Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngLio

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:12

Wat is het toch allemaal inimini bij een shetje!
Vind ze het nog prettig dan, zo'n schoonmaak?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:38

Dennis, is die foto op ware grote of vergroot? Haha!
Ik ga jouw foto's wel volgen de komende tijd, ik krijg hier straks ook zo'n kleintje om te veulenen en ik vrees dat ik die slecht kan vergelijken met mijn merries Haha!

Coppertje heeft vanmorgen een checkup gehad van de DA en ze heeft de laatste enting voor het veulenen gehad.
De DA keek ook nog even naar haar uier en vulva en zei: "Oh deze is zeker van de week aan de beurt?"
Nou nee, Coppertje studeert voor Koei Koe

Afbeelding
Er begint steeds meer spanning op het uier te komen.

Afbeelding
Regelmatig hangen er prutjes aan de spenen...
Geen sticky tits vanmorgen
Afbeelding
En ze krijgt hangtietjes Clown

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:39

IngLio schreef:
Wat is het toch allemaal inimini bij een shetje!
Vind ze het nog prettig dan, zo'n schoonmaak?

Klein he. Het word ook haar eerste veulen dus de boel is ook nog niet 'uitgerekt' enzo. Er hangt minder onder dan bij 2 merries die al wel eerder veulens gehad hebben. Het valt ook niet mee om er een foto van te maken. Er onder hangen is te laag, dus je zit op de gok foto's te maken. Dit is de duidelijkste van 15 foto's Tong uitsteken.
Als ik de boel schoonmaak gaat ze er helemaal voor staan. Onder het poetsen duwt ze soms zelfs haar kont naar me toe en dan moet ik ff haar uier kriebelen/schoonmaken/aanzitten.
Ik had het al wel flink onthaart Tong uitsteken. Eerst kon je tussen al dat haar de uier amper vinden, maar ze is zo mega in de rui dat je er nu wel bij kan.

@ MarijeR: Dit is ietsje verkleint. Er hangt echt nog bijna niets onder. Gister begon de boel voor de speentjes zit wel een heel inimini klein tikkeltje te vullen.

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:46

Ik ben nu op school met een opdracht bezig, maar ik kon het niet laten om even te kijken, en ja hoor 2 veulentjes !!!!! Haha!

GEFELICITEERD ALLEBEI

echt wat een schatjes....nu lio nog he...nou ik ga weer verder Doei!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:49

Gefeliciteerd dames met de bonte crowd!!

En wat heeft Odess dr een beste buik aan zitten, ondanks dat oedeem vind ik m toch nog behoorlijk Haha!....bijna...volgens mij wordt dat wel een rond het datum veulen....Knipoog..ziet er goed uit!

En Copper ziet er ook mooi uit Haha!.....haha DA's zijn er erg goed in geloof ik om dingen te beweren die niet zo zijn als het gaat om drachtige merries. Hier ook; oooh nee dat veulen komt nog lange niet, banden moeten nog losser, blablabla, ga er maar niet van uit hoor.....nog geen half uur later lag het er naast Clown

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:58

Ik ben echt helemaal vrolijk vandaag door die twee veulentjes, ik krijg er zelf ook zo'n zin in!

Siena schijnt weer de hele dag op de wei te liggen, m'n vriend was er langsgekomen en had haar zien liggen. Hoop dat ze ook nog wat gaat lopen, want de banden waren echt super hard vanochtend en ze had veel oedeem. Maar dat kan toch geen kwaad, ik hoor mensen vaak zeggen dat na het lopen het oedeem weg gaat, is dit oedeem dan zo'n porbleem (rijmt bijna Haha! )

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:04

Haha! mooi die voorspellingen... wij dachten eerst dat Lio 2 weken te vroeg zou gaan. Nu is ze bijna 2 weken na de exacte 11 maanden. Dat was namelijk op 20/22 april....
Gisteren was de vorige eigenaar van Niagara (Lauw van Vliet uit IJsselstein) bij ons en die dacht ook wel dat Lio snel zou gaan bevallen.... Ze luistert er echt niet naar hoor. Doet haar eigen zin en heeft een compleet eigen schema daarvoor!
(Waar is dat boek van Macy???? Vond wel een ei in haar stal (van kip) maar niet dat verrekte boek :S Hmmmz *zucht*)

@Sjen, nee het oedeem is niet zo'n probleem. Je kan er weinig tegen doen. Vooral als het op de buik zit. Krijgt ze nou echt dikke benen, dan zou ik even flink met haar gaan stappen of even aan de longe als dat nog kan. Zodra het veulen eruit is en je weer meer beweging in je merrie krijgt zal het langzaamaan verdwijnen. Verder geven ze zelf wel aan wat kan en wat niet kan, dus luister maar gewoon naar je merrie, dan komt het vanzelf goed!

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:50

WENDY EN BUBBLES GEFELICITEERD ALLEBEI!!!

Ga zometeen de foto's bekijken, ben razend benieuwd!
Had ik het in een van mijn vorige posts niet over een ware veulen-boom Haha!

@Odess: WOOW wat een buik!!! Wow!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 14:55

Wendy_Kila schreef:
Bedankt allemaal!!! Ik ben zo blij met mijn vent!!! Lekker ding is het! Iedereen is trouwens uitgenodigt voor kraambezoek, mocht je tijd, zin en gelegenheid hebben!!

Waar ligt Ees Bloos
Bella schreef:
En wat heeft Odess dr een beste buik aan zitten, ondanks dat oedeem vind ik m toch nog behoorlijk ....bijna...volgens mij wordt dat wel een rond het datum veulen......ziet er goed uit!

