FF wat een pech en spannend zeg, hopelijk herstelt ie helemaal!
AfroAnita wat een knapperd!
Jacky hoe doe je het nu met waken? Lijkt me slopend, echt een bikkel ben je!
Mijne alweer een week oud begint al wel praatjes te krijgen, beetje happen in mijn jas en tegen mama op springen. Vandaag gaan we ze proberen samen te zetten met de merrie met veulen waar ze normaal bij staat, hopelijk gaat het goed. Iemand nog tips?
Wat verschrikkelijk fleuribelle, heel veel sterkte. Het klinkt idd als een waterhoofd, dit komt over het algemeen door erfelijkheid (volgens mij moeten pa en ma het gen dragen of 1 lijder zijn). Als dit het is zal ik sowieso je merrie laten testen en vragen aan de hengstenhouder alsof de hengst ook getest kan worden.
Jeetje wat een narigheid allemaal, het valt me op dat als er hier narigheid is het vaak tegelijkertijd komt. Heel veel beter met de paardjes en hopelijk herstellen ze allemaal snel.
Hier vannacht voor geen meter geslapen en mijn vader maar geholpen met waken (1 van de koeien moet eerdaags bevallen) helaas geen kalfje al was de koe wel redelijk onrustig.
Chelleke1981
Geplaatst: 02-05-21 10:31
Wat een verdrietige berichten allemaal Sterkte en beterschap allemaal
Gisteren na het eten nog getest, waarde van 5,9 Gewaakt maar alles redelijk rustig.
Hier weer een onrustige nacht. Ik denk echt dat Sky als eerste op de lijst wil komen Ze schuurt aan haar staart. Is onrustig en ligt regelmatig plat te kreunen ( dus alarm) Maar verder niks... Naar de uier toe is het dik en kijkt het vol. Haar tepels zijn echter niet vol. Er lijkt af en toe een drupje hard aan te zitten. Maar tot op heden nog geen veulen... Ik zal vanavond een foto maken.
OYYO
Geplaatst: 02-05-21 11:23
Fleuribelle Sterkte!! Dit is zo'n rot bericht dat verwacht je niet!
Wat een slecht nieuws allemaal!!!
Vanochtend uier gecontroleerd. We zitten nu op 339 dg.
Fotsy
Geplaatst: 02-05-21 11:41
Beetje even paar pagina’s niet bij en wat een ellende lees ik
Fleuribelle sterkte vreselijk
Ual Omg hoe komt ze daar aan? Slag van ander paard?
Fokfanaat volgens mij veulenziekte ik duim dat die erdoor komt maar je bent er snel bij en ze krijgen de beste behandeling.