[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diertjec

Berichten: 4632
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:28

Welkom Desi, knap dier, lekker dik hahah.

Hier is de bevalling ook in het weideseizoen, overdag lekker naar buiten en 's nachts op stal. Heb gelukkig de mogelijkheid om daar te blijven slapen. Dus dat is wel echt super fijn. Zit wel te denken aan een birth alarm, maar denk dat ik ook wel genoeg heb aan alleen de camera. Ben er nog niet over uit

Desi_2409

Berichten: 904
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:02

pH strips lijkt me ook handig, zijn ook wel betrouwbaar heb ik begrepen. Alleen.. ik kan absoluut niet aan haar uier komen. We zijn al aan het oefenen om steeds wat dichterbij te komen, maar bij aanraken van het uier mept ze direct..

Cioccolato

Berichten: 6747
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:04

Ik heb camera en alarm. Mijn voorkeur heeft de camera. Wat een uitkomst! Alarm is enkel vals afgegaan, en bij de bevalling zelf niet. Maar ik gebruik m deze dracht wel weer.

corinadrenth

Berichten: 1868
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:53

Diva staat ook 24 7 buiten. Kunnen ze ook makkelijker rond lopen als ze daar behoefte aan hebben.

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:00

Desi_2409 schreef:
[ [url=m/Wnfgif.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/imA9M0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hallo allemaal, ik meld me hier ook. Mijn merrie zit op 280 dagen vandaag en is een aardige olifant geworden. Mijn dierenarts vindt haar te vet, ze heeft ook een dikke nek, en krijgt alleen nog maar vitaminebrokjes van Pavo en onbeperkt hooi.


Hier net zo hoor :) ze staan hier op het gras dus de vetheid nam lekker toe.
Afbeelding
Nek was ook helemaal dik

Dieuwke_
Berichten: 4563
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:12

Hier 251 dagen, tietfoto's zijn er even bij ingeschoten helaas dus die zal ik morgen nog even doen.

Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78670
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:24

Neon is 6 drachten superslank geweest, tot op het laatst.
En overdag wil ik het liefst een weidebevalling.

Imre

Berichten: 14231
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:26

Saeunn op precies 8 maanden en vandaag op 245 dagen. Echt heel bol is ze nog niet als je zo van achter kijkt. Lekker ritje gemaakt vanmiddag. Ze had er flink zin in!

Afbeelding


Afbeelding


De mijne blijft ook buiten voor de bevalling. Camera bij de wei en ik kan blijven slapen.

AM_Horses

Berichten: 2683
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:48

Welkom desi! Ze is wel behoorlijk aan de maat, maar soms kan je het gewoon niet tegenhouden.

Dorine. Om zekerheid te hebben is er maar een optie... Of je wacht af! De ene merrie is de andere niet.

Alicelover. Enchelina word idd ook niet heel dik!
Ik zal het doorgeven aan Wild Thing. Super schattig <3 Ik heb een dekentje klaarliggen, voor als de kleine het koud heeft...

Imre. Mooie mijlpaal! Ze ziet er goed uit :j

Dieuwke. Mooi buikje!

Nynkster. Ik vind haar mooi zo!

Kabayo. Silver ziet er prachtig uit!

Wild Thing vandaag, ik kan niet wachten !

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Word langzaam een puntkontje :):)

Esmeralda haar uier, ziet er goed uit nu :j

Afbeelding

juval

Berichten: 13435
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:56

dat ziet er gelukkig een stuk beter uit AM ! En het aftellen voor Wild Thing gaat beginnen... spannend!!

Dieuwke, wat een prachtig paard... ik ben echt fan van grote vossen met veeel wit! heerlijk.

Hier zouden ze in juni in principe dag en nacht buiten blijven, maar ik wacht op het veulen voor ik ze ook s nachts buiten laat. Ik heb haar liever 'snachts onder de camera

Dieuwke_
Berichten: 4563
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:07

juval schreef:
Dieuwke, wat een prachtig paard... ik ben echt fan van grote vossen met veeel wit! heerlijk.