Ik verwacht ook dat ze eind volgende week ongeveer veulent als ze zo door gaat. Maar ja, je weet het niet met die merries Nagelbijten / Gniffelen
Mausie schreef:
@Odess: WOOW wat een buik!!!

Hmmm, ik vind hem zelf minder klein nu, maar ik begin nu wel een beetje aan mezelf te twijfelen hoor! Er is in ieder geval geen twijfel over mogelijk dat ze drachtig is Haha!

LaTroelala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:27

Hier nog een dikkertje....(ze moet nog een week of 10!)
Afbeelding
Rollen lukt nog prima.....
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
Zo te zien duurt het nog eeeeeuwen....

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:21

Dames, van harte gefeliciteerd met de kleine spruiten!

Ik wilde net zeggen dat we nu op 14 dagen over tijd zitten, maar mijn moeder belde net in paniek dat ze wat op de camera zag en is nu kijken of er wat uit hangt!! Nagelbijten / Gniffelen

Ik denk zelf van niet, maar ik hoor zo of dat wel zo.

Ohw, ik word net gebeld dat mijn moeder niet durft te kijken om dat het haar misschien kan storen.

Mocht het het voetenblaasje zijn, dan ga ik even laagvliegen!!!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:25

UPDATE: Loos alarm Clown

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:32

Ik dacht: goedzo...toch verstandig geworden met dit mooie weer.
En wat was het wel?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:48

Mijn moeder die naar de opticien moet Haha!

Maar goed, ze zit al 16 nachten te waken, dus als ze het helemaal niet meer zo helder ziet, kan ik het haar niet kwalijk nemen Ach gut

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:49

mijn friesje ,nu 9 maanden drachtig...

ik verwacht half juni een veulen van haar.

Afbeelding

Afbeelding

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:53

Iedereen bedankt voor de felicitaties! Mams en zoon staan nu lekker buiten!! Foto´s daarvan zet ik zometeen in het topic van hun!

@Odess: Ees ligt een kwartiertje rijden boven Emmen, en 5 min. rijden onder Borger.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:03

Kimmie261: wat is die dik zeg. Moet je niet onderhand zonder zadel gaan rijden?

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:08

Hallo allemaal.

Dit begint een behoorlijk huiskamer topic te worden.

Nieuwe bokkers kunnen onmogenlijk alles lezen.

Is het niet beter als ik dit topic verplaats naar de huiskamer. Natuurlijk kan er dan een dikke buiken topic blijven. met een link naar het huiskamer topic. Dan kunnen vragen etc in de kraamstal blijven en het gezellig kletsen in de huiskamer...

Wat vinden jullie.

Hou in ogenschouw
; dat het op heel bokt niet echt toegestaan is te slowchatten.
; Dat het topic lang is geworden en voor nieuwe bokkers onmogenlijk is om alles bij te lezen.
; dat vragen erg snel 'verdwijnen' van niet dikke buiken posters.

Jullie zijn een select groepje en dat is hartstikke gezellig en dat willen we zo houden. Daarom ook mijn vraag of jullie eens mee willen denken en dat het dus niet rauw op jullie dak valt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:09

nou ,ik denk dat ze maar met zwangerschaps verlof gaat....ze is echt zo vreselijk dik....

het is nogal een "hete" merrie,dus om nou zonder zadel erop te gaan zitten...ze vind het nog wel erg leuk om wat te doen maar ja...zo gaat het niet meer.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:18

Heike: betekent het dan dat dit hele topic weg gaat? Met al onze foto's, verhalen, herinneringe etc? Als dat gebeurt vind ik dat echt heel erg zonde. Ik lees het regelmatig nog terug om tips en ervaringen te lezen van anderen om bij mijn paardje Lady te gebruiken. Vind het juist zo gezellig. Of bedoel je dat we wel mogen blijven posten in dit topic, alleen dan in de huiskamer en dat dit topic gewoon blijft bestaan en eventuele vragen gewoon in de kraamstal moeten worden neergezet?
Hoewel eventuele vragen worden ook in dit topic gevraagd.

Kimmie261: Idd...en eerst longeren, dan rijden? Lady is nu 9 maanden, maar ruim niet zo dik als die van jou. Het zadel past ook niet echt meer en ik ga vanaf morgen zonder zadel aan de gang (gelukkig is Lady niet zo heet meer). Kan me voorstellen dat het zadel ook niet zo lekker meer bij jou ligt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:22

nee,het zadel ligt echt niet goed meer,ze wordt nu ong 1x per week een beetje gereden(half uurtje),door een zwangere pensionklant(wel leuk rijden ze met zijn 4ren),die is echt super lichtgewicht(weegt iets van 55 kilo)en die hobbelt wat rond,voor de rest staat ze buiten..

zolang dit gaat laat ik haar op de fries rijden,maar zij zal binnenkort ook stoppen omdat ze(die pensionklant)toch ook last krijgt met haar bekken en zwangere buik enz.

dus dan gaat de fries maar met zwangerschaps verlof..

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:24

Ik snap het. Wel gezellig met z'n 4tjes.
Hoeveel maanden is ze eigenlijk?

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:26

Topics worden nooit weggegooid hoor!

Maar ik verplaats dit topic dan naar de huiskamer. Daar kunnen jullie gewoon verder kletsen.

Als het de 500 pagina's haalt dan wordt het gesloten en komt er een nieuw topic met de link naar het oude.

mensen die niet in de huiskamer kunnen moeten het even laten weten. dan pas ik dat aan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:28

9 maanden pas...

ik verwacht half juni een veulentje..

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:37

wow die fries is idd al kollosaal Wow!
update tigra: nog niks te zien