het voor haar er natuurlijk niet minder zwaar op. Is het erfelijk of niet?

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:17

Volgens mij is het niet erfelijk..
Indian heeft het er idd niet makelijk mee.
Het gaat meestal weken goed, en dan af en toe is ze weer een paard dagen benauwd of krijgt ze zomaar ineens een aanval .

Soms wordt het me ook gewoon teveel als ze banauwd wordt.
Dan snap ik het gewoon niet; waarom mijn lieve schat?
En als ik dan zo ga denken, denk ik soms ook wel eens: Misschien zijn dit wel mijn laatste 44 dagen met haar !
Maar dat wil ik niet! Ik wil niet dat ze weggaat! Ik wil niet alleen achterblijven .
Ik ben zo bang dat ze de bevalling niet overleeft !

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:19

Is de benauwdheid dan een rede dat ze de bevalling niet zou kunnen halen? Heb je het daar al met de dierenarts over gehad? Over de extra risicos die er aan vast zitten. Ik vind het wel echt heel erg zielig voor haar zeg! Maakt het veel uit of ze op stal staat of niet?

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:24

Ik ben gewoon bang dat ze het té banauwd krijgt tijdens de bevalling en geen lucht meer krijgt.
We hebben al wel met de dierenarts afgesproken dat zij erbij is als het gaat gebeuren.

Het zou beter voor haar zijn dat ze een buitenstalletje heeft, maar die hebben wij niet, wij hebben een pensionstal.
Daar luikje staat wel dag en nacht open, dus de stal is wel fris.
Ze staat elke dag ook ongeveer een uur of 4 buiten.
Verder krijgt ze nat hooi en foenegriek over het eten.

We doen zo ons best voor haar, maar soms heb ik het gevoel alsof het niet genoeg zal zijn !
Zelf heeft ze er volgens mij niet veel last van. Ze staat vrolijk hinnikend op stal en kijkt ook vrolijk uit haar ogen. Eet goed en heeft verder nergens last van.

Maar ik wil gewoon dat ze nog niet weggaat !
Zij was mijn eerste pony, en nog steeds de liefste. Geen enkel paard zou haar kunnen vervangen. Ik heb zo'n goede band met haar.
Als ze overlijdt, stort mijn wereld echt in !
Ze betekend echt alles voor mij

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:26

Is er misschien niet een mogelijkheid dat je haar ergens anders in de buurt neerzet waar ze wel altijd buiten kan? Maar ik kan natuurlijk ook heel goed begrijpen dat je niet weg wilt op de pensionstal waar je nu staat.

Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt... Je bent zo machteloos, hier kan je gewoon helemaal niets aan doen. Ik zal voor haar duimen dat alles goed gaat .