Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
OYYO schreef:floripori17, Geweldig filmpje,![]()
DDDara, Volgens mij heb je al veel zaken op orde. Vanuit een foto beoordelen blijft moeilijk. Neem al het goed bedoelde advies mee en zet je plan uit. Hoever zijn die 3- jarigen? Een voordeel zou zijn als ze iets later veulenen. Dan is er voldoende gras en kunnen ze zodoende de melkgift op peil houden. (+brok) Zou je niet over voldoende goed grasland beschikken dan eens kijken of je niet iedere dag gemaaid gras kunt bijvoeren. Maar goed dat is pas voor volgend jaar.
En inderdaad een eeuwige discussie op welke leeftijd je wat mag doen. Een 3 jarige een beetje werk laten doen is niks mee en ze mag dan ook nog gedekt zijn. Maar zoals met alles is het de hoeveelheid werk je vraagt. Wat betreft de stress tijdens zadelmak maken. Dan is er ook iets niet goed in de voorbereiding en moet je wellicht een stapje terug doen. Alles met mate en een beetje gezond boeren verstand.
DDDara schreef:Mer1980: weet jij toevallig hoe het werkt als je de appaloosa veulens wilt inschrijven hij het KWPN.
Ik had altijd begrepen dat dat niet mogelijk was of dat er dan vader onbekend op het papier zou komen te staan.
Nu had ik het bij de KWPN nagevraagd en kreeg ik het antwoord dat ik een blauwpapier krijg met de volledige afstamming van vader en moeder.
Toch ben ik bang dat ik uiteindelijk maar een half papier heb omdat ik van iedereen hoor dat het niet kan. Weet jij hier meer van?
Quir schreef:Wat verschrikkelijk balen Mer.
DDDara schreef:Mer1980: weet jij toevallig hoe het werkt als je de appaloosa veulens wilt inschrijven hij het KWPN.
Ik had altijd begrepen dat dat niet mogelijk was of dat er dan vader onbekend op het papier zou komen te staan.
Nu had ik het bij de KWPN nagevraagd en kreeg ik het antwoord dat ik een blauwpapier krijg met de volledige afstamming van vader en moeder.
Toch ben ik bang dat ik uiteindelijk maar een half papier heb omdat ik van iedereen hoor dat het niet kan. Weet jij hier meer van?
Dat kan, je krijgt dan inderdaad B register (blauw papier) met afstamming er op (mits afstamming bekend is bij een ander stamboek).
https://www.kwpn.nl/over-kwpn/diensten/ ... atieschema
Onderaan kan je op link klikken waar je het hele schema kunt zien.