Dankjewel! Ik hou ook wel van veel wit, maar Shen is echt een zwijn dus het valt niet mee om het schoon te houden zoals je ziet :')

AM, die van jou gaan echt hard nu! Ben zo benieuwd :D

angelpam

Berichten: 1378
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:25

AM spannend nog even geduld hebben.

Hier ook weer een mijlpaal. Vandaag 240 dagen drachtig dus nog 100 dagen te gaan. Wij gaan ook aftellen.

EsmeeStorm

Berichten: 1
Geregistreerd: 14-01-19

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:39

AM spannend!! komt al zo dichtbij nu voor jullie.

Desi welkom! bijzondere combi! benieuwd wat eruit komt.

Dikke merries zorgen er wel voor dat veulens een snellere botgroei hebben, wat niet gewenst is. Ook wanneer ze geboren zijn , doordat de melk ook erg vet is wat ze drinken.

Ik twijfel of ik nog lang blijf rijden met Esmee. op de heen weg is het puffen en steunen, op de terugweg een raketje. Houdt ze me voor de gek?
Blijft natuurlijk een haflinger :):)

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:24

Oeh schiet nu echt op bij jou Annet! :):)
Uier zier er idd ook al veel beter uit.

Dieuwke, lekker he zulke smeerkezen. Hier ook zo'n merrie staan. Wat vaker door de wasstraat maar je hebt wel wat aparts. Erg leuk getekend je merrie.

Tirza, oh heerlijk! Als hem niks had gezegd had ik het niet eens gezien. :))

Eef-bam, nette punten!

Hier ook gestart met de zwangere dame. En de laatste twee punten gehaald voor de Z1. *\o/*
En de tweede prijs gewonnen in de eerste proef. Dik tevreden dus.

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:48

De zwangere dames gaan goed dan Alicelover en Eef-bam!

Hoe ver is wild Thing AM?

Buiken kunnen zo verschillend zijn per merrie. Bij sommige merries zie je bijna geen buik en andere puilen al heel vroeg uit. Zo leek mijn merrie vorig jaar echt drachtig maar daar bleek toch niets in te zitten.

Desi inderdaad wel een beetje oppassen als ze een harde manenkam heeft, dat wijst toch op moeite hebben met het verwerken van suikers en dat is nadelig voor het veulen. Ik zou geen 'gewone' merriebrok geven straks want daar zitten ook veel suikers in, beter is dan bv Vitalbix Breed & Grow. Daar zit ook alles in wat een drachtige merrie nodig heeft maar bevat weinig suikers en zetmeel.

Vlinder is 250 dagen en vanmorgen was het veulen erg actief. Sinds een week zie ik het regelmatig bewegen. Ik heb het vandaag gefilmd:
https://youtu.be/4svDFKUAX98

Bolletje wol :D
Afbeelding

AM_Horses

Berichten: 2683
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:24

AstridJ schreef:
Hoe ver is wild Thing AM?

Ze is 311 dagen :j

Alicelover. Gefeliciteerd! Knap hoor!

Angelpam. Mooie mijlpaal *\o/*

Al_Zawraa

Berichten: 2369
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:29

Bij jou schiet het lekker op AM!
Aziza zou over een week ook al op 300 dagen hebben gezeten.. Nu duurt het wachten een stuk langer, Aleeyah zit 'pas' op 245 dagen.

Wat een heerlijk beertje is Vlinder :)

Tinnie, wat zijn jouw merries alweer super rond!

Alicelover, gefeliciteerd, mooie resultaten!

Welkom Desi, mooie merrie!

Hier staan de paarden in de winter 's nachts binnen en overdag van 7 tot 7 buiten. Normaal gaan ze rond begin april 24/7 naar buiten, maar dit jaar zal ik wachten totdat Aleeyah's veulen geboren is (20 april uitgerekend, maar gezien de geschiedenis van haar moeder, acht ik de kans groot dat ze begin april al bevalt). Sowieso gaan ze altijd als ze moeten bevallen 's nachts op stal, anders heb ik geen camera toezicht meer als het donker is.
Ik gebruik hier alleen camera's en PH-strips, dat laatste vooral bij de merries waarvan ik nog niet zoveel weet. Ik heb gelukkig ook buiten camera's hangen, dus kan ze ook buiten goed in de gaten houden.

Hier een paar foto's van Aleeyah vandaag (245 dagen).

Afbeelding

Afbeelding

Mams en paps samen <3
Afbeelding

Het lijkt wel een getrouwd stel af en toe _O-


xxxmh

Berichten: 3579
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:45

Dieuwke_ schreef:
Hier 251 dagen, tietfoto's zijn er even bij ingeschoten helaas dus die zal ik morgen nog even doen.

[ [url=m/RMZJGz.jpg]Afbeelding[/url] ]


*stille meelezer kruipt onder steen*

Wauw wat zien Shenzi er goed uit zeg <3

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:38

Wat een mooie merrie Dieuwke!

Ze begint al een mooi buikje te krijgen Imre!

Komt voor jou wel heel dicht AM! kan niet wachten op al die mooie veulentjes weeral

Vlinder is echt een hele mooie merrie. lief hoofdje zeg. veulen is ook goed actief daarbinnen.

Knappe aleeyah. leuk filmpje samen met haar man hihi

hier 2 dames 255 dagen. Muisje blijft erg bescheiden. Begin februari wordt ze nog eens gescant. Komt de DA de hoefjes van mijn hb merrie doen en scant hij direct ook even muis. Heb voor de zekerheid wel al haar flanken uit geschoren. Ze is altijd een stresskip op gebied van scheren en vermits dat ze net in de rui bevalt vind ik dit toch fijner.
Afbeelding


Wonder is wel mooi rond :+
Afbeelding
Afbeelding

Heeft een klein begin van uier
Afbeelding

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:50

Tijd om me hier te melden! Ik lees al een poosje stilletjes mee, we zijn druk aan het aftellen. Vorig jaar hebben we onze cremello merrie drachtig gekocht en ze zit nu alweer op 271 dagen. Als ik haar vergelijk met de andere dikke buiken in dit topic heeft ze nog een heel bescheiden buikje, maar dat had ze bij de vorige dracht(en) ook tot ver in de dracht.

Afbeelding

Afbeelding

BusyMissy

Berichten: 981
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:29

Nog even en dan begint het hier echt spannend te worden voor een aantal. It giet oan!

Ze wijst hem duidelijk zijn plaats Al Zawraa, mooie merrie is het toch!

Muis heeft inderdaad een heel bescheiden buikje Luna, ben benieuwd wat er uit de scan komt.

Welkom Applester! Wat voor merrie is dit? En door wie is de gedekt?

Hier gaat alles zijn gangetje, geen bloed meer gezien. Bij mijn dochter was er minder goed nieuws. Daar heeft de merrie gisteravond het veulen op 8 maanden dracht verworpen. Geen idee van de oorzaak, veulen was helemaal intact. Zo sneu dit. En maakt het allemaal weer erg spannend om weer zo direct met je neus op de feiten van de risico's gedrukt te worden.

stal_HD
Berichten: 3093
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:18

Aaaah busymissy. Dat is niet leuk. Ik weet wat je dochter doormaakt...
Een dracht is zo kwetsbaar.

Mooie buikjes komen er voorbij. Van alles wat hihihi.

Met een kleine maand het eerste veulen al. Alhoewel we hebben er natuurlijk al 1 van Cp natuurlijk.

Desi_2409

Berichten: 904
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:14

Ooh wat naar BusyMissy, hoe is de merrie eronder?
sterkte..

Imre

Berichten: 14231
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:17

Op 8 maanden nog verwerpen, wat verdrietig! Moet er niet aan denken.

Diertjec

Berichten: 4632
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:22

Och jeetje, wat verdrietig BussyMissy. Hoe is het verder met de merrie en je dochter?

Hier vandaag contact gehad met dr dierenarts over El dr uier. Aan de hand van mn verhaal is de kans groot dat het onschuldig is. Ik kijk het komende week nog aan en mocht het erger worden, is de dierenarts er volgende week waarschijnlijk toch om een ander paard te scannen.